Citat:
Och varför tycker just du att det inte är konstigt att kollapsen startar där byggnaden är som svagast = stora hålet?
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vet du vad du lyckades med nu igen? Du lyckades skriva en djävla massa ord utan att säga ett enda spår av substans. DU trollar, lägg av med det och svara på frågor du får istället.
Citat:
Skrev aldrig att pengarna fanns i Pentagon, utan utredningen om de saknade 2.3 Biljoner dollar fanns där. Det var ONI som hade hand om utredningen.
Ursprungligen postat av LimitIess
Det är relevant, eftersom er sida förvanskat så pass många citat genom åren gör det mig skeptiskt till det som presenteras utan vettiga källor. Som det där med pengarna du påstod fanns i pentagon (vilket egentligen saknar relevans imo).
(Office of Naval Intelligence)
Citat:
Inte läst tråden du länkade men längre ner på första sidan skriver han i stort sett: NTSB animation 99.9% accuracy. Why do you demand 99.9999% accuracy?
Jag är medveten vad den innebär, offentlighetsprincipen fungerar ungefär på samma sätt i Sverige men min poäng är att jag är osäker på om den ens är äkta eftersom rapporten inte nämner något om vad som tas upp i animationen. Eller äkta kanske är fel ord, men felaktig snarare. På Jref togs detta upp för många år sedan varför animationen visar fel i bland annat denna tråd; http://forums.randi.org/showthread.php?t=66047
Alltid bättre när kunniga personer förklarar varför det är fel, någonstans i tråden ska det även finnas bild på starten som visar att det redan från början är 10grader fel (vilket också är ungefär vad felet på slutet visar). Så läs inledande inlägg på den länken så kan vi nog släppa NTSB's felaktigheter sen?
Alltid bättre när kunniga personer förklarar varför det är fel, någonstans i tråden ska det även finnas bild på starten som visar att det redan från början är 10grader fel (vilket också är ungefär vad felet på slutet visar). Så läs inledande inlägg på den länken så kan vi nog släppa NTSB's felaktigheter sen?
Och sen när blev det mer trovärdigt att komma med information, rätta en artikel, what ever, som anonym person på ett forum än med sitt riktiga namn?
Randi forumet är som VoF, bara lite mer personangrepp på randi.
Om nu animationen stämmer till 99.9% så har jag fortfarande svårt att se hur flygplanet kan ha slagit omkull stolparna.
Du vet också att det du försöker göra här är att debunka en myndighet som har hand om alla flygplansolyckor m.m. i USA? Inte gör det mig något då det bara visar att det officiella utredningarna inte stämmer och vi behöver en ny och riktig utredning.
Så på något sätt så är en anonym person på nätet mer trovärdig än NTSB, är det din åsikt här?
Citat:
Finns ingen bild från artikeln jag länkade.
Alla är fel, eller de är väl snarare samma sak återberättade på olika ställen.
Varför artiklen har fel skrev jag i mitt tidigare inlägg:
Kolla bilderna igen, där den raka linjen börjar på lite darr (innan 10sekunder, kanske är en halv cm till 1cm i vidd) det kallas p-vågen, s-vågen är den del som är väldigt stora vågor närmare 20sekunder. Vid bomber, speciellt som är placerade under bottennivå eller på bottennivå, utgör dessa i regel lika stora vågor.
Varför artiklen har fel skrev jag i mitt tidigare inlägg:
Kolla bilderna igen, där den raka linjen börjar på lite darr (innan 10sekunder, kanske är en halv cm till 1cm i vidd) det kallas p-vågen, s-vågen är den del som är väldigt stora vågor närmare 20sekunder. Vid bomber, speciellt som är placerade under bottennivå eller på bottennivå, utgör dessa i regel lika stora vågor.
Vet du om det mättes och om den seismiska datan kommer från mer än ett ställe?
Citat:
Tänker inte försvara William R här då jag inte vet så mycket om honom.
Författaren baserar snarare sina slutsatser på vittnesmålet från William Rodriguez som i sig är en mycket omfattande historia men som visat sig vara falsk. I denna spoiler är en sammanställning av vittnesmål skapat av en snubbe på JREF; Den visar tydligt att det var en eldboll/explosion i hisschakten som orsakade det vaktmästaren kallar bomber.Rekommenderas starkt till alla läsare (Först hade han ett annat vittnesmål men det kan du läsa mer om i länken i spoilern.
http://forums.randi.org/showpost.php?p=1907291&postcount=40
Men exakt vad och vem är det som säger att han ljuger?
Hur förklaras Jenny Carr's inspelning och flera andra vittnesmål som styrker bomb-teorin?
Och på vilket sätt visar detta att det inte var bomber i eller i närheten av lobbyn.
För många och för stora explosioner rapporterades för att avskrivas som flygbränsle. Väggar och hissdörrar är inte gjorda enbart av papp.
http://www.youtube.com/watch?v=AgyeDF37jUI
http://www.youtube.com/watch?v=bCc9PuQA9b4
Hur mycket flygbränsle krävs det för att explodera med sådan kraft som det nu vittnas om och hur mycket kan ha runnit ner efter den stora eldbollen/explosionen vid krashen?
Att det luktade tvivlar jag inte på, men att blint tro att det är bränslet från flygplanet som orsakat dessa explosioner för att det luktar är verkligen något extra.
Citat:
Så om jag har förstått rätt så är ditt argument att det luktade flygbränsle så därför var det flygbränsle som exploderade så kraftigt att folk lyftes från marken, hissdörrar och väggar slogs bort och även pelare i källaren delades?
Nu skrev jag om detta ovan. Bilden är den som visar den seismiska aktiviteten och som Graeme baserat sin rapport på, dock på ett felaktigt sätt. Att den inte säger dig så mycket är för att du inte har kunskap om det du pratar om tyvärr, om du vore lite mer ärlig mot dig själv skulle du inse att den rapport du länkar till är felaktig vilket jag argumenterar för ovan.
Seismisk data och varför william rodrigez inte talar sanning ser du i svarat ovan med sammanställning från JREF
Citat:
Du skrev: Majoriteten om inte alla vittnesutsagor som florerar på sanningssökarnas sida är falska eller tagna ur sitt sammanhang.
Vi släpper den då, orkar inte gå tillbaks och citera vad jag skrev och ditt svar till det.
Vilket inte är sant, många vittnesmål och citat kommer från videoklipp på människor som precis kommit ut ur tornen som berättar om bomber och stora explosioner, t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=mmC_HKRu428
Tänk nu också på att den så kallade flygbränsle-explosionen (som vanligtvis bränner saker betydligt mer än vad som skedde vid wtc) inträffade innan brandmännen samlades i lobbyn.
Citat:
Du har länkat till en post som citerar vittnesmål om att det luktar flygbränsle, hur är detta att visa att det inte var bomber?
Jag har nu beskrivit för dig varför den seismiska datan visar att det itne var bomber, jag har även visat varför Rodrigez vittnesmål inte tyder på bomber.
Citat:
Precis.
Miss av mig. Varför de spränges upp är på grund utav en explosion i hisschakten, vilket alla vittnesmål tyder på.
Citat:
Beror helt på vart ifrån du plockar citaten.
Jag återkommer med ett antal urplockade citat om du inte bara kommer vifta bort dem? Om så är fallet finns ingen mening med att jag tar mig tid.
Inte har jag koll på varenda sida på nätet och det är lite fel av dig om du ska svartmåla en artikel eller en grupp för vad en fjortis skriver i sin blogg.
Citat:
Det du skrivit är att bilden du länkade till som kommer från en artikel som i sig stödjer bombteorin (som jag inte har länkat till) visar att det inte var några explosioner.
Jobbigt eftersom jag inte tolkar obesvarat på samma sätt som dig uppenbarligen. Jag har skrivit tre gånger nu varför den seismiska datan är felaktigt tolkad i rapporten du länkade, och du frågar fortfarande efter varför.
Ändå påstår du att det var stora explosioner från flygbränslet, så hur ska du ha det?
Du har fortfarande inte sagt vad det är som är fel i artikeln jag länkade förutom att du säger att William R ljuger.
Han är ändå inte ensam att vittna om explosioner i källaren och lobbyn…
Citat:
Du har som vanligt noll koll.
Måste iväg nu, men börjar på listan så småningom. Just nu verkar vi snart vara klara med wtc 1+2 och pentagon och varför dina konspirations teorier inte stämmer där.
Berätta gärna för oss hur det gått till, då det troligtvis mesta av flygbränslet brann upp redan vid krashen kan ha exploderat med en sådan kraft i lobbyn och källaren som det nu vittnas om.