Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Det finns, länkat flera gånger bara backa och läsa.
En klump med blandat skit där man tydligt ser armeringsjärnen sticka ut är ju inte någonstans ett tecken på att stål smälter, håller du inte med? Borde inte smält stål vara tecken på smält stål? Så är det i min värld iaf..
Citat:
Vid 1500C så smälter stål, så nej dina debunk polare tror inte på att dom temperaturerna fanns vid wtc.
Eller säger du nu att smällt stål är vanligt i kontorsbränder?
Läs om mina inlägg så ser du varför jag envisas med 1500C.
Eller säger du nu att smällt stål är vanligt i kontorsbränder?
Läs om mina inlägg så ser du varför jag envisas med 1500C.
Du har ju redan blivit slagen på fingrarna angående detta, brandingenjörer påstår att det inte är konstigt att det blir sådana temperaturer eller att det finns fickor där värmen håller sig väldigt länge. Varför skulle du, en YTjägare på internet, veta mer om bränder än brandingenjörer? Vilka kvalifikationer har du att säga emot dem?
Smält stål är inte vanligt i kontorsbränder men nu har vi redan fått fram att ingenstans finns det bevis på smält stål, du har böjda armeringsjärn som inte smält på något sätt däremot.. (Att armeringsjärn böjs eller går av i ett ras är inga konstigheter då dessa i sig inte är särskilt starka)
Citat:
Nåt som aldrig har hänt i människans historia ser inte du som nåt konstigt?
Och eld är den förklaringen vi får.
Och eld är den förklaringen vi får.

Vi har kommit överens om att stål försvagas av värme och expanderar av temperaturskiftningar. Det finns då inga konstigheter att en bärande konstruktion utav stål därav försvagas av värme, eller hur? Antingen tror du inte det fanns bränder i huset som härjade fritt, eller så tror du att stålkonstruktioner har samma förmåga att bära försvagad som oförsvagad. Vilken är det? Jag vill inte lägga orden i munnen på dig men här är det något som stinker när du menar att det är konstigt att stålkonstruktionen försvagades av just eld(värme).
Citat:
No building with a steel framed superstructure has ever collapsed through itself for any reason, not earthquake, hurricane, tornado or fire. No other than controlled demolition
Han nämner 22:an för att den ligger närmast gällande att en "steel framed" ska ha kollapsat, vilket den bara gjorde till en viss del, alltså inte hela byggnaden som 7:an. Utan bara hörnet. Han nämner också att 22:an va billigt byggd.
Han nämner 22:an för att den ligger närmast gällande att en "steel framed" ska ha kollapsat, vilket den bara gjorde till en viss del, alltså inte hela byggnaden som 7:an. Utan bara hörnet. Han nämner också att 22:an va billigt byggd.
Du tycker alltså ett 22 våningshus där skadan sker 3 våningar under topnivå är en motsvarighet på 9/11? Finns det något som ens är något sånär lika?
Citat:
Så man räknar ut hur elden spred sig med hjälp av en dator...
inget konstigt här inte. 
Och kom ihåg att man inte sparade en enda skruv från WTC7.
inget konstigt här inte. 
Och kom ihåg att man inte sparade en enda skruv från WTC7.
Man skulle tagit in proverna med dammsugare och vägrat någon seriös tidskrift komma i närheten utav det, då hade du väl trott på dem?
Hur bränder sprider sig kan man räkna ut med hjälp av tex foton, video eller något verktyg som mäter värmen, inga konstigheter eller motsäger du att man kan ta reda på hur elden betedde sig? Är det återigen så att du inte har en aning vad du pratar om, jag menar du gick ju emot brandingenjörer förut gällande bränder..