2007-04-11, 00:05
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. Haha! var hade du motbevisen i den tråden om hans erkännande?. det är FAKTA att dom dömde det på video och inte gjorde en utredning om det, snälla motbevisa mig?. Jag är intreserad om du kollar på båda sidor och tar det seriöst, jag läser ofta på en sida som heter prisonplanet.com där man ALLTID får se båda sidorma för dom är RIGTIGA journalister som inte ljuger.
Nu börjar jag bli trött på dig, och om du inte skärper till dig i dina inlägg så tänker jag föreslå en moderator att ge dig en varning! Många här har kommit och gått, men ditt länkbajsande och faktalösa inlägg med påstående utan belägg börjar nu gå mig ordentligt på nerverna. Men din logik kan jag lika gärna säga;

Hani Hanjour ringde mig precis innan han drömde in i pentagon och sa att han var tvungen att ta ett extravarv för att kunna träffa pentagon. Motbevisa mig!

Tror du till exempel fortfarande att Silverstein försa sig två gånger i direktsändning och menade att han ville dra ut brandmän inifrån WTC7 för att man skulle spränga det?
Citera
2007-04-11, 00:08
Bannlyst
Erik vad pratar du om?. kan du ge mig nån källa som motbevisar nåt jag sagt i denna tråden?. Trodde inte det, så va snäll och va tyst. Ja det tror jag att han sa i tv, för där va inga människor i wtc7 vad jag vet så varför inte. men som sagt han kom ut o sa han menna att han drog tillbaka brandmännen som VA DÄR, men kolla fema raporten, där var INGA brändmän, som vem prata han med?. shit asså
Citera
2007-04-11, 00:13
Bannlyst
och jag har skrivt källor till allt jag säger, öppna ögonen
Citera
2007-04-11, 00:25
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik vad pratar du om?. kan du ge mig nån källa som motbevisar nåt jag sagt i denna tråden?. Trodde inte det, så va snäll och va tyst. Ja det tror jag att han sa i tv, för där va inga människor i wtc7 vad jag vet så varför inte. men som sagt han kom ut o sa han menna att han drog tillbaka brandmännen som VA DÄR, men kolla fema raporten, där var INGA brändmän, som vem prata han med?. shit asså
Ok. Du menar alltså att han i direktsändning avslöjade den största konspirationen genom alla tider inte mindre än TVÅ gånger utan att röra en min. Detta tror du alltså på?

Hur vet DU att han hade vetskap om hur brandmännen bekämpade elden i WTC7? Hur vet DU att Silverstein trodde att det fanns brandmän inne i WTC7?

I slutet av sitt tal säger Silverstein ungefär något i stil med -"... so they made that decision to pull it.." Detta kommer efter ett samtal med Firedepartment commander.

Summan av detta blir enligt ditt resonemang att:

Silverstein tillsammans med brandchefen bestämmer sig för att bomba WTC7. Brandchefen är allstå delaktig i konspirationen och ansvarig till att över 300 av hans arbetskamrater dog den dagen. Detta avslöjar Silverstein två gånger i direktsändning. Konstigt att inga brandmän i efterhand ifrågasatt Silverstein och sin chef, eller hur?

Å andra sidan skulle det kunna vara så att Silverstein, som inte är ubildad brandman eller ens delaktig i släckningsarbetet, menar att de inte ville riskera att fler fick sätta livet till den dagen genom att låta sbrandmännen dra sig tillbaka från släckningsarbetet.

Du menar alltså på allvar att du stödjer den första teorin. Då får du allt utveckla ditt resonemang.
Citera
2007-04-11, 00:31
Moderator
Citat:
Jag som har get er så många källor, litar ni inte på mig, eller ni kolla inte mina källor? . Här har ni. once the collaps ansiedad the video evidence are Rader clear it was not stopd by the floors below so there where no calculation we did to demonstrate that. Video länk. Se http://www.prisonplanet.com/articles/february2007/260207NIST.htm

SLOB, är inte så intreserad av din egna lilla ut redning om när planet flög in. använd google istället.

Du kanske skulle lyssnat/citerat hela hans uttalande istället så märker du att SLOB har rätt.
Så här säger han på videon som du länkat till:

Citat:
We where charged with finding out the cause of the collapse. And we ... we, uh Found, uh what happened i think, we scientifically demonstrated, uh what was required to initiate the collapse. Once the collapse initiated the video evidence was rather clear. It was not stopped by the floors below so there was no calculation that we did to demonstrate that. There was … It was clear from the videos.
Citera
2007-04-11, 00:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
I korthet:

Om samtalet Mineta hörde handlade om AA77 på väg mot Pentagon, så var det, enligt samtalet, 50 miles bort från målet, flygande rimligtvis i marschfart. Då skulle det tilldrygalägga den sträckan på fem minuter, om jag räknat rätt. Men Pentagon träffades inte förrän 12 minuter efter det att Mineta uppgivit att han hört avståndsangivelsen.

Vet inte hur jag ska utveckla det så mycket mer.

/S

Frågor som jag skulle vilja ha besvarade angående det där är ifall planet flög i marschfart hela tiden, ifall kaparna någon gång behövde korrigera kursen eller flög kortaste vägen, hur lång tid den extra svängen tog etc.
Citera
2007-04-11, 00:50
Medlem
Oddballs avatar
Moderatormeddelande:

Lystring gott folk!!

I den här diskussionstråden så ska vi ha en intressant och givande diskussion, det tror jag vi nog (nästan) alla är överens om?! Jag hoppas det iaf.

Men för att diskussionen ska bli så bra som vi vill att den ska vara så kommer jag/vi hädanefter inte att låta rena "cut'n'paste-inlägg" från andra sidor vara kvar utan det ställs också ett krav på att man tillför/skriver nåt själv i inlägget.

Det är många här, inklusive undertecknad, som tröttnat på rena urklippsinlägg där man inte själv ens skriver nåt. Så nu sätter vi stopp för det.

Förhoppningen är att diskussionen ska vara i centrum hädanefter och att vi slipper rena flinos- och länkinlägg.

Synpunkter på detta tas via PM - inte här. Jag/vi är alltid öppna för en diskussion på hur vi kan göra konspirationsforumet bättre.

Mvh,

Oddis
Moderator
Citera
2007-04-11, 00:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Halleluleja (eller nått sånt)...Oddball!

Tackar
Citera
2007-04-11, 00:55
Medlem
Majavas avatar
[quote=Malmoesoldier]This is for anyone who still takes the NIST report seriously.

I present my top 10 reasons why the 10,000 page NIST report is absurd:

Citat:
#10. Their theory is that “widely-dislodged fireproofing” was the primary reason the towers collapsed.[2]

Lögn. Deras teori är att tornet rasade på grund av en kombination av att ett flygplan brakade in i det med 500km/h vilket skadade den bärande fasaden och de bränder som uppstod som försvagade stålets bärighet.

Citat:
#9. This theory ignores the fact that no steel framed building had ever completely collapsed due to fire in history.[3]

Å andra sidan har ingen annan byggnad med bärande stålfasad blivit träffat av ett flygplan. Man kan inte bara jämföra byggnader rätt av utan måste kolla på hur de är byggda också.

Citat:
#8. They disproved their own “widely-dislodged fireproofing” theory with a shotgun experiment.[4]

Källa?

Citat:
#7. They ignore massive eyewitness testimony.[5]

Vittnesmål om vad? Vad är det som de har ignorerat?

Citat:
#6. Their theory ignores a foundational law of physics.[6]

Inte som jag har sett. Visa gärna var i NIST-rapporten som fysikens lagar bryts.

Citat:
#5. Their steel tests contradicted their own theory and showed that the towers should not have collapsed.[7]

Och så var det det där med att det flög in ett flygplan i byggnaden också. Angående ståltesten får Erik svara, han är mer insatt än jag.

Citat:
#4. They “proved” their theory with computer models that they refuse to release.[8]

Lögn. Läs NIST-rapporten.

Citat:
#3. Their computer simulations used exaggerated data.[9]

Bevis för det?

Citat:
#2. Their 10,000 page, 43 volume report explains (only in a footnote!), that their theory is a pre-collapse theory—they do not attempt to explain the “structural behaviour of the tower” after the collapse began![10]

Deras uppdrag var att utreda hur det började, inte hur hela rasskedet gick till. Deras uppgift var inte att analysera förloppet från att planet träffade byggnaden till att wtc hade rasat fullt. Läs deras frågeställning.

Citat:
NIST’s most absurd blunder of all?

#1. Their 10,000 page, 43 volume report can’t find the space to discuss molten and evaporated steel; outrageously claiming that it was “irrelevant to the investigation”![11]

Bevis för att det ens har funnits smält stål någonstans? Kom ihåg att smält metall inte är samma sak som smält stål.

Citat:
This statement is stunning evidence that there needs to be a criminal investigation, as well as a new investigation.

Det är ett bevis på att folk inte har förmåga att tänka. Det där med ny utredning har vi gått igenom förut också, vilka skulle göra den? Vilka personer litar ni truthers på? Förutom Dylan Avery förstås...
Citera
2007-04-11, 00:55
Bannlyst
so there was no calculation that we did to demonstrate that. Precis och han är en av dom ledande ingenjörerna, och som jag länka till sidan innan denna så ser ni hur debunkade nist har blivit. Vilket inte borde förvåna en med tanke på alla bevis och frågor vi inte fåt svar på av regerigen om 9-11.
.
SLOB. Vill inte förolämpa någon, men När man kommer ut och säger att något är fel utan att kolla källan jag lägger fram och inte ge mig en källa som direct motbevisar det 100%, och pratar om saker som 9-11 som om det inte var något till det och det e skräp blir jag lack, folk och barn dör på grund av att folk helldre kollar på mtv än läser lite rigtig historia. hade vi lärt oss rigtig historia i skolan jorden runt hade vi haft revolution imorron.

Erik. Jag ska berätta vad som hände på 9-11. dom gick för LÅNGT helt enkelt. det var vad som hände dom gick för långt, även tyranner gör misstag. dom vill ha för mycket och tror dom kan komma undan med allt, men dom kommer inte komma undan med 9-11 länge till.

Om silversten, jag tror inte han e inblandad det har jag inte sett några bevis på. men som jag sa dom gick för långt, visa personer kanske fick för mycket information, men faktan står kvar att silversten ljög, vad han värkligen menna med det kan vi inte säga, allt man kan säga är att han ljög för det gjorde han uppenbart.

Kolla på BBC raporten som läkte ut en 30 min för tidigt, där är ett bra exempel på misstag som händer när tyranner vill ha för mycket och går för långt. Älskar biten när dom kopplar bort henne från tvn mitt i sammtalet, så jävla komiskt.
Citera
2007-04-11, 00:57
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
[b][u]
text

Lysande initiativ! Det borde förhoppningsvis förbättra diskussionsklimatet här.
Citera
2007-04-11, 00:58
Medlem
Majavas avatar
Citat:
so there was no calculation that we did to demonstrate that. Precis och han är en av dom ledande ingenjörerna, och som jag länka till sidan innan denna så ser ni hur debunkade nist har blivit. Vilket inte borde förvåna en med tanke på alla bevis och frågor vi inte fåt svar på av regerigen om 9-11.

Deras uppdrag var inte att utreda hela rasförloppet utan bara hur det startade. Därför utredde de bara hur det startade. Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in