Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Det är väldigt konstigt att man inte får se flygplans delar ligga utanför Pentagon när kraschen väl inträffat och när brandmännen står och försöker släcka elden och det är väldigt konstigt att man inte ser spår av att ett plan på gräsmattan intill Pentagon.
Nej det är inte konstigt alls, ja det är inte ens sant det du påstår.
Det finns flygplansdelar utanför Pentagon, och det ligger flygplansdelar på både gräsmattan och utmed väggen och t o m rester uppe på taket.
Men, då kraschen var så våldsam så är det i princip bara småskrot, och inte mycket till stora vrakdelar. Men detta är heller inget unikt eller märkligt för det finns många exempel på andra krascher med flygplan där det är svårt att se vart planet är eller mycket till vrakdelar.
Det som är märkligt däremot, är varför konspirationssidorna väljer att visa bilder där detta skrot från planet inte kan ses, istället för att välja de bilder där det faktiskt finns skrot från planet att se. Varför gör de så tror du? Jo för att lura naiva och okunniga personer...
Citat:
Jag upplever hela händelsen lite suspekt när det BÖR finnas videoklipp utlagda från regeringen där man får se ett plan störta in i Pentagon, men icke.
Det enda klipp som dom valt att ge oss så ser man inget plan utan enbart en explosion:
http://www.youtube.com/watch?v=paWiZ2Y8fRg
Jävligt märkligt.
Det enda klipp som dom valt att ge oss så ser man inget plan utan enbart en explosion:
http://www.youtube.com/watch?v=paWiZ2Y8fRg
Jävligt märkligt.
Varför bör det finna videoklipp på planet när det smäller in i Pentagon?
Bara för att det fanns flera kameror i området runt Pentagon så hade de inte som uppgift att filma flygplan i 800 kmh, utan att filma folk som tankade bilar eller passerade nån entre eller liknande. Kan man då lite om fototeknik så är det solklart att den sådan kamera inte kan fånga ett flygplan långt ifrån på ett bra sätt, eller nåt som flyger förbi i mycket hög fart.
Och nu finns det ju ett par filmer som faktiskt "fångade" händelsen, men då de inte var avsedda för att filma/fota flygplan så blev det inte bättre än vad det nu blev.
Jag ser inget som helst märkligt med detta utan det bevisar bara hur det faktiskt är i verkligheten. Jag själv har foto/filmutrustning för närmare 100 000kr och har bra kunskaper om detta med hur bländare/slutare/bildvinkel m.m. funkar.
Citat:
Om man då inte ställer sig frågan om detta verkligen hänt så är man bra NAIV. För inte sväljer du väll allt som ges till dig?
Nej, jag kollar upp saker utifrån vad vi känner till idag genom vetenskap och fakta. Och då är det inga märkligheter i 9/11 på det sätt som konspirationstroende påstår.
En djävla no-planer igen, jag trodde din sort var utdöda vid det här laget. I så fall måste man ha manipulerat bilderna hos hundratals nyhetskanaler och privatpersoner. T o m manipulerat hjärnan/näthinnan hos tusentals ögonvittnen som såg flygplan som flög in i tornen.