Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag tycker det vore dumt att släppa en sådan lista, eftersom då måste man motivera alla vittnesmål som är borttagna och varför man valde att inte ta med dem, annars kommer alla börja att skrika om censur precis som Rodriquez har gjort. Visst, någon gång i framtiden när ett gäng tjänstemän inte har något vettigt att göra kan de gå igenom allt, men i nuläget tycker jag det finns viktigare saker att arbeta med. WTC7 rapporten till exempel.
Jag skulle föresten vilja veta hur du tolkar det där stycket (gå in och läs hela i NIST-rapporten, inte soldatens sönderhackade lösrykta meningar). Gick de över gränsen eller inte?
Jag förstår att justeringar gjordes "inom ramen". Men vet du vad Majava?
Nu skall jag vara helt ärlig mot dig och inte spela omöjlig på något sätt.
För mig står och faller modellen med vittnesuppgifterna, jag behöver veta om något utelämnats, och vad i så fall, innan jag kan se det som seriöst, så viktigt är det för mig.
Så en lista vore något jag önskar innan jag kan ta NIST på allvar och veta att allt kommit med i beräkningarna från vittnen (såvida det inte är helt otroliga uppgifter förstås). Men vad anser man som "otroligt"? Det är det jag gärna vill veta.
Kunde vara intressant med 2 modeller kanske, en med kompletta vittnesuppgifter inräknade, och en som är baserad på "vad de ansågs kunde tas med". Sen jämför man med var som hände så får man se vilken som stämmer bäst.
För att ALLA vittnesuppgifter finns med har jag svårt att tro, vilka sorterades ut, och varför?
DET är intressant.