Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Jag upprepar min fråga. Vilka knäckfall har du använt i dina beräkningar och vilka plasticeringvillkor har du använt?
Sen ska du länka vart jag påstås "sakna grundläggnade kunskaper i fysik".
Grejen är att du snackar massa smörja. Det är liksom inte svårt för sheepsen här som läst högstadie tekniken att veta vad plastisk deformation är. Problemet för dig är att förklara hur denna process kan medföra friställandet av energiprincipen då du gör gällande att metallen när den börjar mjukna uppför sig som luft, det är nämligen där du satt ditt gränsvärde vilket är i strid med vad som gäller för alla fasta material. Tom en vätska hade behöft tvingas undan och erbjudit motstånd, nu blir inte stål vätska och förlorar all hållfastighet vid visst definerat värde. Gå ner till 1.1.1 för att se simulering på hur balkarna uppför sig när de börjar bångna för värmen:
http://heiwaco.tripod.com/nist.htm <--- LÄS OCH FÖRSTÅ SHEEPLE
1) Förklara vad interna processer har för betydelse för masscentrums förflyttelse mot ground zero. Sätt upp villkor att inga externa processer förutom brand föreligger, exkludera CD. Energiprincipen satt ur spel då accelartionen för tex wtc 7 är g i 2.25 sekunder om brandorsaken skulle gälla.
2) Förklara för publiken hur 8 våningar för WTC 7 kan försvinna utan att ge motstånd under 2.25 sekunder.