2016-04-18, 07:05
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Speciellt när man tillhör ett gäng knäppskallar som tror att det var för svårt för terroristerna att ens träffa byggnaderna.

Att dom olika teorierna motsäger varandra är inget problem.

Det måste ha varit enkelt för piloterna, vars identiteter är hemligtstämplade, att med hjälp av omöjliga manövrar träffa rätt våning i byggnaderna, som dom omöjligt kunde träffa alls, med planen som inte fanns, så att dynamiten som egentligen var nanotermit, som egentligen var atombomber, så att dessa kunde rivas på ett kontrollerat men omöjligt sätt.

Jag vet inte vad ni judar har pratat om innan jag klev in med mina frågor men jag ser hela kalaset som en seger what so ever.
Sprängde ni era egna torn får ni skylla er själva och var det inte det gläds jag åt att musslorna tryckte till er ordentligt åtminstone en gång.
Citera
2016-04-18, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Igår släppte FPSRussia ett nytt klipp på tuben där han leker med flamethrowers och i slutet även thermite.

https://youtu.be/BYgnOc6Cd34

Är det bara jag tänker samma slags tanke efter att ha sett det?

Sedan såg jag det här klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=7nL10C7FSbE

Och då kunde jag inte sluta att tänka på det.

Kalla mig trög men jag orkar faktiskt inte läsa igenom en miljard inlägg så en fråga lyder, förnekar man fortfarande att det fanns thermite i ground zero efteråt?

Man blir ju nyfiken på vad du börjar tänka på, och hur du tänker....?

Hur menar du att det i din första film skulle bevisa något som helst om 9/11 och byggnadernas kollapser?

Vad menar du att det som visas i din andra film skulle bevisa något om det som hände i 9/11?

För att kunna förneka förekomsten av Thermite i Ground Zero så måste man först bevisa att det fanns Thermite eller unika restprodukter efter brunnen Thermite på platsen, vilket ingen ännu klarat att göra. Det enda som finns är påståenden från ett par tokstollar, Jones och Harrit, som inte kunnat bekräftas men däremot kunnat sågats grundligt som rena fantasier lögner och synnerligen felaktiga slutsatser av totalt undermåliga undersökningar.

Citat:
Jag drog bara till med krukor eftersom FPSRussia använde sig av krukor. Egentligen så använde man nog nanotermit och sprängde av balkarna som vid en kontrollerad sprängning.
Men om man skriver sådant med en gång så ballar folk ur och argumenterar emot argument man inte ens sagt.

Hur spränger man av vertikala bärande balkar med riktad Thermite då? Vet du ens hur Thermite fungerar? Lärde du dig ingenting av det du såg i filmen? Missade du det helt väsentliga?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2016-04-18 kl. 07:51.
Citera
2016-04-18, 07:18
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur spränger man av vertikala bärande balkar med riktad Thermite då? Vet du ens hur Thermite fungerar?

Jag har tyvärr inte doktorerat i kontrollerad sprängning med termit så det kan jag inte svara på men du som verkar vara så duktig kan ju kanske förklara, eller?
Citera
2016-04-18, 07:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jaså, ja det har jag faktiskt ingen koll på men du verkar ju vara säker på din sak.
Däremot gillar jag inte att du skriver saker som du tror att jag tror.
Jag har te.x aldrig påstått att man fjärrutlöste några explosioner på rätt våningsplan utan den eventuellt möjliga förklaringen jag tänker på var att flygbränslet satte igång kedjereaktionen.

Jag avskyr också halmdockor så då ber jag om ursäkt för mitt missförstånd.
Flygbränslet brann ju dock upp på en bråkdel av tiden mellan krasch och ras så det skulle ändå krävts ytterligare faktorer som kontorsbrand eller just fjärrutlösning. Och om man inte hade riggat ett sådant scenario med fjärrutlösning utan förlitade sig på kontorsbrand så måste det varit extremt nervös väntan på att kontorsbranden skulle antända termiten.
Citera
2016-04-18, 07:30
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag vet inte vad ni judar har pratat om innan jag klev in med mina frågor men jag ser hela kalaset som en seger what so ever.
Sprängde ni era egna torn får ni skylla er själva och var det inte det gläds jag åt att musslorna tryckte till er ordentligt åtminstone en gång.
Wow... När argumenten tryter så måste jag vara en jude.

I övrigt är din seger lika mycket värd att fira som att pissa i byxan på nordpolen. Det är varmt och skönt en liten stund men i förlängningen lider man rätt rejält av det.
Citera
2016-04-18, 07:46
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag avskyr också halmdockor så då ber jag om ursäkt för mitt missförstånd.
Flygbränslet brann ju dock upp på en bråkdel av tiden mellan krasch och ras så det skulle ändå krävts ytterligare faktorer som kontorsbrand eller just fjärrutlösning. Och om man inte hade riggat ett sådant scenario med fjärrutlösning utan förlitade sig på kontorsbrand så måste det varit extremt nervös väntan på att kontorsbranden skulle antända termiten.

Det är lugnt

Ja det kanske det gjorde men då passar det som du nämnde i förra inlägget in lite bättre när jag tänker efter. Det där med flygplansaluminium som smälter i kombination med gips eller t.o.m vanligt vatten, som det uppenbarligen fanns rätt mycket av så kanske det var det som antände termiten.

Alltså, vem som ställde dit termiten eller nanotermiten är helt oväsentligt egentligen. Varför skulle det inte kunna vara en kontrollerad sprängning med någon form av termit? Varför skulle inte al Qaida klara av det? det känns som man försvarar helt fel sak om man nu är oskyldig och drar på sig väldigt onödiga debatter.

Varför ljuger man om byggnad 7? Varför skulle inte det kunna ingå i al Qaidas terroristattack helt plötsligt? Som att dom för sa sig när man menade på att det var lite eld som gjorde att ett 47-våningshus helt plötsligt rasar precis som vid en kontrollerad sprängning.

https://www.youtube.com/watch?v=Mamvq7LWqRU
Senast redigerad av Maymon 2016-04-18 kl. 07:50.
Citera
2016-04-18, 07:49
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Wow... När argumenten tryter så måste jag vara en jude.

I övrigt är din seger lika mycket värd att fira som att pissa i byxan på nordpolen. Det är varmt och skönt en liten stund men i förlängningen lider man rätt rejält av det.

När argumenten tryter? När ska du fatta att att jag inte är en av knasbollarna som bryr sig?
9/11-attackerna var bra, jag hyllar dom som än gjorde det och ju mera du lider av det desto gladare blir jag.
Citera
2016-04-18, 08:13
Medlem
Citat:
Jag har tyvärr inte doktorerat i kontrollerad sprängning med termit så det kan jag inte svara på men du som verkar vara så duktig kan ju kanske förklara, eller?

Du hade bara behövt kika noga på det som visas och sägs i den första filmen du länkade, där framgår vissa väsentliga saker för användandet av Thermite. Annars kan du ju bara googla lite och läsa på seriösa sidor om hur Thermite fungerar och används.

Citat:
Det är lugnt

Ja det kanske det gjorde men då passar det som du nämnde i förra inlägget in lite bättre när jag tänker efter. Det där med flygplansaluminium som smälter i kombination med gips eller t.o.m vanligt vatten, som det uppenbarligen fanns rätt mycket av så kanske det var det som antände termiten.

Alltså, vem som ställde dit termiten eller nanotermiten är helt oväsentligt egentligen. Varför skulle det inte kunna vara en kontrollerad sprängning med någon form av termit? Varför skulle inte al Qaida klara av det? det känns som man försvarar helt fel sak om man nu är oskyldig och drar på sig väldigt onödiga debatter.

Varför ljuger man om byggnad 7? Varför skulle inte det kunna ingå i al Qaidas terroristattack helt plötsligt? Som att dom för sa sig när man menade på att det var lite eld som gjorde att ett 47-våningshus helt plötsligt rasar precis som vid en kontrollerad sprängning.

https://www.youtube.com/watch?v=Mamvq7LWqRU

Igen, det är uppenbart att du inte förstår vad Thermite är och hur det funkar, eller hur man kan eller inte kan använda det. Läs på först om detta så slipper du kasta fram fantasier som inte funkar i verkligheten...

Den som ljuger om byggnad 7 är ju du själv när du påstår att man menade att ”bara lite eld” gjorde att det rasade. Det var bevisligen svåra och stora bränder inne i byggnaden som tillsammans med allvarliga strukturella skador fick det att kollapsa

Citat:
När argumenten tryter? När ska du fatta att att jag inte är en av knasbollarna som bryr sig?
9/11-attackerna var bra, jag hyllar dom som än gjorde det och ju mera du lider av det desto gladare blir jag.

Och ändå så argumenterar du ju precis som knasbollarna, samma korkade argument, samma feltolkningar, samma okunskap, och tuggar samma felaktiga påståenden, samma tro på det som påstås på konspirationssidor på nätet fast de grundligt avslöjas med att ljuga gång på gång på gång...
Citera
2016-04-18, 08:48
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Du hade bara behövt kika noga på det som visas och sägs i den första filmen du länkade, där framgår vissa väsentliga saker för användandet av Thermite. Annars kan du ju bara googla lite och läsa på seriösa sidor om hur Thermite fungerar och används.
Jag kikade inte så noga men det jag såg var att röken såg exakt likadan ut och att hela jävla bilen med motorblock och allt i stor sätt försvann.
Jag tycker du ska berätta vart din tro tar vid istället för att klanka ner på min.

Citat:
Igen, det är uppenbart att du inte förstår vad Thermite är och hur det funkar, eller hur man kan eller inte kan använda det. Läs på först om detta så slipper du kasta fram fantasier som inte funkar i verkligheten...
Nej, nu ska bror duktig förklara som är så otroligt påläst om termit så att han är helt övertygad om att det inte kan ha använts i 9/11-attackerna på något sätt alls.

Citat:
Den som ljuger om byggnad 7 är ju du själv när du påstår att man menade att ”bara lite eld” gjorde att det rasade. Det var bevisligen svåra och stora bränder inne i byggnaden som tillsammans med allvarliga strukturella skador fick det att kollapsa
Ja, det var förmodligen Zaphod Beeblebrox som flög förbi i hjärtat av guld och tryckte på den oändliga osannolikhetsdriften. Det kan faktiskt stämma, jag börjar hålla med dig.
Och här är faktiskt beviset på att du hade rätt.

Citat:
Och ändå så argumenterar du ju precis som knasbollarna, samma korkade argument, samma feltolkningar, samma okunskap, och tuggar samma felaktiga påståenden, samma tro på det som påstås på konspirationssidor på nätet fast de grundligt avslöjas med att ljuga gång på gång på gång...
Nja, jag förnekar det där lika mycket som du och det finns det massor med bevis för på seriösa sidor på internet.
Senast redigerad av Maymon 2016-04-18 kl. 09:31.
Citera
2016-04-18, 12:03
Medlem
Citat:
Jag kikade inte så noga men det jag såg var att röken såg exakt likadan ut och att hela jävla bilen med motorblock och allt i stor sätt försvann.
Jag tycker du ska berätta vart din tro tar vid istället för att klanka ner på min.

Om du inte kikade så noga på filmen så kanske du inte ska skriva och påstå saker som om du var tämligen säker på det du skriver....?

Thermite är en tämligen okontrollerbar process som verkar i gravitationens riktning, vilket alltså gör det ytterst knepigt att kapa av vertikala pelare med Thermite....

Det hade du vetat om du kollat upp fakta om Thermite innan du lät fantasierna ta över.

Citat:
Nej, nu ska bror duktig förklara som är så otroligt påläst om termit så att han är helt övertygad om att det inte kan ha använts i 9/11-attackerna på något sätt alls.

Se ovan, samt med tillägget att man ännu inte funnit minsta tecken på att Thermite förekommit vid attackerna. Inga synliga tecken och inte heller några som helst spår av de specifika kemiska ämnen som Thermate lämnar har kunnat hittats.

Jones och Harrit, som är jubelkorkade konspirationstroende som bevisats ljuga och förvränga kända fakta, har hittat rost och svavel som finns i massor i rasmassorna efter järn skärbränning och gipsskivor. Alltså inget unikt alls utan precis det man kan förvänta sig att finna på platsen

Citat:
Ja, det var förmodligen Zaphod Beeblebrox som flög förbi i hjärtat av guld och tryckte på den oändliga osannolikhetsdriften. Det kan faktiskt stämma, jag börjar hålla med dig.
Och här är faktiskt beviset på att du hade rätt.

Det är tydligt att du har ont om seriösa argument och istället börjar tramsa...

Du lägger alltså in en bild där det kan ses att det brinner genom fönstren? Ok, är det den enda bilden på bränderna i denna byggnad? Finns det fler som visar större bränder? Finns det vittnesuppgifter från andra, t ex brandmän, som säger att det var stora och allvarliga bränder?
Om det inte varit några fönster på byggnaden, hade det inte brunnit alls då för man kunde ju då inte se branden genom några fönster...? Kan det brinna massor inne i en byggnad även om det inte kan ses genom några fönster för det helt enkelt är inre väggar vägen?

Citat:
Nja, jag förnekar det där lika mycket som du och det finns det massor med bevis för på seriösa sidor på internet.

Ja det finns massor med seriösa bevis från seriösa källor, som visar att konspirationssidorna på nätet är proppfulla med lögner, även avsiktliga, och monumentala feltolkningar etc.

Och ändå så fortsätter du att bete dig precis som en korkad konspirationstroende, jag hoppas du är bättre än så....?
Citera
2016-04-18, 23:01
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ja det finns massor med seriösa bevis från seriösa källor, som visar att konspirationssidorna på nätet är proppfulla med lögner, även avsiktliga, och monumentala feltolkningar etc.

Och ändå så fortsätter du att bete dig precis som en korkad konspirationstroende, jag hoppas du är bättre än så....?

Äsch, jag får väl erkänna att jag kanske har förhastat mig i ett ämne jag faktiskt aldrig engagerat mig ordentligt i, ägnade kvällen åt att faktiskt bry mig och ser då att det förhåller sig rätt logiskt.
Jag har aldrig trott att det var ett insiderjobb från den amerikanska regeringen utan jag var med från början och skrattade åt foliehattarna som ville påstå att alltihopa plus lite till var iscensatt.
Däremot tycker jag att det fortfarande finns stora frågetecken gällande te.x dom beslagtagna övervakningsfilmerna runt om kring pentagon den där dagen eller byggnad 7 vad du än säger, det kommer förbli den första byggnad som rasar i fritt fall pga av eld och det var det jag menade med den oändliga osannolikhetsdriften.
Om det är någonting USA döljer så är det hur Al Qaida genomförde den kanske mest välplanerade attacken i historien, som att man inte vill erkänna hur dom faktiskt bar sig åt och hur hårt det slog och att dom till och med kanske visste om det i förväg pga underrättelse men tar tillfället i akt att låta det ske för att kunna hämnas i efterhand med flera krig.

Jag är nog också beredd att tro att flight 93 blev nerskjutet av NORAD som äntligen hann fram till ett av fyra kapade plan den där dagen men att man ändå ville upprätthålla någon form av heder och därför hittade på att besättningen lyckades övermanna kaparna.
Senast redigerad av Maymon 2016-04-18 kl. 23:05.
Citera
2016-04-18, 23:07
Medlem
Citat:
Däremot tycker jag att det fortfarande finns stora frågetecken gällande te.x dom beslagtagna övervakningsfilmerna runt om kring pentagon den där dagen eller byggnad 7 vad du än säger, det kommer förbli den första byggnad som rasar i fritt fall pga av eld och det var det jag menade med den oändliga osannolikhetsdriften.

Fysiskt omöjligt att rasa så snabbt, gäller även WTC1 och WTC2 så var ett par sekunder långsammare än fritt fall. Endast byggnadernas massa (helt utan att man tar med styrkan i byggnaderna) kommer förhindra att de rasar ihop så snabbt

Mycket enkel kalkylering här: (FB) Fysikaliska beräkningar, vad är möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in