Nej, det borde vara enormt mycket lättare att flyga snett in i byggnaden istället för att glida ovanför marken i flera hundra meter. Det är inte en go-cart.
Jag har släppt saker från flygplan tusentals gånger och det är mycket lättare att träffa en avsedd punkt från planflykt än från varje form av vinklad inflygning.
Om du låtsas vara glömskt och okunnig så är det inte mycket jag kan göra åt det. Det lyckas du åtminstone med men jag blir inte imponerad av sådana färdigheter. Varför frågade du om du hade sagt "pull it" när du en och en halv timma tidigare hade tagit upp just det uttalandet?
Jag trodde att du läste mina inlägg. Jag sa dessutom aldrig "pull it" jag sa att han i videon sa "they pulled it" och frågade vad det var för klipp.
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jag har släppt saker från flygplan tusentals gånger och det är mycket lättare att träffa en avsedd punkt från planflykt än från varje form av vinklad inflygning.
Är det här trollning på hög nivå eller efterbliven het?
Släppt saker från ett flygplan tusentals gånger? HAHAHAHAH, eh, från vilket flygplan och vad för föremål? Vi pratade dessutom inte om att släppa något, utan att krascha med flygplanet vilket är lättare att göra om man kommer i en vinkel än att flyga lågt parallellt med marken en bra bit innan man kraschar.
Snälla
Eftersom ni tävlar i världsmästerskapen i feltolkning så ska jag förtydliga;
Är det här trollning på hög nivå eller efterbliven het?
Är särskrivning ett bevis på efterblivenhet?
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Släppt saker från ett flygplan tusentals gånger? HAHAHAHAH, eh, från vilket flygplan och vad för föremål?
Snälla, använd en av dina hjärnceller så kan du säkert lista ut det...
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Vi pratade dessutom inte om att släppa något, utan att krascha med flygplanet vilket är lättare att göra om man kommer i en vinkel än att flyga lågt parallellt med marken en bra bit innan man kraschar.
Beskriv din kompetens på området så att vi kan bedöma din trovärdighet. Jag hävdar med bestämdhet att ett flygplan som flygs och ett föremål som släpps från flygplan beskriver samma fysiska banor med beaktande av energitillförsel.
Senast redigerad av Powerless1 2012-06-13 kl. 09:22.
Är särskrivning ett bevis på efterblivenhet? Snälla, använd en av dina hjärnceller så kan du säkert lista ut det... Beskriv din kompetens på området så att vi kan bedöma din trovärdighet. Jag hävdar med bestämdhet att ett flygplan som flygs och ett föremål som släpps från flygplan beskriver samma fysiska banor med beaktande av energitillförsel.
Nej, det kan vara ett tecken på dyslexi, att jag hade råkat trycka på space är ett slarvfel och jag är dessutom bättre än du på det svenska språket och bättre på att stava både på engelska och svenska.
Är det så svårt att berätta vad för flygplan och vilka föremål du har släppt "tusentals gånger"?
Beskriv din kompetens på området så vi kan bedöma din trovädrighet, just nu ligger du på den här nivån "aZzå Jaa springer 100 meter på 8 seckunder lååvaR!!!"
Beskriv din kompetens på området så vi kan bedöma din trovädrighet, just nu ligger du på den här nivån "aZzå Jaa springer 100 meter på 8 seckunder lååvaR!!!"
I det tidigare inlägget beskrev jag att jag hade kompetens att både framföra ett flygplan till en viss punkt och att fälla föremål från ett flygplan mot en viss punkt. Jag trodde att jag med det redan beskrivit det, men man lyckas inte jämt här i världen.
Ursäkta än en gång, men ovederhäftiga uppgifter kräver ibland ett bemötande. Även om man vet att de är omöjliga att ta in för en del.
Senast redigerad av Powerless1 2012-06-13 kl. 15:14.
Ursäkta, men jag måste få ytterligare ett tillfälle att bemöta tramset i tråden, lååvaR!!! att det inte blir dåligt stavad svenska.
Vad har dessa beskrivningar, plus en massa smileys, med tråden om 9/11 att göra?
Var denna uppmaning till dig för svår för att förstå?
Tex. PA-18, PA-22, PA-25, PA-28, DR-400, 7GCBC, 8GCBC, EV-97 mfl.
I det tidigare inlägget beskrev jag att jag hade kompetens att både framföra ett flygplan till en viss punkt och att fälla föremål från ett flygplan mot en viss punkt. Jag trodde att jag med det redan beskrivit det, men man lyckas inte jämt här i världen.
Ursäkta än en gång, men ovederhäftiga uppgifter kräver ibland ett bemötande. Även om man vet att de är omöjliga att ta in för en del.
Det var svar på ditt tragiska försök att leka bättre och översittare, som du dessutom failade på.
Vad är det du ens vill ha sagt? Vill du skryta om hur cool du är som kan "framföra ett flygplan till en viss punkt"?
Du ploppade upp där och började mumla om att det är lättare att släppa något från planflykt än vid vinklad inflygning, liksom jaha? det är ju glasklart att det är lättare att göra det, men det var inte ens vad som diskuterades? Så vad tillför du till det här?
Som sagt, det finns en tråd för att bara posta länkar. När jag skriver här är jag intresserad att diskutera, höra alternativa teorier hur galna de än känns för mig.
Vad har jag struntat i att svara på menar du? Bara för att jag inte har med all din text i citaten betyder inte det att jag inte svarat. Tenor frågade dig en fråga för någon sida sen, den fick ju inget svar utan mer ett politiker svar med massa prat om annat, silverax verkar du satt på ignore så du visar lite dubbelmoral måste jag säga. Sen hoppar du över vissa delar i mina inlägg med, så det känns spontant bara konstigt att du ska sluta av den anledningen du ger.
Trams och troll har jag slutat svara på, vilket det alltid slutar med från vissa personer här på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av LimitIess
Du menar YT-klippet som påstås baseras på en rapport? Du länkade rapporten och i den existerar inte animationen och ingenstans påstås att det vore en konspiration, att det vore omöjligt för planet eller liknande. Gällande pengarna är det inget jag hört innan, men jag ställer mig tveksam till det då denna typ av information i regel är falsk från er sida. Förr var det väl någon viktig information som fanns i wtc7?
Tycker du att du vinner trovärdighets poäng genom att kalla alla lögnare hela tiden?
Men det är väl lite så ni duhbunkers funkar, anklaga alla andra för det ni själva gjort er skyldiga till.
Som jag skrev så blev det släppt genom en FOIA-request.
Det skulle vara väldigt konstigt om animationen dyker upp i "rapporten" efter det, då rapporten släpptes före FOIA släppet.
(FOIA - Freedom of Information Act)
Citat:
Det är väl det här du menar med att jag inte svarat dig? Jag svarar men du ignorerar det för du har ju postat din länk och då är det klart.
Nej, fel igen.
Citat:
De så kallade "artiklarna" har fel, hade du haft någon som helst kunskap om det du pratar om hade du förstått det. Bomber skapar inte minimala (näst intill obefintliga p-vågor) för att sedan ha enorma s-vågor, särskilt inte om de påstås finnas på bottenvåningen/källaren.
Menar du nu till den jag länkade till eller därifrån du tog bilden?
Förklara gärna vad som är fel och vart i artikeln jag hittar felet.
Citat:
Den som skrivit artikeln måste vara en mycket subjektiv person utan någon som helst sakkunskap. Författaren av artikeln menar till och med att han ser en spike innan raset men det ser du på bilderna att det inte existerar.
Så med andra ord så är det endast den bilden som gäller?
Sen om jag får vara ärlig så säger den bilden du länkade till inte så mycket.
Citat:
Författaren baserar snarare sina slutsatser på vittnesmålet från William Rodriguez som i sig är en mycket omfattande historia men som visat sig vara falsk. Först trodde han det var en generator som exploderade men efter något år insåg denna vaktmästare att det fanns massor av pengar att tjäna på att hävda det han hävdar. Är du intresserad att gå djupare i den sökte jag efter en djupgående sammanfattning och hittade denna (Rekommenderar att läsa denna då den visar vilken hycklare han faktiskt är) https://sites.google.com/site/911stories/home
Än en gång så länkar du till en turistguide som visats sig vara lika seriös som en påse jordnötter.
Och om jag inte missminner mig så har han blivit sågad vid fotknölarna även i den här tråden. Som jag skrev tidigare: Sök info om honom (Mark Roberts) i tråden eller på nätet.
Om inte det funkar för dig så läs det han skriver på sina sidor utan att svälja allt med hull och hår, och för skojs skull, jämför det han skriver med de officiella utredningarna.
Jag större förtroende för en Kalle Anka tidning än någonting alls som kommer från den mannen.
Citat:
Var inte så barnslig, du förstår precis vad jag menar. Du kan posta länkar om du förklarar och skriver med egna ord vad du vill ha fram med dem, inte som i ditt senaste inlägg där du postar 3 länkar som svar. Vill du ha en seriös diskussion så lägg dig inte på denna nivå.
Det är en ren lögn, punkt.
Sen om jag nu skulle länka till vittnesmål så är det väl uppenbart vad jag vill få fram, speciellt efter ditt "uttalande".
Eller menar du att du behöver en förklaring till varje vittnesmål om jag nu skulle ha kastat upp några länkar? Ingen tappar tråden så fort.
Citat:
Visa mig gärna på vilket sätt det är en lögn. Vilka citat hänvisar till bomber menar du? Er sida har för vana att förvanska och ta citat ut sitt sammanhang är väl knappast någon nyhet?
Om du har något som inte kommer från tursistguiden/mytomanen Mark Roberts så tar vi det därifrån.
Citat:
Vilket klipp visar när hissdörrar sprängs upp?
Har aldrig skrivit att det finns ett videoklipp på det.
Citat:
Vad är lögn av det jag skrivit? Seismiska datan för att din länk säger annat? De förvanskade citaten? Om du vill kan jag rada upp alla citat som är tagna ur sitt sammanhang och används utav er?
Visst gör du det.
Men ta då något direkt från källan och inte något som mytomanen Mark Roberts har kockat ihop.
Citat:
Ta gärna fram vad du nu vill ha svar på som inte redan besvarats.
Skedmatning igen?
Jobbigt att söka eller backa några sidor?
Citat:
Ett tillägg jag skulle vilja göra för framtida diskussion. Skulle du kunna sammanfatta en lista på säg 5-10 punkter på de saker du anser är de som talar mest för en konspiration? Till exempel NTSBs rapport eller liknande. Vore nog intressantare att diskutera de saker du anser vara mest viktiga än alla smådetaljer.
The Missing Jolt.
Den osynliga pile drivern.
WTC7 fritt fall.
WTC7 förhandskännedom: http://www.youtube.com/watch?v=DHh0D1p30Dc
Termit fynden.
Alla vittnesmål.
Bristen på de officiella utredningarna. T.ex. http://www.youtube.com/watch?v=TULmLtqRXZ4
Att NIST eller någon annan officiell person/myndighet inte förklarar kollapsen av tornen.
Att riktiga tester/undersökningar/experiment som gjorts t.o.m. innan 9/11 visar att NISTs teorier är fel, ta t.ex David Proes arbete.
Att NIST vägrar låta ingenjörer och arkitekter ta del av datan från NIST-wtc7-animationen. might jeopardize public safety
Och de uppenbara lögnerna från NIST och co t.ex. att det inte finns vittnen till explosioner.
Sfärerna
Alla videoklipp, t.ex: http://www.youtube.com/watch?v=bxdQMLNwo38 http://www.youtube.com/watch?v=WtaBPbr7-s0
Vet du vad du lyckades med nu igen? Du lyckades skriva en djävla massa ord utan att säga ett enda spår av substans. DU trollar, lägg av med det och svara på frågor du får istället.
Trams och troll har jag slutat svara på, vilket det alltid slutar med från vissa personer här på FB.
Hur vore det om du förklarade på vilket sätt mina och andras inlägg var trams och trollande? Mina inlägg verkar ju stå kvar, så jag antar att de höll måttet. Jag har använt samma källor som dig. Jag har förklarat varför jag tror det jag tror. Jag har t.o.m. försökt att gå dig till mötes genom att skriva som dig och diskutera vilken sorts flygplan (eller annat) som kan ha flugit in i WTC om det inte var UA175:s 767:a. Du vet, det där som du kallar "olika alternativa historier som är så omöjliga att det får sagan om tomten och påskharen att låta möjlig", trots att du inte har nåt vettigare att komma med. Jag har sökt uppgifter om andra möjliga flygplanstyper men inte hittat nån, även om det kanske finns sån information. Har du försökt att göra det? Det är ju ändå teorin som du tror på.
För att vara nån som verkar förlita sig så mycket på expertuttalanden visar du en förvånande nonchalans mot de till synes välinsatta invändningar som flera användare här i tråden har gjort mot dina, enligt mig, alltför kategoriska uttalanden om vad flygplan kan göra. Jag tror som sagt att det beror på att du bara hör det du vill höra, vilket väl inte minst stöds av att du har börjat ignorera obekväma frågor och användare. Vi försöker diskutera med dig. Alla håller inte med dig, men det är inte samma sak som trollande eller tramsande. Det är nåt man får räkna med på ett diskussionsforum. I den här takten kommer du snart bara att dela länkar med dig själv, men det är kanske det som du vill? Då kan du ju fortsätta att stå oemotsagd och "veta" att det var en konspiration i elva år till. Och elva år till. Och elva år till...
Tycker du att du vinner trovärdighets poäng genom att kalla alla lögnare hela tiden? Men det är väl lite så ni duhbunkers funkar, anklaga alla andra för det ni själva gjort er skyldiga till.
Det är relevant, eftersom er sida förvanskat så pass många citat genom åren gör det mig skeptiskt till det som presenteras utan vettiga källor. Som det där med pengarna du påstod fanns i pentagon (vilket egentligen saknar relevans imo).
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Som jag skrev så blev det släppt genom en FOIA-request. Det skulle vara väldigt konstigt om animationen dyker upp i "rapporten" efter det, då rapporten släpptes före FOIA släppet.
(FOIA - Freedom of Information Act)
Jag är medveten vad den innebär, offentlighetsprincipen fungerar ungefär på samma sätt i Sverige men min poäng är att jag är osäker på om den ens är äkta eftersom rapporten inte nämner något om vad som tas upp i animationen. Eller äkta kanske är fel ord, men felaktig snarare. På Jref togs detta upp för många år sedan varför animationen visar fel i bland annat denna tråd; http://forums.randi.org/showthread.php?t=66047
Alltid bättre när kunniga personer förklarar varför det är fel, någonstans i tråden ska det även finnas bild på starten som visar att det redan från början är 10grader fel (vilket också är ungefär vad felet på slutet visar). Så läs inledande inlägg på den länken så kan vi nog släppa NTSB's felaktigheter sen?
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Menar du nu till den jag länkade till eller därifrån du tog bilden?
Förklara gärna vad som är fel och vart i artikeln jag hittar felet.
Alla är fel, eller de är väl snarare samma sak återberättade på olika ställen.
Varför artiklen har fel skrev jag i mitt tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av soderb
Bomber skapar inte minimala (näst intill obefintliga p-vågor) för att sedan ha enorma s-vågor, särskilt inte om de påstås finnas på bottenvåningen/källaren. Den som skrivit artikeln måste vara en mycket subjektiv person utan någon som helst sakkunskap. Författaren av artikeln menar till och med att han ser en spike innan raset men det ser du på bilderna att det inte existerar.
Kolla bilderna igen, där den raka linjen börjar på lite darr (innan 10sekunder, kanske är en halv cm till 1cm i vidd) det kallas p-vågen, s-vågen är den del som är väldigt stora vågor närmare 20sekunder. Vid bomber, speciellt som är placerade under bottennivå eller på bottennivå, utgör dessa i regel lika stora vågor.
Författaren baserar snarare sina slutsatser på vittnesmålet från William Rodriguez som i sig är en mycket omfattande historia men som visat sig vara falsk. I denna spoiler är en sammanställning av vittnesmål skapat av en snubbe på JREF; Den visar tydligt att det var en eldboll/explosion i hisschakten som orsakade det vaktmästaren kallar bomber.Rekommenderas starkt till alla läsare (Först hade han ett annat vittnesmål men det kan du läsa mer om i länken i spoilern.
Så med andra ord så är det endast den bilden som gäller?
Sen om jag får vara ärlig så säger den bilden du länkade till inte så mycket.
Nu skrev jag om detta ovan. Bilden är den som visar den seismiska aktiviteten och som Graeme baserat sin rapport på, dock på ett felaktigt sätt. Att den inte säger dig så mycket är för att du inte har kunskap om det du pratar om tyvärr, om du vore lite mer ärlig mot dig själv skulle du inse att den rapport du länkar till är felaktig vilket jag argumenterar för ovan.
Citat:
Än en gång så länkar du till en turistguide som visats sig vara lika seriös som en påse jordnötter.
Och om jag inte missminner mig så har han blivit sågad vid fotknölarna även i den här tråden. Som jag skrev tidigare: Sök info om honom (Mark Roberts) i tråden eller på nätet.
Om inte det funkar för dig så läs det han skriver på sina sidor utan att svälja allt med hull och hår, och för skojs skull, jämför det han skriver med de officiella utredningarna.
Jag större förtroende för en Kalle Anka tidning än någonting alls som kommer från den mannen.
Seismisk data och varför william rodrigez inte talar sanning ser du i svarat ovan med sammanställning från JREF
Citat:
Det är en ren lögn, punkt. Sen om jag nu skulle länka till vittnesmål så är det väl uppenbart vad jag vill få fram, speciellt efter ditt "uttalande".
Eller menar du att du behöver en förklaring till varje vittnesmål om jag nu skulle ha kastat upp några länkar? Ingen tappar tråden så fort.
Vi släpper den då, orkar inte gå tillbaks och citera vad jag skrev och ditt svar till det.
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashad
Om du har något som inte kommer från tursistguiden/mytomanen Mark Roberts så tar vi det därifrån.
Jag har nu beskrivit för dig varför den seismiska datan visar att det itne var bomber, jag har även visat varför Rodrigez vittnesmål inte tyder på bomber.
Citat:
Har aldrig skrivit att det finns ett videoklipp på det.
Miss av mig. Varför de spränges upp är på grund utav en explosion i hisschakten, vilket alla vittnesmål tyder på.
Citat:
Visst gör du det. Men ta då något direkt från källan och inte något som mytomanen Mark Roberts har kockat ihop.
Jag återkommer med ett antal urplockade citat om du inte bara kommer vifta bort dem? Om så är fallet finns ingen mening med att jag tar mig tid.
Citat:
Skedmatning igen?Jobbigt att söka eller backa några sidor?
Jobbigt eftersom jag inte tolkar obesvarat på samma sätt som dig uppenbarligen. Jag har skrivit tre gånger nu varför den seismiska datan är felaktigt tolkad i rapporten du länkade, och du frågar fortfarande efter varför.
Citat:
The Missing Jolt.
Den osynliga pile drivern.
WTC7 fritt fall.
WTC7 förhandskännedom: http://www.youtube.com/watch?v=DHh0D1p30Dc
Termit fynden.
Alla vittnesmål.
Bristen på de officiella utredningarna. T.ex. http://www.youtube.com/watch?v=TULmLtqRXZ4
Att NIST eller någon annan officiell person/myndighet inte förklarar kollapsen av tornen.
Att riktiga tester/undersökningar/experiment som gjorts t.o.m. innan 9/11 visar att NISTs teorier är fel, ta t.ex David Proes arbete.
Att NIST vägrar låta ingenjörer och arkitekter ta del av datan från NIST-wtc7-animationen. might jeopardize public safety
Och de uppenbara lögnerna från NIST och co t.ex. att det inte finns vittnen till explosioner.
Sfärerna
Alla videoklipp, t.ex: http://www.youtube.com/watch?v=bxdQMLNwo38 http://www.youtube.com/watch?v=WtaBPbr7-s0
Måste iväg nu, men börjar på listan så småningom. Just nu verkar vi snart vara klara med wtc 1+2 och pentagon och varför dina konspirations teorier inte stämmer där.