Citat:
Jag vet inte hur många % som är hittade.
Men det ser ju ganska tomt ut i gropen med tanke på hur det brukar se ut.
Så ja, om någon säger att +90% av planet saknas skulle jag köpa det.
Lite kul dock att hitta ett pass el liknade från en av terroristerna på platsen när så mycket annan blev förstört.
Men det har väl också en "rimlig" förklaring?
Men det ser ju ganska tomt ut i gropen med tanke på hur det brukar se ut.
Så ja, om någon säger att +90% av planet saknas skulle jag köpa det.
Lite kul dock att hitta ett pass el liknade från en av terroristerna på platsen när så mycket annan blev förstört.
Men det har väl också en "rimlig" förklaring?
Du drar alltså slutsatserna på vad du kan se i bilden på gropen, och inte vad man faktiskt hittade på och runt nedslagsplatsen i övrigt? Clever.....
Gör du så annars med...? Typ om det hänt en olycka och en bil brakat av vägen och inte kan ses direkt vid första platsen där den träffade träd/sten/eller annat? Och om det sen visar sig att bilen inte kunde ses på den bilderna för den hade efter smällen farit över/genom ett buskage och dolts av detta, då har inte olyckan hänt eller det är nåt skumt med den enligt dig?
Du säger ”med tanke på hur det brukar se ut”, vilken erfarenhet har du av hur flygplanskrascher brukar se ut, och varför de kan se ut som de gör?
Inser du inte att det kan bli helt andra kraschplatsutseenden beroende på typ av plan, hastighet, vinkel, hårdhet på det som träffas och en massa annat?
Test att klaska ett kokt ägg lite lätt i golvet med viss vinkel, hur mycket skadas ägget? hur sprids det? Testa sen samma sak i olika vinklar och ta i allt du kan, blir det skillnader?
Titta in på denna sida http://planecrashinfo.com
Där kan du själv leta på olika chrasher genom tiderna och det finns faktiskt flera andra fall där plan har kraschat och det kan vara svårt att tro att det faktiskt har trillat ner ett plan på platsen för det kan bara ses småsmulor eller i princip inget alls. Så varför skulle inte liknande kunna ske fler gånger, t e x i Shanksville...
Att passen och annat från kaparna hittades är ingen märkligt alls, mer än att de nu lyckligtvis hitta dem. Därför att man hittade en jäkla massa andra tillhörigheter av olika slag från de andra passagerna med för det låg spritt runt om i skogsdungen. Däremot så är det så att det var ett inrikesflyg så det är få som behöver ha med sig pass på ett sådant, förutom t ex utlänningar som kaparna.
Ett pass är dessutom ganska tåligt och de som hittats hade en del skador från kraschen. Du kan ju inte förutsätta att allt som fanns på planet absolut kommer att hamna mitt i värsta eldkulan och stanna där när det faktiskt far skrot och annat åt olika håll. Testa själv att rulla ihop en kvällstidning och släng den tvärs genom lågorna på t ex en majbrasa, så kommer du att se att den kan klara sig igenom så pass mycket eld under den korta tiden att den inte skadas nämnvärt eller tar eld och brinner upp.