2016-05-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så kom igen med ett relevant argument om en relevant byggnad för den här tråden eller håll tyst!
Bra, ta då och förklara hur det kunde bli ett stort hål i WTC 6 för det måste du ha funderat över med. Hur kommer det sig att det var just där delar träffade och hur kunde det "skära ut" (om jag kan kalla det så) hålet utan att det som inte träffats påverkats speciellt. Det normala när något träffar något annat är mer att det blir en explosionsliknande effekt
Citera
2016-05-06, 23:57
Medlem
Här faller en av de vanligaste debunker argumenten.

Hur kommer det sig att världens starkaste försvar tillät fyra kapade plan flyga fritt i amerikanskt luftrum. Argumentet från debunkers brukar vara något i stil med att man aldrig tänkt på att någon skulle kapa ett plan och flyga in det i större byggnader

http://usatoday30.usatoday.com/news/washington/2004-04-18-norad_x.htm
Citat:
One of the imagined targets was the World Trade Center. In another exercise, jets performed a mock shootdown over the Atlantic Ocean of a jet supposedly laden with chemical poisons headed toward a target in the United States. In a third scenario, the target was the Pentagon — but that drill was not run after Defense officials said it was unrealistic, NORAD and Defense officials say.

Borde inte debunkers aktiva i tråden börja ifrågasätta deras version nu när de får svart på vitt att försvaret tränat på mycket likartad situation som inträffade vid 9/11
Citera
2016-05-07, 00:22
Medlem
bernad_laws avatar
Nu släpper vi villakonstruktioner för ett ögonblick och fokuserar på 9/11. /Mod
Citera
2016-05-07, 00:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Bra, ta då och förklara hur det kunde bli ett stort hål i WTC 6 för det måste du ha funderat över med. Hur kommer det sig att det var just där delar träffade och hur kunde det "skära ut" (om jag kan kalla det så) hålet utan att det som inte träffats påverkats speciellt. Det normala när något träffar något annat är mer att det blir en explosionsliknande effekt

Jag skulle anta att det blev ett hål i wtc 6 för att det rasade ner bråte på wtc 6. Och att hålet blev precis där det blev borde bero på att bråten landade precis där hålet blev.
Jag hade faktiskt inte ens funderat på det men nu när du säger det så är det ju fullständigt logiskt.
Citera
2016-05-07, 00:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här faller en av de vanligaste debunker argumenten.

Hur kommer det sig att världens starkaste försvar tillät fyra kapade plan flyga fritt i amerikanskt luftrum. Argumentet från debunkers brukar vara något i stil med att man aldrig tänkt på att någon skulle kapa ett plan och flyga in det i större byggnader

http://usatoday30.usatoday.com/news/washington/2004-04-18-norad_x.htm

Borde inte debunkers aktiva i tråden börja ifrågasätta deras version nu när de får svart på vitt att försvaret tränat på mycket likartad situation som inträffade vid 9/11

nä.
In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts.

Why couldn't ATC find the hijacked flights? When the hijackers turned off the planes' transponders, which broadcast identifying signals, ATC had to search 4500 identical radar blips crisscrossing some of the country's busiest air corridors. And NORAD's sophisticated radar? It ringed the continent, looking outward for threats, not inward. "It was like a doughnut," Martin says. "There was no coverage in the middle." Pre-9/11, flights originating in the States were not seen as threats and NORAD wasn't prepared to track them.

Visst hade det varit toppen om USA haft alienteknologi som kunde hitta, komma ikapp, förutse vad som skulle hända och skjuta ner de kapade flygplanen - tyvärr finns sånt bara i sagoböcker och i riktigt sorgliga fall på Youtube.
Hade så skett så vet ju alla å andra sidan att du hade suttit här än idag och gnällt om att USA sköt ner oskydiga passagerare i en false flagattack...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-05-07 kl. 00:44.
Citera
2016-05-07, 00:50
Medlem
Citat:
nä.
In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts.

Why couldn't ATC find the hijacked flights? When the hijackers turned off the planes' transponders, which broadcast identifying signals, ATC had to search 4500 identical radar blips crisscrossing some of the country's busiest air corridors. And NORAD's sophisticated radar? It ringed the continent, looking outward for threats, not inward. "It was like a doughnut," Martin says. "There was no coverage in the middle." Pre-9/11, flights originating in the States were not seen as threats and NORAD wasn't prepared to track them.

Visst hade det varit toppen om USA haft alienteknologi som kunde hitta, komma ikapp, förutse vad som skulle hända och skjuta ner de kapade flygplanen - tyvärr finns sånt bara i sagoböcker och i riktigt sorgliga fall på Youtube.
Hade så skett så vet ju alla å andra sidan att du hade suttit här än idag och gnällt om att USA sköt ner oskydiga passagerare i en false flagattack...

källa - popularmechanics....

som vanligt hänvisar du helt källor där det kan skrivas i princip vad som helst

är det så svårt att erkänna att det argument du tidigare använt var påhittat för du tillhör en av de som påstått att man inte kunde förutse det här
Citera
2016-05-07, 01:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
källa - popularmechanics....

som vanligt hänvisar du helt källor där det kan skrivas i princip vad som helst

är det så svårt att erkänna att det argument du tidigare använt var påhittat för du tillhör en av de som påstått att man inte kunde förutse det här
Om det är något fel på faktan jag skrev så är du välkommen att motbevisa det (fast du har ju inte lyckats än så jag hyser föga tro på att du kommer lyckas) - sådär som du alltid ber oss göra!
Citera
2016-05-07, 01:54
Medlem
Citat:
Om det är något fel på faktan jag skrev så är du välkommen att motbevisa det (fast du har ju inte lyckats än så jag hyser föga tro på att du kommer lyckas) - sådär som du alltid ber oss göra!

Hysta upp en trovärdig källa inte en skrift som har sitt ursprung från magasin vars historia visade sig vara intressant, tänker på ägare

Varför har du påstått att man inte förutsåg något plan som kunde kapas och köras in i större byggnad?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-05-07 kl. 01:56.
Citera
2016-05-07, 07:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hysta upp en trovärdig källa inte en skrift som har sitt ursprung från magasin vars historia visade sig vara intressant, tänker på ägare

Varför har du påstått att man inte förutsåg något plan som kunde kapas och köras in i större byggnad?

Det är inga konstiga påståenden som framförs och vad du tycker om PM är irrelevant, det är ändå en oerhört mycket bättre källa än youtubefilmer och truthersiter utan källhänvisningar om du frågar mig. Om du inte tror på dem behöver du bara motbevisa dem eller ignorera dem som du brukar, jag har då aldrig sett någon som lyckats motbevisa dem trots att det är enkla fakta, så jag tror knappast du kommer lyckas heller.
Angående att förutse kapningar och byggnader så får du nog putsa på din engelska, det står inte ett ord om det i citatet och man måste ha bra taskig läsförståelse om man tolkar det jag skrev så..

Edit: här får du ändå en källa till att ignorera som säger samma sak,
Citat:
Today, things are different. There’s an ADIZ that surrounds Washington, D.C. In the four years after 9/11, it was violated over 1,000 times. The North American Aerospace Defense Command (NORAD) has scrambled fighters for intercepts within U.S. borders over 1,600 times. In the year previous to 9/11, NORAD intercepted airplanes in the ADIZ only 67 times, none of which occurred within the U.S. borders. In 2003, the prohibited area that surrounds Camp David in Maryland was violated over 80 times, and the prohibited area called P-49, which surrounds the Bush ranch in Texas, was violated more than 140 times. For each violation, a standard 60-day suspension awaits the transgressor.
http://www.planeandpilotmag.com/article/busting-tfrs/#.Vy190_BeCrU
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-05-07 kl. 07:35.
Citera
2016-05-07, 10:43
Bannlyst
Vart försvann den bärande stålkonstruktionen när tornen kollapsade?
Och hur kunde planen skära rakt igenom tjockt stål?
Denna bild tycker jag är talande, här ser man hur tjocka stålbalkarna var.
https://911planeshoax.files.wordpress.com/2014/01/knifethroughbutter.jpg
Citera
2016-05-07, 11:32
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nyligen påstod du att det bara kunde få saker att rulla och ville ha bevis motsatsen. Vet du ens hur en explosion ser ut?
Citera
2016-05-07, 11:46
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grissly
Vart försvann den bärande stålkonstruktionen när tornen kollapsade?
Och hur kunde planen skära rakt igenom tjockt stål?
Denna bild tycker jag är talande, här ser man hur tjocka stålbalkarna var.
https://911planeshoax.files.wordpress.com/2014/01/knifethroughbutter.jpg
Jasså? Jag trodde att dom såg ut såhär:
http://www.channel4.com/media/images/Channel4/c4-news/2011/SEPT/day07/911imperialwar/Memory_Remains_rusted_steel2_620_LRG.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in