Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
3st intressanta videoanalyser av David Chandler (dem 2 sista länkarna är med svensktext):
Rockets at the World Trade Center (3min)
South Tower Smoking Guns (2min)
South Tower Smoking Guns Follow-up (3min)
Finns det andra hypoteser till det vi ser här eller är Chandler inne på rätt spår?
Skulle vara väldigt intressant att höra vad det som skulle kunna få bråte som slungas bort från byggnaden att ändra riktning i luften utan att krocka med något, och hur det kommer sig att vi ser bråte som "faller" fortare än fritt fall?
Mycket kass videoanalys och uppenbart riktat till att förvirra den i fysik okunniga massan.
Det objektet som det påstås falla snabbare än fritt fall har faktiskt en och/eller två mycket enkla förklaringar.
1.
Detta objekt startar sitt fall något tidigare innan själva kollapsen hunnit starta... därför har detta objekt hunnit accelerera under brandröken någon eller några sekunder och därför hunnit upp i högre hastighet när det dyker upp (ner :P) utanför röken.
När objektet startar sitt fall är inte synligt därför att röken är i vägen.
2.
En annan förklaring är att man jämför detta objekts hastighet med nedre delen av den fallande byggnaden som helt uppenbart faller saktare än fritt fall. Att objektet faller om nedre delen som bromsas av motkrafter är inte konstigt utan förväntat.. Att denna del av byggnaden skulle falla i fritt fall är det bara okunniga foliehattar som påstår.
Förstår ni nu... Byggnaden kollapsar inte i fritt fall och detta är ett bevis för det.
A&E gör bort sig en ytterligare gång och visar verkligen hur oseriösa de är. Har man lite kunskap om fysik så löser man detta "problem" på 1 min vilket de uppenbarligen inte har.
Sen så är det bara puckat och saknar mening att påstå att detta objekt faller snabbare än fritt fall då det inte styrker någon konspirationsteori. De tror att de bevisar något men vräker egentligen bara ur sig en massa värdelös skit.