2007-04-16, 09:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Undviker du mig Malmoe?
Citera
2007-04-16, 10:18
Medlem
SLOBs avatar
Förlåt, jag missade det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Malmosoldier
Ni vet att efter man kollat på tv i en kvart så kommer man in i en trans djupare än när man sover va?,

Källor på det?

/S
Citera
2007-04-16, 10:37
Medlem
Dejzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
FEMA inte nist, FEMA hitta kännetecken av en typ av thermite, "liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur" kom det dom hitta ifrån bensin från flygplanet eller från en data i byggnaden? Nej. Dom lämmna det utifrån the 9-11 commision oxå. Och om jag kommer ihåg rätt lämmna dom dessutom hela wtc7 utifrån the 9-11 commision?.

Citat:
Och NIST/FEMA är INTE trovärdiga heller. NIST LJUGER om saker som att dom har en data animation hur elden fick allt att kollapsa och vägrar släppa den, och ljuger om saker om stålet och byggnaden o vägrar släppa info om storlekar osv. och i och med där va bomber i byggnaden "som alla som va där hörde med" så är det självklart nist/fema har big brother över axeln, dom gjorde en rigtig oseriös utredning, det va en rigtigt kass utredning, alla normala människor borde erkänna det och vilja se en bättre, men det fick dom inte göra för big brother.

Vad menar du? Det blir svårt att förstå när du först använder FEMAs undersökning som bevis för att sedan säga att dom inte går att lita på. När kan man lita på dom och när ljuger dom?

Citat:
FEMA's investigators inferred that a "liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur" formed during a "hot corrosion attack on the steel."

Jag har läst den här meningen ett par gånger nu och förstår inte riktigt vad den betyder. Främst är det ordet"eutetic" jag fastnar på, någon som kan förklara?
Citera
2007-04-16, 13:44
Bannlyst
Ni kan ju neka faktan att fema hitta ett ämne man aldrig sett i hus bränder för. till och med New york times rappotera på det.

Och Steven jones som oxå hitta kännetecken av thermite blir inte tagen på alllvar av the 9-11 commission, varför?. Det är väldigt enklet han håller inte med den officiella historien.

Försöksdjur, du fråga var dom placera det väll?. redan svarat. hmm, det spelar värkligen ingen roll, krävs inga bevis för det för att veta där va bomber. lol

Ja om där e bomber i en byggnad och man ser det explodera måste man ha bevis att nån la dom där, annars var det inte bomber man såg med sina egna ögon, det kanske va datan som explodera!!, logik på hög nivå!

SLOB. tänker inte disskutera 1993 här. FBI låg bakom det, bevisat sedan länge. Och det med Tvn är vetenskap orkar inte gräva fram nån källa nu.

Gason, Precis du läste inte om nist på sidan. kanske hade varit rätt bra om du läste faktan om dom som står på den sidan och kolla upp det för dig själv sedan.

Man ska inte lita på allt man hör, varken från alex jones eller någon annan, man ska kolla upp saker själv. Det finns folk man kan lita på och folk man inte kan. Alex jones kan man, allt han pratar om som man vet om man följt hans arbete är saker som är bevisat INGET annat, oftast saker som STÅR i tidningen, operation northwood osv. och om du kolla mitt föra inlägg, han har mycket att betalla och är inte ute efter pengar bara ute efter att spida ordet vad som håller på att hända med världen, så du borde ha respect för det, Fast utan kollat på nåt material med han, så är nyheterna mer trovärdiga visst fortsätt lev i tv landet då.

SLOB. NIST hitta under 600C. Sen i efterhand kommer folk som Dr. Bazant ut med sånt här trams

Citerat: "The cause was the dynamic consequence of the prolonged heating of the steel columns to very high temperature. The heating lowered the yield strength and caused viscoplastic (creep) buckling of the columns of the framed tube along the perimeter of the tower and of the columns in the building core. In stage 1 (Fig. 1), the conflagration, caused by the aircraft fuel spilled into the structure, causes the steel of the columns to be exposed to sustained temperatures apparently exceeding 800°C. The heating is probably accelerated by a loss of the protective thermal insulation of steel during the initial blast."

"probably" "apparently" väldigt vetenskapligt!!!

NIST ljuger mycket och har big brother över axeln. Dom vägrar släppa data animationen som förklara hur elden skulle kunat göra så den kollapsa "som den inte hade kunat på de stättet av eld", dom ger inte ut info om stålet, storlekar osv osv. ta reda på vad jag pratar om och undersök själv.

bara läs här: http://www.infowars.com/articles/sept11/wtc_blueprints_leaked_by_whistleblower.htm
Citera
2007-04-16, 14:02
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Försöksdjur, du fråga var dom placera det väll?. redan svarat. hmm, det spelar värkligen ingen roll, krävs inga bevis för det för att veta där va bomber. lol
Jo det krävs bevis för hur det skulle gått till. Ditt resonemang i den här frågan går att likna vid att du påstår att månen är av ost:
Du säger, - Månen är av ost.
Jag svarar, - Nej det månen består mestadels av samma materiel som solsystemet är uppbyggt av. Bevisa att den är gjord av ost.
- Det behövs inte. Det syns att den är gjord av ost.
-Men vem fan har gjort en stor måne av ost. Det är ju helt ologiskt att månen består av en miljoners ton stor mejeripodukt.
-Det är ointressant vem som gjort den. Den ser ut att vara gjord av ost. Alltså är den gjord av ost.

Citat:
Ja om där e bomber i en byggnad och man ser det explodera måste man ha bevis att nån la dom där, annars var det inte bomber man såg med sina egna ögon, det kanske va datan som explodera!!, logik på hög nivå!
Om det var bomber i byggnaden kvarstår fortfarande frågan om vem som lade dit dem och hur de gjorde det utan att någon av de tusentals människor som arbetade där inte märkte något.

Du glömde länka till bevisen på att WCT hade ett veckolångt strömavbrott strax innan 9/11. Det går bra att ta fram den nu.
Citera
2007-04-16, 14:03
Bannlyst
Drillarna har ni här.

Länk till audio. 9/11 Flight Controller: "Is This Real World or an Exercise?"
http://www.prisonplanet.com/articles/july2004/220704flightcontroller.htm

Mer om drillarna

http://www.thememoryhole.org/911/airmans_manual_1999.pdf

http://web.archive.org/web/20030803110408/http://www.e-publishing.af.mil/pubfiles/af/10/afman10-100/afman10-100.pdf

http://www.e-publishing.af.mil/pubfiles/af/10/afman10-100/afman10-100.pdf

http://www.thememoryhole.org/911/managing-wmd.htm

http://www.prisonplanet.com/articles/september2004/080904wargamescover.htm

Länk till Yahoo news http://www.prisonplanet.com/agency_planned_exercise_on_sept_11_built_around_a_ plane_crashing_into_a_building.htm

George bush: "Nobody in our government, at least, and I don't think the prior government, could envision flying airplanes into buildings on such a massive scale."

Efter att dom haft drillar på just det samma dag som attackerna och till och med år innan.

ABC NEWS rappoterar dom hade drillar på det innan 9-11 "även att flyga in ett plan i pentagon" http://www.youtube.com/watch?v=g6FTkj6OEWA

Media rappoterar om drillarna på samma dag som londonbombningarna. http://www.youtube.com/watch?v=jInH6VS13YY

Bara en slump dom hade det både där och på 9-11 visst grabbar?. bara fortsätt och ge dom föredel med tvivel. efter allt, dom har aldrig ljugit om nånting för oss. ingenting värkar övertyga er.
Citera
2007-04-16, 14:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. tänker inte disskutera 1993 här.

Of course not, eftersom Alex Jones inte skrivit något om det och du själv inte har en aning om vad du pratar om.

Citat:
SLOB. NIST hitta under 600C. Sen i efterhand kommer folk som Dr. Bazant ut med sånt här trams

Nej, det står i samma NIST rapport som du ständigt hänvisar till. Men eftersom Alex Jones inte skrivit något om det och du själv inte har en aning om vad du pratar om så hamnar du i din papegojloop.

Citat:
Drillarna har ni här.

Det är ingen här som ifrågasätter att myndigheterna övar. Det vi undrar om är de övningar som du anser visar på att 911 är ett attack utförd av NWO, eller vem det nu är. Jag vill inte ha en länksamling som möjligtvis visar något alla visste - jag vill ha ett resonemang med stöd i rimligt verifierbara fakta.

Så igen alltså, den där övningen för flera år sedan med kapade flygplan som flög in i byggnader på samma sätt som skedde den 11 september 2001.

Under tiden: Norad hade vad jag förstår två stora händelser den 11 september:

Operation Northern Vigilance, som var en operation, inte en övning, som inenbar att flytta stridslyg till Alaska och Kanada för att skugga ryska tunga bombplan som var sysselsatta med en övning i Sibirien. Det var en NATO operation och hade "operation" i titeln, inte "Exercise".

Den andra var en övning, Guardian. Det var en årligen återkommande övning, uppdelad på två Command Post Exercises (CPXs), vilket gör att truthers ofta identiferar den som två olika övningar.

Guardian är i huvudsak en övning som testar USAs försvar mot en rysk kärnvapenattack. Större delen av övningen innebär att de två CP'erna koordinerar landets svar på vågor av ryska kärnvapenbärande bombplan och missiler.

Men, för att öka svårighetsgraden lägger övningingsledningen in extra monent, tex ett flygplan som kommer utifrån (alltså via ADIZ) och kapas. Notera, inte kapas och flygs in i byggnader, utan bara kapas (och den delen av övningen hann vad jag förstår aldrig komma igång).

Så här sa Chairman of Joint Chiefs i sitt förhör:

Citat:
31:25
CMK: The question was, we had four wargames going on on September 11th, and the question that I tried to pose before the Secretary had to go to lunch was whether or not the activities of the four wargames going on on September 11th actually impaired our ability to respond to the attacks.

RM: The answer to the question is no, it did not impair our response, in fact General Eberhart who was in the command of the North American Aerospace Defense Command as he testified in front of the 9/11 Commission I believe - I believe he told them that it enhanced our ability to respond, given that NORAD didn't have the overall responsibility for responding to the attacks that day. That was an FAA responsibility. But they were two CPXs; there was one Department of Justice exercise that didn't have anything to do with the other three; and there was an actual operation ongoing because there was some Russian bomber activity up near Alaska. So we -

http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/031505_mckinney_transcript.shtml

(Citatet nämner fyra krigsspel, det är följande som avses:

1) Operation Northern Vigilance (ingen övning)
2) En NRO övning (hade inget med NORAD att göra)
3) och 4) De två CPX som var en del av Guardian

/S
Citera
2007-04-16, 14:22
Bannlyst
KIM. media har rappoterat på det med strömavbrottet med som NY NEWS DAY fast dom har tat ner det från sin hemsida. Scott Forbes är en person som rappotera det som hade ansvar för en del saker där. Vi kan ju prata om det hela dagen och undvika all hård fakta utöver det.

En fråga till jag inte fåt svar på. hur kunde människo delar flyga upp på taket och andra ställen på byggnader en bit ifrån av en kollaps???? och hur kunde dom vara så små mindre än en centi meter vissa
Citera
2007-04-16, 14:28
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
KIM. media har rappoterat på det med strömavbrottet med som NY NEWS DAY fast dom har tat ner det från sin hemsida. Scott Forbes är en person som rappotera det som hade ansvar för en del saker där.

Sa Forbes att strömavbrottet varade en vecka? Det var inte vad han sa till mig när jag korresponderade med honom.

/S
Citera
2007-04-16, 14:33
Bannlyst
alex jones alex jones. vem pratar du om vet du det?. du ska ha respect, du vet inget du pratar om. allt du pratar om är en massa lögner.

Alex jones BARA snackar om BEVISADE saker. e det svårt att förstå?. du har fördommar. han har pratat om det i en dokumentär det med 1993 bombningen, andra med. DET VAR FBI, du vet värkligen inget om historia!.

Shit du är en sån person som inte tror på nån konspiration överhuvetaget, varför? för du e hjärntvättad och kan inte tänka på egen hand. Du bli tillsägd vad du ska tro på, du har personer som säger TRO på detta sen köper du det.

skit i att läsa vad nist säger och ljuger om skit i, du e inte här för att ta dig var information leder dig ändå, du har redan bestämmt dig för vad som hände. Herregud.

Oj nu bevisa jag att dom hade träningar år innan fast dom sa att dom inte hade det, och att dom hade det samma dag på london bombningarna och 911 var bara en SLUMP och det FÖRVIRRADE norad fattar du inte det?.

Go usa !!! hahaha, usa har blivit övertaget av illuminati maffian för läääänge sedan usa är bara ett ett land dom anväder sig av inget mer, och dom har makt i många andra länder med.
Citera
2007-04-16, 14:35
Bannlyst
slob jag vet inte vad han sa om tiden minns inte, bryr mig inte, spelar ingen roll. lev fri eller dö. 9-11 var ett jobb från insidan, tror man nåt annat har man inte förmågan att tänka på egen hand.
Citera
2007-04-16, 14:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
bara pågick tills han kläckte ur sig:

Oj nu bevisa jag att dom hade träningar år innan

Det är ingen som har ifrågasatt det. Frågan är, tycker du det är orimligt att myndigheter övar?

Citat:
slob jag vet inte vad han sa om tiden minns inte, bryr mig inte, spelar ingen roll. lev fri eller dö. 9-11 var ett jobb från insidan, tror man nåt annat har man inte förmågan att tänka på egen hand.

Du minns uppenbarligen tillräckligt för att påstå det. Kanske ska kolla efter före nästa gång.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in