2007-05-06, 17:24
Bannlyst
Citat:
Detta är ingeting som någon seriös vetenskaplig källa ser som något problem eller felaktigt

Vem är experter av NIST/FEMA dom är inga experter. När ska du få in det i huvet att

1. NIST säger planet gjorde lite skada

2. NIST gjorde ett shotgun test som visa att brand skyddet bara gick av där planet träffa

3. NIST hitta inga höga temperaturer på ställen där det behövdes

4. NIST/FEMA gjorde bara uträkningar mellan våningarna 8-46 på WTC7, seriös utredning?

5. FEMA säger själva att det bara är väldigt liten chans att elden kunde göra kollapsen på WTC7

6. NIST/FEMA hitta att stålet var "liquefied" och lämmna det på att dom tycket det var konstigt och gjorde ingen vidare utredning alls

7. NIST/FEMA fick runt 170 stål bitar av flera miljoner EN månad efter det hände, resten blev förstört i kina.

8. NIST ändra VÄRDENA och JUSTERA sin data modell för när dom använde faktan från platsen på deras rigtiga modeller kollapsa dom INTE, så dom gjorde om det i ett data progam och ändra VÄRDENA.

9. NIST har INTE släppt data modellen till världen, experter och forskare runt om i hela världen har frågat efter den men INTE fåt den

10. Steven jones gjorde tester utöver vad nist/fema hade gjort på stålet och hitta THERMATE

11. Du kan blunda för alla brandmän vittnen + smält stål och allt annat hela dagen.

Och när ska du få in det i huvet att popular mechanics är styrda av john mccain och myndigheterna. Fast jag antar det inte ororar en när man inte vet något om historia och lever i en illusion och tror allt i världen är okej och att allt som sägs på tv är sant.
Citera
2007-05-06, 17:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tänkte nästan att det skulle spåra ur lite. Ge mig lite konkreta bevis istället för teorier. Det är jag som frågar, inte ni, som godtar det som redan presenterats av regeringen.

Det gör inte jag däremot, och fortfarande så har jag inte fått ett enda bevis eller rimlig förklaring till flashar, squibs mm

Inget konkret att komma med?

Då tar vi paus från den här diskussionen så länge.
Men snälla nån. Är det där ett försök till reträtt? Du säger att det är möjligt att det fanns bomber i WTC. Jag säger att det med samma resonemang är precis lika möjligt att det var fyllt med ost. Jag erkänner att ostteorin är löjlig, men den är inte omöjlig. Och om jag ber dig motbevisa att det inte var fyllt med ost så resonerar jag exakt så som du gör. Du vill att vi skall motbevisa att det inte fanns sprängmedel i kåken.

Fortfarande inte underligt att ingen demoleringsexpert vill ställa upp och skriva för Scholars for truth?
(Jag erkänner att jag inte läst varje inlägg på den sidan. Hittar någon någonting så är jag mer än villig att ändra mig.)

Edit: Det jag hittat hittills är en länk till en påhittad historia under "fiction:
http://www.rense.com/general73/confess.htm
Jättebra författare. Verkligen. Jag lovar.
Citera
2007-05-06, 17:26
Medlem
Citat:
För att blåsa iväg stora stålbalkar hundratals meter krävs rätt bra med kraft, betydligt mer än ett ras.

Och hur vet du det? Det här är problemet med er konspirationsteoretiker, ni tror att ni vet allting. Ni applicerar ert vardagsmässiga enkla tänkande på enormt komplicerade saker som andra utbildar sig i åratal för att förstå och begripa. Varför tror du att människor studerar fysik, byggnadsteknik och liknande om vem som helst förstår det i alla fall? För Håkan Sundqvist, Tom Wilkinson, Metals & Minerals Society, NIST, FEMA, Popular Mechanics är inte det du tar upp några problem. För dig är dock ett problem. Eftersom alla ovan nämnda kan mer om ämnet än dig är det nog faktiskt så att problemet även ligger hos dig. Husen var höga, över 400 meter, och föll inte rakt. Saker föll åt sidan och trycktes iväg. Uppenbarligen var kraften tillräcklig.

Citat:
Att tornet blev till damm ser man redan när det faller, som en enda stor explosion.

Vilket beror på den enorma energi som blir när våningsplan som väger runt tvåtusen ton faller ihop över varandra i ett accelerarande fall.

Citat:
Skall man trycka upp stålbjälkar i luften så krävs nog rätt starka vindar.

Vem har egentligen pratat om stålbalkar? Dina filmer var suddiga och fulla med dammoln. Vissa såg ju satans ansikte i molnen så det är väl inte särskilt chockerande att vissa tycker sig se av den världsomspännande maffian utplacerade thermite-bomber som trycker upp balkar
Citera
2007-05-06, 17:32
Medlem
SLOBs avatar
Jag vill förresten bara ta det här tillfället i akt och hälsa alla nya i tråden välkomna!

/SLOB
moderator
Citera
2007-05-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Vem är experter av NIST/FEMA dom är inga experter. När ska du få in det i huvet att

Varför är inte NIST/FEMA experter?

Citat:
1. NIST säger planet gjorde lite skada

Vad jag har sett så är man rätt noga med att poängtera att det var flera faktorer som spelade in.

"NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large, jet-fuel ignited multi-floor fires weakened the now susceptible structural steel. No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001."

Citat:
2. NIST gjorde ett shotgun test som visa att brand skyddet bara gick av där planet träffa

Okej.

Citat:
3. NIST hitta inga höga temperaturer på ställen där det behövdes

Var kan man läsa detta? Känns som att du har vantolkat något med flit.

Citat:
4. NIST/FEMA gjorde bara uträkningar mellan våningarna 8-46 på WTC7, seriös utredning?

Jaså? Var kan man läsa detta, och anges någon förklaring?

Citat:
5. FEMA säger själva att det bara är väldigt liten chans att elden kunde göra kollapsen på WTC7

NIST skriver i alla fall att kollapsen berodde dels på strukturskadorna som blev när byggnaden träffades av rasmassor, och bränderna som försvagade strukturen.

Citat:
6. NIST/FEMA hitta att stålet var "liquefied" och lämmna det på att dom tycket det var konstigt och gjorde ingen vidare utredning alls

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

Skriver man att "In no instance did NIST report that steel in the WTC towers melted due to the fires."

Citat:
7. NIST/FEMA fick runt 170 stål bitar av flera miljoner EN månad efter det hände, resten blev förstört i kina.

Vad jag läste så valde man själva ut vilka bitar man ville ha. Men du kanske har någon annan uppgift, det tar jag gärna del av.

Citat:
8. NIST ändra VÄRDENA och JUSTERA sin data modell för när dom använde faktan från platsen på deras rigtiga modeller kollapsa dom INTE, så dom gjorde om det i ett data progam och ändra VÄRDENA.

Stod det inte att man prövade olika värden inom rimliga gränser? Eller något i den stilen. Återigen, var hämtar du allt ifrån? Det finns massvis med NIST-dokument, ange gärna länk och sida.

Citat:
9. NIST har INTE släppt data modellen till världen, experter och forskare runt om i hela världen har frågat efter den men INTE fåt den

Jaså? Var kan jag läsa om detta?

Citat:
10. Steven jones gjorde tester utöver vad nist/fema hade gjort på stålet och hitta THERMATE

Vem är Steven Jones, vad har han för utbildning och vad gjorde han efter det?

Citat:
11. Du kan blunda för alla brandmän vittnen + smält stål och allt annat hela dagen.

Vad menar du med allt annat?

Citat:
Och när ska du få in det i huvet att popular mechanics är styrda av john mccain och myndigheterna. Fast jag antar det inte ororar en när man inte vet något om historia och lever i en illusion och tror allt i världen är okej och att allt som sägs på tv är sant.

Och när ska du få in att jag tycker att era idéer om en konspiratorisk, ondskefull regering som styr över halva världen är löjlig?

Styr "myndigheterna" Sydneys universitet och KTH också?
Citera
2007-05-06, 17:39
Bannlyst
Lord helmet. Du kan inte neka dom punkterna jag skrev precis. så sluta kolla på träden när det finns en skog. och varför pratar du om "maffian" som det var fantasi?. det är värklighet, eller det är det inte??? . LÄS historia. missa du att kolla upp operation northwoods och Gulf of tonkin som jag skrev?. du har nog ingen aning vem som styr bankerna i america iheller.

Och svara på min fråga nu tack är al-qaida värkliga och skapade av bin laden???

Om du kollar bak i tråden finns alla källor till det jag skrev, men jag kan skriva dom till dig igen, vänta lite bara.
Citera
2007-05-06, 17:42
Medlem
Försöksdjurs avatar
Den här sidan tar upp om stålet som hamnade långtbort.

En fin liten ekvation i slutet.
Citera
2007-05-06, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ta en luftvolym på 63*63*3m^3. Pressa ihop den till en volym på 0 på 0,3 sekunder. Mät på de luftströmmar som uppkommer när luften tränger ut på sidorna. Fundera på ifall det är lätta sommarbrisar vi pratar om eller extremt kraftiga vindar.

Visst!

Men varför trycks de uppåt och inte rakt ut?

http://www.youtube.com/watch?v=lLXn0w3ZmOc
Citera
2007-05-06, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Den här sidan tar upp om stålet som hamnade långtbort.

En fin liten ekvation i slutet.

Vilken sida?
Citera
2007-05-06, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Som sagt du lär vara bra kletig av all sekret i pannan för en värre ollning har vi nog inte sett här sen PowerGirl hävdade att det var en otrooooolig slump att bara en av dom ev kaparnas pass skulle ha hittas.
Det inte PowerGirl tänkte på var att det var en inrikes flygning och att amerikaner inte behöver ha pass med sig på inrikes flygningar, inte innan 9/11 i alla fall.

Men du kör samma retorik som PowerGirl.

Personer visar på hur otroligt omöjligt det är under en kort tid adaptera den mängd sprängämnen som behövs för att göra en kontrollerad rivning med sprängmedel.
Du fantiserar i hop ett scenario om att sprängämnena funnits i huset en lååååååång tid innan. Sen påpekas det att ALDRIG innan har man använt themite/thermate då man skall riva ett hus. Då som ett under får du det till att detta skulle vara en ny metod och man skulle testa detta för första gången.

Din fantasi om sprängämnen och adaptions tider i husen kan vi nu slänga på tippen. Sekretet i pannan kan du torka bort och börja om från början med nya fantasier.
Det är knappast jag som skal bevisa hur fel du har, det klarar du av bäst själv. Det är liksom lite som du gör, det är bara klippa o klistra det du skrivit tidigare så är saken "biff

/Ha de

Tja, du har ju ingen fakta att komma med själv direkt.
Citera
2007-05-06, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Men när man hoppar fallskärm så bromsas ju accelerationen upp ganska fort av luftmotståndet. Hastigheten när man hoppar fallskärm beror ju helt på HUR man hoppar, om man faller horisontellt eller vertikalt. Det finns absolut ingenting som heter fritt fall i luft. Hade det varit vakuum hade fallskärmshopparens hastighet accelererat med 9,81m/s^2 ända tills han fäller ut fallskärmen.
När man räknar på små lätta föremål (kulor till exempel, vilket man ofta använder i fysikexperiment) kan man försumma luftmotståndet eftersom det är så litet i förhållande med tyngsaccelerationen i de hastigheter som man utför experimenten. Det är BARA vid sådana tillfällen som man kan generalisera bort luftmotståndet. När platta våningsplan med så stora volymer som i WTC faller kan man definitivt inte göra det.

Så, då var det bara luften som hindrade WTC tornens fall?

Med tanke på hur snabbt de föll trots enormt stort luftmotstånd?
Citera
2007-05-06, 17:58
Medlem
Citat:
Lord helmet. Du kan inte neka dom punkterna jag skrev precis. så sluta kolla på träden när det finns en skog. och varför pratar du om "maffian" som det var fantasi?. det är värklighet, eller det är det inte??? . LÄS historia. missa du att kolla upp operation northwoods och Gulf of tonkin som jag skrev?. du har nog ingen aning vem som styr bankerna i america iheller.

Och svara på min fråga nu tack är al-qaida värkliga och skapade av bin laden???

Om du kollar bak i tråden finns alla källor till det jag skrev, men jag kan skriva dom till dig igen, vänta lite bara.

Jag tycker inte att dina punkter var särskilt vettiga. Du tug uppe en massa saker utan att förklara närmare eller ge någon källa. Nej, jag tror inte att det finns en världsomspännande maffia med syftet att lösa upp alla gränser och totalövervaka människor. Du har säkert läst om sådant på olika sidor och sett lite filmer. Men det betyder inte att det är sant, eller hur? Operation Northwoods och Gulf of Tonkin är ju 60-talsgrejer, förstår inte varför du drar upp det här. Som jag har förstått det är inte Al-Qaida en fast organisation utan mer ett rätt löst nätverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in