2007-04-17, 19:52
Bannlyst
Försöksdjur. när man har med visa personer här i världen att göra som big brother så kan det vara det, och det krävs alltid hårda bevis för att kuna backa upp en teori om man kan hitta fult med fel och hål i en teori som man kan med nist/fema så håller det inte
Citera
2007-04-17, 19:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Försöksdjur. när man har med visa personer här i världen att göra som big brother så kan det vara det, och det krävs alltid hårda bevis för att kuna backa upp en teori om man kan hitta fult med fel och hål i en teori som man kan med nist/fema så håller det inte

Jaha så beorende på vilka som har makten här i världen så betyder ordet teori olika saker, är det så du menar?

Eran thermite/bomb - USA attackerade sitt egna land - teorin är fylld med hål och fel.
Citera
2007-04-17, 20:02
Medlem
Bulawayos avatar
Det är ganska talande för vakthundarnas mentalitet att i en diskussion gällande eventuella sprängladdningar i WTC helt ignorera filmen som visar på att det smällde ordentligt där i krokarna, eller jo förstås, det kom ju denna kommentar:

Citat:
Jag skiter i vad det låter som. Påstår du att månen är gjord av ost för att den ser ut som ost så har du fortfarande fel oavsett vilka länkar du har på månbilder där den är gul och stor.

Jag är ledsen soldier, men vad du än kommer med så möts du bara av regelrätta jävla mongofrågor. Vi var på jakt efter FB, men kom bara till CP-magasinet
Citera
2007-04-17, 20:05
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det är ganska talande för vakthundarnas mentalitet att i en diskussion gällande eventuella sprängladdningar i WTC helt ignorera filmen som visar på att det smällde ordentligt där i krokarna, eller jo förstås, det kom ju denna kommentar:

Jag är ledsen soldier, men vad du än kommer med så möts du bara av regelrätta jävla mongofrågor. Vi var på jakt efter FB, men kom bara till CP-magasinet

Kan du förklara varför det bara hörs smällar i en av alla de 100-tals videor som finns på fallet? Och varför smällarna inte alls överensstämmer med hur det brukar låta vid kontrollerade sprängningar? Eller varför det inte syns de karaktäristiska puffarna.
Jag är föresten väldigt besviken på dig; du stod högt i anseende hos mig men efter det där sista stycket vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre...
Citera
2007-04-17, 20:11
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
KIM. VAR är dina motbevis att dom två ljuger om ström avbrottet, hade du inte hört talas om han andra jag nämnde innan? ska jag gräva fram en källa på honom som vanligt? du är ju inte så insatt.
http://flashback.info/newreply.php?do=newreply&p=6869106
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Här är två personer som beskriver det hela närmare: Joe Schmoe " over the past few weeks we´d have the usual alarms. Nothing unusal. After the bombings in 1993 it became routine". Jeff Jeffity Jeff "occasionally there were power shortages. But hey they were big buildings and a lot of wiring and usually we were online within a few minutes."
Ovanstående är helt sanna citat tagna från en sida jag minns fanns en gång men som inte finns kvar tror jag.
Joe Schmoe och Jeff Jeffity Jeff har just motbevisat dig.
Ja tack. Kan du ge mig ett svar på hur länge strömavbrottet varade så vore jag tacksam. Jag kan ha fel men jag tror jag efterfrågat det tidigare? Då hade du ingen mer källa än något från en länk som var försvunnen

Citat:
visa mig nåt som direct bevisar att dom inte talar sanning och att där inte var ett strömavbrott kan du det?
Återigen. Mina vet-allt polare Joe Schmoe och Jeff Jeffity Jeff säger emot dig. Motbevisa dem istället. Varför skall jag motbevisa att det inte var ett strömavbrott? Du påstår att det skedde ett strax innan 9/11. Jag vill veta mellan vilka datum och hur länge det varade. Om du kan bevisa tid och datum så gör det då.

Citat:
Sen spelar det ingen roll när dom placera bomberna, jag har hela tiden sagt att ingen kan veta när, men att det inte är omöjligt att göra det över ett antal år. det är uteslutet att det inte är omöjligt.
Jag påstår - efter att konsulterat med mina kompisar Joe Schmoe och....just det Jeff Jeffity Jeff - att bomberna placerades efter att tornen rasade. 9/11 gick till som vi såg det men man har i efterhand placerat bomber på ground zero utifall någon någon gång kommer att bygga där igen. Skitfarligt ställe att bygga på faktiskt. Skulle inte rekommendera det. Motbevisa mig.

Citat:
och skull and bones ÄR en del av illuminati det vet alla som vet nåt om illuminati, har ingen aning vem han jeff du pratar om är. Om man säger så här illuminati är dom högst upp sen finns det andra grader under som gör tjänster för dom som skull and bones, men dom tillhör samma familj. .

Ok, men visste du att Illuminati är infiltrerat av munkar från Shambala i Tibet?

Citat:
och ja jag har läst om allt det jag skrev precis, och dom två första listerna var inte böcker men du borde läsa om det för att förstå historia och vad som håller på att hända i världen.
Sorry. Jag började med att lära mig att skriva korrekt. My bad. Sedan är jag fullt upptagen med att översätta den finska uråldigra utgåvan av Necronomicon till Esperanto. Jag tar historiestudierna senare.

Edit:
Citat:
och ja jag har läst om allt det jag skrev precis,
Jag frågade om du läst alla de böckerna du nämnde där ovan. Inte om du läst om ämnena de behandlade. Jag har läst om Marcel Proust men jag har aldrig orkat igenom På spaning.....
Citera
2007-04-17, 20:21
Bannlyst
Jadu Majava testa att kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=wy2RoMb9AAY Rätt bra med explosioner där innan allt kollapsar tycker du inte??

"karaktäristiska puffarna" du mennar "squids" eller, som man så tydligt ser och som jag länkat till många gånger innan och som är med på dom flesta kollaps filmerna?
Citera
2007-04-17, 20:25
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Kan du förklara varför det bara hörs smällar i en av alla de 100-tals videor som finns på fallet? Och varför smällarna inte alls överensstämmer med hur det brukar låta vid kontrollerade sprängningar? Eller varför det inte syns de karaktäristiska puffarna.
Jag är föresten väldigt besviken på dig; du stod högt i anseende hos mig men efter det där sista stycket vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre...

Det finns flera filmer där det hörs smällar, och om du inte har sett dem så har du inte letat tillräckligt. Om du undrar varför det inte hörs smällar i alla filmer så får du nog använda din fantasi. Det lär nog funka.

Annars så är det alltid trevligt att jag åtminstone har stått högt i kurs hos dig, men jag hänger inte här för att ställa mig in hos någon. Jag gör det för att det är roligt. Ibland så svallar mitt hjärta över av glädje, och just då är jag kapabel till att slänga ur mig sånt där. Men för all del, ta det inte personligt på något sätt. Du verkar vara rätt snäll förutom när du tar efter de större grabbarna och slänger ur dig diverse förolämpningar. CP verkar du inte heller vara, så oroa dig inte för det.
Citera
2007-04-17, 20:41
Medlem
Majavas avatar
[quote=Bulawayo]Det finns flera filmer där det hörs smällar, och om du inte har sett dem så har du inte letat tillräckligt. Om du undrar varför det inte hörs smällar i alla filmer så får du nog använda din fantasi. Det lär nog funka.[quote]

Det handlar inte om att det ska vara smällar, det handlar om att det ska vara smällar som med största sannolikhet är bomber. Nej, jag har inte letat efter videor som påvisar explosioner: du kommer med psåtåendet så då får du backa upp det med bevis. Det är inte min uppgift att bevisa dina teorier.

Citat:
Annars så är det alltid trevligt att jag åtminstone har stått högt i kurs hos dig, men jag hänger inte här för att ställa mig in hos någon.

Du har missförstått mig. Jag menade bara att du argumenterar vettigt och kommer inte med personangrepp, förrän nu.
Citat:
Jag gör det för att det är roligt. Ibland så svallar mitt hjärta över av glädje, och just då är jag kapabel till att slänga ur mig sånt där. Men för all del, ta det inte personligt på något sätt. Du verkar vara rätt snäll förutom när du tar efter de större grabbarna och slänger ur dig diverse förolämpningar. CP verkar du inte heller vara, så oroa dig inte för det.

Jag tror inte någon här är CP faktiskt.
Citera
2007-04-17, 20:41
Bannlyst
Jag vet inget om Joe Schmoe och Jeff Jeffity Jeff Antar det stämmer som du säger att dom har sagt så. Så vad gör det för skillnad? 2 mot 2 vem tror du på efter allt? just det du är bara insatt i strömavbrottet och litar på att dom andra i tråden har rätt i allt dom skriver och kollar inte upp saker själv.

Vem vet vilka kontakter Joe Schmoe och Jeff Jeffity Jeff har och vilken sida dom står på? det dom kanske gör är "misinformation" ?. eller så kanske det inte är det och dom talar sannigen?, vet jag eller bryr mig ? nej

Strömavbrottet är inte vigtigt men det är ett par vittnen i högen tillsammans med all annan fakta som redan är klart och bevisat.

Svarat mer än en gång nu så ställ inte en fråga till om det snälla!

Jag nämnde 3 böcker och ja jag har läst dom
Citera
2007-04-17, 20:45
Bannlyst
Majava. Vad är det som låter här, en lampa eller liten bit stål som trillar till marken innan allt har kollapsat eller? http://youtube.com/watch?v=FFV0T_HLRuc&mode=related&search=
Citera
2007-04-17, 20:47
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava. Vad är det som låter här, en lampa eller liten bit stål som trillar till marken innan allt har kollapsat eller? http://youtube.com/watch?v=FFV0T_HLRuc&mode=related&search=

Besvara dina obesvarade frågor så ska jag ta tag i nya påståenden från din sida.
Citera
2007-04-17, 21:01
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Jag har sett det klippet och intressant är ju hur brandmännen reagerar på smällen. De säger liksom ingenting om den.

Senare i filmen är det ett klipp där en brandman säger att det är en bomb i byggnaden. Men det handlar inte alls om WTC utom en helt annan byggnad så redan där faller filmens trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in