Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Om man gjorde på traditionellt sätt vill säga, WTC kan ju ha varit ett specialjobb, men du har haft med den möjligheten också?
Så var det det där med "Extraordinary claims calls for extraordinary evidence"...
Det är helt ok att TRO på saker, men man bör vara medveten om att ju mer fantastisk och osannolik grej man tror på, desto troligare är det att den inte stämmer. Och alla gisnningar ÄR faktiskt inte lika mycket värda. Om jag hittar mjölk på golvet i lunchrummet och person A säger:
Citat:
Jag spillde mjölk när jag skulle ta ut den ur kylen
och person B säger:
Citat:
Mjölken växte upp ur marken eftersom jag gort lite experiment och byggt en egen sonic screwdriwer, du vet en sån som Doctor Who har. Jag blippade med den på golvet och då kom det upp mjölk från typ ingenstans.
så är faktiskt inte dessa gissningar likvärdiga. En är trovärdig och plausibel, den andra är det inte. På samma sätt kan man titta på teorierna kring WTC, den officiella innehåller i princip inga problem även om inte allt är kristallklart.
Alla konspirationsteorier som jag sett har betydligt större problem, vare sig det är att det skulle krävas operationer som att rigga sprängämnen obemärkt eller att man skulle ha använt ny hemlig superteknologi som ingen vet om... Eller bara det faktum att det inte finns några observationer eller hårda bevis som backar upp teorierna som troliga.
Så visst, gissa på ni, men en teori som baseras på fakta är alltid bättre än en teori som bara baseras på hat mot GWB. Och framförallt, var tydliga med att det är BLIND tro ni ägnar er åt. För substansiell bevisning har ni ont om.
Det jag inte tycker om med ditt sätt att resonera är att du helt enkelt slutar när folk på goda grunder ifrågasätter dina slutsatser. Då blir det helt plötligt leken "inget är säkert, vi kan bara gissa", istället för att antingen säga "nej, jag menar att A, B & C talar för att min bedömning är välunderbyggd" eller "ja, du har rätt i att det verkar mindre sannolikt att det skulle vara som jag trodde först". DET vore att vara öppen på riktigt.