Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Precis. Fler exempel som styrker påståendet.
Precis.
DU påstår att dina två exempel
styrker KSMs torterade 'erkännanden' om planer på nya bombdåd mot byggnader i USA:
1. En föregiven kollega som också han, likt KSM, har torterats av CIA hundratals gånger under många år?
2. Fem haitier utan någon som helst koppling till KSM, Al Qaida eller annan föregiven muslimsk terrororganisation?
Förklara nu hur DU kom fram till att de här två fallen
styrker riktigheten i KSMs torterade 'erkännanden' i fråga.
Citat:
Sen är det förstås inget obestridligt bevis men det är ju inte vad du efterfrågade
Helt riktigt. Igen, jag frågade dig om du känner till något som
styrker = styrker trovärdigheten i KSMs torterade 'erkännanden' i fråga.
Du svarade då att ja, det vet du och anger dina två exempel.
Citat:
– och jag skrev redan i mitt första svar till dig i frågan : "men vad som är sant och vad som är framtvingat av waterboarding och annat det kan man väl bara gissa.."
Och trots det så påstår du att dina två exempel är just exempel som styrker KSMs torterade 'erkännanden'?
Varför gör du det, samtidigt som du
"väl bara kan gissa"?
Citat:
Nej det är inte mitt påstående - jag har aldrig ens träffat någon i Al Qaida. Jag länkade tydligt källor till påståendena.
Nej. Du länkar till de två källor som du påstår styrker KSMs torterade 'erkännanden'.
Menar du nu att du påstår att dina två exempel styrker KSMs torterade 'erkännanden'....men att du samtidigt påstår att dina två exempel
INTE styrker KSMs torterade 'erkännanden'?
På en och samma gång?
Citat:
Du behöver inte hålla på och "tolka" någonting alls - det räcker med att du läser svaren du fått - som omväxling.
Du har aldrig funderat på om det kan vara ditt minst sagt kryptiska sätt att formulera dig som gör att folk ber dig att åtminstone försöka tala klarspråk?
Igen. Du vet alltså inte om CIA torterade fram den bakomliggande logiken till att KSM i så fall ska ha instruerat sina operativa (vilka var dessa?) att aptera bomber "högt upp" i byggnaderna så att de som befann sig ovanför skulle "fångas i en fälla"?