2016-07-31, 17:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
*hjälp*, jag visade filmen för att visa den visuella explosionseffekt man alltid ser när två objekt krockar. Om du inte begriper sådana självklarheter hur tror du att du skall klara av att fatta något alls som händer i världen

Jag har mycket god erfarenhet av vilken extremt falsk debattör du är så jag utgår givetvis endast från det du skriver eller länkar - din fula debatteknik lämnar absolut inget utrymme för egna tolkningar, då vet man att du kommer blåneka. Nu har du visat att du inte ens står för det du själv länkar, då återstår bara att du börjar förneka vad du själv skriver också - det kommer säkert snart...

Hur du ens kan föreslå att effekten av att krocka med ett massivt cementblock skulle likna effekten av att krocka med en skyskrapa av glas och stålbalkar, det är ännu ett mysterium för eftervärlden...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-07-31 kl. 17:58.
Citera
2016-07-31, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var hittar man de undersökningarna... Det finns liksom en anledning till att det hela censurerats

The top two members of the House and Senate Intelligence Committees cautioned that much of the information in the newly released pages consists of unconfirmed allegations.

"It’s important to note that this section does not put forward vetted conclusions, but rather unverified leads that were later fully investigated by the Intelligence Community," said House Intelligence Chairman Devin Nunes, R-
Calif.

Rep. Adam Schiff of California, the House panel's senior Democrat, said he hopes the newly released pages will reduce the continued speculation over Saudi involvement.
"The Intelligence Community and the 9/11 Commission...investigated the questions they raised and was never able to find sufficient evidence to support them," Schiff said. "I know that the release of these pages will not end debate over the issue, but it will quiet rumors over their contents — as is often the case, the reality is less damaging than the uncertainty."

http://www.usatoday.com/story/news/politics/2016/07/15/28-declassified-pages-911-commission-report-released-public/87134942/
Citera
2016-08-01, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Precis som alla som skyddar USA mot de som anser att USA själv ligger bakom detta kräver bevis på påståenden så ska förstås även du lägga fram bevis på att det du skriver stämmer.
Det är givetvis de som hävdar att den officiella versionen är falsk som bär bevisbördan. Det är alltså du och de andra som påstår att det är "fult spel" inblandat som har i uppgift att visa det.
Varför ska inte du lägga fram bevis på att er teori är rätt? Tråden handlar om att det inte var muslimska terrorister som låg bakom attacken så då måste ju du och de andra USA-vurmarna bevisa att ni har rätt. Om ni inte kan lägga fram några bevis men kräver av de andra att ta fram sådanaså är ni ju fega och lever i förnekelse.
Citera
2016-08-01, 21:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Varför ska inte du lägga fram bevis på att er teori är rätt? Tråden handlar om att det inte var muslimska terrorister som låg bakom attacken så då måste ju du och de andra USA-vurmarna bevisa att ni har rätt. Om ni inte kan lägga fram några bevis men kräver av de andra att ta fram sådanaså är ni ju fega och lever i förnekelse.

Därför att jag står för den officiella förklaringen och bevisen som bland annat redan finns presenterad i NISTs redogörelser. Det är de som framför alternativa teorier och ifrågasätter den officiella förklaringen som måste lägga fram bevis - våra finns redan liksom, och har aldrig motbevisats...
Citera
2016-08-02, 15:12
Medlem
Citat:
OT
Snälla låt bli, ingen orkar ens läsa smörjan. Var kort och koncis och tänk igenom vad du vill ha sagt och gör det på ett sätt så andra lyssnar. Du skriver enbart för dig själv

Jag är ledsen. Trots att jag dummat ner det enbart för dig så är det alltså för svårt för dig att förstå.

Då kan vi lägga ner detta eftersom du är överbevisad.
Citera
2016-08-02, 17:09
Bannlyst
Citat:
våra finns redan liksom, och har aldrig motbevisats...
Och exakt vilka bevis är det? Det är ju en väldig massa personer som säger att rapporten från NIST inte tar fram all information och undanhåller sådan som inte följer den förbestämda versionen. Det är ju tydligt att du inte har ett kritiskt sinnelag eftersom USA:s regering har yttrat sig och du tror på allt de säger. Lever i förnekelse alltså.
Citera
2016-08-03, 00:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Och exakt vilka bevis är det?
det beror förstås på vilken fråga vi diskuterar, rapporterna är rätt stora och kan knappast sammanfattas i en mening eller två.
Citat:
Det är ju en väldig massa personer som säger att rapporten från NIST inte tar fram all information och undanhåller sådan som inte följer den förbestämda versionen. Det är ju tydligt att du inte har ett kritiskt sinnelag eftersom USA:s regering har yttrat sig och du tror på allt de säger. Lever i förnekelse alltså.

vad är det som undanhålls och vad har du för bevis för att NISTs redogörelser inte stämmer? Var har de fel och vad vill du diskutera (utöver mig vilket inte är ämnet).?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-03 kl. 00:06.
Citera
2016-08-03, 02:12
Medlem
Citat:
vad är det som undanhålls och vad har du för bevis för att NISTs redogörelser inte stämmer?
De visar inte hur de kommit fram till slutsatserna.
Citera
2016-08-03, 11:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De visar inte hur de kommit fram till slutsatserna.

Det enda jag känner till som de inte visat är vilka data de använde för knutpunkterna till datasimuleringen av wtc7. Detta påstår de hemlighålls av säkerhetsskäl vilket jag tycker låter rätt långsökt. Dock finns väl alla andra data samt ritningar och beräkningar tillgängliga vilket förstås möjliggör för alla som så önskar att göra en egen simulering (vilket ju även är precis vad AE911-truthersfolket håller på med)...
Citera
2016-08-03, 14:33
Medlem
Citat:
Det enda jag känner till som de inte visat är vilka data de använde för knutpunkterna till datasimuleringen av wtc7. Detta påstår de hemlighålls av säkerhetsskäl vilket jag tycker låter rätt långsökt. Dock finns väl alla andra data samt ritningar och beräkningar tillgängliga vilket förstås möjliggör för alla som så önskar att göra en egen simulering (vilket ju även är precis vad AE911-truthersfolket håller på med)...

Har de kunnat återskapa hur de visar något av de fenomen som inträffade? Exempelvis hur man hettar upp en balk i golvet så den böjer sig med brand?
Citera
2016-08-03, 18:06
Medlem
Citat:
Exempelvis hur man hettar upp en balk i golvet så den böjer sig med brand?

Du menar att det blir samma sak som solkurvor för räls?

http://28.media.tumblr.com/tumblr_kxf0chOqdR1qzhl9eo1_400.jpg

Du är nog den första som hört talas om att värme kan böja stålbalkar.
Citera
2016-08-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Du menar att det blir samma sak som solkurvor för räls?
Jag frågade om NIST kan återskapa golv med den typ av balkar som fanns i WTC som kollapsar på grund av eld. Det borde vara en relativt simpel sak att göra.

Ditt exempel med solkurvor är det motsatta eftersom golven som kollapsade drog sönder väggarna enligt NIST. Normalt expanderar exempelvis stål när man hettar upp det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in