2007-05-05, 13:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag hävdar inget, jag säger bara hur det KAN ha gått till men är öppen för vilka andra förslag som hest.
Kärnvapen eller andra mystiska högenergivapen kan vi nog utesluta som orsak till kollapsen. Jag tyckte bara att det var en bra indikering på hur seriös sidan verkar vara.
Citera
2007-05-05, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Kärnvapen eller andra mystiska högenergivapen kan vi nog utesluta som orsak till kollapsen. Jag tyckte bara att det var en bra indikering på hur seriös sidan verkar vara.

Å andra sidan så vet man rätt lite om vilka "mystiska högenergi vapen" som finns, men aldrig läckt ut officiellt.

Regeringar har ofta som bekant en hel del hemligstämplade saker på lager som man inte önskar offentliggjorda.

USA regeringen har nog åtskilligt man inte vill att folk skall ha kännedom om, och så har det nog alltid varit, tyvärr. Det gäller övriga regeringar också för den delen.
Citera
2007-05-05, 13:40
Bannlyst
SLOB. "The model files I requested are reference models of WTC 1 and 2, and do not model structural damage" Det är inte SAP2000 som är den riktiga modellen som sagt..
Citera
2007-05-05, 13:40
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Bara för att vi i Sverige har en relativt god historik vad gäller korruption och politiskt styrda myndigheter och institutioner, betyder det nödvändigtvis inte att det är så i andra länder.

Tur du gjorde ordet relativt kursivt. Sverige är inte på något sätt bättre än många andra länder i jämförelse. Ett par tänkvärda ord - rasmätning, grodmän, DC3:an etc.
Citera
2007-05-05, 13:43
Bannlyst
Erik. ska du inte gå nån sida bak och se hur jag ägde dig om nist rapporten???
Citera
2007-05-05, 13:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. "The model files I requested are reference models of WTC 1 and 2, and do not model structural damage" Det är inte SAP2000 som är den riktiga modellen som sagt..

"Den riktiga modellen". Jo, det är en av de "riktiga" modellerna (Men nej, SAP2000 är ingen modell vad jag förstår. Det är ett program.) Det är kanske inte den modell du vill ha, men den är en av de modeller NIST använde när de gjorde sin rapport. Datan till samtliga modeller bellar som sagt $2500.

/S
Citera
2007-05-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag postade den tidigare, gör det igen. Jag är inte tillräckligt mattekunnig för att ha synpunkter på uträkningarna, men här finns ett resonemang kring "fritt fall" som känns trovärdigt. Någon med bättre matematikkunskaper kanske kan kasta ett getöga på den.

/S
Jag hävdar inga magiska matematikkunskaper, och ej heller mer än ett getöga,
men följande citat osar katt lång väg:
Citat:
The paper takes the transfer of momentum into account. Like a billiard ball being hit by another on a pool table, each floor transferred its momentum to the next as represented below.

Alltså, ett golv kommer farande, träffar golvet under, bromsas fullständigt
och överför (på 110 millsekunder) hela sin rörelsemängd till det undre golvet.
Och så repeteras det hela vägen ner. Man har så att säga fördelat det
fria fallet över alla golvplanen, d.v.s. i stället för att ett golv själv fortsätter
i fritt fall, så tar nästa golv över i samma hastighet. Kvar har vi
antal våningar minus en hängande fritt i luften -> fritt fall.

En fullkomligt galen premiss som givetvis följs av "imponerande" diagram
och kalkyler.
Citera
2007-05-05, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Jag hävdar inga magiska matematikkunskaper, och ej heller mer än ett getöga,
men följande citat osar katt lång väg:

fria fallet över alla golvplanen, d.v.s. i stället för att ett golv själv fortsätter

och kalkyler.

Tål att titta närmare på kanske, jag skall kolla lite noggrannare sen. Dags för lite debattpaus så länge.
Citera
2007-05-05, 13:56
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Erik. ska du inte gå nån sida bak och se hur jag ägde dig om nist rapporten???
Jag tittade, och bara suckade. Visst, jag kan bemöta dig lite senare - kanske i morgon.

Du vet fortfarande att jag kommer att springa naken på drottninggatan i sthlm med en tatuering på ryggen där det står att du är min idol om du:

- Visar var i NIST som det står att INGET stål i hela byggnaden bevisligen upphettats till över 600 grader. Detta har du påstått. Motbevisa mig och jag håller vad jag lovat, eller erkänn att du inte fattade vad du läster, alt. du har blivit förd bakom ljuset av S. Jones.

- Visar mig ett uttalande av Hani Hanjours flygutbildare som du sa hade sagt att Hani inte skulle kunna utföra flygrutten den 9/11.

Malmoesoldier greatest hits

- 10.000 liter är det samma som 10.000 gallons
- mp/h är samma som km/h
- Säger sig kunna mer om historia än jag som har en magisterexamen i det. Men när jag frågade vilken president som tvingats avgå av två granskande journalister hade han iiiinnngggeeenn aning. Det var bara en av århundradets största politiska skandal.

Vad säger du malmoesoldier. Är detta ett bra CV du har visat upp? Är det inte dags att i varje fall ifrågasätta liiiiiiiiite av det som Jones hävdar. Jag lovar, det är en befrielse att tänka själv!
Citera
2007-05-05, 13:59
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator

och kalkyler.
Hur mycket motstånd tror du ett våningsplan gör om 10 våningsplan staplade på varandra gör? Det är som att släppa en tennisboll på korthus.
Citera
2007-05-05, 14:07
Bannlyst
Erik. snälla varför vill du göra bort dig så hårt?. JONES?? Vem jones??? jag gav källor till nist rapporten. du har problem. och nej du vet inget om historia, jag är ingen expert heller men jag känner till saker man BORDE känna till, vigtiga saker man måste veta för att överleva, saker man inte lär sig i skolan. och pga man inte lär sig det i skolan vet du inget om det. jävla pajas.

SIDA 21. http://ts.nist.gov/Standards/Global/upload/2_Bill_Grosshandler_NIST_WTC_Investigations.pdf

VAR DET INTE LITE BLÅT DÄR TYCKER DU???

vad förstog du inte med resten av vad jag skrev???

Sida 141. http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers.pdf Dom pratar ENDAST om våningen 96 colums där och dom mäter det i tid HUR länge det var varmt där. som man ser går det från att ha varit lite varmt till mer lugnt efter en stund, alltså där var aldrig någon special värme där under en längre tid. Dom säger själva "Even in the vicinity of the fires,the columns and trusses for which the insulation was intact did [not] heat to temperatures where [significant loss of strength occurred]"

NÅT MER JAG SKA SKRIVA IGEN???. jag har rätt i allt och du är SKADAD om du säger emot mig och nist rapporten

Citat:
Hur mycket motstånd tror du ett våningsplan gör om 10 våningsplan staplade på varandra gör? Det är som att släppa en tennisboll på korthus.

Nej det är det inte. för det är mer våningsplan under dom andra än bara EN lol. och world trade har 42 STORA core columns och 240!!! columns runt tillsammans med betong!
Citera
2007-05-05, 14:12
Bannlyst
SLOB. Precis det är INTE modellen som visar hur skadorna i tornet gjorde kollapsen. och den data modellen går inte att köpa. ni trodde det var sap 2000 men nu visa jag att det inte var den. och du kan inte ta fram en källa där man kan köpa den andra. det är bara nist som har den ingen annan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in