2013-12-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag vet inte hur många % som är hittade.
Men det ser ju ganska tomt ut i gropen med tanke på hur det brukar se ut.
Så ja, om någon säger att +90% av planet saknas skulle jag köpa det.
Lite kul dock att hitta ett pass el liknade från en av terroristerna på platsen när så mycket annan blev förstört.
Men det har väl också en "rimlig" förklaring?

Du drar alltså slutsatserna på vad du kan se i bilden på gropen, och inte vad man faktiskt hittade på och runt nedslagsplatsen i övrigt? Clever.....

Gör du så annars med...? Typ om det hänt en olycka och en bil brakat av vägen och inte kan ses direkt vid första platsen där den träffade träd/sten/eller annat? Och om det sen visar sig att bilen inte kunde ses på den bilderna för den hade efter smällen farit över/genom ett buskage och dolts av detta, då har inte olyckan hänt eller det är nåt skumt med den enligt dig?

Du säger ”med tanke på hur det brukar se ut”, vilken erfarenhet har du av hur flygplanskrascher brukar se ut, och varför de kan se ut som de gör?

Inser du inte att det kan bli helt andra kraschplatsutseenden beroende på typ av plan, hastighet, vinkel, hårdhet på det som träffas och en massa annat?

Test att klaska ett kokt ägg lite lätt i golvet med viss vinkel, hur mycket skadas ägget? hur sprids det? Testa sen samma sak i olika vinklar och ta i allt du kan, blir det skillnader?

Titta in på denna sida http://planecrashinfo.com
Där kan du själv leta på olika chrasher genom tiderna och det finns faktiskt flera andra fall där plan har kraschat och det kan vara svårt att tro att det faktiskt har trillat ner ett plan på platsen för det kan bara ses småsmulor eller i princip inget alls. Så varför skulle inte liknande kunna ske fler gånger, t e x i Shanksville...

Att passen och annat från kaparna hittades är ingen märkligt alls, mer än att de nu lyckligtvis hitta dem. Därför att man hittade en jäkla massa andra tillhörigheter av olika slag från de andra passagerna med för det låg spritt runt om i skogsdungen. Däremot så är det så att det var ett inrikesflyg så det är få som behöver ha med sig pass på ett sådant, förutom t ex utlänningar som kaparna.

Ett pass är dessutom ganska tåligt och de som hittats hade en del skador från kraschen. Du kan ju inte förutsätta att allt som fanns på planet absolut kommer att hamna mitt i värsta eldkulan och stanna där när det faktiskt far skrot och annat åt olika håll. Testa själv att rulla ihop en kvällstidning och släng den tvärs genom lågorna på t ex en majbrasa, så kommer du att se att den kan klara sig igenom så pass mycket eld under den korta tiden att den inte skadas nämnvärt eller tar eld och brinner upp.
Citera
2013-12-31, 12:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
... Ditt problem är att du är ett får som tror på sagor. ...
Där gick du över gränsen för vad en en seriös debattör skriver och diskvalificerade dig från fortsatt diskussion. Hej då!
Citera
2013-12-31, 12:33
Medlem
Citat:
Är det någon av proffsen som vet hur mycket guld som försvann i samband med GroundZero?
Och hur mycket som blev hittat?

Såg att bara Bank of Nova scothia hade guld värt $200m.
Blev det ens hittat - eller var det valvet som var uppbrutet?

Har ni några totalsiffror skulle det vara intressant.
Även hur det har gått i försäkringärendena.

Mycket otur är på en och samma dag!!
Murphy lag verkar regerat fett denna dag!!

Citat:
Tack för att du använder en tråd med +22k inlägg som referens.

Det är ju ganska mycket desinfo här.
Så varför kan inte du berätta för mig hur många % som låg i gropen resp utanför?

När du ändå är igång kan du förklara det där dokumentet som blev hittat?
Hur många kroppar hittades i den gropen?
Alla?

Enkla frågor, eller hur?

Enkla svar, tack!

Desinformationen stor du själv för då du kastar ur dig allehanda påståenden och frågor som du hittat på konspirationssidor, men du har inte brytt dig att kolla upp att det som påstås på dessa konspirationssidor är korrekt, och inte är rena lögner, felaktiga påståenden eller felaktiga slutsatser. Utan du bara förutsätter att det är sant..... Det är pinsamt dåligt av dig, och oseriöst, i synnerhet när det ofta tar bara några få minuter för att hitta seriös opartisk oberoende info eller vetenskapliga fakta som klart visar att påståendena är felaktiga.

Bara en sådan enkel sak när du själv påstår att de svarta lådorna konstrueras för att inte kunna gå sönder, så är det ett felaktigt påstående, vilket är lätt att kontrollera om man vill.

Fakta är att dessa lådor helt klart konstrueras för att tåla en jäkla massa, men inte för att vara absolut oförstörbara eller så att de inte kan gå sönder, därför att det helt enkel är totalt omöjligt.

Däremot så försöker man göra dem så tåliga man kan idag mot de krafter m.m. som man kan räkna med att de kan få utstå, och samtidigt ändå vara hanterbara i vikt och storlek m.m.

Man kan omöjligt göra dem absolut okrossbara, men man kan få dem att tåla vissa belastningar som man kalkylerat att de bör tåla (sett till samlad info från tidigare kraschstatistik m.m.) och att de ska tåla eld en viss tid, och klara en viss temperatur en viss tid.

När det gäller tornen så kan man omöjligt konstruera dessa lådor för att tåla först en krasch som den och sen om de blev kvar i tornen under rasen även tåla tusentals ton med rasmassor som manglar dem på vägen ner. Det borde väl ditt sunda förnuft inse....?

Hade man haft turen att de flygit ut med resterna av planet på andra sidan så kanske de hamnat på ett ställe där de kan ha klarat sig bättre, på ett närliggande tak eller nåt.
Citera
2013-12-31, 12:38
Medlem
Citat:

Det är grundläggande skolfysik som knullar er i röven. Ditt problem är att du är ett får som tror på sagor. Tycker du att NISTs förklaringar till tex WTC 7 håller så är du okunnig och så är det med den saken.

Då tycker jag att du ska börja med att för det första bevisa för oss att du själv förstår dig på fysik, och sen förklara vad som är fel i den grundläggande skolfysiken. Ta gärna kontakt med t ex KTH eller Chalmers och se om de håller med dig om att det är fel på den grundläggande skolfysiken...
Citera
2013-12-31, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Där gick du över gränsen för vad en en seriös debattör skriver och diskvalificerade dig från fortsatt diskussion. Hej då!

Tror du att någon någonsin tagit dig på allvar så tror du fel. Att du inte är bannad sedan länge är ett skämt men modsen verkar ju ha glömt denna del av forumet.
Här är din 5 senaste poster i tråden:

Citat:
Svara på hela stycket tack.

Citat:
Nej, svara på frågorna istället. Du vet vilka.

Citat:
SVARA PÅ DE FRÅGOR DU FÅR ISTÄLLET FÖR ATT BETE DIG SOM EN KOMPLETT IDIOT!!!!!!!!!!!!!

Citat:
Även i den tråden beter du dig lika smutsigt oärligt som här. Och nu är vi i den här tråden så svara nu seriöst på det du har att svara på här. Men det vet vi ju alla att du inte kan. Varför kan du inte svara? Jo, för att du är värdelös. Du kan ingenting annat än att tramsa och du har aldrig lagt fram ett enda hållbart bevis för något av all den dynga du sprider. Patetiskt!

Citat:
Vad fan säger du nu, vet du inte hur många procent som hittades? Varför sa du nyss att 95 % saknas då? Ta och läs tråden sedan så vi slipper upprepa samma skit i det oändliga, det där med pass och precis allt du kan komma på har redan avhandlats.

"Seriös debattör" var det ja.
Citera
2013-12-31, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då tycker jag att du ska börja med att för det första bevisa för oss att du själv förstår dig på fysik, och sen förklara vad som är fel i den grundläggande skolfysiken. Ta gärna kontakt med t ex KTH eller Chalmers och se om de håller med dig om att det är fel på den grundläggande skolfysiken...

Så nu överger du Shanksville och vill ha eh mina diplom?

Men för all del samma frågor till dig som andra som bara försvann fick och vi börjar med den där Newton och hans divs lagar angående fysik som du och alla andra debunkers också ser som en konspirationsteori tydligen:

Kolla på dom videos med kontrollerade sprängningar som jag postade och alla andra hundratals kontrollerade sprängningar som finns på Youtube så kan du även där se att små portioner både i botten och i toppen av byggnaderna faller först i väldigt många fall eftersom man spränger bort coren och man beräknar kollapstiden från det faktiskt taket och alltså den yttersa högra punkten och yttersta vänstra punkten och det är precis vad NIST också har gjort så kaste lite mindre sten i glashus vore nog lämpligt. Penthouset räknas INTE som takvåningen på det sättet som du tror och allt det bevisar är att man sprängde i hisschacktet. Det är därför NIST har erkänt free fall speed för att det inte går att snacka bort.

Jag länkar NISTs förklaringmodell för 3e gången:
http://www.youtube.com/watch?v=TNEKtvB80us&noredirect=1

Kolla nu på vänstra sidan av byggnaden och sedan på mitten av toppen på byggnaden.

Här är vad som faktiskt hände: http://www.youtube.com/watch?v=Mamvq7LWqRU&noredirect=1

1. Faller vänstra sidan ursynk från den högra?

2. Faller byggnaden med något som helst vridmoment?

3. Kan du förklara det nya fenomenet "thermal expansion" som NIST var tvungen att hitta på för att få sina förklaringar att gå ihop och varför det aldrig hänt tidigare trots att stålbyggnader brunnit otroligt mycket kraftigare och längre tidigare?

4. Varför påstår man att branden "peakar" vid 4 samtidigt som ens egna bilder tagna vid denna tiden visar att branden mer eller mindre är död då?

5. Om det nu är vänstra sidan och balk 79 som var det som föll, varför faller inte byggnaden som tex Windsor som jag länkade till tidigare? Varför finns det INGET motstånd under alls på varken vänstra, mitten eller högra sidan när det rimligtvis då borde åtminstone ha funnits massor av motstånd på högra sidan av byggnaden?

6. Var WTC 7 det största fuskbygget genom alla tider eftersom balk 79 tydligen var så viktig som den var? Citat från Silverstein och förklaring till rustningen som skedde:

Citat:

In November 1988, Salomon Brothers withdrew from plans to build a large new complex at Columbus Circle in Midtown and agreed to a 20-year lease for the top 19 floors of 7 World Trade Center.[29] The building was extensively renovated in 1989 to accommodate the needs of Salomon Brothers. This led to the alternative naming of the building as the Salomon Brothers building.[30] Most of three existing floors were removed as tenants continued to occupy other floors, and more than 350 tons (U.S.) of steel were added to construct three double-height trading floors. Nine diesel generators were installed on the 5th floor as part of a backup power station. "Essentially, Salomon is constructing a building within a building – and it's an occupied building, which complicates the situation," said a district manager of Silverstein Properties. The unusual task was possible, said Larry Silverstein, because it was designed to allow for "entire portions of floors to be removed without affecting the building's structural integrity, on the assumption that someone might need double-height floors."

7. http://www.naturvetenskap.org/gymnas...newtons-1a-lag
Eftersom Windsor tydligen inte räckte så kommer här en till byggnad som agerar i enlighet med fysikens lagar:
http://www.youtube.com/watch?v=8XMTALBYRNA&noredirect=1
Så VARFÖR faller WTC ihop som ett korthus i free fall?
Citera
2013-12-31, 13:59
Medlem
Vad bra att du som också är expert dyker upp.
Då kan ju du berätta för mig om shanksville.
I siffror, tack och inte skitsnack:

+Hur många % av planet är hittat?
A. I gropen
B. Utanför gropen

+Hur många personer är hittade?
A. Av kaparna
B. Av övriga
C. Hur många av dessa är 100% identifierade?

Enkla frågor för en expert som du!
Amerikanarna älskar ju statistik så detta borde du kunna.

Citat:
Du drar alltså slutsatserna på vad du kan se i bilden på gropen, och inte vad man faktiskt hittade på och runt nedslagsplatsen i övrigt? Clever.....

Gör du så annars med...? Typ om det hänt en olycka och en bil brakat av vägen och inte kan ses direkt vid första platsen där den träffade träd/sten/eller annat? Och om det sen visar sig att bilen inte kunde ses på den bilderna för den hade efter smällen farit över/genom ett buskage och dolts av detta, då har inte olyckan hänt eller det är nåt skumt med den enligt dig?

Du säger ”med tanke på hur det brukar se ut”, vilken erfarenhet har du av hur flygplanskrascher brukar se ut, och varför de kan se ut som de gör?

Inser du inte att det kan bli helt andra kraschplatsutseenden beroende på typ av plan, hastighet, vinkel, hårdhet på det som träffas och en massa annat?

Test att klaska ett kokt ägg lite lätt i golvet med viss vinkel, hur mycket skadas ägget? hur sprids det? Testa sen samma sak i olika vinklar och ta i allt du kan, blir det skillnader?

Titta in på denna sida http://planecrashinfo.com
Där kan du själv leta på olika chrasher genom tiderna och det finns faktiskt flera andra fall där plan har kraschat och det kan vara svårt att tro att det faktiskt har trillat ner ett plan på platsen för det kan bara ses småsmulor eller i princip inget alls. Så varför skulle inte liknande kunna ske fler gånger, t e x i Shanksville...

Att passen och annat från kaparna hittades är ingen märkligt alls, mer än att de nu lyckligtvis hitta dem. Därför att man hittade en jäkla massa andra tillhörigheter av olika slag från de andra passagerna med för det låg spritt runt om i skogsdungen. Däremot så är det så att det var ett inrikesflyg så det är få som behöver ha med sig pass på ett sådant, förutom t ex utlänningar som kaparna.

Ett pass är dessutom ganska tåligt och de som hittats hade en del skador från kraschen. Du kan ju inte förutsätta att allt som fanns på planet absolut kommer att hamna mitt i värsta eldkulan och stanna där när det faktiskt far skrot och annat åt olika håll. Testa själv att rulla ihop en kvällstidning och släng den tvärs genom lågorna på t ex en majbrasa, så kommer du att se att den kan klara sig igenom så pass mycket eld under den korta tiden att den inte skadas nämnvärt eller tar eld och brinner upp.
Citera
2013-12-31, 19:39
Medlem
Citat:

A. I gropen
B. Utanför gropen

A. Av kaparna
B. Av övriga

Om du inte är kapabel att hitta den efterfrågade infon själv på de officiella sidorna där detta redovisas, när det är så lätt att hitta, så tänker inte jag vara din mamma och skedmata dig.
Citera
2013-12-31, 19:43
Medlem
Citat:
Så nu överger du Shanksville och vill ha eh mina diplom?

Men för all del samma frågor till dig som andra som bara försvann fick och vi börjar med den där Newton och hans divs lagar angående fysik som du och alla andra debunkers också ser som en konspirationsteori tydligen:

Kolla på dom videos med kontrollerade sprängningar som jag postade och alla andra hundratals kontrollerade sprängningar som finns på Youtube så kan du även där se att små portioner både i botten och i toppen av byggnaderna faller först i väldigt många fall eftersom man spränger bort coren och man beräknar kollapstiden från det faktiskt taket och alltså den yttersa högra punkten och yttersta vänstra punkten och det är precis vad NIST också har gjort så kaste lite mindre sten i glashus vore nog lämpligt. Penthouset räknas INTE som takvåningen på det sättet som du tror och allt det bevisar är att man sprängde i hisschacktet. Det är därför NIST har erkänt free fall speed för att det inte går att snacka bort.

Jag länkar NISTs förklaringmodell för 3e gången:
http://www.youtube.com/watch?v=TNEKtvB80us&noredirect=1

Kolla nu på vänstra sidan av byggnaden och sedan på mitten av toppen på byggnaden.

Här är vad som faktiskt hände: http://www.youtube.com/watch?v=Mamvq7LWqRU&noredirect=1

1. Faller vänstra sidan ursynk från den högra?

2. Faller byggnaden med något som helst vridmoment?

3. Kan du förklara det nya fenomenet "thermal expansion" som NIST var tvungen att hitta på för att få sina förklaringar att gå ihop och varför det aldrig hänt tidigare trots att stålbyggnader brunnit otroligt mycket kraftigare och längre tidigare?

4. Varför påstår man att branden "peakar" vid 4 samtidigt som ens egna bilder tagna vid denna tiden visar att branden mer eller mindre är död då?

5. Om det nu är vänstra sidan och balk 79 som var det som föll, varför faller inte byggnaden som tex Windsor som jag länkade till tidigare? Varför finns det INGET motstånd under alls på varken vänstra, mitten eller högra sidan när det rimligtvis då borde åtminstone ha funnits massor av motstånd på högra sidan av byggnaden?

6. Var WTC 7 det största fuskbygget genom alla tider eftersom balk 79 tydligen var så viktig som den var? Citat från Silverstein och förklaring till rustningen som skedde:

Citat:

In November 1988, Salomon Brothers withdrew from plans to build a large new complex at Columbus Circle in Midtown and agreed to a 20-year lease for the top 19 floors of 7 World Trade Center.[29] The building was extensively renovated in 1989 to accommodate the needs of Salomon Brothers. This led to the alternative naming of the building as the Salomon Brothers building.[30] Most of three existing floors were removed as tenants continued to occupy other floors, and more than 350 tons (U.S.) of steel were added to construct three double-height trading floors. Nine diesel generators were installed on the 5th floor as part of a backup power station. "Essentially, Salomon is constructing a building within a building – and it's an occupied building, which complicates the situation," said a district manager of Silverstein Properties. The unusual task was possible, said Larry Silverstein, because it was designed to allow for "entire portions of floors to be removed without affecting the building's structural integrity, on the assumption that someone might need double-height floors."

7. http://www.naturvetenskap.org/gymnas...newtons-1a-lag
Eftersom Windsor tydligen inte räckte så kommer här en till byggnad som agerar i enlighet med fysikens lagar:
http://www.youtube.com/watch?v=8XMTALBYRNA&noredirect=1
Så VARFÖR faller WTC ihop som ett korthus i free fall?

I alla demolitionvideos så kan man tydligt höra detonationerna från de laddningar man använder för att initiera kollapsen, några sådana detonationer kan man inte höra över huvud taget i någon av filmerna på tornen eller WTC7. Det är bara en sak som borde få även den mest imbecilla korkskallen att fundera på om att påståenden om avsiktliga sprängladdningar i dessa byggnader för att fälla dem inte är korrekta.
Citera
2014-01-01, 04:05
Medlem
Jo, jag vet att dom har hittat 0 stycken människor av dessa 44 stycken ombord.
Jag vet också att dom har hittat 0% av ett Boeingplan ur 700-serien.
Jag vet också att dom har hittat dokument i från kaparna men inga motorer.
Dom svarta lådorna påstås vara hittade dock på en annan plats än "gropen" där planet påstås ha störtat.

Jag ger ju er chansen att komma med bevis som visar på något annat.
Men det blir ju tyvärr mest skitsnack och svammel från er sida.

Jag har letat efter annan information än den jag har och hittar inget.
Men det är ju ni som är experter - visa mig lite trovärdiga bevis nu.

Citat:

A. I gropen
B. Utanför gropen

A. Av kaparna
B. Av övriga

Citat:
Om du inte är kapabel att hitta den efterfrågade infon själv på de officiella sidorna där detta redovisas, när det är så lätt att hitta, så tänker inte jag vara din mamma och skedmata dig.
Citera
2014-01-01, 11:13
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att dom har hittat 0 stycken människor av dessa 44 stycken ombord.
Jag vet också att dom har hittat 0% av ett Boeingplan ur 700-serien.
Jag vet också att dom har hittat dokument i från kaparna men inga motorer.
Dom svarta lådorna påstås vara hittade dock på en annan plats än "gropen" där planet påstås ha störtat.

Jag ger ju er chansen att komma med bevis som visar på något annat.
Men det blir ju tyvärr mest skitsnack och svammel från er sida.

Jag har letat efter annan information än den jag har och hittar inget.
Men det är ju ni som är experter - visa mig lite trovärdiga bevis nu.

Nu sitter du och ljuger igen, typiskt konspirationstroende foliehattar....

Man har inte hittat några hela kroppar nej, men man hittade rester av kroppar och man klarade med tiden av att via DNA identifiera alla 44 personerna ombord.

Man hittade även motorer på platsen.

Du kan läsa om allt detta i denna länk där det finns gott om källhänvisningar.

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_93
Citera
2014-01-01, 14:07
Medlem
Citat:
Nu sitter du och ljuger igen, typiskt konspirationstroende foliehattar....

Man har inte hittat några hela kroppar nej, men man hittade rester av kroppar och man klarade med tiden av att via DNA identifiera alla 44 personerna ombord.

Var finns bevisen för att man hittade rester av kroppar?
http://www.youtube.com/watch?v=Ins_J5Vw2Xs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in