2007-06-05, 16:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Låt oss säga så här, jag tror knappast att regeringen ställer sig upp och säger sanningen på den punkten i första taget med tanke på att Bush vägrade att gå upp själv och vittna, han ville inte ens vittna under ed. Så, vart läser jag om det? Är inte det problemet för de flesta andra som haft liknande tankar också tror du? Infon man försöker få fram är inte medgiven av regeringen, inte än i alla fall. Däremot kan man läsa om vissa indikationer, som jag postade förut.

Du är fortfarande OT.
Förståeligt efter dina inlägg som säger att "WTC började rasa och SEDAN kom explosionerna". Håll dig till ämnet byt tråd om du vill diskutera USA politik, det hör inte hemma här.
Citera
2007-06-05, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du är fortfarande OT.
Förståeligt efter dina inlägg som säger att "WTC började rasa och SEDAN kom explosionerna". Håll dig till ämnet byt tråd om du vill diskutera USA politik, det hör inte hemma här.

Vad var det jag just skrev?

Läste du mitt inlägg?

Jag föreslog vidare diskussion om saken på "allt övrigt om 911" tråden, eller hur?
Citera
2007-06-05, 17:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Vad var det jag just skrev?

Läste du mitt inlägg?

Jag föreslog vidare diskussion om saken på "allt övrigt om 911" tråden, eller hur?

Läste du vad JAG skrev.. Du diskuterar ju inte 911, du diskuterar USA politik. Det hör inte hemma i en tråd om konspiration. Svårt o fatta? Förmodligen lika svårt som du haft med hur stora bitar som fanns kvar efter WTC 1 och 2 hade rasat...
Citera
2007-06-05, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Läste du vad JAG skrev.. Du diskuterar ju inte 911, du diskuterar USA politik. Det hör inte hemma i en tråd om konspiration. Svårt o fatta? Förmodligen lika svårt som du haft med hur stora bitar som fanns kvar efter WTC 1 och 2 hade rasat...

Och är politiken en del av 911?
Citera
2007-06-05, 18:34
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det var en ganska vag jämförelse eftersom det handlar om två helt olika saker, eller hur? Chamberlain var mån om freden och försökte blidka Hitler, som ändå gjorde som han ville sen. (jag är betydligt mer påläst på andra världskriget)

Vi kanske kan fortsätta den här diskussionen på "Allt övrigt om 911" om någon är pigg på att fortsätta?
Inte det minsta vag. Som exempel på att någon missbedömt allvaret i en situation som sedan fick förödande konsekvenser är Chamberlain-Hitler väldigt tydligt. Min poäng är att skit händer och folk gör bort sig utan att de har medverkat i någon konspiration
Citera
2007-06-05, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Inte det minsta vag. Som exempel på att någon missbedömt allvaret i en situation som sedan fick förödande konsekvenser är Chamberlain-Hitler väldigt tydligt. Min poäng är att skit händer och folk gör bort sig utan att de har medverkat i någon konspiration

Chamberlain underskattade inte Hitler, han visste mycket väl vad Hitler var kapabel till och ville på ett fredligt sätt lösa problemet när Hitler hotade med krig. Tyvärr så misslyckades det.

Och jag tror heller inte att USA underskattade Bin Ladin, som trots allt ansågs både farlig och kapabel. Frågan är snarare om de såg en möjlighet i att utnyttja attacken till sin egen fördel eller rentav styrde den.

Med tanke på deras agerande så är det långtifrån otänkbart.

Jag tog och citerade dig på den här tråden så får vi diskussionen på rätt tråd.

Citera
2007-06-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Retorik? Det är vad NIST säger. Det är du som inte vill ta åt dig att båda tornen i simuleringen faktiskt rasade med minimala justering, även om det tog längre tid. Jag har läst dokumentet. Vad vill du?

Det finns inget i NIST:s rapport som tyder på att man endast gjort minimala justeringar. Och man fick inte byggnaderna att rasa alls med sina sannolikaste scenarion.

Om du nu läst dokumentet - vad är din ståndpunkt angående dokumentet? Rappakalja?

Citat:
När du har skrattat färdigt kvarstår dock fortfarande att INGA behöriga forskare världen runt har kritiserat den utredningen som är gjord.

Jaså, vad är då detta?
http://www.ae911truth.org/joinus.php

Citat:
Man kan inte bara länka till en 29 sidor långt dokument och säga -"bemöt!"
Nähä? Men det är ok för dig att begära att motparten skall ta till sig 300 sidor sammanfattning och ett par tusen sidor totalt?

De här 29 sidorna ifrågasätter vissa delar av de betydligt många fler sidorna i NIST:s rapport.

Citat:
Jag har bemött det han tog upp.
Nej, det har du inte.

Citat:
Men man måste specificera det man vill diskutera.
Nej, det måste man inte.

Citat:
Det går inte bara att länka till ett 29 sidor dokument och förutsätta att jag ska kommentera det.
Jo, det kan man. I synnerhet då dokumentet i sig självt utgör ett komplett underlag för fortsatt diskussion. Dokumentet kritiserar i sin helhet vissa delar av NIST:s rapport.

Citat:
Välj ut och jag bemöter, så enkelt är det.
Välj själv ut vad i dokumentet du anser är felaktigt, lögnaktigt eller bara idioti.

Citat:
NIST är den officiella rapporten. Finns det oklarheter i den så precisera vad så vi kan ta upp det för diskussion.
Och det är precis det dokumentet i sin helhet gör - preciserar oklarheter!

Citat:
Vi andra vet att hela hans film är felaktig på SAMTLIGA punkter.
Duktigt.
Citera
2007-06-05, 23:15
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Det finns inget i NIST:s rapport som tyder på att man endast gjort minimala justeringar. Och man fick inte byggnaderna att rasa alls med sina sannolikaste scenarion.

Om du nu läst dokumentet - vad är din ståndpunkt angående dokumentet? Rappakalja?
De förklarade att man gjorde bedömningar utifrån synliga skador. T.ex. inböjningarna i fasaden orsakat av våningsplan som "säckar ihop" samt att gjorde en skadebedömning där man såg att det fanns skador i fönster, och att detta lades med i brandsimulationen.

Citat:
Jaså, vad är då detta?
http://www.ae911truth.org/joinus.php
Bra fråga. Frågan är om du ställer dig bakom äktheten i namnen? Det var nämligen inte allt för länge sedan t.ex. Ron Jeremy var structural engineer, Mark Iridian likaså, för att inte nämna George Bush. Jag har tagit några av namnen och inte hittat något som tyder på att de är vad de säger. Hade jag varit som du hade jag passat mig för att använda denna sida som referens. Vi håller med den ett par veckor så får vi se vad som återstår.

Citat:
Nähä? Men det är ok för dig att begära att motparten skall ta till sig 300 sidor sammanfattning och ett par tusen sidor totalt?
Det har jag inte gjort. Jag har däremot påpekat hur uselt det är att klanka ner på något man inte har tagit del av. Det måste du väl ändå hålla med om!

Citat:
Nej, det har du inte.
Det gjorde jag visst. Jag visade vilken sida som tog upp exempel på "korrigeraringar" NIST gjorde, samt skrev upp ett par i ett inlägg.

Citat:
Nej, det måste man inte.

Jo, faktiskt!

Citat:
Jo, det kan man. I synnerhet då dokumentet i sig självt utgör ett komplett underlag för fortsatt diskussion. Dokumentet kritiserar i sin helhet vissa delar av NIST:s rapport.
Vad i rapporten vill du ta upp?

Citat:
Välj själv ut vad i dokumentet du anser är felaktigt, lögnaktigt eller bara idioti.
Börja du istället med att säga -"NIST- rapporten brister på denna punkt ... bla bla bla, på grund av bla bla, stöd för mina argument går att läsa på [länk] sid __".

Citat:
Duktigt.
Ja, det är inte dåligt faktiskt, dvs. att inte ha rätt i ett enda inslag.
Citera
2007-06-05, 23:37
Medlem
Citat:
Bra fråga. Frågan är om du ställer dig bakom äktheten i namnen? Det var nämligen inte allt för länge sedan t.ex. Ron Jeremy var structural engineer, Mark Iridian likaså, för att inte nämna George Bush. Jag har tagit några av namnen och inte hittat något som tyder på att de är vad de säger. Hade jag varit som du hade jag passat mig för att använda denna sida som referens. Vi håller med den ett par veckor så får vi se vad som återstår.
Det var när sajten precis var igångsatt som de hade en "fri" registrering. Om du provar att registrera dig nu så märker du att du kommer till ett formulär där du fyller i information, som de kommer att verifiera innan du kommer upp på listan. Ökningstakten är numer endast något enstaka namn per dag. Men visst, vill du leka antagonist så får du tvivla precis hur länge du vill.

Citat:
Börja du istället med att säga -"NIST- rapporten brister på denna punkt ... bla bla bla, på grund av bla bla, stöd för mina argument går att läsa på [länk] sid __".
Nej, det tänker jag inte. Jag tror faktiskt inte du har läst dokumentet. För om du hade gjort det så hade du förstått att hela dokumentet är ett resonemang över brister i NIST:s tester, resonemang och slutsatser. Hela dokumentet är relevant. Och det var därför jag ställde frågan om du ser några brister i det. Eller skall jag tolka frånvaron av kritik som att du håller med om det de skriver, och att du inte ser några brister?
Citera
2007-06-06, 03:47
Medlem
Intressant kritik av Bazant-rapporten:
http://911blogger.com/node/9154

Då denna ligger till grund för mycket av NIST:s slutsatser så är det intressant med så många, vad det verkar, brister i Bazants teori.
Citera
2007-06-06, 07:38
Bannlyst
Citat:
Intressant kritik av Bazant-rapporten:
http://911blogger.com/node/9154

Då denna ligger till grund för mycket av NIST:s slutsatser så är det intressant med så många, vad det verkar, brister i Bazants teori.

Håller med, det var klart intressant läsning.
Citera
2007-06-06, 08:12
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det var när sajten precis var igångsatt som de hade en "fri" registrering. Om du provar att registrera dig nu så märker du att du kommer till ett formulär där du fyller i information, som de kommer att verifiera innan du kommer upp på listan. Ökningstakten är numer endast något enstaka namn per dag. Men visst, vill du leka antagonist så får du tvivla precis hur länge du vill.
Antagonist? Snarare en sund form av källkritik då det bara var dagar sedan namnen togs bort. Vi väntar som sagt så får vi se.

Citat:
Nej, det tänker jag inte. Jag tror faktiskt inte du har läst dokumentet. För om du hade gjort det så hade du förstått att hela dokumentet är ett resonemang över brister i NIST:s tester, resonemang och slutsatser. Hela dokumentet är relevant. Och det var därför jag ställde frågan om du ser några brister i det. Eller skall jag tolka frånvaron av kritik som att du håller med om det de skriver, och att du inte ser några brister?
Du får tro vad du vill, men jag tänker inte bemöta någon som bara slänger ur sig ett tjockt dokument utan att precisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in