Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
...jag antar att du menar att brandmännen fabulerar vilket ju är en ganska allvarlig anklagelse med tanke på att många av deras kolleger förlorade sina liv i tornen. .
Det är irrelevant för någons trovärdighet om de har förlorat polare innan, under eller efter 9/11, jag tror att du tar med denna information för öka folks medlidande för brandmännen men jag hävdar att brandmän generellt inte vet vad som är vad av de 80 procent av grundämnen som metaller utgör. Hur menar du att brandmän kan se att just den smälta massa de ser är just den sammansatta legeringen "Stål" och inget annat?
Menar du att de kanske har metalurgisk röntgensyn som kan analysera materialet?
och NEJ(!), bara för att någon säger något och ingen kan motbevisa dem så är inte troligast att denne vet och säger sanningen per se, och det på samma sätt som att hävda att ett UFO våldtog dig när det är mest troligast att du analförde dig på dig själv. och eftersom ingen kan motbevisa det så är det troligast att det senare är troligast? Tillåt mig skratta...
Saker är inte troligast bara för att du säger att det är så Arthur, aight?
Saker är troligast att det är så för att det finns saker som pekar på att det är så, inte bara för att någon hostar ur sig närmaste ämne som dyker upp i huvudet.
Kan du själv peka ut vad det är som gör att brandmännen kan "vittna" om att det är JUST LEGERINGEN STÅL de såg och inget annat? Annars vore det väl dumt att de står där och just "vittnar" om nånting som de antagligen inte vet någonting om.
Kan du även peka ut vad det är som skulle kunna göra det möjligt att det är något annat än just Stål de sett? Finns det en sådan möjlighet enligt dig? Kan det vara en av alla de andra möjliga legeringar?
Sluta höja upp brandmännens övernaturliga metalurgiska kunskaper och ge dig en plats bland oss andra dödliga som vet ungefär lika mycket om det periodiska systemet och allas dess metaller och legeringar som resten av massan.