2016-04-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Spricker bubblan nu tro?

Det vet vi inte föränn vi får se de där 28 sidorna.

Men detta:

"Bob Graham: I think it is implausible to believe that 19 people, most of whom didn't speak English, most of whom had never been in the United States before, many of whom didn't have a high school education-- could've carried out such a complicated task without some support from within the United States."

Ingen pilotutbildning i världen ger högskole-poäng. Så varför skulle detta vara märkvärdigt i detta fall? Varför behöver man kunna engelska för att hugga ihjäl en flygvärdinna? Att hitta 4 flygplan som flyger samma förmiddag i USA är ingen komplicerad uppgift. Sen att det krävs en massa religös övertygelse att begå självmord på detta sätt har vi sett bevis på många ggr både före och efter.

Låter där ungefär som här, "Bara för att jag inte begriper detta så måste vara så otroligt svårt och komplext så det inte har hänt."
Citera
2016-04-17, 10:38
Medlem
kurrekottes avatar
Suck. Klippet avslutas vid 14:02 med kommentaren "This is not going to be a smoking gun that is going to cause a huge furor".

Jag antar att snygger helt enkelt var för lat för att kolla igenom klippet själv och gick direkt på slutsatsen att detta klipp måste styrka hans matematiska bevis om allt från nanotermit till atombomber i byggnaderna.

Edit: Rättade till citatet efter lite engelskautbildning via pm.
Senast redigerad av kurrekotte 2016-04-17 kl. 10:58.
Citera
2016-04-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Vänta lite här nu. Tror du plötsligt att det var saudi-arabiska kapare som flög flygplan in i byggnader 2001-09-11?

Om du inte tror det så blir du ju bara matad med ännu mer lögner ur den officiella versionen, som du redan vet är en lögn...

Eller så avfärdar du nu precis ALLT som du tidigare påstått och anser dig ha matematiskt bevisat

Det räcker med att folk förstår att man ljugit för om man ljugit om det här (vilket är en ganska... central fråga), varför kan man då inte ha ljugit om annat med

Observera att man startade ett krig mot ett helt annat land på grund av 9/11
Citera
2016-04-17, 13:54
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det räcker med att folk förstår att man ljugit för om man ljugit om det här (vilket är en ganska... central fråga), varför kan man då inte ha ljugit om annat med
Det är en mycket bra fråga. Jag antar att du med man i det här fallet menar dig själv. Hur många gånger har du egentligen blivit avslöjad med byxorna nere gällande 911? Man borde verkligen tänka efter innan man litar på dig vid det här laget.

Citat:
Observera att man startade ett krig mot ett helt annat land på grund av 9/11
Det låter helt klart som ett bra motiv att vilja tona ner Saudiarabiens koppling till terroristerna... Men bara om terroristerna fanns på riktigt. Annars vore det ju väldigt korkat att implicera en helt annan nation i ett påhittat terrorattentat och att hemligstämpla det istället för att bara låta bli att implicera det från första början
Citera
2016-04-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är en mycket bra fråga. Jag antar att du med man i det här fallet menar dig själv. Hur många gånger har du egentligen blivit avslöjad med byxorna nere gällande 911?

0 gånger

debunkers lever i någon form av parallellt universum om de inte gör sig till. läs lite nyheter, titta på vad som händer
Citera
2016-04-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ingen pilotutbildning i världen ger högskole-poäng. Så varför skulle detta vara märkvärdigt i detta fall? Varför behöver man kunna engelska för att hugga ihjäl en flygvärdinna? Att hitta 4 flygplan som flyger samma förmiddag i USA är ingen komplicerad uppgift. Sen att det krävs en massa religös övertygelse att begå självmord på detta sätt har vi sett bevis på många ggr både före och efter.

Ja, varför utbildas piloter överhuvudtaget, kan inte vem som helst sätta sig i ett plan och flyga iväg
Citera
2016-04-17, 17:08
Medlem
Maymons avatar
Igår släppte FPSRussia ett nytt klipp på tuben där han leker med flamethrowers och i slutet även thermite.

https://youtu.be/BYgnOc6Cd34

Är det bara jag tänker samma slags tanke efter att ha sett det?

Sedan såg jag det här klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=7nL10C7FSbE

Och då kunde jag inte sluta att tänka på det.

Kalla mig trög men jag orkar faktiskt inte läsa igenom en miljard inlägg så en fråga lyder, förnekar man fortfarande att det fanns thermite i ground zero efteråt?
Citera
2016-04-17, 17:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, varför utbildas piloter överhuvudtaget, kan inte vem som helst sätta sig i ett plan och flyga iväg

Nästan vem som helst kan nog det om det bara handlar om att flyga rätt in i något - fråga en kamikazepilot om du inte tror mig, de fick inte ens alltid träna i riktiga flygplan innan det var dags:
http://www.stripes.com/news/pacific/priest-tells-of-kamikaze-pilot-training-during-wwii-1.325764
Citera
2016-04-17, 17:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Igår släppte FPSRussia ett nytt klipp på tuben där han leker med flamethrowers och i slutet även thermite.

https://youtu.be/BYgnOc6Cd34

Är det bara jag tänker samma slags tanke efter att ha sett det?

Sedan såg jag det här klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=7nL10C7FSbE

Och då kunde jag inte sluta att tänka på det.

Kalla mig trög men jag orkar faktiskt inte läsa igenom en miljard inlägg så en fråga lyder, förnekar man fortfarande att det fanns thermite i ground zero efteråt?

Förnekar vet jag inte, men inga spår av termit har kunnat påvisas.
Citera
2016-04-17, 17:36
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förnekar vet jag inte, men inga spår av termit har kunnat påvisas.

Så flygplansbränslet står fortfarande som den enda orsak till den kraftiga rökutvecklingen och och eldsvådan som fick båda tornen att rasa på under en timme?

False flag eller ej, al qaida eller ej men hur svårt hade det egentligen varit för dom riktiga bovarna att smuggla upp några krukor av den sorten i ett gigantiskt kontorslandskap under några månader och sedan dundra in med några flygplan?

Det verkar som att motståndarna verkar ha fruktansvärt svårt för just den teorin eller har jag fel?
Citera
2016-04-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nästan vem som helst kan nog det om det bara handlar om att flyga rätt in i något - fråga en kamikazepilot om du inte tror mig, de fick inte ens alltid träna i riktiga flygplan innan det var dags:
http://www.stripes.com/news/pacific/priest-tells-of-kamikaze-pilot-training-during-wwii-1.325764

du likställer boeing med ett plan från WWII ? vad kan man inte hitta på för jämförelser...
Citera
2016-04-17, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Så flygplansbränslet står fortfarande som den enda orsak till den kraftiga rökutvecklingen och och eldsvådan som fick båda tornen att rasa på under en timme?

False flag eller ej, al qaida eller ej men hur svårt hade det egentligen varit för dom riktiga bovarna att smuggla upp några krukor av den sorten i ett gigantiskt kontorslandskap under några månader och sedan dundra in med några flygplan?

Det verkar som att motståndarna verkar ha fruktansvärt svårt för just den teorin eller har jag fel?

Nej, jag tror aldrig flygbränslet stått som enda orsak. Menar du att flygbränslet skulle brunnit utan att antända någonting annat i byggnaderna? Det låter väldigt underligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in