2007-04-11, 21:46
Bannlyst
Plast i gräset. Det vet jag faktiskt inte, ska ta och kolla upp det strax. skriver tillbaka snart.

Går igenom lite nist dokument. Länkar när jag gåt igenom det.

Skulle det förvåna er om nist bara hitta stål med 250c på tre ställen, och allt annat dom hitta var under 250?.

och att dom menna att den smälta mettalen och stålet skapades efter åt när byggnaden kollapsat, snackar om world trade, fast dom nämnde inte det nånstanns i deras 10 tusen sidor, bara efter åt när dom blev frågade om det. så dom menna att temperaturen skulle gåt upp till över smällt bar temperatur i efter hand. vetenskap? lol
Citera
2007-04-11, 21:54
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
och att dom menna att den smälta mettalen och stålet skapades efter åt när byggnaden kollapsat, snackar om world trade, fast dom nämnde inte det nånstanns i deras 10 tusen sidor, bara efter åt när dom blev frågade om det. så dom menna att temperaturen skulle gåt upp till över smällt bar temperatur i efter hand. vetenskap? lol

Jag kommer bli MYCKET överraskad om du hittar något om smält stål i NIST-rapporten, med tanke på att de enda som pratar om att sådant ska ha förekommit än truthersarna. Smält metall är inte samma som smält stål. Och (utan att ens ha tagit del av det du psåtår att de har sagt); kan det inte vara så att metallen (obs: inte nödvändigtvis stål!) låg efter raset en längre tid och blev utsatt för hög värme vilket till slut ledde till att det började smälta. Jag kommer inte ihåg i huvudet vad processen heter just nu, men smälttemperatur behöver inte uppnås för att materialet ska smälta om tillräckligt lång tid går. Det är därför vatten avdunstar vid rumstemperatur, trots att det är långt ifrån de 100 grader som krävs för att det ska förångas. Kom ihåg att det enligt din egen utsago var varmt över wtc-resterna i upp till en månad efter raset.
Citera
2007-04-12, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag kommer bli MYCKET överraskad om du hittar något om smält stål i NIST-rapporten, med tanke på att de enda som pratar om att sådant ska ha förekommit än truthersarna. Smält metall är inte samma som smält stål. Och (utan att ens ha tagit del av det du psåtår att de har sagt); kan det inte vara så att metallen (obs: inte nödvändigtvis stål!) låg efter raset en längre tid och blev utsatt för hög värme vilket till slut ledde till att det började smälta. Jag kommer inte ihåg i huvudet vad processen heter just nu, men smälttemperatur behöver inte uppnås för att materialet ska smälta om tillräckligt lång tid går. Det är därför vatten avdunstar vid rumstemperatur, trots att det är långt ifrån de 100 grader som krävs för att det ska förångas. Kom ihåg att det enligt din egen utsago var varmt över wtc-resterna i upp till en månad efter raset.

En liten kommentar.

Vid stora bænder, och dær det finns brænder i stora rasmassor, så kan elden pyra och hærja i fickor nere i dessa rasmassor. Det kan med slumpens hjælp finnas springor och kanaler i bråten i vilka luften kan dras in till elden och underhålla den. Brænsle till elden kan det finnas en massa av i rasmassor, trævirke papper oljor møbler och plast m.m. Brandkårer och ræddningsver ær væl medvetna om detta och detta ær ju en av orsakerna till att efterslæckningsarbetet kan ta dagar eller i værsta fall veckor. Før det kan pyra eller brinna næstan som i en masugn nere i rasmassorna i vissa fall, och då kan man faktiskt finna rødglødgad metall i nere i dessa rasmassor. Ja jag skulle inte førvånas om det kan bli så pass hett att vissa metaller eller legeringar kan smælta helt eller delvis.

Før att få t ex. ett grenrør eller turbo på en bil att gløda så ræcker några sekunders fullgas. Vid ca 600-700 C så børjar det gløda. Och en vanlig husbrand kan helt normalt nå 800-1000 grader.

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-12, 07:23
Avslutad
Nej, man har nämnt att det skulle kunna vara smält stål i vissa fall, om än inte särskilt mycket, på grund av det du säger. Detta är heller ingenting abnormt.
Citera
2007-04-12, 09:22
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Nej, man har nämnt att det skulle kunna vara smält stål i vissa fall, om än inte särskilt mycket, på grund av det du säger. Detta är heller ingenting abnormt.

Okej, då har jag fått felaktig information på den punkten. Tur att det finns folk här som vet mer än jag gör!
Citera
2007-04-12, 09:24
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
En liten kommentar.

Vid stora bænder, och dær det finns brænder i stora rasmassor, så kan elden pyra och hærja i fickor nere i dessa rasmassor. Det kan med slumpens hjælp finnas springor och kanaler i bråten i vilka luften kan dras in till elden och underhålla den. Brænsle till elden kan det finnas en massa av i rasmassor, trævirke papper oljor møbler och plast m.m. Brandkårer och ræddningsver ær væl medvetna om detta och detta ær ju en av orsakerna till att efterslæckningsarbetet kan ta dagar eller i værsta fall veckor. Før det kan pyra eller brinna næstan som i en masugn nere i rasmassorna i vissa fall, och då kan man faktiskt finna rødglødgad metall i nere i dessa rasmassor. Ja jag skulle inte førvånas om det kan bli så pass hett att vissa metaller eller legeringar kan smælta helt eller delvis.

Før att få t ex. ett grenrør eller turbo på en bil att gløda så ræcker några sekunders fullgas. Vid ca 600-700 C så børjar det gløda. Och en vanlig husbrand kan helt normalt nå 800-1000 grader.

Dr Tinnitus

Det där förklarar var värmen kom ifrån. Tack för infon!
Citera
2007-04-12, 10:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Okej, då har jag fått felaktig information på den punkten. Tur att det finns folk här som vet mer än jag gör!

Jag tycker det visas gång efter annan att Majava inte har några problem att medge att han haft fel. Men hitills är det ingen truther som lyckats slå honom på fingrarna faktamässigt.
Citera
2007-04-12, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag tycker det visas gång efter annan att Majava inte har några problem att medge att han haft fel. Men hitills är det ingen truther som lyckats slå honom på fingrarna faktamässigt.

Är det någon som överhuvudtaget medger att de har fattat fel, bland trufisarna?

Majava: jag blev lite förvånad själv när jag läste det- som jag fattar det var det ett citat från någon av de NISTanslutna/annan yrkesman som citerades i PDF.
Citera
2007-04-12, 11:39
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Är det någon som överhuvudtaget medger att de har fattat fel, bland trufisarna?

Inte vad jag kan minnas... och tillfällen har ju inte direkt saknats:

- Hur termen "pull it används"
- Passagerarlistorna
- De beryktade judarna som aldrig kom till jobbet
- Skillnaden mellan plan som krokar med saker i olika hastigheter
- Huruvida vrakdelarna matchar rätt modell av planet
- Huruvida "bekännelser" varit dokumentära eller uppdiktade
- Huruvida rastiden skedde i "fritt fall"
- Huruvida man kan ringa i mobiltelefoner från flyget

ja... listan kan göras lång... och punkterna ovan är bara de där de definitivt blivit sönderollade gång efter annan och minst två gånger tyst smitit undan vidare debatt (vilket kanske är sanningsrörelsens sätt att erkänna att man haft fel), men ändå har jag ALDRIG hört en enda truther medge att de presenterat något som inte höll för närmare granskning.
Citera
2007-04-12, 11:46
Medlem
Pads avatar
Men, jag kollade igenom 911-resurstråden igår, och tittade lite på Bulawayos länk:

http://nyc.indymedia.org/es/2005/10/59343.html

Och jag känner att det är dags att ge lite cred för det. Det är nog första gången på länge som jag sett folk i sanningsrörelsen som intresserat sig för att städa bort junk bland de egna leden. Det tyder ju faktiskt på en vilja att komma framåt, och det skall premieras. Professor Jones steg också i aktning i min bok efter att ha tagit avstånd från ställen som fortfarande pushar för personer som Judy Wood (han skulle stiga ännu mer i aktning om han kunde bevisa sina teser också).

Mer sånt och jag kommerr att betrakta de inblandade med betydligt större respekt. Lite självkritik, vetenskapligt synsätt och sunt förnuft och ärlighet (som att inte klippa selektivt i vittnesmål som Hr Avery gör exempelvis) är ju allt vi begär. Då kan det bli en konstruktiv diskussion.

Så, respect Bulawayo och till de som ligger bakom din länk!
Citera
2007-04-12, 12:01
Bannlyst
Plast i gräset. har sökt lite och hittar inte det skulle vara annerlunda än vad du säger, men hittar knappt nån info om adiz förutom hoss PM, kan du förklara lite närmare vad som mennas med adiz? inte 100 på att jag förståt det

Men det är 100% omöjligt att dom inte hade hunnit skicka plan och hindra det andra planet, kan länka till källor om drillarna dom hade på morronen och norad den dagen om du vill det?.
Citera
2007-04-12, 12:03
Bannlyst
Först vill jag säga att filmen screw 911 mysteris är byggd på nist TEORI om vad som hände den dagen, inte nist resultat och fakta, hela filmen är en teori ingen fakta alls, så jag förstår inte hur man kan kolla på en film som inte kan backa upp något dom säger med bevis och vetenskap? och se det som bevis.

Här är nist egna raport som motbevisar deras teori och visar att world trade byggnaderna INTE hade kunat kollapsa. Jag tror inte dom är "galna truthers". men dom har big brother över axeln på sig och kan inte göra en rigtig utredning, undrar varför?.

http://wtc.nist.gov/media/NCSTACWTCStatusFINAL101904WEB2.pdf
sida 28. The Jet fuel, Which ignited the fires, was mostly, consumed within the first few minutes after impact. The fires that burned for almost the antire time that the buildings remained standing were due mainly to burning building contents and, to a lesser extent, aircraft contents, not jet fuel.

http://wtc.nist.gov/media/P3MechanicalandMetAnalysisofSteel.pdf

Sida 6. För Paint study.

Sida.12. Of more than 170 areas examined on the exterior panels, only three locations had a positive result indicating that steel may have reached temperatures in excess of 250°C

Sida.13. The steel used in the construction of the world trade center towers met the expectations of the designers and the specifications called for in the contracts.

sida 9 För temperaturerna på floors 92-93-98-99

http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers.pdf

Sida 90. Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C

Sida 143. Nonetheless, the results established that this type of assembly was capable of sustaining a large gravity load, without collapsing, for a substantial period of time relative to the duration of the fires in any given location on september 11.

The extent of the floor deck sagging after the unrealistic time of two hours can be seen in NCSTAR 1-6 Figure 3-11 (p 49). The 3-inch result is visible there or, based on the 45 minute duration of fires in the failure zones, it can be seen in the graph of Figure 3-15 (p 52). The computer result of 42 inches of sagging is noted in the same report, Chapter 9, Figure 9-6 (p 297).
The 45 minute time period for the fires in the failure zones is noted In NCSTAR 1-6, section 9.4.3 (p 322) and section 10.9.4 (p 338), NIST says “The fires in WTC 2 reached the east side of the building more quickly, within 10 to 20 minutes, than the 50 to 60 minutes it took the fires in WTC 1 to reach the south side.” http://wtc.nist.gov/oct05NCSTAR1-6index.htm

Största delarna av stålet blev skickat till kina och indien direct om ni inte redan visste det.

So what did the authorities do with this key evidence of the vast crime and unprecedented engineering failure? They recycled it!

The bulk of the steel was apparently shipped to China and India. The Chinese firm Baosteel purchased 50,000 tons at a rate of $120 per ton, compared to an average price of $160 paid by local mills in the previous year.

Läs mer här http://911research.wtc7.net/wtc/groundzero/cleanup.html

NIST om WTC7
NIST also is considering whether hypothetical blast events could have played a role in initiating the collapse

Detta var en STOR nyhet för mig att dom inte hitta temperaturer över 250°C. Deras raport talar för sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in