2007-05-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du har inte svarat på en enda av de andra frågorna, varför stålbalkar kastades uppåt. Explosioner på bilarna. Flashar inifrån tornen. Ljudet av detonationer före och under fallet av tornen. Varför stålbalkar kastades hundratals meter åt alla sidor. Varför tornet pulvriserades, och så vidare.

Jag har för mig att någon tidigare skrev att saker kan ha kastats uppåt på grund av vindar.

Som sagt, det där med bilarna var intressent, men då inga detaljer anges är det svårt att gå vidare med det.

Som jag ser det kastas ingenting åt sidan. Saker faller åt sidan och trycks undan i fallet.

Tornet blev inte pulveriserat, men mycket av betongen blev det. Detta är ingeting som någon seriös vetenskaplig källa ser som något problem eller felaktigt. Alltså är det säkerligen helt i sin ordning att betong blir pulveriserat när det rör sig om 400 meter höga hus som kollapsar i höga hastigheter.

Allt du har att komma med är ju en outvecklad konspirationsteori planerad av en amerikansk supermäktig maffia.
Citera
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
1.Vem har sagt att laddningarna måste se ut som laddningar?
Vad såg de ut som då?
Citat:
2.Vem har sagt att det "vanliga" folket får tillträde till hela byggnaden?
Du tror inte en byggnadsingenjör, svetsare,snickare, vaktmästare, säkerhetsansvarig osv osv skulle fatta misstankar om de plötsligt inte fick tillträde till utrymmer de måste besöka? Hur spärrar man av tillträden till....tja hur många hundra apteringpunkter som kan ha krävts utan att någon fattar misstankar?
Citat:
3.Det kanske inte riktigt gick som planerat när man sprängde?
Oj en sådan otur. Tänk allt annat som måste ha klaffat för att genomdriva operationen men så missar man just själva grand finale. Klåpare. Attans osis.
Eller så ÄR det inte bomber vi ser?
Citat:
4.Thermite har aldrig använts, men någon gång skall väl vara premiär? (efter mycket testande i hemlighet givetvis)
Ja självklart har man i hemlighet testat på andra höghus i hemlighet. Vilka? Och tydligen är man så desperat att man tar till oprövade sprängämnen.
Citat:
5.Det verkar som om hela WTC projected var ett specialjobb där det testades saker som aldrig gjorts på vanlig väg förut.
Ja, ingen hade flugit så stora passagerarflygplan in i höghus förut. Så visst var det ett specialjobb.
Citat:
Nu säger jag inte att det är så här, men det är heller inte helt otänkbart, man skall inte utesluta saker för att de verkar otroliga och okonventionella.
Det är inte heller otänkbart att WTC var fyllt med ost.

Du tycker fortfarande inte att det är lite underligt att Scholars for truth, som hittat så mycket annan bevisning, inte har ett ord om hur operationen kunde genomföras? Kom an, någon demoleringsexpert borde väl vara "kritiskt tänkande" och se en konspiration?
Citera
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Du har inte svarat på en enda av de andra frågorna, varför stålbalkar kastades uppåt. Explosioner på bilarna. Flashar inifrån tornen. Ljudet av detonationer före och under fallet av tornen. Varför stålbalkar kastades hundratals meter åt alla sidor. Varför tornet pulvriserades, och så vidare.

Varför?

Du har inget annat att komma med än teorier..........

Att du drar upp obesvarade frågor ser jag som att du står med ett blått ollon i pannan och du har nu inte mer att komma med.
Andra har skickat dina inklistrade och rent amatörmässiga frågor på tippen redan, jag tar inte i skit utan skyddskläder.

Sen vet jag inte om du en tagit fram ETT ENDA nytt inom 9/11, du bör nog titta i dom stora jätte trådarna så kommer du även där märka att andra redan har misslyckats med att bevisa något över huvudtaget.
Men du har ju möjligheten att bevisa något så kan du få inlägget visat i den andra tråden. Men jag tvivlar på att du klarar av det.

Du kan från och med nu inte använda något att uttrycken frittfall vetenskapligt eller amatörmässigt.

För falskärmshopparen kommer att landa EFTER tornen. Känner du ollonet i pannan?
Citera
2007-05-06, 17:01
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
4.Thermite har aldrig använts, men någon gång skall väl vara premiär? (efter mycket testande i hemlighet givetvis)

En liten undran bara. Täck för pannan om du vill slippa fler ollon i den samma!

Hur kommer det sig att enligt dina fantasier som du tagit från någon annan så har sprängladdningarna funnits i husen under en mycket lång tid INNAN 9/11.

Hur kan man då använda thermate /thermite som man ALDRIG gjort innan?
Citera
2007-05-06, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Jag har för mig att någon tidigare skrev att saker kan ha kastats uppåt på grund av vindar.

Som sagt, det där med bilarna var intressent, men då inga detaljer anges är det svårt att gå vidare med det.

Som jag ser det kastas ingenting åt sidan. Saker faller åt sidan och trycks undan i fallet.

Tornet blev inte pulveriserat, men mycket av betongen blev det. Detta är ingeting som någon seriös vetenskaplig källa ser som något problem eller felaktigt. Alltså är det säkerligen helt i sin ordning att betong blir pulveriserat när det rör sig om 400 meter höga hus som kollapsar i höga hastigheter.

Allt du har att komma med är ju en outvecklad konspirationsteori planerad av en amerikansk supermäktig maffia.

1.Stål kastas inte uppåt av vindar.
2.Stålbalkar hittades hundratals meter bort, fakta
3.Betong och det mesta annat än stål blev till damm, säger lite tycker jag
4.Du ser bilderna och clipsen va?

Det gör jag.

De ljuger inte.
Citera
2007-05-06, 17:02
Bannlyst
det är uppenbart dom ville det. läs gärna mer historia så blir det lite klarare.

USA har i decennier strävat efter att ha en mer permanent roll i Persiska gulfens regionala säkerhet." [...] "Kärnan för den transformerade Amerikanske militären är att slåss hårdfört och vinna multipla samtida stora krig." [...] "Den strategiska transformeringen av den Amerikanska militären till en imperialistisk kraft av global domination skulle kräva en enorm ökning i försvarsspenderingar" [...] "Processen för transformeringen kommer troligen att vara lång, i frånvaron av någon katastrofisk och katalyserande händelse, som ett nytt Pearl Harbor

Och svara på min fråga nu finns AL-QAEDA och är dom skapade av bin laden?
Citera
2007-05-06, 17:03
Medlem
Är det inte så att man vid planerade detonationer brukar i pelarna för att försvaga konstruktionen, och att husen efter det är avstängda då de skulle kunna rasa ihop? Och brukar man inte dra sladdar mellan alla apteringar för att kordinera alltihop?

Men just det ja, den konservativa frimurarjudekapitalistmaffian som styr hela världen hade väl tillgång till något superhemligt specialsprängmedel som man teleportade på plats med hjälp av teleporterteknik som man hittade ombord på Roswell-UFOt?
Citera
2007-05-06, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
En liten undran bara. Täck för pannan om du vill slippa fler ollon i den samma!

Hur kommer det sig att enligt dina fantasier som du tagit från någon annan så har sprängladdningarna funnits i husen under en mycket lång tid INNAN 9/11.

Hur kan man då använda thermate /thermite som man ALDRIG gjort innan?

Okey, ge mig bevis för motsatsen.

Kan du inte?

Tänkte det.
Citera
2007-05-06, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Vad såg de ut som då?
Du tror inte en byggnadsingenjör, svetsare,snickare, vaktmästare, säkerhetsansvarig osv osv skulle fatta misstankar om de plötsligt inte fick tillträde till utrymmer de måste besöka? Hur spärrar man av tillträden till....tja hur många hundra apteringpunkter som kan ha krävts utan att någon fattar misstankar?
Oj en sådan otur. Tänk allt annat som måste ha klaffat för att genomdriva operationen men så missar man just själva grand finale. Klåpare. Attans osis.
Eller så ÄR det inte bomber vi ser?
Ja självklart har man i hemlighet testat på andra höghus i hemlighet. Vilka? Och tydligen är man så desperat att man tar till oprövade sprängämnen.
Ja, ingen hade flugit så stora passagerarflygplan in i höghus förut. Så visst var det ett specialjobb.
Det är inte heller otänkbart att WTC var fyllt med ost.

Du tycker fortfarande inte att det är lite underligt att Scholars for truth, som hittat så mycket annan bevisning, inte har ett ord om hur operationen kunde genomföras? Kom an, någon demoleringsexpert borde väl vara "kritiskt tänkande" och se en konspiration?

Ge mig bevis för motsasen annat än i teoriform.

Laddningarna KAN ha sett ut som nåt som smälter in i ett hus kanske, vad vet jag. Jag har aldrig hävdat något, bara framfört en tänkbar möjlighet.
Citera
2007-05-06, 17:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Okey, ge mig bevis för motsatsen.

Kan du inte?

Tänkte det.
Motbevisa att det inte fanns så mycket ost i huset att sprängmedlet inte fick plats?.
Kan du inte?
Tänkte väl det

Citat:
Ge mig bevis för motsasen annat än i teoriform.

Laddningarna KAN ha sett ut som nåt som smälter in i ett hus kanske, vad vet jag. Jag har aldrig hävdat något, bara framfört en tänkbar möjlighet.
Jag har inga teorier att motbevisa. Det fanns inga sprängladdningar i WTC.
Du teoriserar. Jag ifrågasätter dina teorier.

Det därmed att de jätteutbildade vet-allt professorerna i Scholars for truth inte har hittat en enda demoleringsexpert som vill stå på deras sida och förklara hur bombteorin förklaras. Inte konstigt alls?
Citera
2007-05-06, 17:07
Medlem
Citat:
1.Stål kastas inte uppåt av vindar.

Det beror väl på vilka sorts vindar vi pratar om?

Citat:
2.Stålbalkar hittades hundratals meter bort, fakta

Ja, vad är felet? Uppenbarligen är detta bara ett problem för dig. Det är inte ett problem för Håkan Sundqvist, Tom Wilkinson, Metals & Minerals Society, NIST, FEMA, Popular Mechanics...Kort sagt är det inget problem för de som är utbildade inom det här området.

Citat:
3.Betong och det mesta annat än stål blev till damm, säger lite tycker jag

Det säger att det var en väldigt kraftfull kollaps. Håkan Sundquist uppskattar vikten per våningsplan till tvåtusen ton. När sådant faller så blir det ett rätt rejät tryck.

Citat:
4.Du ser bilderna och clipsen va?

Så är det, men bilderna säger inte på något sätt att din teori är rätt.
Citera
2007-05-06, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Är det inte så att man vid planerade detonationer brukar i pelarna för att försvaga konstruktionen, och att husen efter det är avstängda då de skulle kunna rasa ihop? Och brukar man inte dra sladdar mellan alla apteringar för att kordinera alltihop?

Men just det ja, den konservativa frimurarjudekapitalistmaffian som styr hela världen hade väl tillgång till något superhemligt specialsprängmedel som man teleportade på plats med hjälp av teleporterteknik som man hittade ombord på Roswell-UFOt?

Som sagt, jag vet faktiskt inte, det var bara en möjlighet, som du inte kan säga att det omöjligt kunde varit så.

Därför blir en sån här diskussion rätt svår när det blir teorier iställer för fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in