2012-11-28, 09:18
Medlem
Netforce42: Det finns bla brandmän som vittnat om stora mängder smält stål:
http://www.youtube.com/watch?v=cCdRA09pztM
Senast redigerad av BloodNGuts 2012-11-28 kl. 09:20.
Citera
2012-11-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts

Vad man vittnar om och vad som säkert kunnat kontrollerats, bekräftas, fastställas kan vara två helt olika saker.

Om någon ser något som tycks se ut som flytande metall så är det inte så otroligt att denne beskriver det som om man sett flytande stål. Men det behöver ju inte därför vara just flytande stål utan kan vara aluminium bly eller annat. Brandmannen lär ju knappast ha gjort en kemisk metallurgisk analys av det han tyckte sig se....

Så, fortfarande är det så att vi hittills bara har div. påståenden om flytande metall, där vissa sagt stål andra sagt bara metall. Men vad jag vet finns inget säkert bekräftat om detta.

Och även om det så skulle bli bekräftat så betyder det föga för vad som hände i 9/11, därför att som jag redan sagt så behöver inte byggnadens stål smälta för att den ska kunna kollapsa, och smält metall ja t o m stål kan uppkomma ändå på olika naturliga sätt i en sådan händelse så det skulle inte bevisa något om en konspiration med div. märkliga sprängmedel eller annat.
Citera
2012-11-28, 12:00
Medlem
Citat:
Stackare, att ha en åsikt som du har och så gör du bort dig så totalt genom att visa att du inte har en aning om vad du snackar om....

Jag tycker mer synd om dej som inte är öppen nog att ta emot alla olika förklaringar, du är förd bakom ljuset...men du känner dej väl trygg där...

Om inte stålet i byggnaden smält eller förstörts, så skulle inte byggnaderna rasat, och om de rastat skulle det inte bli smulor kvar av byggnaden, byggnaden hade inte heller rasat med hastighet som fritt fall

När det gäller andra husen runt om tex. Wtc7 det annonserades ut i media att byggnaden rasats innan det ens gjorde det, det finns till och med bevis i en livesändning..

Dr Tinnitus
Lite roligt att du inte vet något om verkligheten och naturens lagar men ändå har åsikter om det
Citera
2012-11-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts

Vittnar gör man i rättegångar under ed.
Det du refererar till är några brandmän som fablar framför en video-kamera.
Dom pratar om saker som dom inte är kunniga på.
Sannolikt vill dom väl försöka få lite "hjältestatus" genom att "bre på" lite.

/T
Citera
2012-11-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jone74
Jag tycker mer synd om dej som inte är öppen nog att ta emot alla olika förklaringar, du är förd bakom ljuset...men du känner dej väl trygg där...

Om inte stålet i byggnaden smält eller förstörts, så skulle inte byggnaderna rasat, och om de rastat skulle det inte bli smulor kvar av byggnaden, byggnaden hade inte heller rasat med hastighet som fritt fall

När det gäller andra husen runt om tex. Wtc7 det annonserades ut i media att byggnaden rasats innan det ens gjorde det, det finns till och med bevis i en livesändning..

Dr Tinnitus
Lite roligt att du inte vet något om verkligheten och naturens lagar men ändå har åsikter om det
Nu är jag inte den kunnigaste på etc, men vet du vad fritt fall är för något?
Citera
2012-11-28, 12:57
Medlem
Med fritt fall menar jag att...
Tornen föll ner mot marken lika fort som om du hade släppt en biljardkula från samma höjd..
Inget motstånd..vilket visar att det måste ha varit explosioner under medans tornen föll..detta kan man också klart se på filmer som togs när det hände.
Citera
2012-11-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jone74

Ja, det är ju väl dokumenterat att en TV-reporter står med WTC7 synligt i bakgrunden och rapporterar om att det har rasat.
Undring: Vilken är din uppfattning om hur detta kan ha kommit sig?

/T
Citera
2012-11-28, 14:10
Medlem
Citat:
Undring: Vilken är din uppfattning om hur detta kan ha kommit sig?

Nån glömde trycka på explotionsknappen i tid

Någon har ju fått i uppdrag att meddela media om vad som händer han/hon/dem har meddelat för tidigt.

Det ju massor av liknande situationer som gör att folk börjar tvivla på "den officiella versionen" kolla på filmerna.
Citera
2012-11-28, 14:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vittnar gör man i rättegångar under ed.
Det du refererar till är några brandmän som fablar framför en video-kamera.
Dom pratar om saker som dom inte är kunniga på.
Sannolikt vill dom väl försöka få lite "hjältestatus" genom att "bre på" lite.

/T

Det är roande hur du ständigt slår ned på ickerelevanta saker och dessutom så ofta lyckas ha fel. Det är korrekt att man kan bli kallad till rättegång för att avlägga vittnesmål, men det är lika korrekt att en religiös person kan vittna om Guds förträfflighet eller att åskådare till en händelse kan vittna om vad de sett till en reporter. Så sent som igår vittnade jag inför min familj om en knasig fågel jag såg när jag tog en promenad.
Att brandmännen fablar är däremot uteslutet eftersom fablar inte är ett ord, det är något du hittat på, men jag antar att du menar att brandmännen fabulerar vilket ju är en ganska allvarlig anklagelse med tanke på att många av deras kolleger förlorade sina liv i tornen. Brandmännen som överlevde behöver inte fabulera för att uppnå hjältestatus, och dessutom kan jag inte se att denna hjältestatus skulle öka genom att påstå sig ha sett smält stål, tvärtom verkar ju det vittnesmålet ge dem epitet som lögnare, eller för att använda dina ord fablare, samt okunniga och hjältestatus-sökande.
Såvida du inte har källa på att brandmännen fabulerar eller inte besitter den kompetens som krävs för att uttala sig är det troligaste att de har rätt och du fel, det vill säga att de faktiskt såg smält stål.
Citera
2012-11-28, 14:42
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
...jag antar att du menar att brandmännen fabulerar vilket ju är en ganska allvarlig anklagelse med tanke på att många av deras kolleger förlorade sina liv i tornen. .
Det är irrelevant för någons trovärdighet om de har förlorat polare innan, under eller efter 9/11, jag tror att du tar med denna information för öka folks medlidande för brandmännen men jag hävdar att brandmän generellt inte vet vad som är vad av de 80 procent av grundämnen som metaller utgör. Hur menar du att brandmän kan se att just den smälta massa de ser är just den sammansatta legeringen "Stål" och inget annat?

Menar du att de kanske har metalurgisk röntgensyn som kan analysera materialet?

och NEJ(!), bara för att någon säger något och ingen kan motbevisa dem så är inte troligast att denne vet och säger sanningen per se, och det på samma sätt som att hävda att ett UFO våldtog dig när det är mest troligast att du analförde dig på dig själv. och eftersom ingen kan motbevisa det så är det troligast att det senare är troligast? Tillåt mig skratta...

Saker är inte troligast bara för att du säger att det är så Arthur, aight?

Saker är troligast att det är så för att det finns saker som pekar på att det är så, inte bara för att någon hostar ur sig närmaste ämne som dyker upp i huvudet.

Kan du själv peka ut vad det är som gör att brandmännen kan "vittna" om att det är JUST LEGERINGEN STÅL de såg och inget annat? Annars vore det väl dumt att de står där och just "vittnar" om nånting som de antagligen inte vet någonting om.

Kan du även peka ut vad det är som skulle kunna göra det möjligt att det är något annat än just Stål de sett? Finns det en sådan möjlighet enligt dig? Kan det vara en av alla de andra möjliga legeringar?

Sluta höja upp brandmännens övernaturliga metalurgiska kunskaper och ge dig en plats bland oss andra dödliga som vet ungefär lika mycket om det periodiska systemet och allas dess metaller och legeringar som resten av massan.
Senast redigerad av Akronym 2012-11-28 kl. 14:46.
Citera
2012-11-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är roande hur du ständigt slår ned på ickerelevanta saker och dessutom så ofta lyckas ha fel.....

På måhända liknande sätt livar det upp dagen att se trådens självutnämnde stil- och smakdomare utdela sina "visdomsord".
Om det är så att jag själv hittat på ordet "fabla" så har jag i så fall lyckats väl!
Se t.ex http://www.synonymer.se/?query=fabla

Faktoiden om det smälta stålet lever vidare, men det gör den ju inte mera sann för det!

Ha dé!

/T
Citera
2012-11-28, 16:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akronym
Det är irrelevant för någons trovärdighet om de har förlorat polare innan, under eller efter 9/11, jag tror att du tar med denna information för öka folks medlidande för brandmännen men jag hävdar att brandmän generellt inte vet vad som är vad av de 80 procent av grundämnen som metaller utgör. Hur menar du att brandmän kan se att just den smälta massa de ser är just den sammansatta legeringen "Stål" och inget annat?

Menar du att de kanske har metalurgisk röntgensyn som kan analysera materialet?

och NEJ(!), bara för att någon säger något och ingen kan motbevisa dem så är inte troligast att denne vet och säger sanningen per se, och det på samma sätt som att hävda att ett UFO våldtog dig när det är mest troligast att du analförde dig på dig själv. och eftersom ingen kan motbevisa det så är det troligast att det senare är troligast? Tillåt mig skratta...

Saker är inte troligast bara för att du säger att det är så Arthur, aight?

Saker är troligast att det är så för att det finns saker som pekar på att det är så, inte bara för att någon hostar ur sig närmaste ämne som dyker upp i huvudet.

Kan du själv peka ut vad det är som gör att brandmännen kan "vittna" om att det är JUST LEGERINGEN STÅL de såg och inget annat? Annars vore det väl dumt att de står där och just "vittnar" om nånting som de antagligen inte vet någonting om.

Kan du även peka ut vad det är som skulle kunna göra det möjligt att det är något annat än just Stål de sett? Finns det en sådan möjlighet enligt dig? Kan det vara en av alla de andra möjliga legeringar?

Sluta höja upp brandmännens övernaturliga metalurgiska kunskaper och ge dig en plats bland oss andra dödliga som vet ungefär lika mycket om det periodiska systemet och allas dess metaller och legeringar som resten av massan.

Jag har väl inte påstått att brandmännens trovärdighet ökar för att de förlorat kolleger, som vanligt pådyvlar ni era motdebattörer åsikter de inte gett uttryck för i syfte att inhämta billiga poäng, tröttsamt. Det jag skrev var att anklagelsen gent emot brandmännen om att de ljuger framstår som extra allvarlig med tanke på situationen, enligt mig.

När detta fula debatt-trick från din sida är utrett ska jag nu behöva ägna mig åt trams, nej Akronym, jag menar inte att brandmännen har metallurgisk röntgensyn.

Sedan allegorier på det, vilka ju kan vara kul. Tänk dig att du misslyckats med att undertrycka dina pedofila böjelser och återigen hänger utanför dagiset i jakt på nya offer, det passerar gott om folk men ingen reagerar på din närvaro förutom en person som har som jobb att jaga och sätta dit pedofiler, denne person har varit med förr och kan med hjälp av erfarenhet se att med dig står inte allt rätt till. Likaväl kan ju tänkas att brandmännen varit med förr och sett något som exakt liknande det de såg nu. Om de då vet att det de såg då var smält stål är det inte konstigt om de drar slutsatsen att även detta var smält stål, jag anser det troligare än att de ljuger. Att de kan haft fel går däremot inte att utesluta.

Sannolikheten att de verkligen kan ha sett smält stål verkar öka eller minska beroende på vilken teori man tror på. För mig är det inte alls osannolikt eftersom jag tror att thermit användes och att väldigt höga temperaturer då uppstod.

In an effort to better understand the conditions that led to complete collapses of the World Trade Center
Towers and WTC 7, we apply scanning-electron-microscope (SEM) and energy dispersive x-ray
spectroscopy (XEDS) methods to analyze the dust generated, with an emphasis on observed micro-spheres
in the WTC dust. The formation of molten spheres with high iron contents along with other species in the
WTC dust required extremely high temperatures. Our results are compared with those of other laboratories.
The temperatures required for the molten sphere-formation and evaporation of materials as observed in the
WTC dust are significantly higher than temperatures associated with the burning of jet fuel and office
materials in the WTC buildings.

http://journalof911studies.com/articles/WTCHighTemp.pdf

För dig som tror på den officiella förklaringen är smält stål förmodligen en otänkbarhet och fortsatt diskussion om just den saken oss två mellan är således ganska fruktlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in