2007-06-21, 11:12
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag skall försöka samla ihop alla tillfälligheter och posta sen.

Det här var en stor attack som var på gång. Annars hade inte de fått såpass många varningar om den. Och ja, de skulle naturligtvis tagit varningarna på fullt allvar och skärpt säkerheten på alla flygplatser. Den som stod bakom attacken hade både medel och makt att utföra den, och var listad som världens farligaste terrorist (tror jag, rätta mig om jag har fel). Jag kan inte tänka mig annat än att de visste att det var Bin Ladin som låg bakom den.
Precis som Pad mycket riktigt påpekar skulle det vara helt omöjligt att fullt ut reagera på minsta lilla tecken på att något var förestående. Människor hade aldrig tolererat de uppoffringar de varit tvungna att göra i och med påträngningar på den personliga intergriteten samt de enorma förseningarna det inneburit på infrastrukturen. För att inte tala om samhällsekonomiska förluster. Du måste lära dig att se saker ur ett större perspektiv och inte bara krama fast på dina tillfälligheter. Som sagt, ingen förnekar att de i förväg fått varningssignaler, men ställ dig frågan hur många andra adekvata hot presidenten eller landet hade på sig. Jag har tidigare skrivit att USA mycket väl kan ha haft övertro på sin egen suveränitet, samt att de haft samma rasistiska syn på Al-quaida som Powerboy. Men från detta till att de varit inblandade är befängt.
Citera
2007-06-21, 11:22
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Jag säger som jag gjort hela tiden..........

Jag utesluter ingenting helt och hållet förrän jag får en 100% motsats bevisad. Däremot så kan jag justera sannorlikheten en hel del. Det som var 75% tänkbart är plötsligt nere i kanske 3% tänkbart. Och det gäller givetvis nu också. Med andra ord, jag köper inte något helt och hållet förrän jag har saken utom allt tvivel svart på vitt.
Bla bla bla bla bla bla. Du utesluter inget över huvud taget, PRONTO! Praktexemplaret är när vi diskuterade "blixten" som syntes när planen träffade WTC. Trots att vi tog bildruta för bildruta - förstorade upp och tydligt visade att hela skuggan syns till planet innan blixten uppenbarar sig och att INGET syntes under planet som röde sig i hög hastighet mot WTC. Vi gjorde t.o.m. en matematisk uträkning till dig som visade att om det var en missil så skulle den avfyras och accelereras från 0- 1500 km/h på (en bildsekvens) ca. 0,02 sek. Det hela var så oerhört korkat och i och med att du höll fast vid din version trots massiva bevis mot dig gjorde att du visade din rätta sida. Kom inte och säg att du är öppen. Det är bara att läsa andra trådar där du är aktiv så förstår vem som helt vem du är!
Citera
2007-06-21, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Var skriver jag detta?
i inlägg #53.
Citera
2007-06-21, 11:27
Medlem
Citat:
Jag har heller inte helt och hållet förstått poängen med att försvara regeringen till varje pris så här långt i diskussionen. Med tanke på hur USA's regering uppträtt sen 11 Sep så borde man vara betydligt mer kritisk tycker jag.
Det finns många inlägg att kommentera, men jag tar detta som "avstamp".

Jag tror själv att USA:s regering/myndigheter ägnar sig åt "cover-up" efter 9/11.
Inte för att dölja att det var ett "inside job", utan för att dölja sin inkompetens
(på likartat sätt som man i Sverige "sopar" efter tsunamin).
Det fanns möjligen information som om man rätt förstått den och rätt hanterat den kunde ha förhindrat 9/11.
Detta faktum vill man rimligen inte göra till allmän kännedom.
Konspirationstroende tar nu detta observerade beteende till intäkt för något mycket större, utan framgång hittills dock.

/T
Citera
2007-06-21, 11:31
Medlem
Försöksdjurs avatar
Så Heiwa du menar att dokumentären ljuger när dom säger att transpondern slogs av så att både fart och höjd kunde inte ses i kontrolltornen?

Men ja visst så kunde man fortfarande se planet på radarn.
Citera
2007-06-21, 11:37
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
i inlägg #53.
Du menar inte det som jag skrev i mitt inlägg. Ett C130H lastflygplan hittade planet i luften och kunde följa det den sista biten.

The C-130H pilot spotted it, identified it as a Boeing 757, attempted to follow its path, and at 9:38, seconds after impact, reported to the control tower: "looks like that aircraft crashed into the Pentagon sir."

http://www.debunk911myths.org/topics/index.php?title=American_Airlines_Flight_77
Citera
2007-06-21, 11:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det där sista var en smula sarkastiskt det också eftersom jag redan vet.

Och det var ju lämpligt att man inte kunde få fram någon information från praktiskt taget "oförstörbara" svarta lådor.

Poängen är, så fort något skulle kunna vara ett bevis, så "blev det förstört" eller "försvinner".

Men saken är ju att denna information finns.
Så ditt första inlägg är värdelöst eftersom det finns dokument om detta.
Citera
2007-06-21, 12:36
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det finns många inlägg att kommentera, men jag tar detta som "avstamp".

Jag tror själv att USA:s regering/myndigheter ägnar sig åt "cover-up" efter 9/11.
Inte för att dölja att det var ett "inside job", utan för att dölja sin inkompetens
(på likartat sätt som man i Sverige "sopar" efter tsunamin).
Det fanns möjligen information som om man rätt förstått den och rätt hanterat den kunde ha förhindrat 9/11.
Detta faktum vill man rimligen inte göra till allmän kännedom.
Konspirationstroende tar nu detta observerade beteende till intäkt för något mycket större, utan framgång hittills dock.

/T

Exakt, jag är helt på din linje. Jag har också vid ett flertal tillfällen sagt att det mycket väl kan vara så att man mörkar saker för att inte framstå som hittehjon. Och nog blev de grundlurade den där dagen...
Citera
2007-06-21, 12:44
Bannlyst
Visst, möjligheten finns, och är långt ifrån otrolig, det håller jag med om. Men samtidigt så verkar inte en mörkläggning av de skäl jag framlagt heller helt otrolig. Man försöker mörka nåt i alla fall, den saken verkar rätt uppenbar.
Citera
2007-06-21, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Bara om det rör konspirationer. Om du som vanligt bara tycker att USA fört en rutten utrikespolitik efter 911 så hör det inte hemma där utan i PU.

Rutten utrikespolitik är (tyvärr) inget nytt, så det jag hade i åtanke var något åt konspirationshållet, ja.
Citera
2007-06-21, 12:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Bla bla bla bla bla bla. Du utesluter inget över huvud taget, PRONTO! Praktexemplaret är när vi diskuterade "blixten" som syntes när planen träffade WTC. Trots att vi tog bildruta för bildruta - förstorade upp och tydligt visade att hela skuggan syns till planet innan blixten uppenbarar sig och att INGET syntes under planet som röde sig i hög hastighet mot WTC. Vi gjorde t.o.m. en matematisk uträkning till dig som visade att om det var en missil så skulle den avfyras och accelereras från 0- 1500 km/h på (en bildsekvens) ca. 0,02 sek. Det hela var så oerhört korkat och i och med att du höll fast vid din version trots massiva bevis mot dig gjorde att du visade din rätta sida. Kom inte och säg att du är öppen. Det är bara att läsa andra trådar där du är aktiv så förstår vem som helt vem du är!

Fler exempel på Xcore´s otroliga illvilja att erkänna fel, kan jag bara ta min favorit.

Jag sa att Loose Change påstod att ingen del av WTC blev större än 2 foot.
Xcore förbannade sig över mitt uttalande och påstod att Loose Change menade kontorsmaterial och möbler. Senare då jag överbevisade Xcore att han hade fel, så infann sig en tystnad, en tystnad som bara en foliehatt kan skapa.

Men räck gärna upp en hand den som sett Xcore tagit tillbaka detta.
Citera
2007-06-21, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Men saken är ju att denna information finns.
Så ditt första inlägg är värdelöst eftersom det finns dokument om detta.

Okej ElGiganten, kan jag få en länk till dessa dokument som beskriver vad som fanns för data i boxarna?

Citat:
Now there is stronger evidence that something is amiss than simply the alleged non-recovery of all four of those boxes. A source at the National Transportation Safety Board, the agency that has the task of deciphering the date from the black boxes retrieved from crash sites-including those that are being handled as crimes and fall under the jurisdiction of the FBI-says the boxes were in fact recovered and were analyzed by the NTSB.

“Off the record, we had the boxes,” the source says. “You’d have to get the official word from the FBI as to where they are, but we worked on them here.”

The official word from the NTSB is that the WTC crash site black boxes never turned up. “No recorders were recovered from the World Trade Center,” says the NTSB’s Lopatkiewicz. “At least none were delivered to us by the FBI.” He adds that the agency has “always had a good relationship’ with the FBI and that in all prior crime-related crashes or flight incidents, they have brought the boxes to the NTSB for analysis.

For its part, the FBI is still denying everything, though with curious bit of linguistic wiggle room. “To the best of my knowledge, the flight recording devices from the World Trade Center crashes were never recovered. At least we never had them,” says FBI spokesman Stephen Kodak.
What the apparent existence of the black boxes in government hands means is unclear.

If the information in those boxes is recoverable, or if, as is likely, it has been recovered already, it could give crucial evidence regarding the skill of the hijacker/pilots, perhaps of their strategy, of whether they were getting outside help in guiding them to their targets, of how fast they were flying and a host of other things.

Why would the main intelligence and law enforcement arm of the U.S. government want to hide from the public not just the available information about the two hijacked flights that provided the motivation and justification for the nation’s “War on Terror” and for its two wars against Afghanistan and Iraq, but even the fact that it has the devices which could contain that information? Conspiracy theories abound, with some claiming the planes were actually pilotless military aircraft, or that they had little or nothing to do with the building collapses. The easiest way to quash such rumors and such fevered thinking would be openness.

Instead we have the opposite: a dark secrecy that invites many questions regarding the potentially embarrassing or perhaps even sinister information that might be on those tapes.

http://www.rinf.com/columnists/news/911-missing-black-boxes-in-world-trade-center-attacks-found-by-firefighters-analyzed-by-ntsb-conceal ed-by-fbi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in