2007-05-09, 16:07
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ja, och så se rinte en vanlig implosionsrivning ut.
Faktum är att alla tornen rasade på ett speciellt sätt. Även vid implosionsrivning och speciellt med tanke på att WTC var byggt på ett speciellt sätt mot andra hus så tycker många det liknar implosionsrivning.
Citera
2007-05-09, 16:07
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det slutgiltiga raset skedde på några sekunder. Det rasade i omgångar men de rasen var inte nämnvärt stora. Men plötsligt faller det som ett korthus. På några sekunder. Hur förklarar du det.

Det kan jag inte. Det är därför jag inväntar NIST-rapporten så att jag kan ta del av båda sidors argument och bilda en uppfattning med så många fakta som möjligt och så få gissningar som möjligt.
Citera
2007-05-09, 16:08
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag har sett ett flertal implosioner som ser ut precis så, det beror på var det "gick sönder" först. På någon halv sekund så är hela byggnaden så försvagad att den rasar som ett korthus.

Men jag tror att det kan ha sprängts bort en del inuti innan själva fasaden rasar.

Som man såg på en film så rasar det tydligen inne i byggnaden innan fasaden rasar?

Visa en vanlig kontrollerad demolering som sker genom att man river uppifrån och ner. Jag har då aldrig sett någon.
Citera
2007-05-09, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ja, och så se rinte en vanlig implosionsrivning ut.

Jag har annars sett en hel del imploderingar av byggnader eftersom jag är väldigt intresserad. Visst har jag sett imploderingar som liknar den här eftersom de är ganska olika beroende på vilken byggnad man skall ta ned.

Har till och med sett imploderingar där huset stannat under hälften av fallet.
Citera
2007-05-09, 16:09
Medlem
Billows avatar
Citat:
Det kan jag inte. Det är därför jag inväntar NIST-rapporten så att jag kan ta del av båda sidors argument och bilda en uppfattning med så många fakta som möjligt och så få gissningar som möjligt.
Den rapporten vi ständigt blir lovade men som aldrig dyker upp. Jaja jag väntar också får vi se,
Citera
2007-05-09, 16:11
Medlem
Billows avatar
Citat:
Visa en vanlig kontrollerad demolering som sker genom att man river uppifrån och ner. Jag har då aldrig sett någon.
Om vi nu antar att explosionerna sprängdes i den ordningen det ser ut på filmen. Så sprängs de ju uppifrån och ner. De kanske använde den metoden. Då förklarar det hur husen kunde rasa som de gjorde. De kanske använde samma metod på WTC-7. Därmed skulle detta kunna förklara rasens händelseförlopp.
Citera
2007-05-09, 16:11
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Faktum är att alla tornen rasade på ett speciellt sätt. Även vid implosionsrivning och speciellt med tanke på att WTC var byggt på ett speciellt sätt mot andra hus så tycker många det liknar implosionsrivning.

Vad spelar det för roll vad många tror och tycker? Det enda som är relevant är fakta undersökningar gjorda av folk som kan något. Om 10 000 teologer tycker att det ser ut som en sak och en rivningsexpert tycker något annat så väger rivningsexpertens uttalande tyngre. Varför? För att han vet vad han pratar om.
Citera
2007-05-09, 16:13
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Om vi nu antar att explosionerna sprängdes i den ordningen det ser ut på filmen. Så sprängs de ju uppifrån och ner. De kanske använde den metoden. Då förklarar det hur husen kunde rasa som de gjorde. De kanske använde samma metod på WTC-7. Därmed skulle detta kunna förklara rasens händelseförlopp.

Den metoden har aldrig använts i kontrollerade rivningar, varken före eller efter 9/11. Det är en idiotisk metod eftersom man riskerar att rasmassan inte räcker för att få hela huset att rivas så att bara halva huset rasar. Tänk dig att du ska riva ett 10-våningshus och gör så att de två översta planen rasar ner på de 8 under. Den kraften kommer garanterat inte räcka för att riva hela byggnaden.
Citera
Bannlyst
Citat:

Jag skall ta en noggrannare titt sen så återkommer jag.

Var det nåt inuti byggnaden som rasade före fasaden rasade har jag för mig jag såg?

Stämmer det?
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Vad spelar det för roll vad många tror och tycker? Det enda som är relevant är fakta undersökningar gjorda av folk som kan något. Om 10 000 teologer tycker att det ser ut som en sak och en rivningsexpert tycker något annat så väger rivningsexpertens uttalande tyngre. Varför? För att han vet vad han pratar om.
Är detta komspiration så bör väl rivnings experterna framstå i Media som Geroge Bush vill . Mutor eller annat. Sammtidigt är det svårt att avgöra sånt här även för experter.
Citera
2007-05-09, 16:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Den rapporten vi ständigt blir lovade men som aldrig dyker upp. Jaja jag väntar också får vi se,

Riktiga, noggranna undersökningar tar tid.
Citera
2007-05-09, 16:14
Medlem
Billows avatar
Citat:
Den metoden har aldrig använts i kontrollerade rivningar, varken före eller efter 9/11. Det är en idiotisk metod eftersom man riskerar att rasmassan inte räcker för att få hela huset att rivas så att bara halva huset rasar. Tänk dig att du ska riva ett 10-våningshus och gör så att de två översta planen rasar ner på de 8 under. Den kraften kommer garanterat inte räcka för att riva hela byggnaden.

Exakt därför måste fler saker blandas in. Fler vapen. Ännu kvarstår tankar om att mer kunnat funnits på planen. Givetvis var det isåfall laddingar hela vägen ner nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in