2007-07-11, 09:24
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Och då är det rimligt att tänka sig att de inte vill avslöja var dessa är placerade och vart de är riktade, bara för att tillfredställa några googlundersökande konspirationsteoretiker på internet (som ändå skulle hojta "Photoshopp" om de tillmötesgicks.)

/S

Det är väl självklart att världens största central för militärt försvar inte gör sig sårbara genom att avslöja systemet som förmodligen består av både visuell- och radar-övervakning av varenda kvm.
Det enda skulle vara om nå'n blåste i visselpipa inifrån. Men det skulle vara högförräderi.
Citera
2007-07-11, 09:47
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har det kommit någon vettig förklaring varför man inte har släppt på resten av övervakningaskamerorna runt Pentagon? Jag har setet glodd på dom där filmrutorna som har släpps. Jag kan inte se nått flygplan hur mycket jag än försöker anstränga mig.
Hela grejer påminner lite om den där filmen som hemligstämplades i samband med mordet på JFK. När den väl släpptes så ser man ju tydligt att han blev skjuten snett framifrån.

Man tycker dom borde ha lärt sig att öppenhet är bra för att slippa folks funderingar.

OT här.. men det där med JFK tar vi i den tråden.. håller ICKE med.
Citera
2007-07-11, 09:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Det som är den springande punkten är möjligheten av att det var en Boeing som flög in i Pentagon och hurvida det var fråga om kontrollerade demoleringar i WTC, speciellt 7:an.
Du har, vilket jag har förstått, kommissionens åsikt när det gäller detta och med detta synsätt så har du köpt kommissionens lögner och har kvalificerad dig som 'vakthund'.
Det är min åsikt och du får givetvis ha din men du måste förklara hela bilden och inte bara att det var några "dumskallarna" som skötte jobbet.

Stora raljerande ord sten... Jag vill minnas att du lika självsäkert sa att den officiella versionen var så full av hål att de borde läggas på soptippen för inte så länge sen. Då uppmanade jag dig ÅTERIGEN att prestera en mer sammanhållen teori, har du glömt det? Eller har du problem att stoppa plånboken där du har munnen som man säger i det stora landet i väster? Det går givetvis också bara att medge att du inte har något ens i närheten av en fungerande alternativ teori till vad som hände.
Citera
2007-07-11, 10:07
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Stora raljerande ord sten... Jag vill minnas att du lika självsäkert sa att den officiella versionen var så full av hål att de borde läggas på soptippen för inte så länge sen. Då uppmanade jag dig ÅTERIGEN att prestera en mer sammanhållen teori, har du glömt det? Eller har du problem att stoppa plånboken där du har munnen som man säger i det stora landet i väster? Det går givetvis också bara att medge att du inte har något ens i närheten av en fungerande alternativ teori till vad som hände.

Ja, det vore nå't att bita i. Även om den inte skulle bli lika omfångsrik som 9/11 Commision report för det är ju så att sanningen går ofta att sammanfatta mer kortfattat än lögner som måste vävas in i stora ordmassor. Detta bl.a. för att människor inte skall orka befatta sig med skiten.
Jag har dock det gemensamt med kommisionen att inte få del av allt material så jag avstår nog från projektet.

Jag rekomenderar annars David Ray Griffin's 911 Commission Report: Ommissions and Distortions
och The New Pearl Harbor.
Citera
2007-07-11, 10:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ja, det vore nå't att bita i. Även om den inte skulle bli lika omfångsrik som 9/11 Commision report för det är ju så att sanningen går ofta att sammanfatta mer kortfattat än lögner som måste vävas in i stora ordmassor. Detta bl.a. för att människor inte skall orka befatta sig med skiten.
Jag har dock det gemensamt med kommisionen att inte få del av allt material så jag avstår nog från projektet.

Jag rekomenderar annars David Ray Griffin's 911 Commission Report: Ommissions and Distortions

Med andra ord, du snackar mest utan att kunna backa upp det? Du har ju inte ens lyckats med att hitta några fel i den officiella verisonen, VARENDA en av de "mystiska" uppgifter ni kommit dragande med har ju blivit vederlagda. Hur många gånger har du satsat på fel häst sten? Hur många gånger har du, handen på hjärtat, litat på uppgifter från Internet som sen visat sig vara helt uppåt väggarna? Borde man inte med den historik som du uppvisat i de här trådarna vara lite mer försiktig med att tala om vilka teorier som håller eller inte håller, särskilt som man inte ens själv kan lägga fram en bättre? Jag är faktiskt lite förbluffad över din inställning här.
Citera
2007-07-11, 10:24
Medlem
Citat:
Det är sagt att Pentagon är den mest bevakade byggnaden i världen. Jag vet inte om det är sant men givetvis har dom mängder av dolda bevakningssystem som givetvis är hemliga. Det vore bara dumt att tro nå't annat.
"Det är sagt", kanske det, men av vem, och är det sant bara för det är sagt??

Jag tror att du tillskriver amerikanska myndigheter större kompetens än dom har.
Min tro är att dom faktiskt inte hade fler videokameor (som kunde fånga planet) än vad dom har redovisat.
Jag ser egentligen inte heller behovet i detta fall.
Den attack som gjordes, sågs ju av ett stort antal trovärdiga ögonvittnen.
Mycket bättre att lyssna på dom än att övertolka en tekniskt undermålig video-sekvens.

/T
Citera
2007-07-11, 11:31
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Min tro är den, att om det finns något videomaterial som visar planet så är detta material släppt.
Den som tror att det fanns många kameror igång borde skaffa sig en karta över Pentagon och omnejd och på denna karta rita in tänkbara kamerapositioner och vinklar.
Jag har Googlat efter detta, men inte hittat.

Den som ev. har en kamera igång i närheten har den sannolikt för att bevaka "något eget" såsom
-en bensinmack
-en affär
-en vägkorsning
-etc

Att man skulle ha fått in något användbart över Pentagon i dessa videos förefaller mig osannolikt.

/T

Håller fullständigt med dig, men med tillägget att om jag har ett hotell, bensinmack, en affär etc. Och jag vill sätta upp övervakningskameror, varför vill jag då att kamerorna skall filma horisonten?

Finns absolut ingen anledning att sätta upp en kamera som pekar mot horisonten då jag vill förhindra att folk tjuvtankar på min bensinmack, finns ingen som helst logisk förklaring till att jag som hotellägare vill filma horisonten då det är rörelserna runt hotellet jag vill fånga.

Enda gången jag sett övervakningskameror som filmar horisonten var i Neustadt i Tyskland där var jag inbjuden av en stor tysk biltillverkare att följa en dag på deras testbana. Där fanns det ca 10 st kameror som filmade horisonten för att upptäcka helikoptrar med fotografer som vill fånga dom senaste bil modellerna. Där finns det en logik bakom placeringen, det gör det inte för mackägaren eller hotellägaren.
Men sten.b mr svarslös kanske kan hitta på en bra anledning till varför en mackägare vill filma horisonten!!!!!

Och ponera att FBI HAR beslagtagit all film (inte kameror) från dessa ställen, dom hittar inget, skall dom då lägga ut ingenting på nätet så idioter som inte tänker själv skall bli nöjda?
Skall FBI hålla presskonferenser om att dom inte hittat någonting på banden (inte kameror) bara för att foliehattar skall bli nöjda. ( om dom någon gång blir nöjda)
Citera
2007-07-11, 17:19
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
halmstrån
Hola sweetcheeks. Några frågor du inte besvarat ännu. Det är fritt fram att besvara dem nu.

Fråga 1; Varför låter man ett plan flyga lågt över Pentagon och sedan iväg igen? Det förefaller vara en stor risk att någon ser planet flyga bort från Pentagon?

Fråga 2: De här fyra vittnena. Vet du om de skelar eller inte?
Citera
2007-07-11, 17:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Tvärtom så sitter ju ni och skapar "ordmassor" som måste vara tusentals gånger mer omfattande än vad den officiella versionen kräver. (Ni envisas dessutom med att skriva era slogans i röd Times New Roman 28 p).
Men jag vågar gissa att du anser dig själv vara von oben den vardagliga populasen. Du är ju en av dem som ser igenom den väv av lögner vi vanliga inte har förstånd nog att genomskåda.

Å andra sidan anser jag att ni är människor som behöver känna er smarta och inte så lättlurade som makten vill ha er till. Mindervärdeskomplex om du så vill. Så vi är väl kvitt.
Citera
2007-07-11, 18:24
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Tvärtom så sitter ju ni och skapar "ordmassor" som måste vara tusentals gånger mer omfattande än vad den officiella versionen kräver. (Ni envisas dessutom med att skriva era slogans i röd Times New Roman 28 p).
Men jag vågar gissa att du anser dig själv vara von oben den vardagliga populasen. Du är ju en av dem som ser igenom den väv av lögner vi vanliga inte har förstånd nog att genomskåda.

Å andra sidan anser jag att ni är människor som behöver känna er smarta och inte så lättlurade som makten vill ha er till. Mindervärdeskomplex om du så vill. Så vi är väl kvitt.

Oj då. Råkade jag trampa på dina allra heligaste skrifter.
Hur vore det om ni vakthundar tog tag i att försöka teoritisera lite över det som de officiella skrifterna inte lyckats med så här långt.
Var tog vrakdelarna vägen i Pentagon?
Om svaret är att planet upplöstes så hur var det möjligt att finna DNA från samtliga passagerare?
Hur rasade WTC7?
Det har man inte under snart 6 år lyckats med så försök nu att tänka lite själva i stället för att rabbla ert eviga FEMA-NIST-mantra.
Citera
2007-07-11, 18:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Oj då. Råkade jag trampa på dina allra heligaste skrifter.
Hur vore det om ni vakthundar tog tag i att försöka teoritisera lite över det som de officiella skrifterna inte lyckats med så här långt.
Var tog vrakdelarna vägen i Pentagon?
Om svaret är att planet upplöstes så hur var det möjligt att finna DNA från samtliga passagerare?
Hur rasade WTC7?
Det har man inte under snart 6 år lyckats med så försök nu att tänka lite själva i stället för att rabbla ert eviga FEMA-NIST-mantra.
Nej då sten.b. Jag är faktiskt fruktansvärt öppen för att omvärdera mina åsikter. Men tro det eller ej, jag behöver sa fakta på bordet innan jag tar åt mig något. Fakta. Dvs så obestridliga sanningar som möjligt som styrks av faktisk bevisning. Att som du hela tiden raljerar om världsomspännande sionistiska konspirationer m.m som om det vore teknisk bevisning runt 9/11 räcker alltså inte för mig. Så du trampade inte på mina tår. Chill.

1. Flygplan har inte DNA. Skämt åsido. Jag vet faktiskt inte. Så duktig är jag inte på flygplanskonstruktioners hållfasthet jämfört med mänskligt DNA. Men då de hittade kropppar från anställda i Pentagon ser jag inget problem med att kroppar från passagerare och kapare kan överleva exakt samma smäll. Men som sagt, jag vet inte detta.
Men innan du kan förklara hur man gick tillväga för att aptera Pentagon med sprängmedel. Förklara vart AA77 tog vägen samt alla vittnen som rapporterar ett plan. Hur planterade man ut flygplansrester utan att någon märkte något. Ja du vet, samma frågor som Heiwa nototiskt undvikit att besvara.
Ja innan du har en fullt trovärdig alternativ kedja på hur man praktiskt gått tillbäga för att fälla lyktstolpar och aptera sprängmedel i Pentagon så finns det inget annat alternativ än att det som small var ett stort plan. Och således överlever mänskligt DNA samma explosion som orsakade att AA77 försvann i små, små bitar.

2. WTC7 hör inte hemma i den här tråden. Men jag använder samma resonemang. Visa att det praktiskt gick att aptera kåken med sprängmedel så skall jag genast omvärdera mina nuvarande åsikter.

Jag har faktiskt hållit mig ifrån NIST-debatten då jag inte har de kunskaper som krävs för att kontrollera beräkningarna.
Men jag skulle vilja påstå att vi teoritiserar rätt kraftigt. Ni däremot hittar på saker som passar "...like a missile...".
Besvara gärna frågan om den här oberoende utredningen du ropat efter. Finns i Övrigt-tråden.
Citera
2007-07-11, 19:02
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Enligt min mening är en foliehatt en person som inte kan ta àt sig fakta och gärna tror pà uppgifter som inte kan bevisas, etc. oavsett ursprung.

Bara för att FBI eller 9/11 Commission anger en uppgift innebär inte att den är sann. Vi vill gärna se bevisen bakom uppgiften eller en fysisk förklaring, etc.
Bara för att det står på "internet", du vet dit du brukar hänvisa för källkritik, innebär det inte att det är sant. Har du tänkt på det någon gång? Bara saker som sägs av människor med icke-skelande ögon kan tas för någorlunda sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in