2007-05-06, 20:54
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Det här var nog snäppet värre... du vill ju ofta ha bevis på påståenden säger du.. Jag ser klara tendenser av påståenden i ditt inlägg... bara att sätta igång att bevisa dina förmågor och föreläsningar...

Ska jag bevisa att jag har haft föreläsningar med en professor i litteraturvetenskap?
Citera
2007-05-06, 20:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Aha så det vet du??. gillar du att prata rakt ut i luften utan veta vad du pratar om?. kolla upp saker och historia så ser du att du har fel. det är fakta. och allt jag sa är fakta, pratar inte om 9-11 nu, utan det jag skrev nånsida bak att al-qaida är skapade av america, och att banker i london fonda hitler och att ett kriminellt nätvärk äger bankerna i america och att nästan all media är styrt av cia och myndigheterna.
Hur var det nu med skolbänken. Bra eller dåligt? Du har i ena stunden bajsat på skolan. I nästa uppmanar du folk att gå och sätta sig i den för att lära sig saker.

Vilket lärosäte, erkänd institution eller annan auktoritet lär ut att det är "fakta" att det finns en världsomspännande konspiration?
Citera
2007-05-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Kolla min länk, jag har för mig det fanns lite intressanta saker där.

http://www.whatreallyhappened.com/thermite.htm
Intressant, ja kanske, men absolut inte det jag skulle vilja läsa: ett (eller gärna flera) bra förstahandsvittnesmål från personer som själva sett större mängder smält stål.
Kom igen nu!

/T
Citera
2007-05-06, 21:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
1.Det beror på när någon är villig att träda fram och berätta vad som verkligen hände.
Med det resonemanget kommer du ju aldrig att kunna välja sida. Att du resonerar så tyder ju på att du vill att det fonns en konspiration. Du tänker vänta på Godot, och om han inte dyker upp så är det fortfarande inte bevis nog för att han inte finns.
Citat:
2.Det är inte säkert att det gick till så, det vet vi inte än
Men besvara då hur det gick till att aptera byggnaden. På något sätt kom ju bomberna dit eller hur?
Citat:
3.Precis som du
Nej jag famlar inte efter halmstrån. Jag tror bara inte på extremt osannolika scenarion. Det gör du dessvärre, utan bevis för att det du vill skall ha hänt verkligen kunde hända.

Citat:
4.När nån verkligen visar att det gick till på det "officiella" viset så kommer jag att acceptera det, men tills dess så är jag ytterst tveksam till att 2 plan och jetbränsle sänker byggnader av WTC tornens kaliber, på det sättet.
Men det finns en officiell rapport som bevisar det hela. Vad du ser är alla konspirationsmössor som klipper saker ur sitt sammanhang, missförstår måttenheter och ibland direkt förfalskar bevis för sina teorier.
Vad vi vet:
1. Två flygplan körde in i WTC 1 & 2.
2. Ingen har kunnat bevisa att det finns bomber eller hur det skulle gå till att i hemlighet aptera byggnaderna.
Således måste 1 varit tillräckligt för att rasera tornen.
Citera
2007-05-06, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Intressant, ja kanske, men absolut inte det jag skulle vilja läsa: ett (eller gärna flera) bra förstahandsvittnesmål från personer som själva sett större mängder smält stål.
Kom igen nu!

/T

Kolla det här. (se gärna videon också)

http://infowars.net/articles/november2006/171106molten.htm

http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a091201moltenmetal

http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a091201moltenmetal&scale=0#a09120 1moltenmetal

Räcker det?
Citera
2007-05-06, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Med det resonemanget kommer du ju aldrig att kunna välja sida. Att du resonerar så tyder ju på att du vill att det fonns en konspiration. Du tänker vänta på Godot, och om han inte dyker upp så är det fortfarande inte bevis nog för att han inte finns.
Men besvara då hur det gick till att aptera byggnaden. På något sätt kom ju bomberna dit eller hur?
Nej jag famlar inte efter halmstrån. Jag tror bara inte på extremt osannolika scenarion. Det gör du dessvärre, utan bevis för att det du vill skall ha hänt verkligen kunde hända.

Men det finns en officiell rapport som bevisar det hela. Vad du ser är alla konspirationsmössor som klipper saker ur sitt sammanhang, missförstår måttenheter och ibland direkt förfalskar bevis för sina teorier.
Vad vi vet:
1. Två flygplan körde in i WTC 1 & 2.
2. Ingen har kunnat bevisa att det finns bomber eller hur det skulle gå till att i hemlighet aptera byggnaderna.
Således måste 1 varit tillräckligt för att rasera tornen.

1.Måste jag välja sida innan jag är säker? Det låter inte speciellt förnuftigt. Jag vill vara säker på min sak först.

2.Jag är inte rätt person att besvara hur eventuella bomber planterats i byggnaden eftersom jag inte varit med om det och har alldeles för lite kunskap i området, även om jag är rätt säker på att det funnits såna vid kollapsen av tornen.

3.Rapporterna är inget som bevisar varför tornen rasade, rena spekulationer så här långt. Jag vill ha förklaring på allt jag skrev tidigare om explosioner, flashar, smält stål, seismisk aktivitet, etc innan jag kan ta dem på allvar. Utelämnar man såna saker så är de inte kompletta, jag har ju sett sakerna med egna ögon, ni också.

4.Nej, planen och bränslet var inte tillräckligt för att ta ned tornen på det viset.
Citera
2007-05-06, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ska jag bevisa att jag har haft föreläsningar med en professor i litteraturvetenskap?

Skulle vara kul att se.
Citera
2007-05-06, 21:21
Bannlyst
Kim. Hur var det med förmågan att tänka på egen hand och vara käll kritisk?. Som jag skrev skolan lär ut att historia blev som det blev medans värkligheten är att det blev som folk i makten planera. allt jag sa stämmer vilket du kan se om du själv kolla upp det, så varför gör du inte det innan du säger något?. det kanske finns en anledning varför skol systemet inte lär ut sånt? du har ingen aning vilken grad det ligger på, du vet inte vilken planet du lever på. Man pratar inte om sånt i skolan för dom är fortfarande i makten. Där var en snubbe som ringde in till alex jones radio program och berätta att en av hans lärare lärde ut om the new world order. finns klart lärare som gör det, finns dom som lär ut saker om 9-11 med. jag tipsa dig för ett tag sen om saker du borde läsa ta och gör det nåndag och vakna upp

Se denna filmen: http://video.google.com/videoplay?docid=5355374476580235299&q=aaron+russo+ american+freedom+to+fascism
Citera
2007-05-06, 21:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Skulle vara kul att se.

Jag kan ta en kopia på mina betyg från litteraturvetenskapen (40 p på högskola) och skicka till dig. Duger det som bevis?
Citera
2007-05-06, 21:27
Medlem
Billows avatar
Delar av detta.

Delar av detta kanske ni redan hört talas om. Men enligt vissa undersökningar påstås det seriöst ha gått till såhär alltihopa. Sen får man bilda sig egna uppfattningar..

World Trade Centers mystiska fall

Man påstår att en organisation som kallas al-Qaida stod för attackerna. 2 av World Trade Centers torn och Pentagon blev attackerade. Tusentals människor dog, och 3 av tornen rasade.

Det har kommit fram en del saker som man kan tycka är skumma, t.ex. som Bush kontakt med bin Ladin familjen.
Efter attacken började USA strida i Afghanistan, för att ta fast bin Ladin. Sedan invaderade dom Irak, vilket dom verkade vara mer intresserade av än att få tag på bin Ladin…
Bush besökte en skola den här dagen. Någon viskade i hans öra ”America is under attack”. Hur reagerade Bush? Jo, han satt kvar och lyssnade på barnen som läste en saga om en get. Mycket misstänksamt!
Varför gjorde han inget?
Borde han inte sätta sig i säkerhet? Men kanske var det så att Bush visste om vad som skulle hända? Då förstår man varför han satt kvar och inte försökte stoppa det som var på gång.

Flight 11
7:59 lyfter - 8:14 kapat - 8:25 kapningen bekräftad - 8:46 träffar WTC1 (North Tower) som kollapsar 10:28

Flight 175
8:14 lyfter - 8:45 kapat - 8:52 kapningen bekräftad - 9:03 träffar WTC2 (South Tower) som kollapsar 9:59

Flight 77
8:20 lyfter - 8:59 kapat - 8:59 kapningen bekräftad - 9:37 träffar Pentagon

Flight 93
8:47 lyfter - 9:28 kapat - 9:28 kapningen bekräftad - någon gång mellan 10:03 och 10:10 planet störtar på en åker.

Det bör påpekas att tornens kollapser kom som en total överraskning, speciellt för brandförsvaret som därför led stora förluster. Dessutom finns det mängder med vittnen som påstår att en serie sprängningar skett under de delar av tornen som rammats. Sprängningar som skulle kunna vara en förklaring för att tornen kunde kollapsa så snabbt.

WTC 7, som fanns 91 meter ifrån WTC 1 och 2, kollapsar 17:20. WTC 7 var 47 våningar - 174 meter högt så det var ingen liten byggnad. WTC 7 TRÄFFADES ALDRIG AV NÅGOT FLYGPLAN men kollapsar ÄNDÅ senare på eftermiddagen !!!!
Hur går det ihop? 2 flygplan - men 3 skyskrapor? Byggnaden träffades inte av fallande delar från WTC 1 och 2 som kunde orsaka kollapsen. Inte heller kan den ha kollapsat av hettan från dom andra tornen.

Varför kollapsade tornen?

WTC 1 och 2 träffades båda av flygplan. Många tror att det var flygplanens kollision som orsakade kollapserna. Men hur kan man vara så säker på det?
WTC 1 och 2 kollapsade på cirka 10 sekunder efter att ha brunnit några minuter.
WTC 7 föll ner i en fin liten hög, på cirka 6 sekunder. Närliggande byggnader stod kvar. Den officiella förklaringen till dess kollaps är att; fallande bråte från dom andra tornen startade en inre brand som antände bränsletankar inne i byggnaden. Om det här är sant skulle det vara den tredje byggnaden någonsin i historien att kollapsa p.g.a. eld. De första två skulle vara WTC 1 och 2.
Tvillingtornen var konstruerade för att kunna motstå nästan VAD SOM HELLST !!! Till exempel ORKANER, BOMBNINGAR och att bli träffat av ett FLYGPLAN. Smällen från ett flygplan gjorde inte mer än en PENNA i ett MYGGNÄT !!!
Tänk att USA’s regering försöker få oss att tro att dessa gigantiska byggnader förstördes av 38000 liter jetbränsle! Bränder är inte heta nog att smälta stål.

Vad vi fått höra i officiella sammanhang så var det terroristorganisationen Al-Qaida som stod för attackerna. Vad finns det för bevis på att det var dom?
Den 14 september 2001 släppte regeringen ett band där bin Ladin påstods sig skyldig till attackerna. Men det är ett antal saker på bandet som inte stämmer. Bland annat så har bandet mycket dålig kvalité, och mannen på filmen är inte alls lik bin Ladin! Och han har på sig en guldring, vilket är förbjudet enligt islamisk lag.
Regeringen vill heller inte svara på några frågor kring 9/11, och har gjort sig av med eventuella bevismaterial. Dom svarta lådorna från planen vore ett bra bevismaterial, men 9/11 kommissionen säger att dom inte hittades. Regeringen påstod att lådorna förstördes i explosionen. Svarta lådor är gjorda av det mest tåliga material vi känner till, så att dom skulle ha förstörts låter ganska så osannolikt. Dock så säger FBI att dom hittade ett pass som lyckades flyga ut ur en passagerares ficka, genom explosionen och ner på Manhattans gator. Att ett pass, gjort av det ömtåliga materialet mera känt som papper, klarade sig, men inte ett par svart lådor? Vem kommer på sånt här?

USA har blivit kapat. Inte av AL-Qaida eller bin Ladin. Utan av en grupp som är villiga att gå hur långt som helst för att behålla sitt stryptag om landet. Det är USA själva som bär ansvaret till allt det här.Av rädslan tror jag folk struntade i dom vetenskapliga principerna, och det var lätt för regeringen att manipulera dom att tro på dom. Men det finns egentligen ingen som kan ge dig svaren på vad som är sant eller falskt, du måste själv skapa dig en egen uppfattning. Sanningen kommer vi nog dessvärre aldrig få reda på. Vartenda försök att undersöka och avslöja sanningen har förlöjligats och trakasserats av båda regeringen och media.
Och har vi någon gång i historien kunnat lita på politiker och makthavare?
Alla är ute efter mer makt och mer pengar.
Citera
2007-05-06, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag kan ta en kopia på mina betyg från litteraturvetenskapen (40 p på högskola) och skicka till dig. Duger det som bevis?

Det gör det.
Citera
2007-05-06, 21:35
Bannlyst
AL-Qaida är till och med skapade av america och är fake så dom skyller på sig själva för attackerna lol. Antar när man är terrorist för usa så är det okej.

BBC dokumentär om hur AL-Qaida är fake: http://video.google.com/videoplay?docid=-9213554821937648649&q=al-qaeda+fake
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in