Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Inget vits med att fortsätta argumentera, saken talar för sig själv.
Har sällan sett så många bli så tysta, så fort. Med tysthet menade jag att inte bemöta det jag tog fram.
Du HAR blivit bemött, men du verkar ju inte fatta eller komma med några motargument. Det här är EXAKT samma diskussion som övervakningsfilmen från Pentagon.
Till att börja med, filmen är inte bättre än DVD-kvalitet, så det kan du släppa på en gång. Det finns en regel som säger GIGO, garbage in garbage out. Vad den innebär i klarspråk är att en produkt inte blir bättre än de ingående delarna. Alltså, om originalfilmen inte är tillräckligt högupplöst så ökar inte kvaliteten bara för att man blåser upp filmen till högre upplösning.
För det andra, som redan påpekats, det stora problemet är inte upplösningen utan antalet bilder per sekund, något som du låtit bli att kommentera. Du fattar vad det får för effekt på filmer va?
Jag har också sett den högupplösta filmen och tycker nog att det ser för otydligt ut. Då är det rimliga sättet att plocka ut bildera en i taget för att se vad som egentligen händer. Jag förstår inte varför du verkar vara så allergisk mot att detaljstudera bilderna en efter en. Om det var så tydligt så måste det ju visa sig där också, inte sant? Av någon mystsikm anledning så gör det inte det.