2007-05-08, 13:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag håller inte med om att plan/eld teorin var så övertygande.

Klar fakta finns inte, dream on.

Varför skriver Professor Håkan Sundquist vid institutionen för byggnadsvetenskap på KTH att raset av WTC 1 och 2 skedde JUST på det sättet. Nu har du chansen att smälla en professor som inte har med USA´s regering och göra på fingrarna.

Men som sagt, jag tror inte du kan!

Väger vi upp mot vad du kommit med i tråden så sitter du ganska högt upp i vågskålen på din sida, några tyngre bevis har du INTE levererat.

Likt filmen du klistrade in så är dina övriga länkar föremål för fler frågor än vad dom ger svar på.

Du ser inte skillnaden va?

Du klistrar in länkar, vi talar om för dig i 99% av alla fall att det är ren idioti och det inte håller som någon sorts sanning.

När vi sen hänvisar till tex oberoende institutioner och forskare så blir det en tystnad från din sida.

Hur förklara du det?

Du länkar, vi svarar, vi länkar du håller käften!!!!!!

Jag ser det bara som ytterligare en bekräftelse att foliehatten stryper tillförseln av blod till hjärnan på dig.
Citera
2007-05-08, 13:56
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Hur tror du man kommer fram till nya saker som aldrig gjorts tidigare?

Man resonerar sig fram tills man hittar något som kan leda nånvart.
Nej!

Du bör peka på oklarheter och visa varför ett sådant scenario skulle kunna vara troligt. Inte att man kan, det är ointressant, utan vad som pekar på att det skulle kunna vara så. Det är den vägen man ska gå.

Du har snart haft 600 inlägg här och inte en enda gång har du byggt dina teorier på fakta, inte en endaste gång. Det är ta mig fan ingen dålig bedrift!

Jag tror ärligt talat att du inte har tagit del av något över huvud taget som motstrider det du redan tror på. Jag tror inte du har läst en sida i NIST, läst en lendaste länk på SLC eller andra sidor som motbevisar det du tror på. Jag har i varje fall tagit del av båda sidorna. Inget hitintills har varit särskilt svårt att förklara.
Citera
2007-05-08, 13:57
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Dags att logga ut, för man kommer ingenvart ändå tycker jag.

Det har vi vetat om dig länge nu, tack för att du har lite självinsikt.
Citera
2007-05-08, 13:57
Bannlyst
Snälla elgiganten, försök att förstå att det inte är några hundraprocentiga bevis som presenteras. Då vore ju allt redan klart, eller hur.

Det är saker som skall vara högst troliga.

Explosionerna i videon jag länkade till, verkade de troliga?
Citera
2007-05-08, 13:58
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Snälla elgiganten, försök att förstå att det inte är några hundraprocentiga bevis som presenteras. Då vore ju allt redan klart, eller hur.

Det är saker som skall vara högst troliga.

Explosionerna i videon jag länkade till, verkade de troliga?
Jag skiter fullständigt i din video så länge som du inte har den goda sedan att ta del av det som vi ålägger dig.
Citera
2007-05-08, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det har vi vetat om dig länge nu, tack för att du har lite självinsikt.

Det är inte bara en sak som skall bevisas. Vad var det smälta materialet vi såg rinna ut från tornet?

Sen spelar ingen plan eld teori någon roll så länge vi inte vet det.

Var det smält stål så kan det göra en väldig skillnad, men det inser du?
Citera
2007-05-08, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag skiter fullständigt i din video så länge som du inte har den goda sedan att ta del av det som vi ålägger dig.

Gör så.

Det hade du säkert gjort i vilket fall som helst, med tanke på innehållet.
Citera
2007-05-08, 14:03
Bannlyst
Citat:
Det är inte bara en sak som skall bevisas. Vad var det smälta materialet vi såg rinna ut från tornet?

Sen spelar ingen plan eld teori någon roll så länge vi inte vet det.

Var det smält stål så kan det göra en väldig skillnad, men det inser du?

Så länge det finns oklarheter så kan man inte presentera en klar lösning på varför WTC förstördes.

Men det vet ni väl redan?

Man kan gå ut med en högst trolig förklaring, som ändå inte bevöver stämma med verkligheten eftersom alla faktorer inte är medräknade, dvs dem som man inte kunde förklara.

Nu loggar jag ut i alla fall, meningslöst att försöka diskutera märker jag.
Citera
2007-05-08, 14:07
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Så länge det finns oklarheter så kan man inte presentera en klar lösning på varför WTC förstördes.

Men det vet ni väl redan?
Men du kommer aldrig att hitta 100%-iga bevis för någon sida och det vet du. Men det ger dig möjlighet att hänga kvar vid din teori om att något är misstänkt. Du letar efter orsaker att inte behöva släppa din konspiration. Varje ensklid liten bit som du inte förstår är inte bevisad enligt dig. Alltså har du rätt i dina misstankar. Frågan är vem som diskuterar med öppet sinne här?
Skillnaden mellan dig och tennsoldaten är att du kan stava.

Edit: felstavning
Citera
2007-05-08, 14:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Sen är det ju vad man anser vara "bortom rimligt tvivel" förstås.

Jo det förstås... Jag tycker exempelvis att om plan kapas, passagerare ringer hem från planen, plan av samma typ smäller in i byggnader samtidigt som de flmas och observeras av folk, och att man efter det kan identifiera ett antal av passagerna och matcha vrakdelarna, då är det ställt bortom rimligt tvivel att de kapade planen faktiskt smällde in i WTC 1 & 2.

Sen finns det andra som tycker det verkar troligare att det var hologram eller militärplan...
Citera
2007-05-08, 14:10
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Betyder det att det inte skulle kunna ha hänt?

SÅ otroligt verkar det inte.

För dig kanske, men inte för oss som är mer öppna.

Inte otroligt! Kan du förklara för mig för jag förstår ärligt talat inte varför det inte skulle vara otroligt. Vad är det som gör att det inte verkar så otroligt?
Citera
2007-05-08, 14:10
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Vad var smällarna då?

Jag säger inte att allt är rätt i Loose change, de får faktiskt revidera dokumentären då och då.

Vad har smällarna med saken att göra? Ta upp något som säga i Loose change om WTC1 och 2, vad du vill. ÄMnet är fritt. Gå sen till LCG och säg varför deras förklaring brister. Just nu argumenterar du
"Loose change har rätt, det är upp till er att bevisa att den har fel. Loose change guide kan mycket väl vara fel, det är upp till er att bevisa att den har rätt". Var tog den där opartiskheten vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in