Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Antaganden från den officiella sidan blir plötsligt så lösa denna kväll. Förut var vi konspirations anhängare de som gissade enligt er. Nu är det du som säger att man kan tänka sig det och det. Då är det lika stor orsak att tycka att Bush borde reagera och att världens mäktigaste militär ej bör överaskas av fienden
Tycker du det? Jag funderar på vad som är mest troligt i de olika situationerna. Tänk dig först att du är Bush och har riggat 911. Hur hade du planerat att reagera när du "får veta" vad som hänt? Tycker du att det vore optimalt att sitta som en fågelholk på en skola eller hade du störtat upp, dragit ett amerikanskt frihetstal och räddat nationen? Här finns givetvis grymma pr-poäng att hämta in, men istället så ser världen hur USAs ledare blir helt handfallen. Tycker du att den reaktionen tyder på att han var med eller på att han faktiskt blev helt tagen på sängen?
Att flygvapnet gjorde bort sig håller jag också med om. Amerika blev ollat den dagen. Men det är inte samma sak som att de låg bakom. Att saker kan bero på byråkrati, bristande logisitk och slarv finns inte i vissas föreställningsvärld. Kolla på den exakta ordergången för att beordra insatserna kombinerat med hur planen agerade. Då blir det inte så lätt, och jag skulle inte förvånas om man i efterhand försökt mörka det här så att man inte skall behöva visa upp sig med den allra största dumstruten.