2015-08-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej jag glömde inte ytan
Det gjorde du eller så begriper du inte, jämförelsen med bowlingklot och den egna foten är något förvirrad
Citera
2015-08-16, 14:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det ser ut som lagerlokaler vilket inte är samma sak. En lagerlokal är ungefär samma sak som ett plåtskjul. Och det vore mycket märkligt om de skulle klarat sig om de varit i närheten

Så vilka hus är det då du tyckte var underliga att de står kvar? Hur långt bort från explosionen stod dessa? Och varför började du svamla om detta helt plötsligt i wtc-tråden?
Citera
2015-08-16, 14:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det gjorde du eller så begriper du inte, jämförelsen med bowlingklot och den egna foten är något förvirrad

Nej det är inte konstigt alls med tanke på att du börja yra om pansarbrytande ammunition
Kollade upp lite snabbt hur pansarbrytande ammunition definieras och det visar sig att även där är det nämligen främst hastighet och massa - inte materialets hårdhet - som är avgörande:
För tyngre pansar till exempel stridsvagnar utnyttjas projektiler som genom sin höga energi (ej hårdhet) på liten yta "arbetar" sig genom pansaret.

Eftersom du fortfarande inte har svarat på frågan ifall du anser att wtc var bepansrat så hoppas jag du har förstått att så inte var fallet och att vi kanske kan gå vidare till något mer relevant nu?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-08-16 kl. 15:03.
Citera
2015-08-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är inte konstigt alls med tanke på att du börja yra om pansarbrytande ammunition
Kollade upp lite snabbt hur pansarbrytande ammunition definieras och det visar sig att även där är det nämligen främst hastighet och massa - inte materialets hårdhet - som är avgörande:
För tyngre pansar till exempel stridsvagnar utnyttjas projektiler som genom sin höga energi (ej hårdhet) på liten yta "arbetar" sig genom pansaret.

Eftersom du fortfarande inte har svarat på frågan ifall du anser att wtc var bepansrat så hoppas jag du har förstått att så inte var fallet och att vi kanske kan gå vidare till något mer relevant nu?

Då läste du kanske också att man behöver en hastighet på mach 3 eller över?
Citera
2015-08-16, 15:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då läste du kanske också att man behöver en hastighet på mach 3 eller över?

Ja som jag skrev så är det hastighet och massa som är avgörande - inte hårdhet. Förstår du fortfarande inte vad det betyder för ditt svammel om att planet var gjort av "aluminium" så kan jag berätta det för dig nu - det betyder att det spelar ingen större roll vad planet var gjort av eftersom dess rörelseenergi var fullt tillräcklig för att bryta igenom fasaden precis som också skedde.

Du har fortfarande inte svarat på om du tror att wtc var bepansrat?
Citera
2015-08-16, 18:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Dina lärare måste varit mycket förvånade över att byggnaderna i den här explosionen stod kvar: https://www.youtube.com/watch?v=dgurTdK0PTA

Att du verkar ha svalt det sista av din pyttehjärna verkar vara uppenbart, vad fan har den med ämnet att göra och om den har det förklara med ord vad du vill sagt, eller är det en för avancerad lösning för dig??

Jag hade lärare som vad byggingenjörer, det är jag säker på att du inte hade.
Citera
2015-08-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag tycker att det rent konceptuellt borde räcka med ett barns förståelse gällande korthus som ramlar ihop och dominobrickors förmåga att välta varandra. Men det är klart... Ett barn skulle lika gärna kunna försöka förklara det med laserkanoner, osynliga missiler, aliens och nanotermitexplosioner (troligen med annat namn).

Att det ramlar ihopp ja. Men mer varför och hur. Vi läste och räknade en massa på hållfasthet. Men tror inte vi var inne på hur det blir vid upphettning. Var mer i normaltillstånd som att bygga en hiss, hur grov skall vajern vara osv.

Men å andra sidan är ett barn bra på att förstå hur spelet loppan funkar. Där man trycker på den i bak och så hoppar den in i skålan.
Citera
2015-08-17, 18:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Att det ramlar ihopp ja. Men mer varför och hur. Vi läste och räknade en massa på hållfasthet. Men tror inte vi var inne på hur det blir vid upphettning. Var mer i normaltillstånd som att bygga en hiss, hur grov skall vajern vara osv.

Men å andra sidan är ett barn bra på att förstå hur spelet loppan funkar. Där man trycker på den i bak och så hoppar den in i skålan.
Jo den stora skillnaden här är att trådens eget lilla barn skulle ifrågasätta loppans förmåga att hoppa även om det var han själv som tryckte på den, bara någon på youtube sa att det är omöjligt. Men det skall bli spännande att se om vi får några svar på alla frågor som lämnats obesvarade till förmån för nya obesvarade frågor... Spänningen är enorm.
Citera
2015-09-03, 20:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
tillbaka till framtiden förutspådde 9/11 eventet

https://www.youtube.com/watch?v=pFM02ItYKbY
Det kan mycket väl vara det bästa konspirationsbeviset någonsin.

Twin pines mall blev Lone pine mall, precis som när båda tvillingtornen blev eh... noll.

När Marty kom dit så var klockan 1:15. Men blev senare 1:16 som man kan vända upp och ned på!

Tidtagaruret som började på 1:18 slog senare över till 1:19.

Och det mest avgörande beviset. Om man räknar "fönster" i klocktornets klocka så visar den vid ett tillfälle timvisaren i det tionde fönstret och minutvisaren i det tolfte fönstret. Räknar man lite fel så blir det alltså 911
Citera
2015-09-04, 17:16
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Detta med fritt fall och strukturellt motstånd....

Tänk att det ska vara så svårt att begripa för konspirationsteoretiker...

Även om WTC7, en del av byggnaden, föll i fritt fall i 2,25 s så betyder det inte alls att det under den tiden inte kan ha funnits något strukturellt motstånd alls. Det kan mycket väl ha funnits strukturellt motstånd under dessa 2,25 s men att det inte var nog för att på denna korta tid ha givit några synbara eller ens mätbara skillnader i tid sett till möjligheterna man har att analysera det hela, alltså vanliga videofilmer.

Låt säga att en så stor del av bärigheten ger sig att kollaps initieras, men ett antal bärande strukturer stretar emot med är för svaga för att ge ett synligt motstån då de helt enkelt knäcks, viks eller går av. Det kan alltså handla om rejäla stålbjälkar etc som ska klara ett antal ton innan de böjs, men då hundratals ton plötsligt brakar ner så är det ju inte mycket att sätta emot utan de får ge sig.

Tänk så, här, ett litet exempel.
Tar man en eller ett par tomma läskburkar så kan man faktiskt stå på dessa med sin kroppsvikt. Så stort strukturellt motstånd kan de alltså ge. Men skulle man plötsligt öka belastningen över vad de klarar att bära så hinner man knappt med innan de knölat ihop sig och blir platta. Det går fort.
Så vad du försöker säga är att det inte fanns något mätbart strukturellt motstånd även fast det fanns ett strukturellt motstånd?

Dessa 2,25 sekunderna som WTC 7 är i fritt fall är det enda som fortfarande håller min konspirationsglöd igång och jag vet inte hur jag skall motsäga dig, vilket lägger glöden närmare på att blåsas ut. Jag ligger verkligen 50/50 på hurvida det är en konspiration.
Senast redigerad av LegaliseItNow 2015-09-04 kl. 17:34.
Citera
2015-09-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Så vad du försöker säga är att det inte fanns något mätbart strukturellt motstånd även fast det fanns ett strukturellt motstånd?

Dessa 2,25 sekunderna som WTC 7 är i fritt fall är det enda som fortfarande håller min konspirationsglöd igång och jag vet inte hur jag skall motsäga dig, vilket lägger glöden närmare på att blåsas ut. Jag ligger verkligen 50/50 på hurvida det är en konspiration.

Det strukturella motståndet kan ju t ex vara så svagt att en tidsskillnaden på den korts sträckan och tiden inte blir så stor, kanske t o m svår att se med blotta ögat.

Kolla t ex tornen där många ylar om att de föll för fort, föll i fritt fall. Men mäter man tallriken så är den ju definitivt inte i fritt fall,mutan något bromsar alltså, typ den underliggande strukturen medan den mosas.....
Citera
2015-09-05, 15:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Länkposter raderade.

//mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem