Citat:
Ursprungligen postat av jone74
Du snackar skit...
Om det vore så så som du skriver så skulle det finnas en hel del balkar och stålramar kvar.. Eller hur?!?
Men det gör det inte vad som däremot fanns kvar av den massiva stålkonstuktionen som höll upp tornen var mestadels smält stål, detta kan du inte bara förklara bort med påhittsteorier.
Visst kan stål böjas men konstruktörerna som byggde tornen säger att det var designat för att klara av olyckor som att plan skulle flyga in i byggnaden, säger du emot dom med?
Ett flygplan har ju kraschat in i Empire state building.. Inte rasade det...
Dr. Tinnitus sätt dej en stund och titta på filmerna, sen kan du ta reda på fakta om saker som du inte tror på.. Och jämföra det med det du hittar och inte det du hittar på.
Förstår om man inte vill tro att någon kan planera en såhär fruktansvärd aktion mot sitt egna folk, men det mesta visar på att det är så.
Men för fan, en träsko är ju klokare än dig...
Det du sitter och gör är att kräkas upp varenda jäkla påstående som du hittat på konspirationssidor på nätet, och alla dessa har grundligt motbevisats som rena rama tramset och lögner många gånger om i detta forum och på hundratals andra forumtrådar världen runt.
Det är så jäkla illa med dig att det räcker för att såga dig att bara nämna ett par enkla saker som en t o m en idiot skulle begripa, men uppenbarligen inte du.
I ett av dina tidigare inlägg så påstod du att tornen föll i fritt fall. Ta nu och titta på en film där tornen rasar, och förklara för mig hur i helvete bråte som vräks ut från tornen kan falla FORTARE ner mot marken än tornets eget ras? Har de satt raketmotorer på bråtet eller råder det en annan grafitation just där? Titta på filmerna och fatta att du är blåst av konspirationssidorna.
Nästa idiotpåstående från dig är att de bara fanns mestadels smält stål kvar efter raset. Hur i helvet kan det då står hundratals ton stålpelare kvar pekandes upp ur rasmassorna, vilket du kan se på väldigt många bilder. Och hur kan det då ligga ett gäng balkar kvar i en hangar utanför New York vilka plockades ut ur rasmassorna för analys. Och hur kunde det då exporteras en helvetes massa stål som skrot till köpare utomlands?????
Ja, man beräknade när tornen ritades att de skulle klara ett passagerarplan som förirrat sig under inflygning, vilket innebär kanske 300-500 kmh och lite bränsle i tankarna, och ett något mindre plan än de som nu faktiskt flög in i dem. Men nu brakade alltså två stora passagerarplan in i och i princip igenom tornen i ca 800 kmh och nästan fulltankade, och la du märke till en sak.....? Tornen KLARADE planens krasch, de rasade inte av den. Alltså kan man säga att de som ritade tornen lyckades, eller hur? De klarade ju flygplanskrascherna utan att rasa.
Det som sen hände var att bränder förvärrade verkan av de skador som krascherna åsamkade den bärande konstruktionen, och detta tillsammans fick tornen att kollapsa.
Ja Empire State Building fick ett plan in i väggen, men det var ett mycket mindre plan i mycket mindre hastighet. Fattar du vilken skillnad det betyder i kinetisk energi? Och du, var Empire och WTC-tornen lika konstruerade? Om inte, hur tror du då att man ska kunna jämställa eller jämföra dessa två händelser? Det var helt olika storlekar på flygplan, i väldig olika hastigheter, och helt olika konstruerade byggnader. Att du ens drar upp den saken visar att du behöver gå om grundskolan, om du ens gått ut den än...
Inte för att jag tror att du kommer att fatta det, men jag har jobbat inom industrin, med stål stålkonstruktion, mekanik och en massa annat i ca 35 år, och inget i det jag ser i 9/11 ser mystiskt ut utan följer helt och fullt fysikens lagar. Inga skumma dolda sprängämnen, inga atombomber, inga rymdlasers, bara tre plan som brakar in i olika hus vilket resulterar i skador och följdreaktioner som leder till att de kollapsar. Om sen dessa 19 al qaida-kapare fixade detta själva, eller ev. skulle ha fått hjälp att göra det av Bush-gänget är en annan sak (även om jag vare sig tror de fick hjälp och det finns heller inga som helst tecken eller bevis på det).
Konspirationstroende korkskallar har skränat om än det ena än det andra i 10 år nu, och
inte en enda sak de skränat om har de klarat att bevisa på ett acceptabelt sätt, Säger inte det dig någon ting?
De officiella förklaringarna har däremot kunnat styrkas väldigt väl i allt väsentligt.
Jag har intresserat mig för 9/11 sen det hände, och deltagit i många diskussioner om händelserna så jag har sett i princip allt som är viktigt att se i bild och filmväg om dessa händelser, både från konspirationsahnhängarna (vilket alltid visat sig vara ren skit och ofta avsiktliga lögner) samt läst stora delar av de officiella rapportens.