Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du har fått två bilder av mig och jag och några till ser INTE någon skillnad på smält aluminium och smält stål.
Gör du?
Det handlar om temperaturer. Aluminium smälter vid en lägre temperatur.
Men allt smält stål är inte orange heller. Metallen har olika stadier och dessa kan du se som olika färger.
Det går inte genom att titta på den smälta metallen och avgöra vilken sort det är.
Gör du?
Det handlar om temperaturer. Aluminium smälter vid en lägre temperatur.
Men allt smält stål är inte orange heller. Metallen har olika stadier och dessa kan du se som olika färger.
Det går inte genom att titta på den smälta metallen och avgöra vilken sort det är.
>> Du har fått två bilder av mig <<
Den ena bilden är en person som försöker verka kunnig, den andra bilden ser dock lite luddigare ut och den vill jag helst inte ge några officiella kommentarer om, man behöver ju ha ett privatliv också.
>> Och jag och några till ser INTE någon skillnad på smält aluminium och smält stål. <<
Och det betyder att du (och de andra drabbade) vill ha hjälp alltså? Okej! Men bara den här gången.
Först *handla på konsum*, (numera coop) men inte för mycket. Varuhusdetektiv på coop blir, Cop på Coop, eller en Coop cop.
De som inte ser skillnad på smält aluminium och smält stål kan tyvärr inte införskaffa statligt subventionerade glasögon, jag köpte dock mina för egna medel och har numera en bra syn.
Man kan säga, titta på intensiteten i glöden (om vi bortser från färgen). Det är en helt annan lyster i smält stål. I verkligheten så är det säkert ännu mer uppenbart.

Se här, de säger att det är smält stål. Aldrig i livet! Titta närmare. Smält stål skulle inte vara så orangerött, eller skulle det? (tips det var en kuggfråga)
http://www.indybay.org/uploads/2006/04/16/hotslag.jpg
Jag förväntar mig nu ett helt lass av förvillande väl utvalda bilder som skall bevisa att jag inte ser skillnaden på smält aluminium och smält stål. Det finns säkert flera exempel på svårtolkade bilder, men i verkligheten så borde det inte vara nån match. Tja, man känner ju temperaturen också, men inte länge om man går för nära.