2007-05-07, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Vad bra att du inte gör det

Gör man det så ser man inte klart och låser sig till en åsikt, och det är inte bra. Man skall kunna ändra sig om man upptäcker något annat som stämmer bättre.

Så var alltid öppen.
Citera
2007-05-07, 23:18
Medlem
Billows avatar
Citat:
Finns det egentligen någon bild på honom tagen före 2001? Jag har nog faktiskt aldrig sett någon. Det enda som jag tycker är märkligt med 9/11 är att innan så visste inte någon (alltså vanligt svenssonfolk) vem Usama Bin Ladin) var, men så över en natt visste alla det, visar väl lite av medias makt.
Det stämmer. Sammtidigt är en fråga obesvarad. WTC 7 träffas aldrig av nått plan. Officielt sägs det att bränsletankarna antänds från rester. Men huset är gjort att lätt klara ifall dessa antänds av misstag och skulle aldrig orsaka ett helt ras.
Citera
2007-05-07, 23:21
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Och du är naiv, trångsynt och alldeles för gammalmodig i ditt tänkande för att kunna se längre än näsan räcker.

Var öppen.

Förvänta dig det oväntade. Det lönar sig alltid att vara öppen.

Vad vet du om vilka hemlighetsstämplade saker som regeringen skulle kunna att använda om de ville utföra ett sånt här attentat.

Inte ett smack........

Jag säger inte att de är så, men jag utesluter heller inte möjligheten, därför att jag inte är trångsynt.
Men lilla vän. Du utesluter ju allt! Du har ju inte visat ett uns av den öppenhet du ville ge sken av! Du kan inte ens släppa missilteorin som inte ens är särskilt gångbar ens bland konspirationsteoretikerna längre.

Jag är öppen, jag är oerhört öppen. Men jag tänker logiskt framför allt. Ponera själv att USA (vilka det nu är) sitter och planerar attentatet. -"och så ska via ha missiler, och så ska vi ha thermite, och så ska vi ha sharpe bombs (eller vad fan de heter). Varför? Varför inte till en början krascha planen längre ner på byggnaden. Då hade definitivt tyngden uppifrån sänkt tornet tidigare.

Vill du och Billow svara på VARFÖR man ville attackera sig själva?
Citera
2007-05-07, 23:24
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Men lilla vän. Du utesluter ju allt! Du har ju inte visat ett uns av den öppenhet du ville ge sken av! Du kan inte ens släppa missilteorin som inte ens är särskilt gångbar ens bland konspirationsteoretikerna längre.

Jag är öppen, jag är oerhört öppen. Men jag tänker logiskt framför allt. Ponera själv att USA (vilka det nu är) sitter och planerar attentatet. -"och så ska via ha missiler, och så ska vi ha thermite, och så ska vi ha sharpe bombs (eller vad fan de heter). Varför? Varför inte till en början krascha planen längre ner på byggnaden. Då hade definitivt tyngden uppifrån sänkt tornet tidigare.

Nu säger ingen att det ÄR missiler. Kan va mindre form av raketer också. U.S.A ville oerhört gärna få en orsak att starta krig mot Irak. Bush är nästan hjärntvättad till att de har kärnvapen där. Det går inte flyga för lågt med sådana plan. De valde ovanligt låg höjd ändå. Risken hade annars varit att de kraschlandat i stan
Citera
2007-05-07, 23:26
Bannlyst
Citat:

Är inte det öppenbart?

WTC var den enda ursäkt man behövde för att börja världskrig mot "terrorn" och invandera länder.

911 var startskottet för kampen mot terrorismen och att gå in i länder och ta över.

Visst ja, det var en bra orsak att skaffa sig ställen som guantanamo bay camp.

Hade man kunnat gjort det utan det som hände 11 Sep.

Nej

Men det visste du ju redan, eller hur?

Så varför frågar du?
Citera
2007-05-07, 23:26
Medlem
Hur ser ni på det första terrordådet mot WTC, bilbomben i källaren? Var det också en konspiration från USAs sida eller var det ett muslimskt terrordåd?

Enligt Wikipedia så hade terroristledaren räknat med att den ena skyskrapen skulle ramla över den andra...vad säger ni, rätt våghalsigt? Bomben blåste upp ett stort hål igenom fyra källarvåningar och rökfyllde nästan hela norra tornet men som tur var så klarade sig husen och bara sex personer miste livet.
Citera
2007-05-07, 23:27
Medlem
Billows avatar
Nu har du fått svar från oss båda på det långa inlägget. Ännu fortsätter också tystnaden om WTC 7 som aldrig träffas av nått plan. Officielt sägs det att bränsletankarna antänds från rester. Men huset är gjort att lätt klara ifall dessa antänds av misstag och skulle aldrig orsaka ett helt ras.
Citera
2007-05-07, 23:28
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag håller mig till verkligheten. NIST uppmätte lufttemperaturer på 1000 grader. Jag förstår inte varför det är anmärkningsvärt med tanke på att en vanlig kontorsbrand brinner i ungefär 800 grader.

Lufttemperaturer och hur varmt stålet var är så klart olika frågor.

Nej, som det verkar så har NIST inte kunnat bevisa att stålet blev så varmt. Detta är så klart inget bevis för att stålet inte blev så varmt. Det säger egentligen bara att det är svårt att säga hur varmt en bit stål har varit.

Tja, de hävdar själva att de mätt upp temperaturer på över 830 grader celsius i stålsamples.

/S
Citera
2007-05-07, 23:28
Medlem
Billows avatar
Citat:
Hur ser ni på det förstå terrordådet mot WTC, bilbomben i källaren? Var det också en konspiration från USAs sida eller var det ett muslimskt terrordåd?
Kan jag inte uttala mig om tyvärr. Men håller fast vid att det övriga är konspiration.
Citera
2007-05-07, 23:29
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Amen för fan ge dig. Hur urbota korkad får en livs levande människa bli. För det första är det EXAKT lika lång tid mellan ALLA bilderna. Jag har tagit bild för bild i en serie. Sedan det andra. Geez! Låt oss säga att de skiljer 10 meter (då tar vi i i överkant, tror att det snarare är 7) Ett plan som rör sig i 800 km/h. Hur lång tid tar det för planet att färdas 10 meter? (enligt mina beräkningar blev det 4,5 hundradelar. Menar du att man på denna tid hinner avlossa en missil helt obemärk. Tänk själv bara vilken oerhörd energi den borde avfyras med då den sitter fast i ett föremål som rör sig i 800 km/h. Alltså ska den accelerera från 0- 1000 km/h på under 4 hundradelar

Grattis. Du kom just med i Guiness records of stupid people. malmoesoldier och Xcore välkomnar dig!

Hur vet du att planet färdades i 800 km/tim när inga svarta lådor har påträffats?
Citera
2007-05-07, 23:30
Medlem
Billows avatar
Precis. Dessutom har jag aldrig hävdat att planet hann 10 meter mellan varje bild .
Citera
2007-05-07, 23:31
Bannlyst
Citat:
Hur ser ni på det förstå terrordådet mot WTC, bilbomben i källaren? Var det också en konspiration från USAs sida eller var det ett muslimskt terrordåd?
Det var FBI som låg bakom det. om du inte vet det har det gåt på TV.

Finns mycket konspirationer här i världen, om du inte vet det läs historia

Citat:
Tja, de hävdar själva att de mätt upp temperaturer på över 830 grader celsius i stålsamples.

Det har dom fortfarande inte gjort. det skriver dom INTE i deras slut resultat. att skriva att stålet "Most likely" är inte att säga att det GJORDE det. och det ändrar inte faktan att det INTE var på dens CORE column dom prata om (där det måste bli förstört)

Sen har dom fortfarande ändrat värdena och justerat sin modell tills dom fick kollaps. Lord of helmet du undviker det, skulle vilja se dig skriva att dom faktiskt har ändrat värdena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in