2007-05-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Hur vet du att planet färdades i 800 km/tim när inga svarta lådor har påträffats?

Det är väl en hastighet man har beräknat utifrån kamerans fps och hur långt planet åker mellan bildrutorna?
Citera
2007-05-07, 23:33
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Nu säger ingen att det ÄR missiler. Kan va mindre form av raketer också. U.S.A ville oerhört gärna få en orsak att starta krig mot Irak. Bush är nästan hjärntvättad till att de har kärnvapen där. Det går inte flyga för lågt med sådana plan. De valde ovanligt låg höjd ändå. Risken hade annars varit att de kraschlandat i stan
Nu har du på två sidor gjort bort dig ordentligt. Först påstår du att en raket helt osynligt kan avfyras på 4 hundradelar. 0- 1000km/h på under 4 hundradelar. Det är inte dåligt!

Sedan krig mot Irak? Är det därför de sade att kaparna hade saudiarabiska identiteter

Hade det inte varit rimligare att hitta på identiteter som kan kopplas till Saddam och hans Baathparti? Eller om nu judarna var med (vilket alltid är en populär konspiration), varför inte koppla identiteterna till Hamas?

USA använda ALDRIG 9/11 som en förevändning att gå i krig. Det gjordes en del försök till kopplingar, att Saddam skulle stött familjerna till kaparna, men det argumentet höll inte.

Klart det går att flyga sådana plan på så låg höjd. Inga problem. Vill du se länkar på det?
Citera
2007-05-07, 23:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Såg du videon jag postade som bevisade att det var som jag sa?

Novas video om planet, eller rättare sagt deras uppspelning och kommentar.

Vad var det vi sa, flashen var före.

http://www.youtube.com/watch?v=Qiyg6g6x-n0

Eh? Ni kan säga det 1000 gånger, det blir inte mer sant för det. Videoklippet visar exakt samma sak som min markering på bildruta 80. Flashen inträffar i samband med smällen, inte innan.

Och som sagt, det lär inte bli mer tydligare än att detaljstudera ruta för ruta, vilket är precis vad jag gjort. Till och med på din egen karta som du länkat till åtskildiga gånger är det helt uppenbart att planet träffar i bildruta före flashen (eller mellan rutorna, det är svårt att säga exakt).
Citera
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Det är väl en hastighet man har beräknat utifrån kamerans fps och hur långt planet åker mellan bildrutorna?

Lägg gärna upp beräkningarna och källan, eller talar du om något du själv inte har orkat kolla upp..
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Nu har du på två sidor gjort bort dig ordentligt. Först påstår du att en raket helt osynligt kan avfyras på 4 hundradelar. 0- 1000km/h på under 4 hundradelar. Det är inte dåligt!

Sedan krig mot Irak? Är det därför de sade att kaparna hade saudiarabiska identiteter

Hade det inte varit rimligare att hitta på identiteter som kan kopplas till Saddam och hans Baathparti? Eller om nu judarna var med (vilket alltid är en populär konspiration), varför inte koppla identiteterna till Hamas?

USA använda ALDRIG 9/11 som en förevändning att gå i krig. Det gjordes en del försök till kopplingar, att Saddam skulle stött familjerna till kaparna, men det argumentet höll inte.

Klart det går att flyga sådana plan på så låg höjd. Inga problem. Vill du se länkar på det?
Lugna dig .. Det märks att du inte hört talas om Bush politiska tal om Irak. Han tror de har kärnvapen och den som tänker fattar att 911 är orsak att starta krig. Dessutom sa jag aldrig att en raket helt osynligt kan avfyras på 4 hundradelar. Du själv hade räknat på hur långt det är mellan varje bild. Dessutom sa jag sedan att jag utvecklade ett system som kan få bilderna att stämma överens med filmen. För den är mest trovärdig.
Citera
2007-05-07, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Eh? Ni kan säga det 1000 gånger, det blir inte mer sant för det. Videoklippet visar exakt samma sak som min markering på bildruta 80. Flashen inträffar i samband med smällen, inte innan.

Och som sagt, det lär inte bli mer tydligare än att detaljstudera ruta för ruta, vilket är precis vad jag gjort. Till och med på din egen karta som du länkat till åtskildiga gånger är det helt uppenbart att planet träffar i bildruta före flashen (eller mellan rutorna, det är svårt att säga exakt).

Tyckte inte dom.

Inte vi heller.
Citera
2007-05-07, 23:37
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Ändå fortsätter planet på videon några meter i luften efter flashen innan nosen dammar in i husväggen. Märkligt för er eller hur
Citera
2007-05-07, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

911 var startskottet för USA att anklaga vilka som helst för terrorism.

Invadera länder.

Starta ställen som guantanamo bay camp.

Vakna Erik.
Citera
2007-05-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Lägg gärna upp beräkningarna och källan, eller talar du om något du själv inte har orkat kolla upp..

NIST skriver inte riktigt hur räknade ut/uppskattade hastigheten.

Men läs sidan 70 här, de skriver en del,

http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-5.pdf

Jag har sett uppskattningar på hastigheter tidigare, där man utifrån kamerans filmningshastighet, avstånd till de filmade objekten och hur långt objektet rör sig mellan rutorna räknat hastigheten på objektet. Det är defintivit möjligt, men då jag inte är matematiker kan jag inte formeln, och jag orkar inte googla rätt på den heller.

I övrigt är det väl intressant att NIST tar med flashen i sina skrivningar, som här

http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-5.pdf

Där placerar man flashen 0.3 sekunder efter det att planet kom i kontakt med huset.
Citera
Medlem
Billows avatar
Betänk detta då. Ibland är det lättare att se en snabb händelse i film än genom stillbilder. Då de zoomar in en boll i tennis som ifrågasätts om den tar på linjen eller går ut. Är det ofta olika vinklar med olika bildrutor som är missvisande. Själva filmen gör att man lättare hinner koncentrera sig på bollens egentliga studspunkt anser domare. (Ett exempel att tänka lite på)
Citera
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Det har dom fortfarande inte gjort. det skriver dom INTE i deras slut resultat. att skriva att stålet "Most likely" är inte att säga att det GJORDE det. och det ändrar inte faktan att det INTE var på dens CORE column dom prata om (där det måste bli förstört)
Jo, det har de, det är bara du som inte förstår texten. Och det enda som hävdar att "dens core column" måste ha uppnått en viss temperatur för kollapsen är du -och det räcker liksom inte.

För övrigt påstod du att inga samples hade uppnått temperaturer över 250 grader (eller 600, du har varierat det där friskt), nu har du justerat din modell till att endast gälla vissa specifika pelare. Snyggt.

/S
Citera
2007-05-07, 23:42
Medlem
Billows avatar
Vilket beror på att bollen är så suddigt vid själva studsen i hög fart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem