2012-05-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Jag vet inte vad som hände vid Pentagon. Om det finns ett videoklipp som bevisar att det är ett flygplan som åker in i Pentagon, var är det klippet? Varför kraschade dom just i väggen och inte t ex genom taket? Vad hände med Pentagons försvarssystem?
Det här är ju frågor som har ställts massor med gånger. Och hur ska nån kunna besvara varför de kraschade genom väggen istället för taket? De kraschade mot väggen för att de gjorde det. Piloten kanske siktade på taket och missade.

Citat:
Observera att jag med dom här frågorna varken indirekt eller direkt påstår att det var en missil eller insiderjobb eller dylikt. Det här är funderingar. Däremot tror jag INTE att vi får veta den hela sanningen i dom "officella" rapporterna.
Men om du inte tror på de officiella rapporterna måste du ju ha nån teori om vad som egentligen hände. Vad TROR du kan ha hänt?
Citera
2012-05-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Det här är ju frågor som har ställts massor med gånger. Och hur ska nån kunna besvara varför de kraschade genom väggen istället för taket? De kraschade mot väggen för att de gjorde det. Piloten kanske siktade på taket och missade.

Men om du inte tror på de officiella rapporterna måste du ju ha nån teori om vad som egentligen hände. Vad TROR du kan ha hänt?

*LOL* siktade på taket och missade? Du inser uppenbarligen inte vad det innebär att manövrera ett sånt stort flygplan. Samma som med moderatorn som skrev att dom "sänkte planet och styrde det rakt" osv. Det är inte så jävla lätt att bara "sänka planet" till rätt höjd och sen softa där tills man kraschar. Det är en jävla process. Varför tror du att det tar ca 40-50 minuter för ett plan att landa annars?

Vad jag tror kan ha hänt? Ja, jag tror att det skulle kunna vara en missil. Jag tror också att det skulle kunna vara ett flygplan, eller något annat. När sa jag dessutom att jag inte trodde på dom officiella rapporterna? Jag sa att jag inte trodde att vi fick veta allt i dom.
Citera
2012-05-12, 00:19
Medlem
Citat:
*LOL* siktade på taket och missade? Du inser uppenbarligen inte vad det innebär att manövrera ett sånt stort flygplan. Samma som med moderatorn som skrev att dom "sänkte planet och styrde det rakt" osv. Det är inte så jävla lätt att bara "sänka planet" till rätt höjd och sen softa där tills man kraschar. Det är en jävla process. Varför tror du att det tar ca 40-50 minuter för ett plan att landa annars?
Enligt uppgift började planet sin nedstigning cirka 40 minuter innan det kraschade, så då bör de ha hunnit förbereda "landningen". Citat och länk i spoilern:
Eftersom du finner det så skrattretande att de skulle ha siktat mot taket och missat kan du väl berätta vad du tror hände istället.

Citat:
Vad jag tror kan ha hänt? Ja, jag tror att det skulle kunna vara en missil. Jag tror också att det skulle kunna vara ett flygplan, eller något annat.
Och utifrån det du känner till om händelsen, vad tycker du verkar vara mest sannolikt? Du får gärna motivera varför du tycker det du tycker.

Citat:
När sa jag dessutom att jag inte trodde på dom officiella rapporterna? Jag sa att jag inte trodde att vi fick veta allt i dom.
Vad grundar du den misstanken på?
Citera
2012-05-12, 01:28
Bannlyst
Citat:
Enligt uppgift började planet sin nedstigning cirka 40 minuter innan det kraschade, så då bör de ha hunnit förbereda "landningen". Citat och länk i spoilern:
Eftersom du finner det så skrattretande att de skulle ha siktat mot taket och missat kan du väl berätta vad du tror hände istället.

Och utifrån det du känner till om händelsen, vad tycker du verkar vara mest sannolikt? Du får gärna motivera varför du tycker det du tycker.

Vad grundar du den misstanken på?

Enligt uppgift.

Vad hände med Pentagons försvarssystem?
Citera
2012-05-12, 02:22
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag kan upplysa dig om att en flygsimulator inte är samma sak som att flyga på riktigt. Speciellt inte nära marken.

Citat:
Jag vet inte vad som hände vid Pentagon. Om det finns ett videoklipp som bevisar att det är ett flygplan som åker in i Pentagon, var är det klippet? Varför kraschade dom just i väggen och inte t ex genom taket? Vad hände med Pentagons försvarssystem?

Observera att jag med dom här frågorna varken indirekt eller direkt påstår att det var en missil eller insiderjobb eller dylikt. Det här är funderingar. Däremot tror jag INTE att vi får veta den hela sanningen i dom "officella" rapporterna.

Citat:
Ja det är precis vad jag menar, starten och den uteblivna landningen skulle ha skötts av piloter.

Det är inte bara att "sänka planet till lagom höjd" och åka in i väggen. Det här är ett 200 ton tungt flygplan som går i 800 km/h, det är inte så lätt som du får det att låta som. Att träffa väggen med sådan extrem precision är mycket svårt. Det är oerhört små marginaler.

Du är provocerande dum i huvudet.
Rekommenderar dig att läsa igenom lite mer av tråden alternativt använda sökfunktionen.
Citera
2012-05-12, 02:45
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Vad jag tror kan ha hänt? Ja, jag tror att det skulle kunna vara en missil. Jag tror också att det skulle kunna vara ett flygplan, eller något annat. När sa jag dessutom att jag inte trodde på dom officiella rapporterna? Jag sa att jag inte trodde att vi fick veta allt i dom.

Du startade först en tråd där du frågade om varför inte toppen av WTC gled av... du fick svar på detta. Sen för att svaren inte passade dig så undvek du fortsatt diskussion genom att fly in i debatt om Pentagon. Du klarade tydligen inte av att det finns en annan förklaring än den du stödjer. Tråkigt att din tråd dödades... då denna tråd verkligen visar hur puckat du och dina likar resonerar.

Något fel i hur WTC kollapsade kan du ju tydligen inte hitta så vad är det som är så konstigt?

Vilken typ av missil/flygplan ger sådana skador som Pentagon utsattes för? Hur lyckade man styra in med sådan precision på så låg höjd med denna missil/flygplan? Var avfyrades missilen ifrån? Hur många människor har varit inblandade i just denna operation? Hur höll de detta massmord hemligt? Eller du har ingen aning antar jag... du bara gissar... Du bara ställer frågor utan att lyssna på svaren.

Vad fan är "något annat" för någon förklaring? Menar du tex en enorm flygande bajskorv som flög in i Pentagon. Eller har du motbevis om varför just inte denna teori är den rätta? Annars kan du ta och komma med en riktig teori som vi kan diskutera?
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2012-05-12 kl. 03:21.
Citera
2012-05-12, 02:50
Medlem
Citat:
Enligt uppgift.
Ja, men du hade inget att invända mot dem, så då kunde du lika gärna ha struntat i att skriva nåt alls.

Citat:
Vad hände med Pentagons försvarssystem?
Vilket försvarssystem?
Citera
2012-05-12, 10:57
Medlem
Citat:
HAHA vad fan vet du om vad jag vet och tror? Ditt jävla stolpskott
Varför ställer du frågor när du ändå inte är intresserad av svaren och inte har nån lust att delta i diskussionen?
Citera
2012-05-12, 15:44
Bannlyst
Citat:
Varför ställer du frågor när du ändå inte är intresserad av svaren och inte har nån lust att delta i diskussionen?

Jag är intresserad av svaren på ett egoistiskt plan.
Citera
2012-05-12, 16:05
Medlem
Citat:
Jag är intresserad av svaren på ett egoistiskt plan.
Vad innebär det? Att ditt ego stärks av att håna dem som ger dig svar på frågor som du inte vill ha svar på? Om du vill ha svar på frågorna utan att delta i diskussionen så kan du själv söka efter svaren i nån av de här trådarna eller på resten av internet.
Citera
2012-05-13, 00:21
Bannlyst
Citat:
Vad innebär det? Att ditt ego stärks av att håna dem som ger dig svar på frågor som du inte vill ha svar på? Om du vill ha svar på frågorna utan att delta i diskussionen så kan du själv söka efter svaren i nån av de här trådarna eller på resten av internet.

Det innebär precis det jag skrev. När hånade jag någon?

Varför är du så bestämd på att du har all korrekt fakta?
Citera
2012-05-13, 09:15
Medlem
Citat:
Det innebär precis det jag skrev. När hånade jag någon?
Din attityd visar inte direkt på nån tacksamhet för svaren som du får.
Citat:
Däremot är ni fysiknissar precis lika fanatiska som konspirationsteoretikerna fast åt andra hållet.
Varför är du sådan forumnazi?
Jaha okej, för att en vetenskapsnisse berättar hur en byggnad rasar ihop i teorin så har jag fått bevis?
*LOL* siktade på taket och missade? Du inser uppenbarligen inte vad det innebär att manövrera ett sånt stort flygplan.
HAHA vad fan vet du om vad jag vet och tror? Ditt jävla stolpskott
Fysikens regler duger tydligen inte åt dig, så jag förstår inte vad du är ute efter för bevis. Du är som sagt inte så intresserad av att delta i diskussionen. Om du inte håller med om förklaringarna är du välkommen att ge egna teorier eller motargument. Ungefär som du gjorde när du skrev hur lång tid det tog att förbereda en landning. Om du tror att uppgifterna om Pentagonplanets färd inte stämmer får du förklara varför du anser det istället för att bara antyda att uppgifterna kanske inte stämmer. Om du undrar över Pentagons försvarssystem får du utveckla vad du menar var konstigt med det. Jag misstänker att det rör det påstådda missilförsvaret, vars existens mest tycks bygga på hörsägen, men du får som sagt gärna utveckla ditt resonemang.

Citat:
Varför är du så bestämd på att du har all korrekt fakta?
Det har jag aldrig påstått. Jag lägger fram information som finns tillgänglig om saker som du funderar över och hänvisar till andra ställen där du kan få svar på dina frågor. Om du vill tro på informationen är såklart helt upp till dig, och du är välkommen att ge motargument eller källor som stöd för dina åsikter. Det är så en diskussion går till. Men eftersom dina senaste inlägg inte har haft ett dugg med trådens ämne att göra misstänker jag att du, precis som flera andra, inte är intresserad av den sortens åsiktsutbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in