2007-05-06, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Det beror väl på vilka sorts vindar vi pratar om?

Ja, vad är felet? Uppenbarligen är detta bara ett problem för dig. Det är inte ett problem för Håkan Sundqvist, Tom Wilkinson, Metals & Minerals Society, NIST, FEMA, Popular Mechanics...Kort sagt är det inget problem för de som är utbildade inom det här området.

Det säger att det var en väldigt kraftfull kollaps. Håkan Sundquist uppskattar vikten per våningsplan till tvåtusen ton. När sådant faller så blir det ett rätt rejät tryck.

Så är det, men bilderna säger inte på något sätt att din teori är rätt.

1.Stålbalkar ligger hundratals meter utspridda, fakta?
2.Stål färdas uppåt, fakta?
3.Tornen praktiskt tagit pulvriseras (utom stålet) fakta?

Och

Vilka vindar pratar vi om som lyfter upp stål i en konstant ström?
Citera
2007-05-06, 17:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
1.Stål kastas inte uppåt av vindar.

Men det var inte stål, utom lätt aluminium.

Det syns här:
http://www.911myths.com/assets/images/WTC_Facade.jpg

De yttersta delarna är aluminium ifrån fasaden.

Här också:
http://www.911myths.com/assets/images/WTC_Facade_2.jpg
Citera
2007-05-06, 17:12
Medlem
Majavas avatar
Citat:
(Eller småanmärkningar när man är oförmögen att förklara nåt på sajterna vi tagit vårt material ifrån och bara har teorier att komma med)

Fritt fall i luft är till exempel när man hoppar fallskärm. Om man räknar ett fall från tornen där ENBART luften bromsar så blir det kortare än om det fanns motstånd från byggnaden själv.

Alltså fritt fall i luft, vilket inte skall förväxlas med "fritt fall" alltså fritt fall i vacuum.

Så, när du tar planet upp för att göra fritt fall, blir det då i vacuum?

Men när man hoppar fallskärm så bromsas ju accelerationen upp ganska fort av luftmotståndet. Hastigheten när man hoppar fallskärm beror ju helt på HUR man hoppar, om man faller horisontellt eller vertikalt. Det finns absolut ingenting som heter fritt fall i luft. Hade det varit vakuum hade fallskärmshopparens hastighet accelererat med 9,81m/s^2 ända tills han fäller ut fallskärmen.
När man räknar på små lätta föremål (kulor till exempel, vilket man ofta använder i fysikexperiment) kan man försumma luftmotståndet eftersom det är så litet i förhållande med tyngsaccelerationen i de hastigheter som man utför experimenten. Det är BARA vid sådana tillfällen som man kan generalisera bort luftmotståndet. När platta våningsplan med så stora volymer som i WTC faller kan man definitivt inte göra det.
Citera
2007-05-06, 17:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Okey, ge mig bevis för motsatsen.

Kan du inte?

Tänkte det.

Som sagt du lär vara bra kletig av all sekret i pannan för en värre ollning har vi nog inte sett här sen PowerGirl hävdade att det var en otrooooolig slump att bara en av dom ev kaparnas pass skulle ha hittas.
Det inte PowerGirl tänkte på var att det var en inrikes flygning och att amerikaner inte behöver ha pass med sig på inrikes flygningar, inte innan 9/11 i alla fall.

Men du kör samma retorik som PowerGirl.

Personer visar på hur otroligt omöjligt det är under en kort tid adaptera den mängd sprängämnen som behövs för att göra en kontrollerad rivning med sprängmedel.
Du fantiserar i hop ett scenario om att sprängämnena funnits i huset en lååååååång tid innan. Sen påpekas det att ALDRIG innan har man använt themite/thermate då man skall riva ett hus. Då som ett under får du det till att detta skulle vara en ny metod och man skulle testa detta för första gången.

Din fantasi om sprängämnen och adaptions tider i husen kan vi nu slänga på tippen. Sekretet i pannan kan du torka bort och börja om från början med nya fantasier.
Det är knappast jag som skal bevisa hur fel du har, det klarar du av bäst själv. Det är liksom lite som du gör, det är bara klippa o klistra det du skrivit tidigare så är saken "biff

/Ha de
Citera
2007-05-06, 17:14
Medlem
Citat:
1.Stålbalkar ligger hundratals meter utspridda, fakta?

Ja, vi har konstaterat det nu. Vad är problemed med det?

Citat:
3.Tornen praktiskt tagit pulvriserar (utom stålet) fakta?

Ja, vi har konstaterat det nu. Vad är problemed med det? Uppenbarligen är det bara ett problem för dig och inte för de många experter och tekniker vi referar till.

Citat:
Vilka vindar pratar vi om som lyfter upp stål i en konstant ström?

Som sagt är jag ingen expert på luftflöden, vindar, fysik eller liknande. Någon konstant ström såg jag inte i dina filmer. Snarare en del stålbitar som åkte uppåt i en liten båge.
Citera
2007-05-06, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Motbevisa att det inte fanns så mycket ost i huset att sprängmedlet inte fick plats?.
Kan du inte?
Tänkte väl det

Jag har inga teorier att motbevisa. Det fanns inga sprängladdningar i WTC.
Du teoriserar. Jag ifrågasätter dina teorier.

Det därmed att de jätteutbildade vet-allt professorerna i Scholars for truth inte har hittat en enda demoleringsexpert som vill stå på deras sida och förklara hur bombteorin förklaras. Inte konstigt alls?

Tänkte nästan att det skulle spåra ur lite. Ge mig lite konkreta bevis istället för teorier. Det är jag som frågar, inte ni, som godtar det som redan presenterats av regeringen.

Det gör inte jag däremot, och fortfarande så har jag inte fått ett enda bevis eller rimlig förklaring till flashar, squibs mm

Inget konkret att komma med?

Då tar vi paus från den här diskussionen så länge.
Citera
2007-05-06, 17:17
Medlem
Citat:
Tänkte nästan att det skulle spåra ur lite. Ge mig lite konkreta bevis istället för teorier. Det är jag som frågar, inte ni, som godtar det som redan presenterats av regeringen.

Det gör inte jag däremot, och fortfarande så har jag inte fått ett enda bevis eller rimlig förklaring till flashar, squibs mm

Inget konkret att komma med?

Då tar vi paus från den här diskussionen så länge.

Det är väl snarare du som ska bevisa att din teori stämmer? Du har inte förklarat hur detonationen skulle ha gått till.
Citera
2007-05-06, 17:18
Medlem
Försöksdjurs avatar
Dina squibs som är skapade av bomber är inte rimligt heller. Som förklarat så uppträder dom inte som explosioner.
Citera
2007-05-06, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ja, vi har konstaterat det nu. Vad är problemed med det?

Ja, vi har konstaterat det nu. Vad är problemed med det? Uppenbarligen är det bara ett problem för dig och inte för de många experter och tekniker vi referar till.

Som sagt är jag ingen expert på luftflöden, vindar, fysik eller liknande. Någon konstant ström såg jag inte i dina filmer. Snarare en del stålbitar som åkte uppåt i en liten båge.

För att blåsa iväg stora stålbalkar hundratals meter krävs rätt bra med kraft, betydligt mer än ett ras.

Att tornet blev till damm ser man redan när det faller, som en enda stor explosion.

Skall man trycka upp stålbjälkar i luften så krävs nog rätt starka vindar.

Nu tar jag paus.
Citera
2007-05-06, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Dina squibs som är skapade av bomber är inte rimligt heller. Som förklarat så uppträder dom inte som explosioner.

HUR kommer det säg att vissa squibs 100 meter ned kom nån halv sekund FÖRE squibs uppe i tornet?
Citera
2007-05-06, 17:21
Bannlyst
Citat:
Det är väl snarare du som ska bevisa att din teori stämmer? Du har inte förklarat hur detonationen skulle ha gått till.

Vilka ifrågasätter?

Regeringen eller 911 organisationerna?

Vilka vill ha svar?

Visa mig att det INTE var en implosion av tornen, det borde väl vara lätt, om det inte var det?
Citera
2007-05-06, 17:24
Medlem
Majavas avatar
Citat:
För att blåsa iväg stora stålbalkar hundratals meter krävs rätt bra med kraft, betydligt mer än ett ras.

Att tornet blev till damm ser man redan när det faller, som en enda stor explosion.

Skall man trycka upp stålbjälkar i luften så krävs nog rätt starka vindar.

Nu tar jag paus.

Ta en luftvolym på 63*63*3m^3. Pressa ihop den till en volym på 0 på 0,3 sekunder. Mät på de luftströmmar som uppkommer när luften tränger ut på sidorna. Fundera på ifall det är lätta sommarbrisar vi pratar om eller extremt kraftiga vindar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in