2007-05-07, 10:31
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Det är väl det enda du har fått. TEO (eller om det var TENOR) har till och med varit vänlig nog att i detalj studera den högupplösta video du tjatat om. Snacka om vettigt bemötande.

Så du har alltså inte studerat klippet, men tjatar ändå?
Ja ja, vad ska man tro..?
Citera
2007-05-07, 10:32
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tack för att du tog upp röken vid penthouse, det ställde dom totalt.

http://www.speedshare.org/bhoMEgRjGs

(videon, som nu laddar lite snabbare)

Två saker är intressant i detta inlägg. För det första hur tydligt du avviker från det vi först diskuterade, för att istället prata om röken. Det kan vi ta sedan.

Sedan att du refererar oss som DOM, vilket visar att jag hela tiden har haft rätt om dig. Du är inte intresserad av att bli motbevisad!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Så du har alltså inte studerat klippet, men tjatar ändå?
Ja ja, vad ska man tro..?

Har sagt samma sak en stund nu.

Det första erik öppnade den här debatten med var, "sök hjälp".
Citera
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Svarslös.............

Svagt.

Självklart vill du byta ämne när det plötsligt blev väldigt obekvämt.
Nej jag har ingen lust att diskutera missilteorin. Judy Woods energivapenteori känns mer trolig. Och den är jävligt tokig i sig. Så go figure.

Citat:
Men jag är stolt över att få bekräftat att jag hade rätt angående Xcore redan i ett tidigt skede. Han vill INTE bli motbevisad. Alltså, den där öppna fasaden han ville ge sken av i ett tidigt stadie, var just bara en fasad.
Jepp. Där hade du rätt och jag fel.

Som Erik1974 skriver. Du vill att det skall vara en konspiration. Oavsett vad vi bevisar för dig så:
1. Kommer du att neka och hoppa till nästa isflak då att du blir överbevisad.
2. Inte förstå bevisen då du likt kreationisterna tror att ditt "sunda förnuft" är mer värt än vad all världens experter säger till dig.
Citera
2007-05-07, 10:33
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
MEN DET FINNS JU BARA EN UPPTAGNING AV HÄNDELSEN!

Kolla igen!

http://img293.imageshack.us/img293/6770/impactflashfa8.jpg

Bild 78 - Planet närmar sig WTC2, ingen skugga på planet.
Bild 79 - En skugga börjar på fasaden
Bild 80 - Skuggan blir tjockare och sträcker sig nu hela vägen till planet.
Bild 81 - Där har du din flash
Bild 82, 83 - Planet fortsätter in i WTC

Menar du på allvar att du på bild 81 kan se att det är några meter kvar? För det finns inte fler upptagningar mellan bild 80 och 81. Dessa är de som bild. Det är en bildrutesekvens! Observera även att detta är från samma videosnutt du länkade till (high resolution first hit), alltså, den video du själv hävdar är den bästa upptagningen.

Jag repeterar frågan. Menar du att du kan se att det är flera meter kvar till WTC på bild 81?

Flashen (bild 81) kommer alltså innan planet når WTC (bild 82,83)? Ja men då var det ju klart då.
Tack så mycket
Citera
2007-05-07, 10:33
Bannlyst
Citat:
Två saker är intressant i detta inlägg. För det första hur tydligt du avviker från det vi först diskuterade, för att istället prata om röken. Det kan vi ta sedan.

Sedan att du refererar oss som DOM, vilket visar att jag hela tiden har haft rätt om dig. Du är inte intresserad av att bli motbevisad!

Hrrm, måste man inte vara 2 sidor för att skapa en debatt på en tråd där de båda sidorna har olika åsikter

Ja eller nej
Citera
2007-05-07, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej jag har ingen lust att diskutera missilteorin. Judy Woods energivapenteori känns mer trolig. Och den är jävligt tokig i sig. Så go figure.

Som Erik1974 skriver. Du vill att det skall vara en konspiration. Oavsett vad vi bevisar för dig så:
2. Inte förstå bevisen då du likt kreationisterna tror att ditt "sunda förnuft" är mer värt än vad all världens experter säger till dig.

Har någon expert uttalat sig angående det jag frågade om?

Om inte, varför?
Citera
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Tack för att du tog upp röken vid penthouse, det ställde dom totalt.

http://www.speedshare.org/bhoMEgRjGs

(videon, som nu laddar lite snabbare)

Inga problem..
Citera
Medlem
Pads avatar
Citat:
Inget vits med att fortsätta argumentera, saken talar för sig själv.

Har sällan sett så många bli så tysta, så fort. Med tysthet menade jag att inte bemöta det jag tog fram.

Du HAR blivit bemött, men du verkar ju inte fatta eller komma med några motargument. Det här är EXAKT samma diskussion som övervakningsfilmen från Pentagon.

Till att börja med, filmen är inte bättre än DVD-kvalitet, så det kan du släppa på en gång. Det finns en regel som säger GIGO, garbage in garbage out. Vad den innebär i klarspråk är att en produkt inte blir bättre än de ingående delarna. Alltså, om originalfilmen inte är tillräckligt högupplöst så ökar inte kvaliteten bara för att man blåser upp filmen till högre upplösning.

För det andra, som redan påpekats, det stora problemet är inte upplösningen utan antalet bilder per sekund, något som du låtit bli att kommentera. Du fattar vad det får för effekt på filmer va?

Jag har också sett den högupplösta filmen och tycker nog att det ser för otydligt ut. Då är det rimliga sättet att plocka ut bildera en i taget för att se vad som egentligen händer. Jag förstår inte varför du verkar vara så allergisk mot att detaljstudera bilderna en efter en. Om det var så tydligt så måste det ju visa sig där också, inte sant? Av någon mystsikm anledning så gör det inte det.
Citera
2007-05-07, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du HAR blivit bemött, men du verkar ju inte fatta eller komma med några motargument. Det här är EXAKT samma diskussion som övervakningsfilmen från Pentagon.

Till att börja med, filmen är inte bättre än DVD-kvalitet, så det kan du släppa på en gång. Det finns en regel som säger GIGO, garbage in garbage out. Vad den innebär i klarspråk är att en produkt inte blir bättre än de ingående delarna. Alltså, om originalfilmen inte är tillräckligt högupplöst så ökar inte kvaliteten bara för att man blåser upp filmen till högre upplösning.

För det andra, som redan påpekats, det stora problemet är inte upplösningen utan antalet bilder per sekund, något som du låtit bli att kommentera. Du fattar vad det får för effekt på filmer va?

Jag har också sett den högupplösta filmen och tycker nog att det ser för otydligt ut. Då är det rimliga sättet att plocka ut bildera en i taget för att se vad som egentligen händer. Jag förstår inte varför du verkar vara så allergisk mot att detaljstudera bilderna en efter en. Om det var så tydligt så måste det ju visa sig där också, inte sant? Av någon mystsikm anledning så gör det inte det.

Upplösning med Dvd kvalitet är?

Så röken syns för dåligt uppe vid penthouse?

Flashen också?
Citera
2007-05-07, 10:36
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Har sagt samma sak en stund nu.

Det första erik öppnade den här debatten med var, "sök hjälp".

Citera
2007-05-07, 10:38
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Om du inte vill diskutera missilteorin så kan du väl starta en egen tråd om de där vapnen som du svamlade om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in