Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Det finns inget i NIST:s rapport som tyder på att man endast gjort minimala justeringar. Och man fick inte byggnaderna att rasa alls med sina sannolikaste scenarion.
Om du nu läst dokumentet - vad är din ståndpunkt angående dokumentet? Rappakalja?
De förklarade att man gjorde bedömningar utifrån synliga skador. T.ex. inböjningarna i fasaden orsakat av våningsplan som "säckar ihop" samt att gjorde en skadebedömning där man såg att det fanns skador i fönster, och att detta lades med i brandsimulationen.
Bra fråga. Frågan är om du ställer dig bakom äktheten i namnen? Det var nämligen inte allt för länge sedan t.ex. Ron Jeremy var structural engineer, Mark Iridian likaså, för att inte nämna George Bush. Jag har tagit några av namnen och inte hittat något som tyder på att de är vad de säger. Hade jag varit som du hade jag passat mig för att använda denna sida som referens. Vi håller med den ett par veckor så får vi se vad som återstår.
Citat:
Nähä? Men det är ok för dig att begära att motparten skall ta till sig 300 sidor sammanfattning och ett par tusen sidor totalt?
Det har jag inte gjort. Jag har däremot påpekat hur uselt det är att klanka ner på något man inte har tagit del av. Det måste du väl ändå hålla med om!
Citat:
Nej, det har du inte.
Det gjorde jag visst. Jag visade vilken sida som tog upp exempel på "korrigeraringar" NIST gjorde, samt skrev upp ett par i ett inlägg.
Citat:
Nej, det måste man inte.
Jo, faktiskt!
Citat:
Jo, det kan man. I synnerhet då dokumentet i sig självt utgör ett komplett underlag för fortsatt diskussion. Dokumentet kritiserar i sin helhet vissa delar av NIST:s rapport.
Vad i rapporten vill du ta upp?
Citat:
Välj själv ut vad i dokumentet du anser är felaktigt, lögnaktigt eller bara idioti.
Börja du istället med att säga -"NIST- rapporten brister på denna punkt ... bla bla bla, på grund av bla bla, stöd för mina argument går att läsa på [länk] sid __".
Ja, det är inte dåligt faktiskt, dvs. att inte ha rätt i ett enda inslag.