2012-10-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woltaire
Jag skrev en längre och lite mer argsint text där jag bland annat delade ut pris till NYC och Rudy Giuliani för hur snabbt man fick bort materialet från WTC och hur snabbt man forslade bort detta overseas. Så, first of all, Grattis Rudy and the state of New York!

Men i stället vill jag ställa en enkel fråga.

- Tycker du det är konstigt att människor ifrågasätter om American Airlines Flight 77 verkligen träffade Pentagon? Note: Jag snackar inte om missiler eller Moder Teresa på en luftballong innehållande explosiva ämnen. Så nämn inte det, enkel fråga. Ja / Nej och ifall du svarar Ja så får du gärna skriva lite kort varför.

Thanks!

Att man fick bort materialet fort ( allt är väl relativt...) från WTC är väl inte så märkligt då det var en katastrofplats där man gjorde allt man kunde för att ev. Kunna hinna hitta fler i livet i rasmassorna. I det läget blir det liksom inte så rätt att säga " Njä, vi låter bråten ligga orört tills vi hunnit kolla efter fingeravtryck sprängämnen eller nåt annat som kan förklara saker och ting, skit i om det kanske ligger nån stackare som fortfarande är vid liv under skiten, väck med det bara..."

Att folk initialt kan tycka att det verkade märkligt med Pentagon kan jag på ett sätt förstå, därför att få människor har några större kunskaper i hur det kan se ut efter flygplanskrascher. Men när man sen fortfarande tycker det är mysko och att det omöjligt kan ha varit det planet som brakade in i Pentagon, trots att man bevisligen hittade massor av vrakrester av det aktuella planet inne i Pentagon, vrakdelar utanför Pentagon, uppe på Pentagon. samt hittade lik från passagerarna inne i Pentagon så man kunde fastställa deras identitet, och man har många vittnesmål från Folksam såg planet braka in i Pentagon, skador på lyktstolpar efter planets framfart in mot Pentagon o s v. Då är det dags att ta av sig foliehatten och inse att det faktiskt var just det planet som brakade in i Pentagon.

Ungefär samma sak gäller för Shanksville med.
Citera
2012-10-06, 00:07
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Men i stället vill jag ställa en enkel fråga.

- Tycker du det är konstigt att människor ifrågasätter om American Airlines Flight 77 verkligen träffade Pentagon? Note: Jag snackar inte om missiler eller Moder Teresa på en luftballong innehållande explosiva ämnen. Så nämn inte det, enkel fråga. Ja / Nej och ifall du svarar Ja så får du gärna skriva lite kort varför.

Thanks!
Ja. Därför att:
1. Det finns många vittnen som såg flygplanet krascha (yes, vi har länkat till dessa tidigare i tråden massvis med gånger).
2. Ett sådant flygplan och alla ombord saknas sedan den dagen.
3. Lustigt nog så har man hittat kroppsdelar från nästan alla ombordvarande i Pentagons ruiner.
4. Flygplansdelar låg överallt.
5. Ingenting talar för ett annat händelseförlopp.
Citera
2012-10-06, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad i innersta helvete ska det här föreställa för pseudoargumentation? Tror du att en endaste människa som läser ditt inlägg tror att du är en seriös sanningssökare? "kan du ge mig en länk där man ser att det är ett plan som träffar Pentagon?" Men herre djävlar människa, om någon påstår att han har ett flygande tefat i vardagsrummet kan man väl kräva bevis för hans påstående men sitta och tigga länkar om något som detta är ju fullständigt patetiskt. Du vet mycket väl var sådana länkar finns. Du har sett bilderna hur många gånger som helst, ändå sitter du där som en obstinat barnunge i godisaffären och gråter över hur dumma alla är. Skämmes!

Vill du ha länkar till att jag åt smörgås till frukost också?
Nä jag har inte sett några bilder från Pentagon som visar annat än en explosion, från en övervakningskamera. Kan du länka något annat? Jag är inte intresserad att veta om du åt en smörgås till frukost, fast jag tror du åt kattmat.
Citera
2012-10-06, 10:43
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Nä jag har inte sett några bilder från Pentagon som visar annat än en explosion, från en övervakningskamera. Kan du länka något annat? Jag är inte intresserad att veta om du åt en smörgås till frukost, fast jag tror du åt kattmat.

Här har du en himla massa foton på bland annat flygplansdelar inuti och utanför Pentagon:

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/index.html

Jämför till exempel färgerna på vrakdelen på denna bild som togs av en reporter tio minuter efter krashen och en bild på American Airlines Flight 77 tagen några månader innan 9/11.

... men du kommer väl hävda att den allmäktiga regeringen planterade alla bevisen mitt framför ögonen på folk. Ärligt talat så kommer jag aldrig förstå varför just Flight 77 och Flight 93 är de plan som konspirationsteoretikerna skänker mest tid åt att bevisa att de aldrig existerat, speciellt då det är de två planen man har hittat mest vrakdelar från.
Citera
2012-10-06, 10:47
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Har läst mycket om detta ämne sen cirka 5 år tillbaka, till och från. Det tar väldigt lång tid att sätta sig in i 9/11, läsa utredningarna, forska omkring och skapa sig en egen uppfattning. Det var inte bara 2 plan som körde in i trade center 1 & 2, 1 "plan" som kraschade i Pentagon och ett som störtade i Shanksville. Det är så mycket djupare än så. När man väl satt sig in i en del utav 9/11 (såsom wtc 7 t.ex.) så kommer det en hel del följdfrågor och massa olika saker som tar tid att läsa och lyssna på.

Hur som helst, under dessa 5 år så har jag verkligen stört mig på tonen emot "konspiratörer". Jag har själv argumenterat mot en del människor som vardagligen kalls för "truthers" eller "conspirators" (mest i början på dessa 5 år) men att förlöjliga deras åsikter eller att ha något emot dem personligt är något jag inte riktigt förstår. Det är som att varenda människa som argumenterar för den officiella rapporten eller som inte står på den ifrågasättande sidan antar att varje konspiratör får stånd utav idén att den amerikanska regeringen under bush skulle ha något att göra med 9/11. Som om de skulle driva sin idé för att antingen tjäna pengar eller för att på något sätt förolämpa offren som dog den hemska dagen. Man mer eller mindre gör dessa konspiratörer till de onda. Man får alltså inte ha en fri tanke eller åsikt för då är du dum i huvudet och en redneck som aldrig varit i storstaden. Man får absolut inte ifrågasätta den officiella utredningen eller den amerikanska regeringens agerande efter 9/11. Att säga att vissa i regeringen kände till attacken eller var inblandade i den är big no-no.

Detta diskuterade ni innan och jag ville bara ge min åsikt på saken. Jag är inte här för att debattera för att den officiella rapporten inte alls stämmer, det har jag gjort alldeles för mycket och det har tagit upp alldeles för mycket tid.

Arthur Dent bifogade ett väldigt bra och intressant klipp i en annan tråd som jag tycker alla bör se. Oavsett vilken åsikt du har rörande 9/11. Den tar upp många intressanta punkter.

Edit: Glömde länka

http://www.youtube.com/watch?v=sDPtiR4EQ2A

Det här är ett mycket viktigt inlägg som många borde försöka ta till sej. Det handlar inte om att man vill vara konspirationsteoretiker. För mej var det tvärt om i början, jag var oxå fanatisk anhängare av officiella versionen. Jag läste all info väldigt kritiskt, framförallt de officiella rapporterna, men till slut sa mitt förnuft till mej att nu går det inte längre att förneka att officiella versionen läcker som ett såll. Det är en ganska omtumlande upplevelse när man väl "vaknar upp" ur bubblan man befunnit sej i och ökar sin medvetandenivå till att omfatta följderna av ett 9/11 inside job.

Förmodligen har man nån form av förnekelsereflex igång som vägrar se utanför boxen. Man har blivit manipulerad o matad med den officiella versionen i TV o tidningar så till den grad att en alternativ teori uppfattas mot ett hot mot ens person trots att det egentligen bara är ett "hot" mot ens världsbild. Ungefär som att man skulle bli förbannad om någon påstod att ens mamma inte är ens riktiga mamma.

Jag kan inte begripa varför man ska ha skit för att man undersöker något med ett kritiskt sinne. Sväljer man allt som statsmakten förser oss med så sitter vi till slut i ett "1984". Det var exakt den här situationen som George Orwells varnade oss för men fårskocken tycker fortfarande det är bekvämt att sälla sej till majoriteten och få ryggdunkningar. Det är bekvämare än att faktiskt studera de officiella rapporterna.

Situationen påminner lite om den i Nazityskland. Nu i efterhand frågar vi oss hur det kunde hända, hur vanliga tyskar kunde låta det ske. Det var ju såklart pga att de i sitt hjärta köpte propagandan de försågs med av staten genom TV o tidningar. De som kritiskt undersökte propagandan insåg att det var lögner men blev stigmatiserade av alla andra. Många som reste sej o sa emot blev fängslade o.
Historien upprepar sej och det är dags för Dr Tinnitus och andra papegojor att lära sej tänka utanför boxen och inte spika sin åsikt i sten, Man måste lämna utrymme i sin världsbild för att den kan vara fel, annars utvecklas man aldrig. Det är fö väldigt naivt att tro att ens världsbild stämmer överens med den riktiga världen men med ett öppet ock kritiskt sinne närmar man sej verkligheten.

Det verkar som att många tror att statsmakten aldrig ljugit för sin befolkning. Vi har ju otaliga bevis i USAs historia på att dom gjort just det. "Massförstörelsevapen i Irak", Northwoods och "attacken" i Tonkinbukten under Vietnamkriget är bra exempel.

Ca 40 år efter den påstådda attacken i Tonkinbukten gick USAs Defense Secretary Robert McNamara ut med sanningen att attackerna ej ägt rum utan hade konspirerats ihop. Alla som hade attackerat "konspirationsteoretiker" fick lämna med svansen mellan benen. Hur kan alla papegojor vara så säkra på sin sak när historien visar att det hänt ett flertal gånger?

Jag har insett nu att inget man säger kan få någon annan att ändra ståndpunkt. Man har redan bestämt sej. Jag tror att man istället får försöka lära de här människorna hur man tänker logiskt, något som många av dom verkar sakna. I vår skola fick vi aldrig lära oss att tänka kritiskt utan vi blev uppfostrade att inte ifrågasätta läraren. Papegojorna som inte ifrågasatte belönades med bättre betyg. Vi blev stöpta till att bli löneslavar åt makten. Jag kan råda många av er att googla "The Trivium" som är en utmärkt metod för att lära sig tänka rationellt, något som vi blev berövade på under vår skolgång.

Ett annat tips är att se följande videoserie: http://www.youtube.com/playlist?list=PLD31E34390C5017E8&feature=plcp

Där pratar han bla om det här förnekelsestadiet som papegojorna befinner sej i. Det är del 19 i serien: http://www.youtube.com/watch?v=3vxY3ljK4ow&list=PLD31E34390C5017E8&index= 20&feature=plpp_video
Citera
2012-10-06, 10:56
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Min egen tro på den "officiella versionen" baserar ju till största delen på att det inte finns någon alternativ version att ens ta ställning till.

Kanske kommer det något försök till detta i sinom tid, men tills vidare verkar vi få nöja oss med lösryckta påståenden om exempelvis "smält stål", "hundratals explosioner" och "fritt fall"...

"Sy ihop" allt det där till något sammanhängande och trovärdigt så finns det kanske en startpunkt att utgå från...

/T

Du visar ju en stor brist på rationellt tänkande om du omfamnar officiella versionen bara för att du inte har tillgång till en omfattande alternativ teori. Det måste du förstå. Man måste inte ha en bestämd tro på officiella versionen eller en alternativ tro, det räcker som sagt att konstatera att officiella versionen inte stämmer.

Man behöver inte spekulera om andra teorier. Det räcker ju med att konstatera att den officiella versionen är en cover up o det kan ju inte förnekas om man tagit sej tid att studera rapporterna och alla turer runt dessa.

Grupper som tex AETruth.org fokuserar ju inte på andra teorier. De visar ju bara att de officiella rapporterna är bristfälliga och kräver en ny utredning.
Citera
2012-10-06, 11:02
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av InSpiritus
[...]
Situationen påminner lite om den i Nazityskland. Nu i efterhand frågar vi oss hur det kunde hända, hur vanliga tyskar kunde låta det ske. Det var ju såklart pga att de i sitt hjärta köpte propagandan de försågs med av staten genom TV o tidningar. De som kritiskt undersökte propagandan insåg att det var lögner men blev stigmatiserade av alla andra.
[...]
Nåja, kanske inte riktigt den vägen ...
Citera
2012-10-06, 11:13
Medlem
Citat:
Du visar ju en stor brist på rationellt tänkande om du omfamnar officiella versionen bara för att du inte har tillgång till en omfattande alternativ teori. Det måste du förstå. Man måste inte ha en bestämd tro på officiella versionen eller en alternativ tro, det räcker som sagt att konstatera att officiella versionen inte stämmer.
Man behöver inte spekulera om andra teorier. Det räcker ju med att konstatera att den officiella versionen är en cover up o det kan ju inte förnekas om man tagit sej tid att studera rapporterna och alla turer runt dessa.
Här (min kursivering) är vi eniga!
Men min uppfattning är att bristerna i flera rapporter beror på att det finns folk (från de högsta positionerna och neråt) som inte var vuxna sina uppgifter före/under/efter 9-11. (och som vill dölja detta)
Jag tillskriver alltså dessa ansvariga inkompetens, medan du och dina meningsfränder gör tvärtom, nämligen tillskriver dom en övermänsklig kompetens som klarat av att planera/genomföra/städa efter den gigantiska operation som ett inside job måste vara, detta utan att någonting påtagligt läckt ut.

/T
Citera
2012-10-06, 13:02
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Förmodligen har man nån form av förnekelsereflex igång som vägrar se utanför boxen.

Det finns att se utanför boxen och att totalt ignorera allt orimligt i vissa konspirationsteorier.

Vi kan till exempel ta teorin om att det inte var Flight 11, 175, 77 och 93 som kraschade den dagen - tillsammans så ska dessa plan ha haft över 250 personer ombord som bara spårlöst försvunnit. Om man inte vill tro att dessa personer omkom i plankrascherna den dagen så måste man ju således tro att:

1) De är med i konspirationen och gömmer sig.
2) De är påhittade av regeringen och har aldrig existerat.
3) Regeringen röjde undan dom på annat sätt.

Om man tittar på första alternativet så måste de antingen ha gått med på att lämna sina familjer bakom sig alternativt så är även deras familjer inblandade i konspirationen, vilket gör att siffran för de som är inblandade går upp åtminstone fem till tio gånger. Om de är påhittade så måste ju regeringen ha betalat en massa personer för att låtsas vara deras anhöriga och hoppas på att ingen känner igen dessa personer och avslöjar deras riktiga identitet. Tittar man på det tredje alternativet så undrar man varför man inte bara kraschade planen då det säkerligen hade varit det enklare alternativet.

Ju fler människor som är inblandade i en konspiration, desto större löper man risken att någon går ut med den. Enligt vissa så måste konspirationen inkludera tusentals personer, inklusive media runt om i världen, som helt utan kval ska ha tusentals människoliv på sitt samvete.
Citera
2012-10-06, 13:33
Medlem
Ser att jag fått svar på min andra post. Återkommer lite senare.

Tills dess vill jag bara länka en annan vinkel av WTC 7.

http://www.youtube.com/watch?v=K8InITc81do

Jag kan inte, för fem öre, förstå hur folk kan sitta hemma i TV soffan och köpa att eld tog ner den där byggnaden. Vart är det sunda förnuftet?
Citera
2012-10-06, 14:28
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Här (min kursivering) är vi eniga!
Men min uppfattning är att bristerna i flera rapporter beror på att det finns folk (från de högsta positionerna och neråt) som inte var vuxna sina uppgifter före/under/efter 9-11. (och som vill dölja detta)
Jag tillskriver alltså dessa ansvariga inkompetens, medan du och dina meningsfränder gör tvärtom, nämligen tillskriver dom en övermänsklig kompetens som klarat av att planera/genomföra/städa efter den gigantiska operation som ett inside job måste vara, detta utan att någonting påtagligt läckt ut.

/T

Jadu, om man inte redan själv konstaterat att mainstreammedian är död så kanske ditt påstående att ingenting påtagligt läckt ut stämmer. Om man däremot letar sej utanför den förljugna och manipulerande massmedian så inser man att det kryllar av läckta uppgifter. Du borde fundera på varför såna whistleblowers ej bereds nån plats i mainstreammedian. Nämner man detta blir man påhoppad av ett gäng papegojor som gapar "konspirationsteoretiker" utan att förstå att de själva blivit manipulerade att gapa "konspirationsteorier" om allt som går emot deras världsbild.

Som ett förslag kan du söka tex whistleblower 911 på youtube för att ta del av info som läckt ut. Dessutom ska man ha i åtanke att mörkertalet är enormt för dom som vågar gå ut med känslig info. De riskerar politiskt och socialt självmord och riskerar sitt jobb och många är rädda för sitt liv. Man märker ju tom här på ett betydelselöst forum som Flashback hur mobben som uppenbarligen hatar yttrandefrihet går på mot oliktänkande, tänk då hur dom tas emot i riktiga världen och speciellt då i USA. Barack Obama och GW Bush varnar ju tom för att spekulera om att den officiella versionen om 9/11 inte stämmer: http://www.youtube.com/watch?v=cuASoVK8f9c

Heja yttrandefriheten!
Citera
2012-10-06, 14:38
Medlem
Citat:
....

Som ett förslag kan du söka tex whistleblower 911 på youtube för att ta del av info som läckt ut. ....

Kan du peka på någon whistleblower vars utsagor stöder idén om ett inside job?
Visst finns det folk som kallas whistleblowers, men jag tycker nog att dom mest stöder min inkompetens-linje!

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in