2016-03-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Är fågeln också på väg nedåt i ungefär samma hastighet?

Innan du svarar så får du gärna förklara på vilket sätt det är relevant för dina irrelevanta uträkningar.

Ursäkta men säg att du gör dig till, du kan inte mena allvar med frågan
Citera
2016-03-06, 21:57
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Var det inte större massa under flygplanens ingångshål?
WTC var troligen lättare och lättare desto längre upp man kom, tittar man på ritningar går det att utläsa
Mängden våningar ovanför ingångshål är färre än de under.

Förstår du då att massan under den nedfallande "biten" var större? Det gör att mitt exempel måste lägga på ytterligare massa som behöver accelereras upp
Förstår du att massan nedanför utgjordes av jordklotet?

Om jag skjuter dig ovanifrån så kan inte kulan penetrera ditt massiva pannben beroende på hur stort föremål du står på? Men om du svävar fritt så är det kört?

Edit: I din låsta tråd så räknar du på identiska föremål som krockar med varandra. Detta använder du för att motbevisa icke styrkta påståenden (halmgubben om att byggnaderna befann sig i fritt fall eller näst intill).

Du har flera gånger blivit överbevisad om att det både saknar relevans och att det aldrig varit frågan om något nästan fritt fall varken i WTC1 eller WTC2, men ditt pannben är för tjockt för att det skall gå in.
Senast redigerad av kurrekotte 2016-03-06 kl. 22:03.
Citera
2016-03-06, 21:59
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursäkta men säg att du gör dig till, du kan inte mena allvar med frågan
Nej och jo.
Citera
2016-03-06, 22:06
Medlem
Citat:
Förstår du att massan nedanför utgjordes av jordklotet?
Och vad händer när jordklotet träffas?

Citat:
Edit: I din låsta tråd så räknar du på identiska föremål som krockar med varandra. Detta använder du för att motbevisa icke styrkta påståenden (halmgubben om att byggnaderna befann sig i fritt fall eller näst intill).
Jag gjorde beräkningen med identiska föremål för att det skulle bli så enkelt som möjligt att förstå. Det är iofs inte svårt att räkna ut vilka hastigheter två föremål har om de krockar med varandra och man kan bortse från olika förluster (rörelseenergi övergår i annat). Men optimalt lätt vart det om man tar två identiska objekt som träffar varandra rakt på
Citera
2016-03-06, 22:16
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Och vad händer när jordklotet träffas?
Inte ett skit eftersom jordklotets massa är så förbannat stor att den knappt rubbas alls.

Citat:
Jag gjorde beräkningen med identiska föremål för att det skulle bli så enkelt som möjligt att förstå. Det är iofs inte svårt att räkna ut vilka hastigheter två föremål har om de krockar med varandra och man kan bortse från olika förluster (rörelseenergi övergår i annat). Men optimalt lätt vart det om man tar två identiska objekt som träffar varandra rakt på
Att det helt saknar relevans för det som skall räknas ut besvärade dig inte på något sätt? Huvudsaken var att det var lätt att räkna?
Citera
2016-03-06, 23:42
Medlem
Citat:
Inte ett skit eftersom jordklotets massa är så förbannat stor att den knappt rubbas alls.
Precis, och så fungerar fysiken. När något träffar något annat så förändras hastigheten

Citat:
Att det helt saknar relevans för det som skall räknas ut besvärade dig inte på något sätt? Huvudsaken var att det var lätt att räkna?
Det relevanta är att man förstår att hastigheten påverkas när två objekt träffar varandra. Träffar du en fågel om du hoppar fallskärm kommer din hastighet förändras, spelar ingen roll om hur fågeln flyger. Det enda som påverkas beroende på fågelns riktning är hur mycket din hastighet förändras
Citera
2016-03-06, 23:43
Medlem
Citat:
Här har du ett exempel där jag förenklat fantastiskt mycket, inte ens det går in
(FB) Fysikaliska beräkningar, vad är möjligt?

Jag har svarat på det där för längesen. Alltihopp är helt och hållet fel.

Våningarna svävar inte fritt. Hade de gjort det så fanns ingen normal-kraft och därmed inget motstånd. Sen säger du att du inte räknar med någon stunds och använder 3:e lagen som används för att räkna på studs....

Fortfarande har du försökt räkna på vad som händer då WTC träffar jorden. Och det är att jorden+WTC förflyttas pyttepyttelite i fallets riktning, mot australien eller vad som nu är på andra sidan av NY.
Citera
2016-03-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Jag har svarat på det där för längesen. Alltihopp är helt och hållet fel.
Kan du ta och fråga din mattelärare? Hen håller inte med dig

Citat:
Våningarna svävar inte fritt.
I mitt räkneexempel svävar de fritt. Vid 9/11 var motståndet mycket större med tanke på att man då också hade varit tvungen att bryta igenom byggnadernas skeletts styrka vars främsta mål är att "lyfta"
Citera
2016-03-06, 23:56
Medlem
Citat:
Kan du ta och fråga din mattelärare? Hen håller inte med dig
Var 20 år sedan jag såg han sist. Inte säkert han lever längre, var 60+ då.
Citat:
I mitt räkneexempel svävar de fritt.
Gör om, gör rätt.
Citera
2016-03-07, 00:08
Medlem
Citat:
Gör om, gör rätt.
Kan du berätta vad som händer när en bil kör in i liknande stillastående bil med en hastighet av 100 km/h. Åker den rätt "igenom" bilen som nästan inget hänt, blir det en krock eller vad händer?
Citera
2016-03-07, 00:27
Medlem
Citat:
Kan du berätta vad som händer när en bil kör in i liknande stillastående bil med en hastighet av 100 km/h.

Ja.

Kan göra det när du svarat på de andra 7000 frågorna istället för att ställa 7000 nya.
Citera
2016-03-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ja.
vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto