2007-05-09, 20:00
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Då vet vi att det är film. Ser man detta förstår man nått annat. Bland annat har Fysik Proffesor Steven E. Jones sa att tornen ej kunnat rasa enbart på grund av de rammande flygplanen och de efterföljande bränderna. tornens högst underliga sätt att kollapsa, tyder på att dom var utsatta för sprängladdningar!

Fast han har inte lyckats bli publicerad i någon vetenskaplig tidsskrift med sina teorier (och det beror inte på censur eller känsligt ämne!) och han har gjort sin forskning utifrån att han har lagt fram en teori och försöker bevisa den istället för tvärt om (lägga fram en teori och försöka motbevisa den) som är gängse forskarpraxis. Det finns andra här som vet mer om hans arbeten än jag gör. Dessutom är fysik professor ingen garanti för att man kan något alls om konstruktion. Inom vilken gren av fysiken har han sin professur?
Citera
2007-05-09, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
En kommentar bara angåendeteorin om att Usama Bin Laden skulle fara en fiktiv figur skapad av USA. Hur kommer det sig då att han dyker upp med jämna mellanrum och hotar "den stora satan"? Vilket syfte skulle det tjäna att hota sig själv när man vet att dessa band enbart skapar större extremism.

Det beror på, läs vidare.............

Självklart eftersom det skulle verka underligt annars. USA's fiende nr1 behöver göra ett framträde då och då och visa hur mycket han hatar landet. De vet ändå hur stort övertag de har. Bland västerlänningarna så är han ju bara en terrorist, och öst länderna går inte att lita på ändå.

Å andra sidan så har en hel del hunnit att hända sen 11 Sep 2001. Regeringen har börjat att få mer och mer problem med alla anklagelser om konspiration, folk kanske börjar att vakna.

Min enda undran.

1.Planerades attentatet ihop med bin laden?

2.Eller "lät man" honom helt enkelt göra det?

I båda fallen så är de precis lika skyldiga som bin laden själv.

Jag har varit 100% säker på en konspiration hela tiden men inte pga konstigheter med attentatet från första början, utan USA's AGERANDE, vilket gjort mig tvärsäker på att det var en konspiration, av något slag.
Citera
2007-05-09, 20:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Fast han har inte lyckats bli publicerad i någon vetenskaplig tidsskrift med sina teorier (och det beror inte på censur eller känsligt ämne!) och han har gjort sin forskning utifrån att han har lagt fram en teori och försöker bevisa den istället för tvärt om (lägga fram en teori och försöka motbevisa den) som är gängse forskarpraxis. Det finns andra här som vet mer om hans arbeten än jag gör. Dessutom är fysik professor ingen garanti för att man kan något alls om konstruktion. Inom vilken gren av fysiken har han sin professur?

http://skepticwiki.no-ip.org/index.php/9/11_Conspiracy_Theorists#Steven_Jones

Citat:
Research Group: Atomic, Molecular, and Optical
Specialty: Metal-catalyzed fusion, Archaeometry, Solar energy

/S
Citera
2007-05-09, 20:11
Medlem
Billows avatar
Citat:

Vi hade ju en utbildad pilot också som lär veta mer än dig om om hurvida ett plan kraschat i pentagon eller inte. Men fysikproffesorn bör ha varit i Media av något slag efterssom det är känt det han säger. En fysikproffesor kan mycket om konstruktion (iallafall delarna om hur stål mm påverkas av värme) är nog hans område om nått. De grävde ju fram smällt metall under WTC !!!!
Citera
2007-05-09, 20:13
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Men Billow, jag visade ju en länk där en brandman som bekämpade elden alldeles bredvid WTC7 vittnade om att det var ett stort gapande hål, uppskattningsvis 1/3 av byggnaden. Det var INTE hörnet han menade, det kommenterade han för sig, och det var betydligt mindre.

Detta gapande hål är inte att jämföra med plan som flyger in i byggnaden. Ändå föll WTC-7 på samma sätt som de drabbade tornen. Fysikproffesor Steven E. Jones instämde !! Han bör veta hur värme påverkar stålet mer än en brandman.
Citera
2007-05-09, 20:16
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Billow får en tillsägelse för brott mot regel 0.3 "Håll er till ämnet i tråden". Jag har flera gånger påpekat att det här är tråden uteslutande om WTC 1-7. Inte Bush förkännedom, FBIs beslag av videokameror på Sheraton hotell i Washington, inte vilka plandelar som hittades eller inte hittades utanför Pentagon, eller tillståndet för gräsmattan framför densamma.

Det finns tre trådar, vill du adressera samtliga punkter gällande 911 får du göra det i respektive tråd.

/SLOB
moderator
Att falla av ämnet är lätt då WTC innehåller detaljer om mycket olika saker. Men du som du sa fler trådar finns. Ursäkta att det blandades ihop lite. Jag har en fråga också. Denna tråd hette (Den ENDA tråden om WTC). Är det lämpligt att kunna ha en tråd som innefattar allt om WTC ?? Jag tycker det skulle kunna gå om man tar ett ämne i taget. Men jag accepterar givetvis systemet med fler trådar och ska inte hamna off-topic givetvis !!
Citera
2007-05-09, 20:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vi hade ju en utbildad pilot också som lär veta mer än dig om om hurvida ett plan kraschat i pentagon eller inte.
Jag vill bara påpeka att jag har en kusin som flyger transkontinentala passagerarflygplan. Han ser inga som helst problem med att flyga in ett stort passagerarflygplan in i Pentagon. Att flyga lågt är inga problem, faktum är att plan skall klara av att flyga lågt då de ibland vill landa på ett mer konventioenllt sätt.
Citera
2007-05-09, 20:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vi hade ju en utbildad pilot också som lär veta mer än dig om om hurvida ett plan kraschat i pentagon eller inte.
Där svarade jag i Pentagontråden.
Citat:
JMen fysikproffesorn bör ha varit i Media av något slag efterssom det är känt det han säger. En fysikproffesor kan mycket om konstruktion (iallafall delarna om hur stål mm påverkas av värme) är nog hans område om nått. De grävde ju fram smällt metall under WTC !!!!
Onekligen har du ett problem med ditt påstående. Det är trevligt att du tror att fysik är ett enda ämne. Låt mig ge några förslag på fysikområden som nödvändigtvis inte har att göra med bärigheten i varmt stål:
Kärnfysik, astrofysik, elektrofysik, kvantfysik,kemifysik, biofysik.

Edit: subatomär fysik torde gå in under kvantfysik. Tog bort det.
Citera
2007-05-09, 20:25
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Hmmm... NÅGON har TAGIT BORT det!
Ja mina 35 tecken på konspiration är väck också. Tråden rensas för att vi skall hålla oss till ämnet bättre. Och det skall vi göra !!
Citera
2007-05-09, 20:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Vi hade ju en utbildad pilot också som lär veta mer än dig om om hurvida ett plan kraschat i pentagon eller inte. Men fysikproffesorn bör ha varit i Media av något slag efterssom det är känt det han säger. En fysikproffesor kan mycket om konstruktion (iallafall delarna om hur stål mm påverkas av värme) är nog hans område om nått. De grävde ju fram smällt metall under WTC !!!!

Vilken pilot är det? Hur många piloter har sagt att det var fullt möjligt? Hur förklarar du att de har lyckats upprepa attackerna i flygsimulatorer utan några större problem?
Dylan Avery har också varit i media eftersom det är känt vad han säger. Gör det honom kunnig inom konstruktionsteknik och sprängning? En ledtråd: svaret är inte ja. Borat har också varit i media...

Ang. Steven Jones så är hans profession, som SLOB sa,
"Research Group: Atomic, Molecular, and Optical
Specialty: Metal-catalyzed fusion, Archaeometry, Solar energy "

Det är inte konstruktionsteknik. Att han är kunnig inom metallurgi har han visat med sina thermite-experiment. Det han inte visat är att även andra reaktioner kan åstadkomma resultat som han har fått, vilket är precis det jag sagt förut: han har lagt fram en teori och försökt bevisa den istället för tvärt om. Det är inget vetenskapligt tillvägagångssätt och anledningen till att han inte blivit publicerad i någon vetenskaplig tidsskrift. Att vara professor i fysik gör inte att man är universalgeni inom allt som har med fysik att göra.

EDIT: Handlar inte Metal-catalyzed fusion om att skapa fusion med metaller som katalysatorer? Det har ingenting med hur metaller beter sig vid olika temperaturer att göra.
Citera
2007-05-09, 20:27
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Där svarade jag i Pentagontråden.

Onekligen har du ett problem med ditt påstående. Det är trevligt att du tror att fysik är ett enda ämnde. Låt mig ge några förslag på fysikområden som nödvändigtvis inte har att göra med bärigheten i varmt stål:
Kärnfysik, astrofysik, elektrofysik, kvantfysik,kemifysik, biofysik, subatomär fysik.
Nu vill jag inte komma off-topic på nått sätt. Men Är man proffesor i fysik är man bildad i både Kärnfysik, astrofysik, elektrofysik, kvantfysik,kemifysik, biofysik, subatomär fysik om så inte hundra procentigt på varje enskilt område. Dessutom är det bevisat att smällt metall hittades under en byggnad.
Citera
2007-05-09, 20:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Vilken pilot är det? Hur många piloter har sagt att det var fullt möjligt? Hur förklarar du att de har lyckats upprepa attackerna i flygsimulatorer utan några större problem?
Dylan Avery har också varit i media eftersom det är känt vad han säger. Gör det honom kunnig inom konstruktionsteknik och sprängning? En ledtråd: svaret är inte ja. Borat har också varit i media...

Ang. Steven Jones så är hans profession, som SLOB sa,
"Research Group: Atomic, Molecular, and Optical
Specialty: Metal-catalyzed fusion, Archaeometry, Solar energy "

Det är inte konstruktionsteknik. Att han är kunnig inom metallurgi har han visat med sina thermite-experiment. Det han inte visat är att även andra reaktioner kan åstadkomma resultat som han har fått, vilket är precis det jag sagt förut: han har lagt fram en teori och försökt bevisa den istället för tvärt om. Det är inget vetenskapligt tillvägagångssätt och anledningen till att han inte blivit publicerad i någon vetenskaplig tidsskrift. Att vara professor i fysik gör inte att man är universalgeni inom allt som har med fysik att göra.

Visst men fysik proffesorns utlåtande stöttar ändå konspirations teorin på ett bra sätt efterssom en så kallad "kunnig" person uttalat sig plus att smällt metall hittades. Över till piloten då !!

En erfaren pilot ger sin analys av det hela: http://www.thepowerhour.com/postings...n-analysis.htm
http://www.asile.org/citoyens/numero...temoins_en.htm
http://www.asile.org/citoyens/numero...le/trou_en.htm
http://www.asile.org/citoyens/numero...missile_en.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in