2007-07-03, 18:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
När blev det överhuvudtaget bevisat utom rimligt tvivel att det är "nosen" det rör sig om?

Ja jag har försökt förklara detta i minst två inlägg nu.. Jag undrar om mina inlägg är helt osynliga???
Citera
2007-07-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Nja, inte särskillt övertygande.
På den första ser jag inget plan.
Den andra sekvensen påminner av de bilder som matats ut i media.
Den tredje är skum, planet ser ut att ha en annan riktning än mot skrapan och sen ser man inget förrän smällem kommer.

Det måste funnits massor av kameror på plats så bättre bilder måste finnas. Helst med hela inflygningen.
Om du inte ser ett plan i första filmen så har du inte tittat särskilt noga.
Nu var jag så hygglig att jag letade upp lite filmer åt dig, men jag är säker på att ditt google funkar lika bra som mitt.
Citera
2007-07-03, 18:52
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
"BLABLABLA YADAYADA...Oavsett - AA175 kan inte orsaka mycket skador i tornet - tak och golv..."
AB

AA175? Det är för tillfället rutten mellan Dallas/Fort Worth-Tokyo och trafikeras vanligen av en B772..

Känner inte till att den flighten flög in i WTC.. Skit samma! Det var ju inga flygplan inblandade alls!!!!
Citera
2007-07-03, 19:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB blandar alltid ihop person (mig) och sak (det vi diskuterar).

Nej, det gör jag på intet sätt.

Citat:
Det vi diskuterar är ett FOX direktsänt reportage (video) där ett flygplan kör in i ett torn och kommer ut pā andra sidan (med litet störningar - Blips och Fade to Black i själva videon).

Nej, det vi diskuterar är samtliga sändningar av flygplansträffarna i WTC1 och 2 samt det rimliga i att alla dessa var manipulerade på så sätt att icke-existerande flygplan är inlagda i efterhand (Eller påstår du nu att det bara var FOX som manipulerade bilder och att andra filmer är äkta? Det är väl fö CNN och CBS med också i Socialworkes tokvideo?). Samt det rimliga i att alla som vittnade om att de såg nämnda plan är med i konpirationen. Samt din pajasförmåga till källkritik (som i korthet sammanfattas i att om någon, vem som helst, på internet säger något som stödjer dina fördomar om vad som hände så har de hög trovärdighet, samt om de talar emot har de låg dito.)

/S
Citera
2007-07-03, 19:15
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Om du inte ser ett plan i första filmen så har du inte tittat särskilt noga.
Nu var jag så hygglig att jag letade upp lite filmer åt dig, men jag är säker på att ditt google funkar lika bra som mitt.
Jag vill nog se bilder på hela inflygningen innan jag är övertygad om att det var ett plan som orsakade explossionen. Någon borde kunna presentera det för det måste ha riktats ett flertal kameror mot himlen vid tillfället.

Om det inte skulle vara fråga om ett plan så djupnar denna psykologiska gåta om att kunna presentera vilka lögner som helst och ändå (förhoppningsvis inte) komma undan.
Citera
2007-07-03, 19:17
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Jag vill nog se bilder på hela inflygningen innan jag är övertygad om att det var ett plan som orsakade explossionen. Någon borde kunna presentera det för det måste ha riktats ett flertal kameror mot himlen vid tillfället.

Snarare mot WTC... De var knappast förberedda på ett andra plan...
Citera
2007-07-03, 19:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
text
Du har fortfarande ett gäng frågor obesvarade i Shanksville & Pentagon-tråden.
SKall jag tolka frånvaron av dina svar som att jag har rätt och du gav upp?
Citera
2007-07-03, 19:23
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du har fortfarande ett gäng frågor obesvarade i Shanksville & Pentagon-tråden.
SKall jag tolka frånvaron av dina svar som att jag har rätt och du gav upp?

Samma här verkar det som... Kim, kan du läsa mina inlägg?
Citera
2007-07-03, 20:06
Medlem
Citat:

Om det inte skulle vara fråga om ett plan så djupnar denna psykologiska gåta om att kunna presentera vilka lögner som helst och ändå (förhoppningsvis inte) komma undan.
Har du hittat planet i den första filmen än...?

Varför skulle det vara så mycket svårare att fejka hela inflygningen än bara de delar som visats här, om det nu alltså gick att få kontroll över alla amatörfilmer i hela området? Och du tycker inte det verkar en liiiiten aning långsökt att göra upp en handlingsplan som går ut på att fejka att ett flygplan har kraschat i ett av världens mest tätbefolkade stadsområden? Du tror inte det skulle bli lite problem med ögonvittnen och så? Särskilt med tanke på att handlingsplanen även innefattade att krascha ett riktigt flygplan på samma ställe några minuter tidigare, så att folks uppmärksamhet drogs dit? Eller träffades inte det första tornet heller av något flygplan?

Som sagt, detta är min nya favoritteori alla kategorier...
Citera
2007-07-03, 20:26
Medlem
SLOBs avatar
BBC hade ingen "fade to black":

http://www.archive.org/details/bbc200109110834-0916

28:37 in ungefär

/S
Citera
2007-07-03, 20:31
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Samma här verkar det som... Kim, kan du läsa mina inlägg?
Då har jag missat att du frågat mig någonting. Men jag står så gärna till tjänst. Får jag besvära om frågorna igen?

Edit: Aaah du menar att han inte besvarar dina frågor heller
Jag =
Citera
2007-07-03, 20:31
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Har du hittat planet i den första filmen än...?

Varför skulle det vara så mycket svårare att fejka hela inflygningen än bara de delar som visats här, om det nu alltså gick att få kontroll över alla amatörfilmer i hela området? Och du tycker inte det verkar en liiiiten aning långsökt att göra upp en handlingsplan som går ut på att fejka att ett flygplan har kraschat i ett av världens mest tätbefolkade stadsområden? Du tror inte det skulle bli lite problem med ögonvittnen och så? Särskilt med tanke på att handlingsplanen även innefattade att krascha ett riktigt flygplan på samma ställe några minuter tidigare, så att folks uppmärksamhet drogs dit? Eller träffades inte det första tornet heller av något flygplan?

Som sagt, detta är min nya favoritteori alla kategorier...

Ja visst vore denna teori fantastisk om den är sann.
Att det är svårare att klippa in ett plan i en längre inflygning är självklar beroende på hänsyn till perspektiv-förändringar m.m.

Jag anade en skugga på första videon, inte mer.

Som sagt om nå'n kan få fram en längre sekvens av inflygningen så blir jag förvissad om ett plan var orsaken.
Det borde väl åtminstonde finnas mängder av stillbilder på det annalkande planet.
Tacksam för alla bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in