2007-05-10, 17:18
Bannlyst
SLOB. program eller modell, den visar iaf hela wtc fast utan skador.

Xcore. Kanske missförstår dig vad du menar. men när dom säger ögon vittne bevisen osv i deras rapport om modellen, så menar dom brand skadan på stålet, plan skadan, osv. inte vad vittnen som brandmän och sånt såg, om det är så du misstolkar det att dom menar?. Och att dom inte kommer göra en rigtig modell som visar vad som hände vet vi ju redan, fast dom har redan bevisat för oss att det är ett jobb från insidan så det ska vi tacka för. bara det att få in det i media som är den svåra delen.
Citera
2007-05-10, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Att Globalisterna låg bakom 9-11 har inte mycket med irak att göra. Det låter fel när man säger USA för Globalisterna är inte bara politiker i usa utan i europa oxå. 9-11 var gjort för att kuna ta ifrån folket i amerika frihet, så dom kan komma några steg närmare polis stad och NWO. och så dom kan få pengar till att bygga deras försvarsmakt som dom kalla efter i PNAC (Dom lägger mer pengar på deras försvars makt än hela världen gör tillsammans, vem är dom rädda för?, eller är det något dom förbereder sig för?) och för att få stöd i deras krig på "terrorism" som igentligen bara handlar om att starta tredje världs kriger och NWO. Anledning till att gå in i irak fixa dom genom att säga anthrax breven kom från saddam (som ni redan vet blivit bevisat att dom kom från militär labb i america, och runt 8 forskare i america som hade kunskap om det blev mystiskt mördade), och att dom hade kärnvapen. sen är det klart att 9-11 attackerna gjorde så folk ropa efter hjälp och gav stöd till kriget mott terrorism. Problem-reaktion-lösning, äldsta tricket i boken. dom skapar ett problem, får reaktion från folket som ropar efter hjälp, dom kommer med en lösning på problemet dom själva skapade och tar samtidigt ifrån folk mer och mer frihet och ger oss "säkerhet" som the patriot act som kom efter 9-11. och chip i kroppen som kopplar oss till en data bas, kameror i barns toaletter på lågstadiet, och över allt. så dom kommer närmare NWO.

Det där med chips låter ju rätt skrämmande förstås. RFID chip tror jag det kallades.

Du verkar rätt påläst på området hör jag.
Citera
2007-05-10, 17:32
Bannlyst
Citat:
SLOB. program eller modell, den visar iaf hela wtc fast utan skador.

Xcore. Kanske missförstår dig vad du menar. men när dom säger ögon vittne bevisen osv i deras rapport om modellen, så menar dom brand skadan på stålet, plan skadan, osv. inte vad vittnen som brandmän och sånt såg, om det är så du misstolkar det att dom menar?. Och att dom inte kommer göra en rigtig modell som visar vad som hände vet vi ju redan, fast dom har redan bevisat för oss att det är ett jobb från insidan så det ska vi tacka för. bara det att få in det i media som är den svåra delen.

Jag vill ha med vad folk upplevde och såg, annars spelar modellen ingen roll för mig. eller rättare sagt, den återspeglar inte verkligheten i så fall, inte för min del. Vittnesuppgifter är OTROLIGT viktiga att få med om man skall få till en rimlig modell.

Just därför jag vill se en noggrann lista på vad som kom med och vad som inte kom med, och en motivering till varför i så fall.
Citera
2007-05-10, 17:47
Medlem
Erik1974s avatar
Xcore
Jag svarar till dig istället för soldat Bom angående justerade tester. Det gjordes justeringar, det är helt klart, men att de gjordes för att passa simuleringen tidsmässigt med förloppen som faktiskt skedde. Redan innan så rasade WTC enligt deras tester som beräknades på vittnesmål om skador, samt det man faktiskt kunde se. Allt detta blir lite tydligare om man läser sidan innan också. Sin vana trogen så snor malmoelottan lösryckta citat. I bisatsen efter där det talar om adjusted input, skriver de but only within the range of physical reality.

Som sagt, tornen rasade utan justeringar, men efter aningens längre tid.
Citera
2007-05-10, 17:59
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag vill ha med vad folk upplevde och såg, annars spelar modellen ingen roll för mig. eller rättare sagt, den återspeglar inte verkligheten i så fall, inte för min del. Vittnesuppgifter är OTROLIGT viktiga att få med om man skall få till en rimlig modell.

Just därför jag vill se en noggrann lista på vad som kom med och vad som inte kom med, och en motivering till varför i så fall.

Utgör Loose Change en bra grund för att kunna verifiera vad vittnen sade sig upplevt?
Citera
2007-05-10, 18:01
Bannlyst
Portnoy. Dom som myndigheterna säger flög planen kunde inte flyga dom. det är värkligheten. så varför ljuger myndigheterna då? svara på det.

Tror inte på konspirationsteorier? den officiella historian är en konspirations teori som inte är upp backat med fakta. så du tror på konspirationsteorier om du tror på den. och om du tror al-qaida flög planen som media pratar om hela tiden, tror du oxå på konspirationsteorier för al-qaida är fake och skapade av america (gåt BBC dokumentär om det på TV, det är ingen hemlighet).
Citera
2007-05-10, 18:13
Bannlyst
Erik. kan du inte engelska eller var sitter problemet med dig???

Dom hade TVÅ modeller som hade SKADORNA från platsen dom kollaps INTE

Så dom gjorde en ny modell "more server case" där dom AVVEK från bevisen vet du vad det betyder? och justera tills dom FICK kollaps. Hur mycket dom justera vet vi inte, för dom har inte släppt modellen till världen. men dom ändra värdena tills dom fick kollaps för deras modeller som använde sig av bevisen från platsen kollapsa INTE. vad förstår du inte med det????

"but only within the range of physical reality." <-- JA????? dom ändra fortfarande värdena för PLAN/ELD skadan gav INTE kollaps.

Citat:

EFTER EN MÅNAD ELLER VAD? 600C GÖR INTE SKADA PÅ STÅLET (som jag visat nån sida bak, och nist har inga bevis på dens core clumns kom i närheten av 600C bara 250C och inget annat stål heller, du tar fel på LUFT temperaturern och STÅL temperaturen). bäääää

Ändrade värden och justeringar för PLAN/ELD skadan INTE gav kollaps det är kriminellt gjort. Och den officiella historian är bara en TEORI inget annat. och utöver det blunar dom för alla andra bevis som brandmän vittnen osv.

Elgiganten. Varför tar du upp loose change hela tiden?. det är inte den bästa filmen som gjorts om 9-11, du pratar om den filmen som den representerar hela the truth movement eller alla personer som tror (vet) det var ett jobb från insidan synvinklar på saker läs här i tråden istället och lär dig att det var ett jobb från insidan och sluta tro på konspirationsteorier.
Citera
2007-05-10, 18:21
Medlem
Citat:
tenor302. Har svarat på det innan. Det är mest sannolikt den var styrd av sig själv. finns sån teknik och det hade förklarat att allt var så perfekt gjort.

Du uppfattade nog inte min uppmaning eftersom den var lite subtil..
Jag efterlyste alltså en vettig förklaring...
Ditt förslag om att planet var styrt av sig själv väcker ju bara fler frågor som t.ex.:
  • Hur var denna fjärrstyrning konstruerad?
  • Av vem var den konstruerad?
  • Av vem var den installerad i planet?
  • Hur sattes planets besättning ur spel? (eller dom hade kanske fått betalt för att låta sig bli köttfärs?)
  • Har du någon verifierbar källa på ditt påstående att sådan teknik finns i sinnevärlden?

Av en konspirations-troende värd namnet borde man kunna kräva en sammanhållen komplett teori!

T/
Citera
2007-05-10, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Utgör Loose Change en bra grund för att kunna verifiera vad vittnen sade sig upplevt?

Var frågan seriöst ställd?

Loose Change har väl inget att göra med vad vittnen såg och upplevde?

Eller har den?

Ja eller nej räcker
Citera
2007-05-10, 18:38
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Portnoy. Dom som myndigheterna säger flög planen kunde inte flyga dom. det är värkligheten. så varför ljuger myndigheterna då? svara på det.
Vilka bevis finns det för att det inte stämmer?
Lägg gärna fram dom
Vad jag har fått höra av dom som påstår att det var fjärrstyrda plan så var det för att "tekniken fanns" vilket verkligen är vattentätt bevisning.
Citat:
Tror inte på konspirationsteorier? den officiella historian är en konspirations teori som inte är upp backat med fakta.
Hur kommer det då sig att den håller bäst?
Vi som tror på den officiella springer inte och gömmer oss , hoppar över direkta frågor som kommer pga våra inlägg vilket truthers gör.

Citat:
så du tror på konspirationsteorier om du tror på den. och om du tror al-qaida flög planen som media pratar om hela tiden, tror du oxå på konspirationsteorier för al-qaida är fake och skapade av america (gåt BBC dokumentär om det på TV, det är ingen hemlighet).

Tror man på sagor så tror man på radiostyra plan, bomber utplacerade av GWB och co.

Hade jag trott på konspirationsteorin så hade jag kännt mig som jag vore ombord på Titanic efter smällen mot isberget , dvs på väg mot botten och det snabbt.
Citera
2007-05-10, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Vilka bevis finns det för att det inte stämmer?
Lägg gärna fram dom
Vad jag har fått höra av dom som påstår att det var fjärrstyrda plan så var det för att "tekniken fanns" vilket verkligen är vattentätt bevisning.

Hur kommer det då sig att den håller bäst?
Vi som tror på den officiella springer inte och gömmer oss , hoppar över direkta frågor som kommer pga våra inlägg vilket truthers gör.

Tror man på sagor så tror man på radiostyra plan, bomber utplacerade av GWB och co.

Hade jag trott på konspirationsteorin så hade jag kännt mig som jag vore ombord på Titanic efter smällen mot isberget , dvs på väg mot botten och det snabbt.

Det kan inte ha varit dåligt utbildade piloter i alla fall.
Citera
2007-05-10, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Xcore
Jag svarar till dig istället för soldat Bom angående justerade tester. Det gjordes justeringar, det är helt klart, men att de gjordes för att passa simuleringen tidsmässigt med förloppen som faktiskt skedde. Redan innan så rasade WTC enligt deras tester som beräknades på vittnesmål om skador, samt det man faktiskt kunde se. Allt detta blir lite tydligare om man läser sidan innan också. Sin vana trogen så snor malmoelottan lösryckta citat. I bisatsen efter där det talar om adjusted input, skriver de but only within the range of physical reality.

Tack för förklaringen.

Skulle vara intressant att höra vilka vittnesmål det var också. Vi får hoppas att man släpper en lista över dessa så vi vet exakt vilka vittnesuppgifter som finns inbakade i modellen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in