2007-05-07, 17:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Usel, ja den kommentaren tog hårt från en person som inte vet skillnaden på fps och pixlar.

Det handlar om vikten.

Som sagt en golfboll är varken solid eller ihålig.

Men byt ut den då, ta en läskedrycksburk (tom) och kasta den mot glaset.
Lyckas du inte ha sönder glaset med denna då har du lepra i armarna.

Som sagt, det är vikt + hastighet som är det viktiga i detta fall.

Kastar du pappersbollen tillräckligt hårt så kommer rutan att gå sönder.

Hur förklarar du annars att man kan skära genom 100mm rostfritt med vatten?

Ni kan aldrig få en sån jämförelse att stämma helt överens med WTC händelsens orsak och verkan. Det var sprängladdningar med också. Ombord på planen. Och något som avfyrades
Citera
2007-05-07, 17:29
Bannlyst
Citat:
Usel, ja den kommentaren tog hårt från en person som inte vet skillnaden på fps och pixlar.

Det handlar om vikten.

Som sagt en golfboll är varken solid eller ihålig.

Men byt ut den då, ta en läskedrycksburk (tom) och kasta den mot glaset.
Lyckas du inte ha sönder glaset med denna då har du lepra i armarna.

Som sagt, det är vikt + hastighet som är det viktiga i detta fall.

Kastar du pappersbollen tillräckligt hårt så kommer rutan att gå sönder.

Hur förklarar du annars att man kan skära genom 100mm rostfritt med vatten?

Vad är det för snack. Ta något jämförbart istället.
Citera
2007-05-07, 17:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du såg videon?

Det måste varit extrema temperaturer i WTC tornen. På en google video ser man något rinna ut som liknar stål. Kan det kanske funnits en möjlighet att det var stål som rann ut från byggnaden?

Kolla här........

http://video.google.com/videoplay?docid=545886459853896774

Jag trodde när du skrev "Ground Zero" att du pratade om rasmassorna, inte tornen...

Det som rinner ur har jag ingen aning vad det är - men vad jag förstår är det där hörnet precis där planet träffade eller?

/S
Citera
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Hörde du några?

Nej faktiskt inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Alluminium, var bara ett skal, en utsmycknad, som målarfärg eller nåt, den hade 0 bärighet... Så den var inte byggd av alluminium utan beklädd med aluminium

Precis, men när skall han fatta det?
Citera
2007-05-07, 17:31
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Det spelar ingen roll om stålet smällte eller förlorade bärkraften... Från våning 70 och neråt så hade värmen 0 inverkan på stålet, vilket gör att bärigheten och motståndskraften fanns kvar. Villket i normala fall skulle ha bromsat rasets hastighet... Kärnan bestod av kraftiga fackverk som motverkar varandra ifall tornet skulle brista... Det var inga korthus som stod där.. fast det är väl det ni vill tro... Vill ni studera ritningar av byggnaderna som jag länkade innan?

Om en våning i WTC vägde 4000 ton och faller emot nästa kommer den då att hålla?

Om den inte gör det hur kommer våningen nedanför må då det kommer 8000 ton farande? Kommer accelerationen öka eller vara konstant?

Sen glömmer du mycket lämpligt att fasaden var en del av den bärande konstruktionen! Men det visste väl du som "byggnadsingenjör"?

Så OM Bush ville utföra en kontrollerad rivning av WTC så varför ser vi inte hundratals detonationer i fasaden?
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Nej faktiskt inte.
Man ser det man inte hör. De smällar som syns måste iallafall ha hörts rätt bra kan man räkna ut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Nej faktiskt inte.

Så då var det inga då?

Jag har postat ett flertal filmer som det ÄR explosioner på, titta på dom istället.
Citera
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Ni kan aldrig få en sån jämförelse att stämma helt överens med WTC händelsens orsak och verkan. Det var sprängladdningar med också. Ombord på planen. Och något som avfyrades

Menar du att det som tog ner tornen var:

1. Flygplan i hög hastighet...
2. Med bomber ombord...
3. Och något missilliknande som avfyrades precis innan träff...
4. samt antingen bomber eller therm*te, eller både och?

Är det en korrekt sammanfattning av din teori?

/S
Citera
2007-05-07, 17:32
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Så då var det inga då?

Jag har postat ett flertal filmer som det ÄR explosioner på, titta på dom istället.

Det är det jag har problem med.

Vissa filmer så hörs bomber och i andra inga.
Citera
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men det är ju så enkelt... Jag postade en bild. Antingen så håller du med mig om vad jag visar på den bilden, eller så gör du det inte. Om du INTE håller med mig så vill jag veta hur du tolkar bilden, vad är den där skuggan?

Det finns ju massor av konstruktiva saker att fortsätta med. Att få slut på argument och låtsas att man kört fast är inte ett av de konstruktiva sätten. Jag har ju för guds skull tom talat om vad du kan göra för att vi skall komma vidare... men ni verkar vara allergiska mot att ta tag i de där stillbilderna, kanske för att skuggan ganska tydligt faktiskt visar att flashen sker efter kraschen.

Frågan har ställts mins 5ggr och svarats på minst lika många ggr... Vad ska jag göra om du inte förstår? Vill du att jag ska upprepamig om och om igen? du vet väl vad en person som inte förstår kan liknas med?
Citera
Bannlyst
Citat:
Om en våning i WTC vägde 4000 ton och faller emot nästa kommer den då att hålla?

Om den inte gör det hur kommer våningen nedanför må då det kommer 8000 ton farande? Kommer accelerationen öka eller vara konstant?

Sen glömmer du mycket lämpligt att fasaden var en del av den bärande konstruktionen! Men det visste väl du som "byggnadsingenjör"?

Så OM Bush ville utföra en kontrollerad rivning av WTC så varför ser vi inte hundratals detonationer i fasaden?

OM man rivde på vanligt sätt ja. Men vad säger att man gjorde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in