2019-07-16, 14:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du att det endast var de brandmän som INTE trodde att tornen skulle totalkollapsa i nästan fritt fall, som sprang in och upp i dem?
Nej jag menar att du hade fel när du skrev att Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål.. Det var därför jag tog fram citat från och om brandmän och annan räddningspersonal som motsäger ditt käll-lösa påstående.
Detta är uppgifter som till och med A&E for 911 truth ställer sig bakom...

Citat:
Inte en tanke = inte såg det som en överhängande risk.
Ahh, strålande. Ännu en onopoetisk omskrivning av det svenska språket!
Som jag har längtat! not..

Citat:
Får se nu. Du har de senaste dagarna försökt göra gällande att:
1. Det var inte så att nästan allt stål och därmed nästan alla bevis förstördes INNAN en formell forensisk brandteknisk utredning till slut tillsattes och då enbart för att anhöriga och växande opinion krävde det?
Strike 1
Nej jag har inte alls hävdat något sådant. Däremot har jag bett om källor på dina påståenden att det förstörda/sålda stålet utgjorde 99,8% av allt stål - vilket du ändrade till 98% av allt stål vilket du ändrade till 98-99% av allt stål. Hela tiden utan att ge ens en antydan till källa eller underlag på hur du beräknat detta. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Har du en källa nu?

Citat:
2. Det var inte New York Office of Emergency Management och därmed dess chef, Richard Sheirer, som hade det övergripande ansvaret för röjningsarbetena efter 9/11 och därmed hur bevismaterialet från WTC hanterades?
Strike 2
Nej, det var ju inte det vi diskuterade. Det vi diskuterade var vem som tog beslutet att sälja allt stålet.
De som tog beslutet att stycka upp och sälja stålet till högstbjudande var inte OEM och Richard Sheirer - det var DDC (the Department of Design and Construction) och Deputy Commissioner Michael Burton.
Officials at the Department of Design and Construction, including Michael Burton, had decided to ship virtually all of the steel to scrap yards, where it would be cut up, shipped away, and melted down for reuse before it was inspected… Burton cleared the decision with Richard Tomasetti of Thornton-Tomasetti Engineers. Months later, Tomasetti would say that had he known the direction that investigations into the disaster would take, he would have adopted a different stance. But the decision to quickly melt down the trade center steel had been made.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Citat:
3. Brandmännen som skickades in i WTC 1-2 trodde att risken för att tornen skulle totalkollapsa var överhängande trots att det i så fall vore första gången i världshistorien det hände och att de i så fall skulle ha mycket små utsikter att klara livhanken?
Strike 3
Nej det har jag aldrig påstått. Jag visade bara ett antal exempel på att du hade fel när du påstod att "Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål.. Med citat och källor (som till och med A&E for 911 truth ställer sig bakom) visade jag att det visst fanns brandmän som trodde tornen riskerade att kollapsa.
När jag bad dig om källor för ditt påstående att brandmännen som trots detta gick in i byggnaden "inte hade en tanke på att den kunde kollapsa" så uteblev förstås dessa källor på sedvanligt manér och halmdockorna började hagla vilket kan ses i t.ex. detta inlägg där du nu radat upp tre felaktiga påståenden som jag aldrig yttrat..

Citat:
Inte? Förklara vad jag har missförstått. 1-3.

Alltihop - 3 strikes and you're out...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-16 kl. 14:53.
Citera
2019-07-16, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej jag menar att du hade fel när du skrev att Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål.. Det var därför jag tog fram citat från och om brandmän och annan räddningspersonal som motsäger ditt käll-lösa påstående.
Om brandmännen och/eller deras befäl tror att det finns en övervägande risk för att en byggnad totalkollapsar så springer de naturligtvis inte in och upp i den. Det vore ju självmord.

Citat:
Ahh, strålande. Ännu en onopoetisk omskrivning av det svenska språket!
Som jag har längtat! not..
Nej. Ännu ett i lång rad klargöranden till en gymnasiesemantiker med kognitiv dissonans värdigt en flat-earther i målbrottet.

Citat:
Strike 1
Nej jag har inte alls hävdat något sådant. Däremot har jag bett om källor på dina påståenden att det förstörda/sålda stålet utgjorde 99,8% av allt stål - vilket du ändrade till 98% av allt stål vilket du ändrade till 98-99% av allt stål. Hela tiden utan att ge ens en antydan till källa eller underlag på hur du beräknat detta. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Har du en källa nu?
Källan är du själv när du skriver att den sammanlagda vikten av allt WTC-stål var ”100 + 100 + 40” = 240 tusen ton stål. NIST ca 250 småbitar + det som finns avfotograferat från Port Authority’s hangar på JFK AirPort ger att max 1-2% finns redovisat av det sparade stålet = 240-480 ton stål. Finns det mer så är det i så fall att betrakta som försvunnet och därmed förstört i dess egenskap som möjliga bevis.

Lite kul att just Du är så skitnödig med exakta siffror när du själv i samma veva räknar fel på 480 kg och 480 tusen kg. Jag yttrade inte ett enda hånfullt ord om det eftersom det inte leder någon vart.

Håna på du. Du är sådan. Vi vet det.

Förstördes nästan allt bevismaterial (precis allt från WTC 7) innan en formell forensisk brandteknisk utredning tillsattes och då först när pressen från anhöriga och opinionen blev för stor?

Om inte, var finns det idag?

Citat:
Strike 2
Nej, det var ju inte det vi diskuterade. Det vi diskuterade var vem som tog beslutet att sälja allt stålet.
De som tog beslutet att stycka upp och sälja stålet till högstbjudande var inte OEM och Richard Sheirer - det var DDC (the Department of Design and Construction) och Deputy Commissioner Michael Burton.
Officials at the Department of Design and Construction, including Michael Burton, had decided to ship virtually all of the steel to scrap yards, where it would be cut up, shipped away, and melted down for reuse before it was inspected… Burton cleared the decision with Richard Tomasetti of Thornton-Tomasetti Engineers. Months later, Tomasetti would say that had he known the direction that investigations into the disaster would take, he would have adopted a different stance. But the decision to quickly melt down the trade center steel had been made.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Du fattar fortfarande inte. Om det nu var New York Office for Emergency Management och därmed Richard Sheirer som hade det övergripande ansvaret för upprensningen av WTC efter attackerna så är det just Sheirer som ansvarar för vad som händer med stålet och därmed störtsta delen av bevismaterialet. Dvs, om nu någon under honom av någon anledning börjar förstöra hundratusentals ton med stål/bevismaterial INNAN en formell forensisk brandteknisk utredning ens tillsätts så är det Sheirers ansvar att i så fall sätta stopp för det innan skadan blir för stor.

Gjorde han det, menar du?

Citat:
Strike 3
Nej det har jag aldrig påstått. Jag visade bara ett antal exempel på att du hade fel när du påstod att "Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål.. Med citat och källor (som till och med A&E for 911 truth ställer sig bakom) visade jag att det visst fanns brandmän som trodde tornen riskerade att kollapsa.
När jag bad dig om källor för ditt påstående att brandmännen som trots detta gick in i byggnaden "inte hade en tanke på att den kunde kollapsa" så uteblev förstås dessa källor på sedvanligt manér och halmdockorna började hagla vilket kan ses i t.ex. detta inlägg där du nu radat upp tre felaktiga påståenden som jag aldrig yttrat..
Min ”källa” är det faktum att över 300 brandmän dog i kollapserna.

Citat:
Alltihop - 3 strikes and you're out...
Nytt försök.

Du har de senaste dagarna försökt göra gällande att:

1. Det var inte så att nästan allt stål och därmed nästan alla bevis förstördes INNAN en formell forensisk brandteknisk utredning till slut tillsattes och då enbart för att anhöriga och växande opinion krävde det?

2. Det var inte New York Office of Emergency Management och därmed dess chef, Richard Sheirer, som hade det övergripande ansvaret för röjningsarbetena efter 9/11 och därmed hur bevismaterialet från WTC hanterades?

3. Brandmännen som skickades in i WTC 1-2 trodde att risken för att tornen skulle totalkollapsa var överhängande trots att det i så fall vore första gången i världshistorien det hände och att de i så fall skulle ha mycket små utsikter att klara livhanken?

Inte? Förklara vad jag har missförstått. 1-3.
Citera
2019-07-16, 17:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om brandmännen och/eller deras befäl tror att det finns en övervägande risk för att en byggnad totalkollapsar så springer de naturligtvis inte in och upp i den. Det vore ju självmord.
Vem har pratat om "överhängande risk"?
Du beskrev det som att brandmännen "hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa ".
Detta motbevisade jag med citat. Då ändrade du dig till att det var brandmännen och cheferna som gick in i WTC som "hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa". Då frågade jag dig hur du vet att de inte hade det - brandmän vet givetvis att deras yrke är riskabelt, även om många av dem övervägde möjligheten att byggnaderna skulle kollapsa så behöver ju inte det betyda att de trodde en kollaps var omedelbart förestående.. Så jag frågar igen - Hur vet du att Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål.. ?

Citat:
Nej. Ännu ett i lång rad klargöranden till en gymnasiesemantiker med kognitiv dissonans värdigt en flat-earther i målbrottet.
Ja din gymnasiesemantik är enormt underhållande att följa - du ger ord ny betydelse snabbare än man hinner bokstavera hygientekniker.

Citat:
Källan är du själv när du skriver att den sammanlagda vikten av allt WTC-stål var ”100 + 100 + 40” = 240 tusen ton stål.

Det är taget från en ruff uppskattning som jag har förklarat tidigare, men det spelar ingen roll i detta fall eftersom det du räknar emot är det stora vansinnet..:

Citat:
NIST ca 250 småbitar + det som finns avfotograferat från Port Authority’s hangar på JFK AirPort ger att max 1-2% finns redovisat av det sparade stålet = 240-480 ton stål. Finns det mer så är det i så fall att betrakta som försvunnet och därmed förstört i dess egenskap som möjliga bevis.
Driver du med mig?
Tror du att du kan titta på en bild och säga vad stålet väger?
Och de där "250 småbitarna" - är det de delar som beskrivs som
"Due to the inaccessibility of each individual item catalog number B-8001 through B-9999 have been reserved for all miscellaneous steel that's originally held for the Mayors Office. Items will be individually numbered during the decontamination process. it is doubtful that Hangar 17 will have enough space to house these objects.. ??

Utifrån denna beskrivning - och fotografier på andra delar - har du "uppskattat" antalet osedda delar till 250 (fast 2000 serienummer sparats) och den totala vikten till 240-280 ton (fast det är så mycket osett så det inte ens verkar rymmas i Hangar17???

Och HUR kan du tro att den totala vikten skulle ha varit 240-480 ton med tanke på att jag redan länkat källor som visar att 500 ton av det sparade stålet användes till minnesmonumentet på Ground Zero - samt att ytterligare 1500 minnesmonument finns utspridda över världen (alla inte av stål, men många)? Och därtill har sparat stål använts även till annat, som i bygget av ett krigsskepp.
https://www.911memorial.org/blog/wtc-steel-remained-standing-911-aftermath-returns-place-they-were-born-updated

Kan du inte berätta hur du tänkte?? Och gärna lite "Källa. Citera. Förklara." som du brukar uttrycka det...

Citat:
Lite kul att just Du är så skitnödig med exakta siffror när du själv i samma veva räknar fel på 480 kg och 480 tusen kg. Jag yttrade inte ett enda hånfullt ord om det eftersom det inte leder någon vart.
Du menar samma siffra som du ifrågasatte - själv felaktigt beräknade till 4,800 ton - och sen skrev "Eller är det fel på miniräknaren nu igen?" (ja, det hade du tydligen – själv har jag inte ägt en miniräknare på evigheter och aldrig haft fel på den vad jag vet).
Citat:
Håna på du. Du är sådan. Vi vet det.
Detta är 3:e gången du tar upp detta decimalfel - fast du gjorde exakt samma fel själv åt andra hållet - så vem är det som "hånar på" egentligen? Denna fullständigt meningslösa petitess som reddes ut förra veckan, är det din enda livlina nu?

Citat:
Förstördes nästan allt bevismaterial (precis allt från WTC 7) innan en formell forensisk brandteknisk utredning tillsattes och då först när pressen från anhöriga och opinionen blev för stor?

Om inte, var finns det idag?
Fortfarande får du samma svar - jag vet inte.
Dels vet jag inte vad du menar med "nästan allt" - det verkar du ju inte ens veta själv eftersom du undvikit att besvara frågan samt ändrat uppgiven procent sålt stål flera gånger.
Dels vet jag inte var det finns idag - men kanske i laboratorier, i Hangar 17 (om något är kvar där), platsen där det som inte rymdes i Hangar 17 fick inhysas, i minnesmonument, i ett krigsfartyg etc etc..
Jag har å andra sidan inte påstått att jag vet heller - det är det bara du som har gjort när du angav procentsatserna - så - var är stålet?

Citat:
Du fattar fortfarande inte. Om det nu var New York Office for Emergency Management och därmed Richard Sheirer som hade det övergripande ansvaret för upprensningen av WTC efter attackerna så är det just Sheirer som ansvarar för vad som händer med stålet och därmed störtsta delen av bevismaterialet. Dvs, om nu någon under honom av någon anledning börjar förstöra hundratusentals ton med stål/bevismaterial INNAN en formell forensisk brandteknisk utredning ens tillsätts så är det Sheirers ansvar att i så fall sätta stopp för det innan skadan blir för stor.
Jo jag fattar precis att du krystar dig blå för att kunna skylla på en person du bestämt har "israeliska kopplingar". Och jag har redan besvarat det så här - varför i hela friden ska han ha ansvaret när det inte är han som har fattat beslutet - inte är han som är höst i beslutskedjan, inte är han som tog emot frågorna och svarade om varför stålet inte sparades etc etc..
Vad är det som gör att du inte skyller på Giuliani eller presidenten istället om du ska knuffa ansvaret vidare till folk som inte har fattat beslutet ifråga?

Därtill har du inte ens lyckats visa att Sheirer/OEM skulle "stått över" Michael Burton/DDC som fattade beslutet - jag har å andra sidan redan citerat text om att Giuliani gav ansvaret direkt till DDC:
New York City’s Department of Design and Construction (DDC) took control of the site as a result of Mayor Giuliani’s “back-room decision to scrap the organization charts, to finesse the city’s own Office of Emergency Management (OEM), and to allow the DDC to proceed”:
Citat:
Gjorde han det, menar du?
Det kunde han givetvis inte ens om han ville - det var inte hans ansvar.

Citat:
Min ”källa” är det faktum att över 300 brandmän dog i kollapserna.
Det är inte en källa för annat än dina gissningar - du kan inte ha en aning om vad som gick igenom deras huvuden i den stunden och veta att inte någon/några/många av dem innerst inne tänkte att "shit - jag hoppas inte huset kommer kollapsa på mig - det ser onekligen riktigt illa ut".

Citat:
Nytt försök.
Jaså - gick det åt helvete igen..

Citat:
Du har de senaste dagarna försökt göra gällande att:
Nej det har jag inte. Jag har fortfarande bara bett om källor för dina påståenden om hur många procent av stålet som såldes..

Citat:
Det stämmer. Källor, länkar och resonemang för detta har getts - se ovan.
DOCK - det vi diskuterade var vem som fattade beslutet att sälja stålet - det var inte heller Sheirer.. Samma källor, länkar och resonemang för detta har getts - se ovan.

Citat:
Nej det har jag verkligen aldrig påstått - du måste ha grava problem med läsförståelsen. Ingen överraskning där iofs..
Citera
2019-07-16, 19:03
Medlem
Citat:
Nja, du skrev:

Så, jag frågar igen. Vad, utöver planen och brand orsakade kollapserna?

Du behöver inte klippa sönder texten för att det skall se ut som något jag inte har sagt.

Citat:
Är det ett ämne?

Va iaf, idag vet jag inte. Var inte igår jag slutade.

Citat:
På vilken högskola då?

Gymnasiet.

Citat:
Sa du det trots att du visste att det i så fall skulle bli första gången i världshistorien det hände? Att en skyskrapa i stål totalkollapsade i fritt fall av brand? Brandmännen själva hade inte en tanke på att byggnaden skulle kollapsa eftersom det inte händer skyskrapor av stål. De borde ju veta givet att de är brandmän på Manhattan.

Här visste du bättre?

Skrev jag ju.

Förövrigt, det är ingen större skillnad på en hög skyskrapa eller en större lagerbyggnad som ofta är byggda i stålskellet. De ramlar också ihopp som ett korthus vid större brand. Dock är det betydligt lättare att släcka ett 5 vångingshus än 110.

Citat:
Att du har svårt att ta till dig det jag skriver är nu väl dokumenterat.

Du går bara runt, runt, runt den heta gröten. Har ingen lust att försöka förstå din poäng. Du gör bara en ziljon antydningar med "det kan vara så" eller "VET vi det". Det är alltid vi andra som skall komma fram till något eller mobevisa dig. Du lyckas aldrig någonsin komma fram till något med bevis.

Men om du anser att alla länder med 4 eller förre dödsoffer är inblandade kan du göra det. Fritt land. Men du får nog svårt att övertala vi andra att 150? länder är delaktiga.
Citera
2019-07-16, 19:20
Medlem
Citat:

Måste ändå försvar brandmännen till viss del. Det första tornet kollapsar tidigare än jag hade gissat på. Hade också trott det skulle stå längre. Svårt att veta när jag skulle ha sagt att det är dags att fly. Förstår att man försöker rädda och sen fastnar i tanken.

Men efter första så borde ordern vara att lämna/fly fort som faan. Men hur det ser ut vet jag inte. Snake kanske vet?

Sen i katastroffer kan det bli lite hur som helst. Pratas om ett sätt så här vid lugn och ro. Men under tiden kan det alltid bli lite "struligt".

Förstår inte riktigt hur det blev dödsoffer i den stora skogsbranden för några år sedan i västmanland efter 3-4 dagar. Då borde det finnas lite bättre koll. Sedan är människan rätt bra på att vilja tänja på gränser och leva farligt. Räcker att kolla på fallskärmshoppare i Umeå för det.
Citera
2019-07-16, 19:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
...Men efter första så borde ordern vara att lämna/fly fort som faan. Men hur det ser ut vet jag inte.

When the South Tower collapsed at 9:59 a.m., firefighters in the North Tower were not aware of exactly what had happened. The battalion chief in the North Tower lobby immediately issued an order over the radio for firefighters in the tower to evacuate, but many did not hear the order, due to the faulty radios.

Dålig radiokontakt ledde tyvärr till många brandmäns död i onödan. Det fanns installerade signalförstärkare (repeaters) i byggnaderna - men dessa fungerade inte efter flygplanskrascherna.

Därtill var det ju bara 17 minuter mellan kollapserna så det är väl knappast säkert att alla hade hunnit ta sig ut ändå.
Citera
2019-07-17, 10:47
Avstängd
Citat:
Du behöver inte klippa sönder texten för att det skall se ut som något jag inte har sagt.
Citat:
Citat:
Du VET att det var planen och bränderna enkom?
Inte enkom. Men bränderna skulle få WTC 1 och 2 att kollapsa, oavsett om de fick hjälp eller inte. Varför man nu skulle försöka hjälpa de att kollapsa.
Jag frågar igen. Om inte enkom planen och bränderna, så vad mer?

Citat:
Va iaf, idag vet jag inte. Var inte igår jag slutade.

Gymnasiet.
Ah, ja då är du ju onekligen en verklig auktoritet på området. Man bugar sig.

Citat:
Skrev jag ju.

Förövrigt, det är ingen större skillnad på en hög skyskrapa eller en större lagerbyggnad som ofta är byggda i stålskellet. De ramlar också ihopp som ett korthus vid större brand. Dock är det betydligt lättare att släcka ett 5 vångingshus än 110.
I ett lagerhus så är det endast takets vikt som ska hållas upp. Inte 100 våningar med hundratusentals ton stål och betong med tiotusentals människor i dem. I full storm. Jordbävningar. Bränder. Inflygande passagerarplan. Med 3-5 ggr redundans.

Citat:
Du går bara runt, runt, runt den heta gröten. Har ingen lust att försöka förstå din poäng. Du gör bara en ziljon antydningar med "det kan vara så" eller "VET vi det". Det är alltid vi andra som skall komma fram till något eller mobevisa dig. Du lyckas aldrig någonsin komma fram till något med bevis.
Att nästan allt stål forslades bort i skytteltrafik av GPS-kontrollerade lastbilar dygnet runt för att huggas upp, säljas till högstbjudande till rekordlåga priser och därpå skeppas iväg utan att ses igen = en systematisk förstöring av nästan alla bevis INNAN ens en gängse (rutinmässig) formell forensisk brandteknisk utredning efter hårda påtryckningar från anhöriga och en växande opinion tillsattes, är BEVISAT.

Trots det finns det gymnasiesemantiker i tråden som till varje pris vill få det här till något annat, luddigt, vagt, ovänsentligt ... så trivialt att det till och med knappt hände.

Är det mitt fel, menar du?

Citat:
Men om du anser att alla länder med 4 eller förre dödsoffer är inblandade kan du göra det. Fritt land. Men du får nog svårt att övertala vi andra att 150? länder är delaktiga.
Va? Det verkar som att du försöker dig på en liten förvirrad halmdocka här.

Nej, det är inte det faktum att endast fyra israeler dog i attackerna, som gör att jag starkt misstänker israelisk/sionistisk/NeoCon-inblandning i attackerna. Det är främst det faktum att jag är övertygad om att man förstörde hundratusentals ton stål och därmed i princip alla bevis för att mörklägga vad som faktiskt fick byggnaderna att totalkollapsa som de gjorde, som är det tyngst vägande skälet till att jag tror att de togs ner med sprängmedel/former av termit och att det därmed var ett INSIDE JOB.

Vilka var det då som var INSIDE innan, under och efter attackerna?

NeoCons/sionister/israeler.

Vilka var det då som tjänade mest på attackerna?

Vilka var det då som i åratal hade planlagt och suktat efter allt det som hände som ett svar på attackerna? Afghanistan. The War on Terror. Irak. Sudan. Libanon. Libyen. Syrien. Yemen ... bara Iran kvar.

Vilka var det då som kontrollerade merparten av US MSM och därmed narrativet innan, under och efter attackerna?

Jag har så här långt lyft fram ett antal personer/institutioner med sådana kopplingar, men långt ifrån alla. När jag får lite tid över så ska jag försöka lista dem med vidhängande klargöranden. Vi får se vad som händer framöver.

Pay attention.
Citera
2019-07-17, 15:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han skriver väl att han inte vet att det var enkom bränder och flygplan?
Annat som rimligen kan ha bidragit till kollapserna inkluderar väl t.ex ev materialfel, byggslarv, exploderande gaser och vätskor etc.

Citat:
I ett lagerhus så är det endast takets vikt som ska hållas upp. Inte 100 våningar med hundratusentals ton stål och betong med tiotusentals människor i dem. I full storm. Jordbävningar. Bränder.
Det borde rimligen vara 5 våningar med ev last i form av lagervaror, truckar, personal etc att bära upp i en 5-vånings lagerbyggnad (vilket är vad Grejhujta skrev om) - eller hur?

Citat:
Inflygande passagerarplan. Med 3-5 ggr redundans.
Källa på att WTC-tornen byggdes med 3-5 ggr redundans för inflygande passagerarplan. Och då menar jag källa - inte svävande påståenden om byggnadskoder för normalförhållanden..

Citat:
Att nästan allt stål forslades bort i skytteltrafik av GPS-kontrollerade lastbilar dygnet runt för att huggas upp, säljas till högstbjudande till rekordlåga priser och därpå skeppas iväg utan att ses igen = en systematisk förstöring av nästan alla bevis INNAN ens en gängse (rutinmässig) formell forensisk brandteknisk utredning efter hårda påtryckningar från anhöriga och en växande opinion tillsattes, är BEVISAT.
Trots det finns det gymnasiesemantiker i tråden som till varje pris vill få det här till något annat, luddigt, vagt, ovänsentligt ... så trivialt att det till och med knappt hände.
Är det mitt fel, menar du?
Det är väl ingen som vill få det till något luddigt eller oväsentligt? Dock har nog de flesta, dig oräknad, insett att det inte bevisar någonting g utöver just att det inte utfördes. Du kan fortsätta älta samma mantra 10 år till och ingenting kommer ändras för det. Du behöver en helt annan ingångsvinkel om du ska kunna bevisa något eller övertyga någon..
Citera
2019-07-17, 16:10
Avstängd
Citat:
Det är väl ingen som vill få det till något luddigt eller oväsentligt?
Inte. Då håller du med om att nästan allt stål=bevismaterial förstördes innan någon formell forensisk utredning initierades?

Ja, eller nej.
Citera
2019-07-17, 16:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte. Då håller du med om att nästan allt stål=bevismaterial förstördes innan någon formell forensisk utredning initierades?

Ja, eller nej.

Hur mycket är ”nästan allt”?

Och när ”förstördes” stålet/bevismaterialet menar du - när det togs från ground zero? När det gicks igenom och sorterades på Fresh kill landfill? När det såldes till högstbjudande? När det fraktades till köparna i USA? Någon annan gång någon annan stans? Var och när?
Citera
2019-07-17, 17:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du håller således inte med, fast du håller med.

Jag tror jag släpper dig här nu, SnakePlisssken.

Du får hålla dina semantikgymnastikövningar med någon annan.

Hur ska jag kunna hålla med dig om du inte ens berättar vad det är jag ska hålla med om?
Är du lika ”vetenskaplig” när du kommer fram till att NIST hade fel och att hela rubbet revs av sionister med nån form av sprängämnen?

Eller, ja det är du ju förstås...

Själv har jag inte hittat uppgifter om var mer än cirka 175,000 ton av stålet slutligen hamnade, vilket betyder att det är nånstans kanske mellan 60,000-125,000 ton som jag inte har en aning om var det tog vägen.

Kan du redogöra för det - eller hur vet du att det förstördes?? Om du inte vet att det förstördes så är vi ju rätt långt ifrån - i alla fall min definition av - ”nästan allt”....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-17 kl. 17:50.
Citera
2019-07-17, 20:21
Medlem
Citat:

Jag har inte hövdat att något annat än bränderna tog ner husen. Det är du som gör. Så du får allt berätta det, och bevisa. Det sista kan bli svårt. Ingen hitils har lyckas med det.

Jag har hävdat att jag vet att bränderna skulle för eller senare få de att kollapsa. Hurvida det enkom var bränderna eller om de fick hjälp av något vet jag inte.

Citat:
Han skriver väl att han inte vet att det var enkom bränder och flygplan?
Annat som rimligen kan ha bidragit till kollapserna inkluderar väl t.ex ev materialfel, byggslarv, exploderande gaser och vätskor etc.

Åh, en som klarar av att läsa. Sicken chock man inte fick pga vem av er två som klarade det.

Citat:
I ett lagerhus så är det endast takets vikt som ska hållas upp. Inte 100 våningar med hundratusentals ton stål och betong med tiotusentals människor i dem.

Jo, så det är väl därför som WTC kollapsade snabbare än jag hade gisat på. Men du tycker alltså det är märkligt att huset ramlar ihopp och inte en lagerlokal?

Citat:
Inflygande passagerarplan.

WTC är INTE gjort för att klara passagerarplan. Finns bl.a. beskrivet i ett program där en vanlig liten cessna krashar i en skyskrapa i Florida.

Citat:

Bevisa vad, att det brann? Vad skall du leta efter och hur? Det är inte en nål i en höstack vi pratar om. Det är pisslätt. En höstack är väldigt liten emot WTC-högen, det är lätt att hitta en metallbit med detecktor för metall. Du VET vad du letar efter.

Men i WTC-bråten... Tjena mittbena. Skall du kolla på varje kvadratmillimeter med mikroskop för att se om det brann med flygbränsle eller termit? Du har ju att göra resten av livet, dina barn och barnbarn, barnbarnbarn...

Citat:
Nej, det är inte det faktum att endast fyra israeler dog i attackerna, som gör att jag starkt misstänker israelisk/sionistisk/NeoCon-inblandning i attackerna.

Varför berättar du då det ca 100ggr?

Citat:
Det är främst det faktum att jag är övertygad om att man förstörde hundratusentals ton stål och därmed i princip alla bevis för att mörklägga vad som faktiskt fick byggnaderna att totalkollapsa som de gjorde, som är det tyngst vägande skälet till att jag tror att de togs ner med sprängmedel/former av termit och att det därmed var ett INSIDE JOB.

Det var rekordbilligt nyss, varför gick då inte alla idioter, anhöriga och stora optionen ihopp och köpte bråten. Så kunde ni leta bäst ni vill. Skulle det visa sig vara fel så är det bara att sälja. Totalt riskfritt.

Citat:
Jag har så här långt lyft fram ett antal personer/institutioner med sådana kopplingar, men långt ifrån alla. När jag får lite tid över så ska jag försöka lista dem med vidhängande klargöranden. Vi får se vad som händer framöver.

Jag håller då inte andan. De flesta i USA är trots allt kristna eller inget alls. Så för varje du lägger fram kan man lista en drös andra. T.ex. är jag rätt säker på att ingen president varit jude. Men antar det beror på att det är pga att dölja. Inte pga att de har lite makt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in