2022-07-19, 22:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterforskaren
Men snälla goa - titta på intervjuerna så förstår du. Nedtagningen av WTC1 och WTC2 är INTE normala CD. Hur små kärnladdningar kunde få dessa effekter beskriver PB i detalj.
Nej det gör han inte alls - han har inte ens fattat att stommarna stod kvar sist.

Citat:
I den tredje och sista intervjun bevisar PB att det var kärnladdningar. Vågar du se intervjuerna? Jag tror inte det.
PB är knappst först med de här tramsiga idéerna om kärnladdningars om du trodde det så det finns ingen anledning att se honom upprepa gammalt trams som är motbevisat redan - som om det ens skulle behöva motbevisas…
Stommarna stod kvar sist…

Per Berglund är ju dessutom fullständigt patetiskt okunnig - han sitter och säger att FBI, CIA, Secret service etc hade kontor i WTC 7 och insåg att de inte skulle kunna vara kvar utan evakuerade byggnaden när de insåg att wtc1 och wtc2 hade kollapsat 😄. Herregud, nät twin Towers kollapsade var wtc7 redan tömt...

11 minuter in i filmen: https://swebbtv.se/w/nYjSC7W9rbegpFgnzUd928
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-19 kl. 22:55.
Citera
2022-07-20, 10:05
Medlem
Då ska du ändå ha stort tack för att du lagt upp länkarna! Var och en får göra sin egen bedömning om vad som är mest trovärdigt!
Citera
2022-08-11, 11:39
Avstängd
Jag fick ett tips om den här videon av en presskonferens som W Butch höll den 15 sept 2006 där han försvarar tortyr som ett legitimt medel att försvara det amerikanska folket mot kommande terrorattacker likt den som ägde rum den 11 sept 2001. Han hävdar bland annat följande:
//....//
Sheikh Mohammed described the design of planned attacks on buildings inside the US and how operatives were directed to carry them out. That is valuable information for those of us who have the responsibility to protect the American people. He told us the operatives have been instructed to ensure that the explosives went off at a hypo point...at a point that was high enough to prevent people trapped above from escaping.
//....//

https://www.youtube.com/watch?v=wph1bCTzmEo
1. Finns det någon här på forumet som vet vilka av KSM 'erkända' planerade terrorattacker som Butch i så fall refererar till här?

2. Är det inte istället så att det med logisk nödvändighet borde vara så att de operativa i så fall borde ha blivit instruerade att placera explosiverna så långt ner i byggnaderna som möjligt för att säkerställa att så många människor som möjligt blev "trapped" inne i dessa?

3. Håller ni med om att Butch läser innantill från ett manuskript och därmed näppeligen kan ha sagt något som inte var noga förberett av honom själv och hans stab?

Konfunderad.
Senast redigerad av onopono 2022-08-11 kl. 12:19.
Citera
2022-08-11, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag fick ett tips om den här videon av en presskonferens som W Butch höll den 15 sept 2006 där han försvarar tortyr som ett legitimt medel att försvara det amerikanska folket mot kommande terrorattacker likt den som ägde rum den 11 sept 2001. Han hävdar bland annat följande:
//....//
Sheikh Mohammed described the design of planned attacks on buildings inside the US and how operatives were directed to carry them out. That is valuable information for those of us who have the responsibility to protect the American people. He told us the operatives have been instructed to ensure that the explosives went off at a hypo point...at a point that was high enough to prevent people trapped above from escaping.
//....//

https://www.youtube.com/watch?v=wph1bCTzmEo
1. Finns det någon här på forumet som vet vilka av KSM 'erkända' planerade terrorattacker som Butch i så fall refererar till här?
Ja - det säger han direkt efteråt. – eller, inte några specifika byggnader i USA men han svamlar på om attacker på andra platser i världen och om Al Qaedas försök att få tag i biovapen. Det har väl även uppdagats att man planerat attacker mot amerikanska kärnkraftverk om jag inte missminner mig, och att Khalid erkänt flera planerade attacker mot amerikanska mål, men vad som är sant och vad som är framtvingat av waterboarding och annat det kan man väl bara gissa..
He gave us information that helped uncover al Qaeda cells' efforts to obtain biological weapons.
We've also learned information from the CIA program that has helped stop other plots, including attacks on the U.S. Marine base in East Africa, or American consulate in Pakistan, or Britain's Heathrow Airport. This program has been one of the most vital tools in our efforts to protect this country. It's been invaluable to our country, and it's invaluable to our allies.
https://georgewbush-whitehouse.archives.gov/news/releases/2006/09/20060915-2.html

EDIT - hittade det:
A plan for a "second wave" of attacks on major U.S. landmarks after the 9/11 attacks, including the Library Tower in Los Angeles, the Willis Tower (formerly Sears Tower) in Chicago, the Empire State Building in New York City, and what has been reported asthe Plaza Bank Building in Seattle, although there is no Plaza Bank Building; there is a Safeco Plaza and Columbia Center, the city's tallest skyscraper

https://www.humanrightsfirst.org/senate-report-cia-torture/second-wave-plots
https://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed

Citat:
2. Är det inte istället så att det med logisk nödvändighet borde vara så att de operativa i så fall borde ha blivit instruerade att placera explosiverna så långt ner i byggnaderna som möjligt för att säkerställa att så många människor som möjligt blev "trapped" inne i dessa?
De tänkte kanske tillräckligt högt upp för att folk inte skulle kunna hoppa ned?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-11 kl. 16:36.
Citera
2022-08-12, 07:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja - det säger han direkt efteråt. – eller, inte några specifika byggnader i USA men han svamlar på om attacker på andra platser i världen och om Al Qaedas försök att få tag i biovapen. Det har väl även uppdagats att man planerat attacker mot amerikanska kärnkraftverk om jag inte missminner mig, och att Khalid erkänt flera planerade attacker mot amerikanska mål, men vad som är sant och vad som är framtvingat av waterboarding och annat det kan man väl bara gissa..
He gave us information that helped uncover al Qaeda cells' efforts to obtain biological weapons.
We've also learned information from the CIA program that has helped stop other plots, including attacks on the U.S. Marine base in East Africa, or American consulate in Pakistan, or Britain's Heathrow Airport. This program has been one of the most vital tools in our efforts to protect this country. It's been invaluable to our country, and it's invaluable to our allies.
https://georgewbush-whitehouse.archives.gov/news/releases/2006/09/20060915-2.html

EDIT - hittade det:
A plan for a "second wave" of attacks on major U.S. landmarks after the 9/11 attacks, including the Library Tower in Los Angeles, the Willis Tower (formerly Sears Tower) in Chicago, the Empire State Building in New York City, and what has been reported asthe Plaza Bank Building in Seattle, although there is no Plaza Bank Building; there is a Safeco Plaza and Columbia Center, the city's tallest skyscraper

https://www.humanrightsfirst.org/senate-report-cia-torture/second-wave-plots
https://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed
Finns det något mer än KSMs torterade 'bekännelser' som styrker de här 'planerna'?

Citat:
De tänkte kanske tillräckligt högt upp för att folk inte skulle kunna hoppa ned?
Lite som i WTC-tornen, menar du?
Citera
2022-08-12, 20:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Finns det något mer än KSMs torterade 'bekännelser' som styrker de här 'planerna'?
Ja, t,ex:

Former Maryland resident Majid Khan pleaded guilty today to being a key operative and facilitator for 9/11 mastermind Khalid Sheikh Mohammad's would-be second wave of attacks against the United States.

https://abcnews.go.com/amp/International/alleged-maryland-al-qaeda-operative-wave-911-attacks/story?id=15814121

Eller detta:

Five convicted of plotting to blow up Chicago’s Sears Tower
Five men found guilty of plotting to join forces with al-Qaida to destroy skyscraper and bomb FBI offices

https://amp.theguardian.com/world/2009/may/12/sears-tower-plot-liberty-city-six-guilty

Citat:
Lite som i WTC-tornen, menar du?
Jag resonerade enbart utifrån det du skrev. Men du tror ju att wtc7 revs med sprängmedel så då vill du väl att de ska spränga nedifrån också…
Hur Al Qaida resonerat i dessa frågor har jag inte en susning om.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-12 kl. 20:34.
Citera
2022-08-13, 11:09
Avstängd
Citat:
Ja, t,ex:

Former Maryland resident Majid Khan pleaded guilty today to being a key operative and facilitator for 9/11 mastermind Khalid Sheikh Mohammad's would-be second wave of attacks against the United States.

https://abcnews.go.com/amp/International/alleged-maryland-al-qaeda-operative-wave-911-attacks/story?id=15814121
Menar du att torterade 'bekännelser' från en individ utgör stöd för sanningshalten i torterade 'bekännelser' från en annan individ?

Eller hur tänker du här?

Citat:
Eller detta:

Five convicted of plotting to blow up Chicago’s Sears Tower
Five men found guilty of plotting to join forces with al-Qaida to destroy skyscraper and bomb FBI offices

https://amp.theguardian.com/world/2009/may/12/sears-tower-plot-liberty-city-six-guilty
Menar du här att KSM var i maskopi med den FBI-informatör som försökte stämpla ett antal utfattiga haitiska migranter till att genomföra de föregivet planerade terrordåden i fråga?

Citat:
Jag resonerade enbart utifrån det du skrev. Men du tror ju att wtc7 revs med sprängmedel så då vill du väl att de ska spränga nedifrån också…
Hur Al Qaida resonerat i dessa frågor har jag inte en susning om.
Menar du att CIA under alla dessa hundratals tortyr-sessioner 'glömde' att fråga den påstådda Al Qaida-medlemmen KSM om hur han resonerade när han gav instruktionerna i fråga?
Citera
2022-08-13, 11:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att torterade 'bekännelser' från en individ utgör stöd för sanningshalten i torterade 'bekännelser' från en annan individ?

Eller hur tänker du här?
Nej varför tror du jag menar det? Jag svarade helt enkelt på dina frågor.
Först svarade jag på din fråga om vilka byggnader som avsågs i den påstådda andra vågen, sen svarade jag på din fråga om det fanns något mer än KSMs "erkännande" som styrker de påstådda planerna.

Citat:
Menar du här att KSM var i maskopi med den FBI-informatör som försökte stämpla ett antal utfattiga haitiska migranter till att genomföra de föregivet planerade terrordåden i fråga?
Nej, men jag kan ärligt säga att jag menar att du är lite dum i huvudet som sitter och läser in en massa egna fantasier i raka svar på dina egna frågor.

Citat:
Menar du att CIA under alla dessa hundratals tortyr-sessioner 'glömde' att fråga den påstådda Al Qaida-medlemmen KSM om hur han resonerade när han gav instruktionerna i fråga?
Nej, men jag kan ärligt säga att jag menar att du är lite dum i huvudet som sitter och läser in en massa egna fantasier i raka svar på dina egna frågor.
Citera
2022-08-13, 11:59
Avstängd
Citat:
Nej varför tror du jag menar det? Jag svarade helt enkelt på dina frågor.
Jag ställde den här frågan:
Varpå du svarar:
Ja, t,ex:
Varpå du ger de två exemplen här ovan.

Backar du nu ifrån ditt påstående om att dina två exempel styrker det vittnesmål som CIA torterade fram hos KSM?

Citat:
Först svarade jag på din fråga om vilka byggnader som avsågs i den påstådda andra vågen,
Jo, så långt hängde jag med.

Citat:
sen svarade jag på din fråga om det fanns något mer än KSMs "erkännande" som styrker de påstådda planerna.
Exakt. Se ovan.

Citat:
Nej, det är återigen du som antingen inte läser mina inlägg alternativt försöker undvika att svara rakt och ärligt på min fråga till dig.

Se ovan.

Citat:
Det är DITT påstående och DINA källor vi diskuterar.

Ska vi tolka det här som att du inte vet om CIA någonsin frågade KSM om logiken bakom "tillräckligt högt upp", när de torterade honom under alla dessa år?

Och du svarade inte på min fråga om hur du kopplar KSM till FBI's stämpling av 5-6 haitiska migranter att begå terrordåd i USA.

Var även FBIs informatör medlem av Al Qaida och tog direktiv från KSM, menar du?

En fråga till om du inte misstycker.

Är det ofta så med dig att du förlitar dig på 'erkännanden' gjorda under tortyr när du försöker bilda dig en uppfattning om vad som är sant respektive falskt avseende en historisk händelse?

Hur kan det i så fall komma sig?
Citera
2022-08-13, 12:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag ställde den här frågan:
Varpå du svarar:
Ja, t,ex:
Varpå du ger de två exemplen här ovan.
Precis. Fler exempel som styrker påståendet.
Sen är det förstås inget obestridligt bevis men det är ju inte vad du efterfrågade – och jag skrev redan i mitt första svar till dig i frågan : "men vad som är sant och vad som är framtvingat av waterboarding och annat det kan man väl bara gissa.."

Citat:
Det är DITT påstående och DINA källor vi diskuterar.
Nej det är inte mitt påstående - jag har aldrig ens träffat någon i Al Qaida. Jag länkade tydligt källor till påståendena.

Citat:
Ska vi tolka det här som att du inte vet om CIA någonsin frågade KSM om logiken bakom "tillräckligt högt upp", när de torterade honom under alla dessa år?
Du behöver inte hålla på och "tolka" någonting alls - det räcker med att du läser svaren du fått - som omväxling.
Citera
2022-08-14, 01:03
Avstängd
Citat:
Precis. Fler exempel som styrker påståendet.
Precis. DU påstår att dina två exempel styrker KSMs torterade 'erkännanden' om planer på nya bombdåd mot byggnader i USA:
1. En föregiven kollega som också han, likt KSM, har torterats av CIA hundratals gånger under många år?

2. Fem haitier utan någon som helst koppling till KSM, Al Qaida eller annan föregiven muslimsk terrororganisation?
Förklara nu hur DU kom fram till att de här två fallen styrker riktigheten i KSMs torterade 'erkännanden' i fråga.

Citat:
Sen är det förstås inget obestridligt bevis men det är ju inte vad du efterfrågade
Helt riktigt. Igen, jag frågade dig om du känner till något som styrker = styrker trovärdigheten i KSMs torterade 'erkännanden' i fråga.

Du svarade då att ja, det vet du och anger dina två exempel.

Citat:
– och jag skrev redan i mitt första svar till dig i frågan : "men vad som är sant och vad som är framtvingat av waterboarding och annat det kan man väl bara gissa.."
Och trots det så påstår du att dina två exempel är just exempel som styrker KSMs torterade 'erkännanden'?

Varför gör du det, samtidigt som du "väl bara kan gissa"?

Citat:
Nej det är inte mitt påstående - jag har aldrig ens träffat någon i Al Qaida. Jag länkade tydligt källor till påståendena.
Nej. Du länkar till de två källor som du påstår styrker KSMs torterade 'erkännanden'.

Menar du nu att du påstår att dina två exempel styrker KSMs torterade 'erkännanden'....men att du samtidigt påstår att dina två exempel INTE styrker KSMs torterade 'erkännanden'?

På en och samma gång?

Citat:
Du behöver inte hålla på och "tolka" någonting alls - det räcker med att du läser svaren du fått - som omväxling.
Du har aldrig funderat på om det kan vara ditt minst sagt kryptiska sätt att formulera dig som gör att folk ber dig att åtminstone försöka tala klarspråk?

Igen. Du vet alltså inte om CIA torterade fram den bakomliggande logiken till att KSM i så fall ska ha instruerat sina operativa (vilka var dessa?) att aptera bomber "högt upp" i byggnaderna så att de som befann sig ovanför skulle "fångas i en fälla"?
Citera
2022-08-14, 10:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Precis. DU påstår att dina två exempel styrker KSMs torterade 'erkännanden' om planer på nya bombdåd mot byggnader i USA:
1. En föregiven kollega som också han, likt KSM, har torterats av CIA hundratals gånger under många år?

2. Fem haitier utan någon som helst koppling till KSM, Al Qaida eller annan föregiven muslimsk terrororganisation?
Ingen som helst koppling till Al Qaida eller muslimska terroristorganisationer säger du?
Following the 9/11 attacks, al-Qaida planned a second wave of attacks in 2002 known as the “West Coast plot” involving an all-Malaysian cell of five members, namely, Mohamad Farik Amin, Mohammed Nazir bin Lep, Zaini Zakaria, Masran Arshad, and Nik Abdul Rahman Mustaffa. The plot involved using the same modus operandi of hijacking planes and attacking high profile American targets including The Library Tower in Los Angeles.

The Malaysians were selected for the plot as al-Qaida was aware that Arabs were viewed with great suspicion after 9/11 and the Malaysians’ ability to converse in English was an added advantage. Hambali had arranged for members of the cell to attend al-Qaida’s al-Farouq training camp in Afghanistan where they had been trained in guerilla warfare, firearms and explosives, and had pledged allegiance to senior al-Qaida members.
https://thediplomat.com/2021/12/20-years-after-9-11-al-qaida-retains-a-deadly-relevance-in-malaysia/
Masran has led a double life. He has travelled to Pakistan and Afghanistan, spending his time in countless religious schools, which dot the two countries.
In Afghanistan, he met one man who changed his entire life – Osama bin Laden, head of the al-Qaeda network of terrorists, who is now on the run.
More than that, he swore his allegiance to the Saudi Arabian prince, who had given up his wealth for his jihad.
Masran impressed them further when they found out that he is also the son-in-law of a former top Jemaah Islamiah (JI) leader. His father-in-law has since been arrested and sentenced to prison in Indonesia,” said sources.
To try him out, he acted as a courier for the al-Qaeda, travelling through the mountains, to pass money and material to al-Qaeda operatives in Pakistan.
https://www.thestar.com.my/opinion/letters/2006/03/12/on-the-trail-of-the-second-wave

Mohammed Nazir Bin Lap (Lillie) and Mohd Farik bin Amin (Zubair) - were slated as potential hijackers for the "West Coast Airliners Plot" in mid-2002 (a plot to attack targets on the west coast of the US using hijacked planes), according to the DNI. The two Malaysian university friends were transferred to Guantanamo along with Hambali. In 2002, after apparently abandoning the West Coast Plot, Hambali tasked them with casing the British High Commission in Phnom Penh, Cambodia for an attack in 2002, according to the DNI. It is unclear how far this plot progressed, but by mid-2002, Lillie was casing targets in Thailand.
https://rusi.org/publication/ghost-detainees-materialise

Citat:
Helt riktigt. Igen, jag frågade dig om du känner till något som styrker = styrker trovärdigheten i KSMs torterade 'erkännanden' i fråga.

Du svarade då att ja, det vet du och anger dina två exempel.
Ja, fler utsagor som säger samma sak.

Citat:
Du har aldrig funderat på om det kan vara ditt minst sagt kryptiska sätt att formulera dig som gör att folk ber dig att åtminstone försöka tala klarspråk?
Nej, eftersom det enbart är i diskussioner med dig som detta problem uppstår - och eftersom det uppstår konstant och även i diskussioner mellan dig och andra skribenter så härleder jag problemet till dig personligen.

Om du inte tror på dessa planer så hade det väl varit enklare att säga att du inte tror på dem än att fråga om vilka byggnader som avsågs?

Edit: tog bort några slutsatser för att slippa fler meningslösa följdfrågor från dig.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-14 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in