2007-05-07, 23:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Ändå fortsätter planet på videon några meter i luften efter flashen innan nosen dammar in i husväggen. Märkligt för er eller hur

Jo, det vore märkligt om något sådant kunde urskiljas, vilket jag inte alls håller med om. Däremot är det naturligt att luras av att kollisionen blir tydligare och fetare när vingarna går in i byggnaden. Men observera att det INTE är första kontakten.

Men på allvar, om ni nu är så tvärsäkra, varför är det INGEN av er som vågar sig på att rita lite på de enskilda bildrutorna? Jag har försökt vara saklig och konstruktiv, när det inte funkade (jag borde anat oråd redan då) så har jag provat sarkasm, ironi, rena utmaningar och annat, men av någon mystisk anledning så är det INGEN av er som vågar sig på att lägga upp de enskilda bildrutoena på bordet och ta diskussionen om vad de visar. Istället låter ni konspirationstomtar på nätet köra filmer baklänges. På riktigt?
Citera
2007-05-07, 23:47
Bannlyst
Citat:
Jo, det har de, det är bara du som inte förstår texten. Och det enda som hävdar att "dens core column" måste ha uppnått en viss temperatur för kollapsen är du -och det räcker liksom inte. För övrigt påstod du att inga samples hade uppnått temperaturer över 250 grader (eller 600, du har varierat det där friskt), nu har du justerat din modell till att endast gälla vissa specifika pelare. Snyggt.

Jo eller hur. Tyvärr är det inte bara jag, dens core colum måste självklart bli varma för den ska kuna kollapsa som den gjorde? hur skulle det annars gå till, vetenskap?. och att dom "TROR" att stål på 1-2 ställen har nåt 800 räcker tyvärr inte för kollaps. 800 på en pelare eller två under en kort tid gör inte så byggnaden kollapsar. Men visst det krävs bara några utspridda kontors bränder som inte nåt stålet för att få byggnader som wolrd trade att kollapsa, dom kan lika bra skita i att betalla företagen som bygger så dom blir brandsäkra om bara en kontors brand kan ta ner dom.

Och dom har fortfarande ändrat värdena på sin modell och justerat den och erkänner själva att deras modell med skadorna/faktan från platsen INTE gav kollaps. så den officiella historian är en teori en ren fantasi.

Och det var fortfarande en lampa som trilla i marken som fick brandmän att flyga in i väggar och trilla omkull upprepade gånger...
Citera
2007-05-07, 23:49
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jo, det vore märkligt om något sådant kunde urskiljas, vilket jag inte alls håller med om. Däremot är det naturligt att luras av att kollisionen blir tydligare och fetare när vingarna går in i byggnaden. Men observera att det INTE är första kontakten.

Men på allvar, om ni nu är så tvärsäkra, varför är det INGEN av er som vågar sig på att rita lite på de enskilda bildrutorna? Jag har försökt vara saklig och konstruktiv, när det inte funkade (jag borde anat oråd redan då) så har jag provat sarkasm, ironi, rena utmaningar och annat, men av någon mystisk anledning så är det INGEN av er som vågar sig på att lägga upp de enskilda bildrutoena på bordet och ta diskussionen om vad de visar. Istället låter ni konspirationstomtar på nätet köra filmer baklänges. På riktigt?

Upplever vi båda olika versioner av en synvilla alltså. Man får förklara hur man upplever sånt man ser. Vi har sagt att detta är osäkerhet. Ingen har sagt att det måste vara konspirations benäget. Men då vi som är anhängare av övriga konspirations anhängare angående WTC så tycker vi att vi har bevis för att så är fallet. Människan kommer alltid att ha olika åsikter det kan du aldrig ändra på.
Citera
2007-05-07, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Du ser att alla tycker inte som du och Erik

(det gjorde inte Nova heller)
Citera
2007-05-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Jo eller hur. Tyvärr är det inte bara jag, dens core colum måste självklart bli varma för den ska kuna kollapsa som den gjorde? hur skulle det annars gå till, vetenskap?. och att dom "TROR" att stål på 1-2 ställen har nåt 800 räcker tyvärr inte för kollaps. 800 på en pelare eller två under en kort tid gör inte så byggnaden kollapsar. Men visst det krävs bara några utspridda kontors bränder som inte nåt stålet för att få byggnader som wolrd trade att kollapsa, dom kan lika bra skita i att betalla företagen som bygger så dom blir brandsäkra om bara en kontors brand kan ta ner dom.

Och dom har fortfarande ändrat värdena på sin modell och justerat den och erkänner själva att deras modell med skadorna/faktan från platsen INTE gav kollaps. så den officiella historian är en teori en ren fantasi.

Och det var fortfarande en lampa som trilla i marken som fick brandmän att flyga in i väggar och trilla omkull upprepade gånger...

Men nu har ju inte NIST undersökt allt stål, utan utvalda prover som bara var en väldigt liten del av allt stål från WTC, tror att de själva angav att det stål de testade var ungefär 1 % av allt stål från våningarna som brann. Man har inte kunnat bevisa att de stålbitarna man hade var varmare än 250 grader, vilket beror på att det inte fanns färg att testa på. Det var inte vanliga kontorsbränder då det fanns flygplansbränsle inblandat. Som jag förstod NISTs test så hade man tre scenarion med olika värden, och de scenarion med de lägsta värdena skrotades.

World Trade Center var som jag uppfattade det bra byggt. Det norra tornet klarade en 700-kilos bomb i källaren och tornen har brunnit flera gånger tidigare, de flesta gånger har de i huset släckt bränderna själva men en gång brann det rejält över flertalet våningar under ett par timmar. Så visst kan man tycka att det är lite suspekt att båda tornen föll omkull 9/11, men då handlade det också om flygplan.

Jag skulle fortfarande vilja se länkar och sidangivelser till dina NIST-citat så att jag kan läsa det själv i de riktiga sammanhangen
Citera
2007-05-08, 00:10
Medlem
Billows avatar
Efter det inlägger jag just gjorde skall jag också söka upp sängen. Vi hörs imorrn.
Citera
2007-05-08, 00:33
Bannlyst
Citat:
Men nu har ju inte NIST undersökt allt stål, utan utvalda prover som bara var en väldigt liten del av allt stål från WTC

Precis! det stämmer. Men varför?. Kan det vara på grund av att dom bara fick runt 170 bitar av flera miljoner och att resten blev skickat till kina och förstört?. hmmm dom förstår vigtiga columns och stål pelare så nist inte kan undersöka dom, Det känns ju bra att en regering förstör bevis materialet så folk inte får chans att undersöka det...

Nja så var det inte rigtigt, dom gjorde mer än en modell som hade skadorna/faktan från platsen och försökte få dom att kollapsa men lyckades inte. Så då gjorde dom deras "more server case" där dom avvek från bevisen och ändra värdena och justera modellen, då fick dom kollaps! lol. och just den modellen har dom inte släppt än fast att forskare runt om i världen frågat efter den. börjar du vakna nu?

För info om modellen se Sida 144. http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers.pdf

Och om deras justering på dens perimeter columns experter håller inte med

"UK experts complainedthat “the core columns cannot pull the exterior [i.e., perimeter] columns in via the floor.”(Lane and Lamont, 2005)

För Mer nist länkar till deras rapport se här: http://www.flashback.org/showpost.php?p=7044320&postcount=830
Citera
2007-05-08, 00:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du ser att alla tycker inte som du och Erik

(det gjorde inte Nova heller)

Just därför vore det intressant att ta del av dina tankar kring den där beryktade skuggan på bildruta 80. Varför är det så svårt?
Citera
2007-05-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
NIST skriver inte riktigt hur räknade ut/uppskattade hastigheten.

Men läs sidan 70 här, de skriver en del,

http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-5.pdf

Jag har sett uppskattningar på hastigheter tidigare, där man utifrån kamerans filmningshastighet, avstånd till de filmade objekten och hur långt objektet rör sig mellan rutorna räknat hastigheten på objektet. Det är defintivit möjligt, men då jag inte är matematiker kan jag inte formeln, och jag orkar inte googla rätt på den heller.

I övrigt är det väl intressant att NIST tar med flashen i sina skrivningar, som här

Där placerar man flashen 0.3 sekunder efter det att planet kom i kontakt med huset.
0,3 sekunder kan inte stämma, det motsvarar en och en halv flygplanslängd!
I filmen "2ndhitCNNcropped.mov" tar det c:a tolv bildrutor för huset att sluka planet,
filmhastigheten 60 fps ger vid handen att tidsåtgången var en femtedels sekund.
En Boeing 767 är 48,5 meter lång, så hastigheten var ungefär 48,5/0,2=240 m/s=drygt 800 km/h
Citera
2007-05-08, 00:55
Medlem
SLOBs avatar
OT raderat - jag vill påminna om att topic bara är WTC 1-7, inte 911s koppling till Irakkriget, kriget mot terrorismen eller Usama Bin Ladens eventuella anställning av CIA. Det gäller också svar på OT - poster.

SLOB
moderator
Citera
2007-05-08, 01:21
Bannlyst
Sordid. okej får ta och kolla upp den kanske då!. har en del böcker att läsa först bara.

Erik så att dom använde sig av fyra plan var en dum ide enligt dig och därför kan det inte ha varit deras ide?. där har vi svaret det kan inte ha varit dom för det var fyra plan. när inga militär plan åker och skjuter ner dom eller något blir det rätt lätt att flyga var man vill tycker du inte?. Fast inte äns det om man frågar piloter om manövrarna som gjordes, specielt på pentagon. Sen tror jag osså att folk från planen ringde och använde sina första namn sen efter namn när dom pratade med sin mamma? komist, vem använder sit efternamn när dom pratar med sina föräldrar?. men du borde göra dina smarta planerna för globalisterna. nästa attack kommer nog bli i form av kärnvapen och det kommer säkert skyllas på iran fast det är globalisterna som ligger bakom det. När Kennedy var president över america så var det ett kriminellt nätvärk en maffia som styrde allt från bakom scenerna, så var det innan han blev president med och så är det idag fortfarande. Det finns många bra personer i regeringen som Ron paul och Mike gravel men det är tyvärr INTE dom som sätter reglerna. (Dick cheney säger att om en till händelse som 9-11 händer även om iran INTE har med det att göra så ska dom bomba dom med kärnvapen, och giuliani säger om han blir vald som president behöver vi inte oroa oss för terrorist attacker längre, okej??) Sen efter det kommer dom komma med deras vapen kontroll och vilja ha våra vapen och att vi ska hoppa upp på deras bussar till deras FEMA läger. Sen om nån vill plantera ett chip i min kropp så jag blir kopplad till en databas och inte kan handla mat utan ett chip i kroppen eller lämna mitt hem land utan ett chip i passet (som lagarna kommer bli i framtiden, om folket inte gör nåt) så kommer jag plantera ett skott i deras huvud. dom är rigtiga fascister som tar alla skattebetalares pengar till en privat bank och förbereder en polis stad och en ny världs ordning "som är för vårt eget bästa". Tyvärr miljoner med personer är med i civila militär grupper i america och mexico och på fler ställen som kommer ta hand om dom.

The war in Iraq is a rare opportunity to move toward an historic period of cooperation. Out of these troubled times...a new world order can emerge.- George Herbert Walker Bush

We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent -James Paul Warburg

The true purpose of the Order was to rule the world. To achieve this it was necessary for the Order to destroy all religions, overthrow all government, and abolish private property - Adam Weishaupt

The ruling class has the schools and press under its thumb. This enables it to sway the emotions of the masses -Albert Einstein

We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the work is now much more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries - David Rockefeller
Citera
2007-05-08, 01:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
NIST skriver inte riktigt hur räknade ut/uppskattade hastigheten.

Men läs sidan 70 här, de skriver en del,

Jag har sett uppskattningar på hastigheter tidigare, där man utifrån kamerans filmningshastighet, avstånd till de filmade objekten och hur långt objektet rör sig mellan rutorna räknat hastigheten på objektet. Det är defintivit möjligt, men då jag inte är matematiker kan jag inte formeln, och jag orkar inte googla rätt på den heller.

I övrigt är det väl intressant att NIST tar med flashen i sina skrivningar, som här

Där placerar man flashen 0.3 sekunder efter det att planet kom i kontakt med huset.
0,3 sekunder kan inte stämma, det motsvarar en och en halv flygplanslängd!
I filmen "2ndhitCNNcropped.mov" tar det c:a tolv bildrutor för huset att sluka planet,
filmhastigheten 60 fps ger vid handen att tidsåtgången var en femtedels sekund.
En Boeing 767 är 48,5 meter lång, så hastigheten var ungefär 48,5/0,2=240 m/s=drygt 800 km/h

Du har alldeles rätt Katalysator. Men NIST skriver faktiskt inte 0,3 sekunder som Lord Helmet sa, utan 0,03 sekunder.

Citat:
Ursprungligen postat av NISTNCSTAR1-5.pdf sid 9
0,00s Plane struck tower.
0,03s Bright flash at front of page.
0,20s Tail disappeared into building.
(...)
Vilket mycket riktigt ger 1,5 flygplanslängder på 0,3s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in