2016-04-17, 17:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
du likställer boeing med ett plan från WWII ? vad kan man inte hitta på för jämförelser...

Nej det har jag inte gjort, jag svarade bara på din fråga om pilotutbildning.
Gissningsvis är det väsentligt mycket lättare att kontrollera ett modernt passagerarflygplan med autopilot och andra tekniska hjälpmedel. Ett bristfälligt underhållet kamikazeplan strippat på alla "onödiga" dyrbarheter lär inte ha varit någon barnlek att kontrollera.
Citera
2016-04-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det har jag inte gjort, jag svarade bara på din fråga om pilotutbildning.
Gissningsvis är det väsentligt mycket lättare att kontrollera ett modernt passagerarflygplan med autopilot och andra tekniska hjälpmedel. Ett bristfälligt underhållet kamikazeplan strippat på alla "onödiga" dyrbarheter lär inte ha varit någon barnlek att kontrollera.

hur ställer man in så en Boeing flyger rätt in i en skyskrapa?
Citera
2016-04-17, 17:54
Medlem
Citat:
Nej, jag tror aldrig flygbränslet stått som enda orsak. Menar du att flygbränslet skulle brunnit utan att antända någonting annat i byggnaderna? Det låter väldigt underligt...

tror du de köpt kontorsmöbler som brinner extremt bra eller möbler som brinner dåligt? brukar man tänka på brandsäkerhet i skyskrapor
Citera
2016-04-17, 17:57
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Nej, jag tror aldrig flygbränslet stått som enda orsak. Menar du att flygbränslet skulle brunnit utan att antända någonting annat i byggnaderna? Det låter väldigt underligt...

Nej det menar jag såklart inte och det borde du veta att jag inte menar, med tanke på hur jag formulerade mig och att du brukar vara smart annars.

Men som sagt, false flag eller ej men jag skulle nog påstå att jag till 100% tror att termit var inblandat och det känns inte som man behöver vara smart för att fatta det. Sedan vem det var som ställde några krukor lite här och var i skrymslen innan själva attacken spelar väl egentligen ingen roll. Och som jag sa, det verkar som om det låter helt osannolikt för vissa och det är det som jag tycker verkar lite konstigt.
Citera
2016-04-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Nej det menar jag såklart inte och det borde du veta att jag inte menar, med tanke på hur jag formulerade mig och att du brukar vara smart annars.

Men som sagt, false flag eller ej men jag skulle nog påstå att jag till 100% tror att termit var inblandat och det känns inte som man behöver vara smart för att fatta det. Sedan vem det var som ställde några krukor lite här och var i skrymslen innan själva attacken spelar väl egentligen ingen roll. Och som jag sa, det verkar som om det låter helt osannolikt för vissa och det är det som jag tycker verkar lite konstigt.

Hur menar du att Thermite i några krukor skulle kunna kapa vertikala bärande pelare horisontellt....?

Har du ens koll på hur Thermite fungerar?
Citera
2016-04-17, 18:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
hur ställer man in så en Boeing flyger rätt in i en skyskrapa?

Jag antar att du kan välja mellan att programmera autopiloten eller bara styra manuellt, men jag har varken pilotutbildning eller ens erfarenhet från flygsimulatorer som kaparna hade.
Citera
2016-04-17, 18:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon

Flygplansaluminium som smälter i kombination med gips eller t.o.m vanligt vatten kan uppnå temperaturer likvärdiga med termit och dessutom explodera. Det är nog det närmaste termit som fanns i WTC om du frågar mig. Att tro att någon skulle kunna fjärrutlösa explosioner på rätt våningsplan efter den där smällen, och bara att lyckas flyga in i rätt våningsplan, känns oerhört komplicerat.
Citera
2016-04-17, 19:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Att tro att någon skulle kunna fjärrutlösa explosioner på rätt våningsplan efter den där smällen, och bara att lyckas flyga in i rätt våningsplan, känns oerhört komplicerat.
Speciellt när man tillhör ett gäng knäppskallar som tror att det var för svårt för terroristerna att ens träffa byggnaderna.

Att dom olika teorierna motsäger varandra är inget problem.

Det måste ha varit enkelt för piloterna, vars identiteter är hemligtstämplade, att med hjälp av omöjliga manövrar träffa rätt våning i byggnaderna, som dom omöjligt kunde träffa alls, med planen som inte fanns, så att dynamiten som egentligen var nanotermit, som egentligen var atombomber, så att dessa kunde rivas på ett kontrollerat men omöjligt sätt.
Citera
2016-04-18, 03:03
Medlem
Citat:
Jag antar att du kan välja mellan att programmera autopiloten eller bara styra manuellt, men jag har varken pilotutbildning eller ens erfarenhet från flygsimulatorer som kaparna hade.

"antar". du gissar med andra ord.

återkom i frågan när du vet
Citera
2016-04-18, 06:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"antar". du gissar med andra ord.

återkom i frågan när du vet

Ärligt talat vet jag inte om jag ens förstår din fråga - vad menar du med "hur ställer man in så en Boeing flyger rätt in i en skyskrapa?"?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-04-18 kl. 06:55.
Citera
2016-04-18, 06:55
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur menar du att Thermite i några krukor skulle kunna kapa vertikala bärande pelare horisontellt....?

Har du ens koll på hur Thermite fungerar?

Jag drog bara till med krukor eftersom FPSRussia använde sig av krukor. Egentligen så använde man nog nanotermit och sprängde av balkarna som vid en kontrollerad sprängning.
Men om man skriver sådant med en gång så ballar folk ur och argumenterar emot argument man inte ens sagt.

Edit: Alltså inte med fjärrkontroll från en annan plats utan med spränga menar jag att när det blir skitvarmt runt den redan utplacerade nanotermiten så exploderar den av sig självt.
Senast redigerad av Maymon 2016-04-18 kl. 07:11.
Citera
2016-04-18, 07:00
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Flygplansaluminium som smälter i kombination med gips eller t.o.m vanligt vatten kan uppnå temperaturer likvärdiga med termit och dessutom explodera. Det är nog det närmaste termit som fanns i WTC om du frågar mig. Att tro att någon skulle kunna fjärrutlösa explosioner på rätt våningsplan efter den där smällen, och bara att lyckas flyga in i rätt våningsplan, känns oerhört komplicerat.

Jaså, ja det har jag faktiskt ingen koll på men du verkar ju vara säker på din sak.
Däremot gillar jag inte att du skriver saker som du tror att jag tror.
Jag har te.x aldrig påstått att man fjärrutlöste några explosioner på rätt våningsplan utan den eventuellt möjliga förklaringen jag tänker på var att flygbränslet satte igång kedjereaktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in