Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Vem är experter av NIST/FEMA dom är inga experter. När ska du få in det i huvet att
Varför är inte NIST/FEMA experter?
Citat:
1. NIST säger planet gjorde lite skada
Vad jag har sett så är man rätt noga med att poängtera att det var flera faktorer som spelade in.
"NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large, jet-fuel ignited multi-floor fires weakened the now susceptible structural steel. No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001."
Citat:
2. NIST gjorde ett shotgun test som visa att brand skyddet bara gick av där planet träffa
Okej.
Citat:
3. NIST hitta inga höga temperaturer på ställen där det behövdes
Var kan man läsa detta? Känns som att du har vantolkat något med flit.
Citat:
4. NIST/FEMA gjorde bara uträkningar mellan våningarna 8-46 på WTC7, seriös utredning?
Jaså? Var kan man läsa detta, och anges någon förklaring?
Citat:
5. FEMA säger själva att det bara är väldigt liten chans att elden kunde göra kollapsen på WTC7
NIST skriver i alla fall att kollapsen berodde dels på strukturskadorna som blev när byggnaden träffades av rasmassor, och bränderna som försvagade strukturen.
Citat:
6. NIST/FEMA hitta att stålet var "liquefied" och lämmna det på att dom tycket det var konstigt och gjorde ingen vidare utredning alls
På
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Skriver man att "In no instance did NIST report that steel in the WTC towers melted due to the fires."
Citat:
7. NIST/FEMA fick runt 170 stål bitar av flera miljoner EN månad efter det hände, resten blev förstört i kina.
Vad jag läste så valde man själva ut vilka bitar man ville ha. Men du kanske har någon annan uppgift, det tar jag gärna del av.
Citat:
8. NIST ändra VÄRDENA och JUSTERA sin data modell för när dom använde faktan från platsen på deras rigtiga modeller kollapsa dom INTE, så dom gjorde om det i ett data progam och ändra VÄRDENA.
Stod det inte att man prövade olika värden inom rimliga gränser? Eller något i den stilen. Återigen, var hämtar du allt ifrån? Det finns massvis med NIST-dokument, ange gärna länk och sida.
Citat:
9. NIST har INTE släppt data modellen till världen, experter och forskare runt om i hela världen har frågat efter den men INTE fåt den
Jaså? Var kan jag läsa om detta?
Citat:
10. Steven jones gjorde tester utöver vad nist/fema hade gjort på stålet och hitta THERMATE
Vem är Steven Jones, vad har han för utbildning och vad gjorde han efter det?
Citat:
11. Du kan blunda för alla brandmän vittnen + smält stål och allt annat hela dagen.
Vad menar du med allt annat?
Citat:
Och när ska du få in det i huvet att popular mechanics är styrda av john mccain och myndigheterna. Fast jag antar det inte ororar en när man inte vet något om historia och lever i en illusion och tror allt i världen är okej och att allt som sägs på tv är sant.
Och när ska du få in att jag tycker att era idéer om en konspiratorisk, ondskefull regering som styr över halva världen är löjlig?
Styr "myndigheterna" Sydneys universitet och KTH också?