2007-05-07, 00:22
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Bra att du påminde mig. Aluminium (som även fanns i fasaden) mot aluminium ger ett ljusare sken. Fråga er gamla fysiklärare för att få det bekräftat. Tack!

Sa inte fysikläraren att Aluminium brinner i luften också och underifrån . Spelar ingen roll om det är Aluminium eller inte. Blixten syns medans planet fortfarande är i rörelse mot huset.
Citera
2007-05-07, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Jag trodde vi var överens om att det var flygplan som körde in i WTC?
Annars så finns det gott om bilder tillgängliga på nätet taget med olika kameror som visar hur det ser ut när ett (av två olika) flygplan kör in WTC. Och de visar en blixt då panets nos möter ytan på huset.

(Man förstår det man tror sig se. Och om du har lika stor kunskap om missilavfyrningar och hur de ser ut på film som jag misstänker, så handlar det betydligt mer om tro än om vetande...)

Och hur vet du att det rör sig om en missil?
Citera
2007-05-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Hur kan då planet röra sig "mot huset" och inte ha gått sönder medans blixten fortfarande syns ?? Trotts allt rör sig planet mot huset då blixten syns. Därefter ser man planet köra in i huset. För tydligt för att kunna prata bort. Plus att blixten är under planet.

Självklart blixten som syns är under planet: planet själv skymmer såklart resten av ljusskenet. Och att resten av planet fortsätter rätt in i huset är också självklart, kommer sig av grundläggande fysik och hållfasthetslära. Eller tror du att det skulle ha stannat bara för att en nos i glasfibber och aluminium stöter på lite motsånd?
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jag trodde vi var överens om att det var flygplan som körde in i WTC?
Annars så finns det gott om bilder tillgängliga på nätet taget med olika kameror som visar hur det ser ut när ett (av två olika) flygplan kör in WTC. Och de visar en blixt då panets nos möter ytan på huset.

(Man förstår det man tror sig se. Och om du har lika stor kunskap om missilavfyrningar och hur de ser ut på film som jag misstänker, så handlar det betydligt mer om tro än om vetande...)

Är detta samma plan vi ser i videon som är påväg mot huset då blixten syns ?? Det kan det inte vara. Eller så är bilden inte i bra vinkel
Citera
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du kan omöjligt hunnit laddat hem nåt, det tar minst 20 min innan den videon är hemma. Du försökte inte ens va?

http://thewebfairy.com/911/flyingpig/hires-firsthit.xvid.avi

Nu börjar det bli en smula tjatigt, vi lägger ned så länge, tar igen oss och återkommer.
Det tog mig lite drygt 1 minut att ladda ner den.

För övrigt är inte Erik ensam om att se ljusskenet efter att planet får kontakt med fasaden. Jag tycker också det ser ut så.
Citera
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Hur kan då planet röra sig "mot huset" och inte ha gått sönder medans blixten fortfarande syns ?? Trotts allt rör sig planet mot huset då blixten syns. Därefter ser man planet köra in i huset. För tydligt för att kunna prata bort. Plus att blixten är under planet.
Exakt samma sken ser man under planets bakre parti ca. 1- 2 sekunder innan träff. Det syns även ett liknande sken ovenpå flygplanets nos INNAN planet börjar kränga åt vänster. Hur är det möjligt. Klart att det är en ljusreflektion. Kom igen, var lite kritisk i varje fall.
Citera
2007-05-07, 00:25
Medlem
Citat:
Och hur vet du att det rör sig om en missil?

Aha, det är inte en missil!?? Nu är jag konfunderad, vad är det ni påstår att det är?
Citera
2007-05-07, 00:26
Bannlyst
Ingen vits att fortsätta diskussionen med de här herrarna, som inte vill fatta. Vi fortsätter när det loggar in folk som vill föra en vettig diskussion istället.

Nu har vi tjatat länge nog utan att komma nån vart, dags för paus.
Citera
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Sen en riktig video, min högupplösande orginalvideo istället. eller om du har filmen på DvD hemma.

Rätt poänglös argumentation när folk inte vill fatta nåt.

Förresten så medgav du själv förut att flashen var före det att plnet träffade byggnaden.
Nej nej du, det har jag aldrig gjort. Jag sa att man blir lurad att tro det. Det kan nämligen se så ut vid första anblick. Men sedan talar bevisen sitt tydliga språk.
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Självklart blixten som syns är under planet: planet själv skymmer såklart resten av ljusskenet. Och att resten av planet fortsätter rätt in i huset är också självklart, kommer sig av grundläggande fysik och hållfasthetslära. Eller tror du att det skulle ha stannat bara för att en nos i glasfibber och aluminium stöter på lite motsånd?

Man ser inte bara under planet på videon. Blixtens (explosionsliknande) flamma är alldeles för klar under planet för att den skulle kunnat komma från nosen. Hade den kommit från nosen hade man sett skenet över vänster vinge och lite över också. Planet hade inte varit i vägen för en sådan blixt om det varit från nosen.
Citera
2007-05-07, 00:27
Medlem
Citat:
Är detta samma plan vi ser i videon som är påväg mot huset då blixten syns ?? Det kan det inte vara. Eller så är bilden inte i bra vinkel

Nej, om man lyssnar på filmen så säger de tydligt att det är det andra planet. Har du sett filmen själv?
Citera
2007-05-07, 00:27
Bannlyst
Citat:
Aha, det är inte en missil!?? Nu är jag konfunderad, vad är det ni påstår att det är?

Snälla nån, vi påstår bara en sak, och det är att det var en flash före det att planen träffade byggnaderna, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in