2007-05-13, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du har fått två bilder av mig och jag och några till ser INTE någon skillnad på smält aluminium och smält stål.

Gör du?

Det handlar om temperaturer. Aluminium smälter vid en lägre temperatur.
Men allt smält stål är inte orange heller. Metallen har olika stadier och dessa kan du se som olika färger.

Det går inte genom att titta på den smälta metallen och avgöra vilken sort det är.

>> Du har fått två bilder av mig <<

Den ena bilden är en person som försöker verka kunnig, den andra bilden ser dock lite luddigare ut och den vill jag helst inte ge några officiella kommentarer om, man behöver ju ha ett privatliv också.

>> Och jag och några till ser INTE någon skillnad på smält aluminium och smält stål. <<

Och det betyder att du (och de andra drabbade) vill ha hjälp alltså? Okej! Men bara den här gången.

Först *handla på konsum*, (numera coop) men inte för mycket. Varuhusdetektiv på coop blir, Cop på Coop, eller en Coop cop.

De som inte ser skillnad på smält aluminium och smält stål kan tyvärr inte införskaffa statligt subventionerade glasögon, jag köpte dock mina för egna medel och har numera en bra syn.

Man kan säga, titta på intensiteten i glöden (om vi bortser från färgen). Det är en helt annan lyster i smält stål. I verkligheten så är det säkert ännu mer uppenbart.

Se här, de säger att det är smält stål. Aldrig i livet! Titta närmare. Smält stål skulle inte vara så orangerött, eller skulle det? (tips det var en kuggfråga)

http://www.indybay.org/uploads/2006/04/16/hotslag.jpg

Jag förväntar mig nu ett helt lass av förvillande väl utvalda bilder som skall bevisa att jag inte ser skillnaden på smält aluminium och smält stål. Det finns säkert flera exempel på svårtolkade bilder, men i verkligheten så borde det inte vara nån match. Tja, man känner ju temperaturen också, men inte länge om man går för nära.
Citera
2007-05-13, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Förstår inte hur en sådan förklaring skulle kunna förklara något, men å andra sidan huserar han numer på min spärrlista så jag lär väl inte få höra den makalösa förklaringen heller.

>> Förstår inte hur en sådan förklaring skulle kunna förklara något. <<

Du förklarar att det är en ickeförklarande förklaring alltså? Varför inte.

men å andra sidan huserar han numer på min spärrlista så jag lär väl inte få höra den makalösa förklaringen heller. <<

Jag trodde han var bannad? Huserar han "numer" på din spärrlista? Han kanske har ett "andra liv" då. Även om han inte hade varit på din spärrlista så hade du i vilket fall som helst inte hört något, det handlar ju om text.

Min nästa fråga, använder du en sån där text to speech omvandlare med monoton röst? Inget jag skulle rekommendera.
Citera
2007-05-13, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det enda som inte är som det ska är erat ihopkopplande mellan Therm*te och smält stål som någon form av bevis. Therm*te reagerar med materialet på någon sekund, sen, när den kemiska reaktionen har skett, påverkas inte materialet längre. Det kan inte göra stålet varmt i flera veckor, det kan inte göra hela stålbalken smält utan bara precis där reaktionen sker (annars vore therm*te helt oanvändbart: tänk om det smälte stål flera meter bort!). Om det BARA var therm*te och inget annat som värmde stålet och ingenting annat tillförde mer värme skulle stålet vara kallt långt innan någon räddningsarbetare kom fram.

Låt mig gissa, du snackar troende vs foliehattar?
Citera
2007-05-13, 21:46
Bannlyst
Kan något av det här stämma?

Hade FEMA analyserat smält stål? Eller vad?

Och det här.

“Although virtually all of the structural steel from the Twin Towers and Building 7 was removed and destroyed, preventing forensic analysis, FEMA's volunteer investigators did manage to perform "limited metallurgical examination" of some of the steel before it was recycled. Their observations, including numerous micrographs, are recorded in Appendix C of the WTC Building Performance Study. Prior to the release of FEMA's report, a fire protection engineer and two science professors published a brief report in JOM disclosing some of this evidence.” 1

“The results of the examination are striking. They reveal a phenomenon never before observed in building fires: eutectic reactions, which caused "intergranular melting capable of turning a solid steel girder into Swiss cheese." The New York Times described this as "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation."2 WPI provides a graphic summary of the phenomenon.”

“The severe corrosion and subsequent erosion of Samples 1 and 2 are a very unusual event. No clear explanation for the source of the sulfur has been identified. The rate of corrosion is also unknown. It is possible that this is the result of long-term heating in the ground following the collapse of the buildings. It is also possible that the phenomenon started prior to collapse and accelerated the weakening of the steel structure. A detailed study into the mechanisms of this phenomenon is needed to determine what risk, if any, is presented to existing steel structures exposed to severe and long-burning fires.”

Evidence of evaporated steel as reported by the New York Times:

“Engineers have been trying to figure out exactly what happened… ‘Fire and the structural damage… would not explain steel members in the debris pile that appear to have been partly evaporated’” from:

Glanz, James (2001). “Engineers are baffled over the collapse of 7 WTC; Steel members have been partly evaporated,” New York Times, November 29. 2001.

http://www.prisonplanet.com/articles/february2007/210207designers.htm#_ftn19

Se här......

http://www.911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html

Sen var det lite om tornens hållfasthet.

http://www.jonesreport.com/articles/210207_wtc_designers.html

Jag vet inget, jag bara frågar er, både foliehattar och troende. Så ge kritik till artiklarna, inte mig, för jag är inte kunnig nog att bemöta den.

Ville snarast ha hjälp ned att förstå och tolka texten.
Citera
2007-05-13, 21:51
Medlem
SLOBs avatar
OT raderat - Frågor och funderingar kring moderering tas via PM.

Och snälla, försök samla ihop småposter till en större.

Mvh,
SLOB
moderator
Citera
2007-05-13, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
OT raderat - Frågor och funderingar kring moderering tas via PM.

Och snälla, försök samla ihop småposter till en större.

Mvh,
SLOB
moderator

Även när jag citerar andra inlägg?

Jag kan ju försöka.
Citera
2007-05-13, 21:56
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Även när jag citerar andra inlägg?

Jag kan ju försöka.

Särskilt när du svarar på andra inlägg - jag skrev en post om det för ett par sidor sedan och Oddball har också skrivit om det.

Jag brukar själv dra ihop alla i en post, enklast är att göra det i ett Notepad- eller Wordpad-dokument, sen klistra in i en svarsruta.

Taggarna är ju rätt enkla

[quote = Namnetpåpersonen som citeras]
å så en massa text och avsluta med
[/quote ]

/S
Citera
2007-05-13, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Särskilt när du svarar på andra inlägg - jag skrev en post om det för ett par sidor sedan och Oddball har också skrivit om det.

Jag brukar själv dra ihop alla i en post, enklast är att göra det i ett Notepad- eller Wordpad-dokument, sen klistra in i en svarsruta.

Taggarna är ju rätt enkla

[quote = Namnetpåpersonen som citeras]
å så en massa text och avsluta med
[/quote ]

/S

Jag skall försöka med det.
Citera
2007-05-13, 22:08
Bannlyst
Så här ser jag saken gällande attacken 11 Sep 2001

Är regeringen skyldig?

JA!

1.Attacken var en cover up = Skyldig
2.Attacken var en konspiration = Skyldig
3.Attacken var ett insiderjobb = Skyldig
4.Attacken var inte känd eller utförd av regeringen = Skyldig

Skyldig i den meningen att de skamlöst utnyttjade andra människors tragedi för sina egna syften skull, samt att ha rättfärdigat saker de aldrig skulle kunnat att göra annars, och tagit lagen i egna händer.

Regeringen är skyldig!

Om inte "för den" så "av den". Slutgiltlig dom blir - Skyldig på alla punkter. Så skyldig man kan vara. Lika skyldiga som den gången när general Shiro Ishii (enhet 731) undangick rättvisan pga av USA's snikenhet och dubbelmoral.

WTC katastrofen skall vara lika med amerikansk tragedi, hjältemod och heroism, det tog regeringen snabbt bort när de redan dagen efter förklarade krig mot terrorismen och att de som inte var med dem, var emot dem.

Det har snackats om konspirationer i samband med attacken, den största konspirationen skedde underligt nog efter attacken.

Vad tycker ni om saken?
Citera
2007-05-13, 22:19
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Så här ser jag saken gällande attacken 11 Sep 2001

Är regeringen skyldig?

JA!

1.Attacken var en cover up = Skyldig
2.Attacken var en konspiration = Skyldig
3.Attacken var ett insiderjobb = Skyldig
4.Attacken var inte känd eller utförd av regeringen = Skyldig

Så hur man än vrider och vänder på det så var dom skyldiga?

Citat:
Skyldig i den meningen att de skamlöst utnyttjade andra människors tragedi för sina egna syften skull, samt att ha rättfärdigat saker de aldrig skulle kunnat att göra annars, och tagit lagen i egna händer.

Regeringen är skyldig!

Om inte "för den" så "av den". Slutgiltlig dom blir - Skyldig på alla punkter. Så skyldig man kan vara. Lika skyldiga som den gången när general Shiro Ishii (enhet 731) undangick rättvisan pga av USA's snikenhet och dubbelmoral.
Förstår inte riktigt vart du vill komma
Citat:
WTC katastrofen skall vara lika med amerikansk tragedi, hjältemod och heroism, det tog regeringen snabbt bort när de redan dagen efter förklarade krig mot terrorismen och att de som inte var med dem, var emot dem.
herregud
Vad skulle dom göra då?
"Oj dom har kraschat in i WTC Tornen, va trevligt, nej vi fortsätter med vårat och bryr oss inte om det det där."
Dessutom var hela världens ögon på USA , det gick liksom inte bara säga "nej vi bryr oss inte i det".

Citat:
Det har snackats om konspirationer i samband med attacken, den största konspirationen skedde underligt nog efter attacken.

Vad tycker ni om saken?

Jag har svårt å se att någon konspiration ens ägt rum.
Citera
2007-05-13, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så hur man än vrider och vänder på det så var dom skyldiga?

Förstår inte riktigt vart du vill komma

herregud
Vad skulle dom göra då?
"Oj dom har kraschat in i WTC Tornen, va trevligt, nej vi fortsätter med vårat och bryr oss inte om det det där."
Dessutom var hela världens ögon på USA , det gick liksom inte bara säga "nej vi bryr oss inte i det".

Jag har svårt å se att någon konspiration ens ägt rum.

Har du en uppfattning om hur de betett sig sen 11 Sep 2001?

Vad tycker du till exempel om guantanamo bay camp?

Eller deras tjat om massförstörelsevapen bara för att kunna gå in i Irak?

Hur ärliga TROR du att de har varit?

Dags att vakna?
Citera
2007-05-13, 22:26
Bannlyst
General Shiro Ishii på enhet 731 var en massmördare och förbrytare. Han fick INGET SOM HELST STRAFF om USA fick hans "forskningsresultat" om bakterier planterade på levande människor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_731
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in