Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Om brandmännen och/eller deras befäl tror att det finns en övervägande risk för att en byggnad totalkollapsar så springer de naturligtvis inte in och upp i den. Det vore ju självmord.
Vem har pratat om "överhängande risk"?
Du beskrev det som att brandmännen
"hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa ".
Detta motbevisade jag med citat. Då ändrade du dig till att det var brandmännen och cheferna som gick in i WTC som
"hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa". Då frågade jag dig hur du vet att de inte hade det - brandmän vet givetvis att deras yrke är riskabelt, även om många av dem övervägde möjligheten att byggnaderna skulle kollapsa så behöver ju inte det betyda att de trodde en kollaps var omedelbart förestående.. Så jag frågar igen - Hur vet du att
Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål.. ?
Citat:
Nej. Ännu ett i lång rad klargöranden till en gymnasiesemantiker med kognitiv dissonans värdigt en flat-earther i målbrottet.
Ja din gymnasiesemantik är enormt underhållande att följa - du ger ord ny betydelse snabbare än man hinner bokstavera hygientekniker.
Citat:
Källan är du själv när du skriver att den sammanlagda vikten av allt WTC-stål var ”100 + 100 + 40” = 240 tusen ton stål.
Det är taget från en ruff uppskattning som jag har förklarat tidigare, men det spelar ingen roll i detta fall eftersom det du räknar emot är det stora vansinnet..:
Citat:
NIST ca 250 småbitar + det som finns avfotograferat från Port Authority’s hangar på JFK AirPort ger att max 1-2% finns redovisat av det sparade stålet = 240-480 ton stål. Finns det mer så är det i så fall att betrakta som försvunnet och därmed förstört i dess egenskap som möjliga bevis.
Driver du med mig?
Tror du att du kan titta på en bild och säga vad stålet väger?
Och de där "250 småbitarna" - är det de delar som beskrivs som
"Due to the inaccessibility of each individual item catalog number B-8001 through B-9999 have been reserved for all miscellaneous steel that's originally held for the Mayors Office. Items will be individually numbered during the decontamination process. it is doubtful that Hangar 17 will have enough space to house these objects.. ??
Utifrån denna beskrivning - och fotografier på andra delar - har du "uppskattat" antalet osedda delar till 250 (fast 2000 serienummer sparats) och den totala vikten till 240-280 ton (fast det är så mycket osett så det inte ens verkar rymmas i Hangar17???
Och HUR kan du tro att den totala vikten skulle ha varit 240-480 ton med tanke på att jag redan länkat källor som visar att 500 ton av det sparade stålet användes till minnesmonumentet på Ground Zero - samt att ytterligare 1500 minnesmonument finns utspridda över världen (alla inte av stål, men många)? Och därtill har sparat stål använts även till annat, som i bygget av ett krigsskepp.
https://www.911memorial.org/blog/wtc-steel-remained-standing-911-aftermath-returns-place-they-were-born-updated
Kan du inte berätta hur du tänkte?? Och gärna lite "Källa. Citera. Förklara." som du brukar uttrycka det...
Citat:
Lite kul att just Du är så skitnödig med exakta siffror när du själv i samma veva räknar fel på 480 kg och 480 tusen kg. Jag yttrade inte ett enda hånfullt ord om det eftersom det inte leder någon vart.
Du menar samma siffra som du ifrågasatte - själv felaktigt beräknade till 4,800 ton - och sen skrev "Eller är det fel på miniräknaren nu igen?" (ja, det hade du tydligen – själv har jag inte ägt en miniräknare på evigheter och aldrig haft fel på den vad jag vet).
Citat:
Håna på du. Du är sådan. Vi vet det.
Detta är 3:e gången du tar upp detta decimalfel - fast du gjorde exakt samma fel själv åt andra hållet - så vem är det som "hånar på" egentligen? Denna fullständigt meningslösa petitess som reddes ut förra veckan, är det din enda livlina nu?
Citat:
Förstördes nästan allt bevismaterial (precis allt från WTC 7) innan en formell forensisk brandteknisk utredning tillsattes och då först när pressen från anhöriga och opinionen blev för stor?
Om inte, var finns det idag?
Fortfarande får du samma svar - jag vet inte.
Dels vet jag inte vad du menar med "nästan allt" - det verkar du ju inte ens veta själv eftersom du undvikit att besvara frågan samt ändrat uppgiven procent sålt stål flera gånger.
Dels vet jag inte var det finns idag - men kanske i laboratorier, i Hangar 17 (om något är kvar där), platsen där det som inte rymdes i Hangar 17 fick inhysas, i minnesmonument, i ett krigsfartyg etc etc..
Jag har å andra sidan inte påstått att jag vet heller - det är det bara du som har gjort när du angav procentsatserna - så - var är stålet?
Citat:
Du fattar fortfarande inte. Om det nu var New York Office for Emergency Management och därmed Richard Sheirer som hade det övergripande ansvaret för upprensningen av WTC efter attackerna så är det just Sheirer som ansvarar för vad som händer med stålet och därmed störtsta delen av bevismaterialet. Dvs, om nu någon under honom av någon anledning börjar förstöra hundratusentals ton med stål/bevismaterial INNAN en formell forensisk brandteknisk utredning ens tillsätts så är det Sheirers ansvar att i så fall sätta stopp för det innan skadan blir för stor.
Jo jag fattar precis att du krystar dig blå för att kunna skylla på en person du bestämt har "israeliska kopplingar". Och jag har redan besvarat det så här - varför i hela friden ska han ha ansvaret när det inte är han som har fattat beslutet - inte är han som är höst i beslutskedjan, inte är han som tog emot frågorna och svarade om varför stålet inte sparades etc etc..
Vad är det som gör att du inte skyller på Giuliani eller presidenten istället om du ska knuffa ansvaret vidare till folk som inte har fattat beslutet ifråga?
Därtill har du inte ens lyckats visa att Sheirer/OEM skulle "stått över" Michael Burton/DDC som fattade beslutet - jag har å andra sidan redan citerat text om att Giuliani gav ansvaret direkt till DDC:
New York City’s Department of Design and Construction (DDC) took control of the site as a result of Mayor Giuliani’s “back-room decision to scrap the organization charts, to finesse the city’s own Office of Emergency Management (OEM), and to allow the DDC to proceed”:
Citat:
Gjorde han det, menar du?
Det kunde han givetvis inte ens om han ville - det var inte hans ansvar.
Citat:
Min ”källa” är det faktum att över 300 brandmän dog i kollapserna.
Det är inte en källa för annat än dina gissningar - du kan inte ha en aning om vad som gick igenom deras huvuden i den stunden och veta att inte någon/några/många av dem innerst inne tänkte att "shit - jag hoppas inte huset kommer kollapsa på mig - det ser onekligen riktigt illa ut".
Jaså - gick det åt helvete igen..
Citat:
Du har de senaste dagarna försökt göra gällande att:
1. Det var inte så att nästan allt stål och därmed nästan alla bevis förstördes INNAN en formell forensisk brandteknisk utredning till slut tillsattes och då enbart för att anhöriga och växande opinion krävde det?
Nej det har jag inte. Jag har fortfarande bara bett om källor för dina påståenden om hur många procent av stålet som såldes..
Citat:
2. Det var inte New York Office of Emergency Management och därmed dess chef, Richard Sheirer, som hade det övergripande ansvaret för röjningsarbetena efter 9/11 och därmed hur bevismaterialet från WTC hanterades?
Det stämmer. Källor, länkar och resonemang för detta har getts - se ovan.
DOCK - det vi diskuterade var vem som fattade beslutet att sälja stålet - det var inte heller Sheirer.. Samma källor, länkar och resonemang för detta har getts - se ovan.
Citat:
3. Brandmännen som skickades in i WTC 1-2 trodde att risken för att tornen skulle totalkollapsa var överhängande trots att det i så fall vore första gången i världshistorien det hände och att de i så fall skulle ha mycket små utsikter att klara livhanken?
Nej det har jag verkligen aldrig påstått - du måste ha grava problem med läsförståelsen. Ingen överraskning där iofs..