2011-09-12, 23:57
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Hellre en foliehatt än en dumstrut.

Som jag sa till Kim: Dags att ta på dumstruten och ställa sig i vrån och här är läxan: http://www.youtube.com/watch?v=6jixU...layer_embedded

URL-adressen innehöll ett video-ID med fel format. De ber om ursäkt för det.
Citera
2011-09-13, 00:15
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
URL-adressen innehöll ett video-ID med fel format. De ber om ursäkt för det.
Märkligt, länken funkar när jag går tillbaks i tråden. Jaja. Vakthundarna är ändå rejält vaccinerade mot sanning, vetenskap och förnuft så inget biter på dom. Öppna, sökande människor kan söka sig bakåt och hitta länken.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 00:21.
Citera
2011-09-13, 00:25
Medlem
Stoppables avatar
http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded

Sitter och kollar på den nu.
Hur kan man ens försöka förklara bort all denna information som skitsnack?
Loose Change och liknande är väldigt vinklat.
Men detta?

Herregud.....
Citera
2011-09-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Låt säga planen som flög in i tvillingtornen var ett verk av riktiga terrorister, tror ni de då kalkylerade att tornen skulle rasa?

Nej det tror jag knappast de räknade med. Att de kollapsade, ja att det blev så enormt som det blev i slutänden blev nog mest en överraskning och "jackpot", än att det var planerat så.

Antagligen ville man bara statuera exempel genom att skada och sätta fyr på en av de mest välkända symbolerna för USA och deras kapitalism, samt skada Pentagon m.m.

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Hur vet du att det inte finns några hållbara bevis, har det varit någon rättegång där bevis prövats som jag missat? Eller menar du att det finns inga bevis hållbara nog för att övertyga dig?

Hade ni fått fram några hållbara bevis så hade det garanterat blivit rättssaker eller nya undersökningar av det. Avsaknaden av dessa är bevis på att ni inga bevis har fått fram på tio år, trots att nu hela tiden påstått att ni har massor med bevis. Men alla dess påståenden om bevis från er är luftslott som rasar så fort man börjar syna de påstådda bevisen i sömmarna.

Den version, och de bevis, som har överlägset bäst stöd att fakta verklighet och fysikens lagar är de officiella förklaringarna. De har dessutom tålt en rättslig granskning.

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-13, 01:05
Medlem
sten.bs avatar
Du slår rekord i dumhet.
Kanske du kan presentera en enda expert som stödjer den officiella teorin om att byggnaderna rasade på grund av eld. Har du sett filmen från A&E som finns ovan? Se den och återkom.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 01:08.
Citera
2011-09-13, 01:34
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutan123
Finns ju ingen förutom internet-freaks med youtube-video som källa, som vidhåller att USA låg bakom
Hur skall du finna den infon? Utan nätet är du hänvisad till Washington-trumpeterna.
Jag har sett många tal av både Bush och Bombama på youtube, hade dom varit trovärdigare i dumburken?
Citera
2011-09-13, 01:39
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hade ni fått fram några hållbara bevis så hade det garanterat blivit rättssaker eller nya undersökningar av det. Avsaknaden av dessa är bevis på att ni inga bevis har fått fram på tio år, trots att nu hela tiden påstått att ni har massor med bevis. Men alla dess påståenden om bevis från er är luftslott som rasar så fort man börjar syna de påstådda bevisen i sömmarna.

Den version, och de bevis, som har överlägset bäst stöd att fakta verklighet och fysikens lagar är de officiella förklaringarna. De har dessutom tålt en rättslig granskning.

Dr Tinnitus

Som har blivit SÅGAD i FLERA ÅR av HUNDRATALS experter.
Du skriver och formulerar dig fint, men när det kommer till kritan så är det bara skit du snackar.
Citera
2011-09-13, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Som har blivit SÅGAD i FLERA ÅR av HUNDRATALS experter.
Du skriver och formulerar dig fint, men när det kommer till kritan så är det bara skit du snackar.

jo .. som sagt .. 3 byggnader i världen har någonsin fällts i sin helhet pga brand, dessa 3 föll på samma dag och i samma område .. I'd love to see den matematiska sannolikheten för detta utifrån rådande sannolikhetslära .. God damn .. alltså .. Ur rent matematisk synpunkt så kan det helt enkelt inte hända... no fuckin' way.. Inte av en slump i alla fall.

Har vi nån avancerad matematiker i detta forum som kan räkna på sannolikheten att detta skulle vara en slump. Jag är MYCKET nyfiken på förhållandet i det resultatet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
De har dessutom tålt en rättslig granskning.

Många kriminella har tålt rättsliga granskningar genom tiderna, men det gör dem inte mer oskyldiga för det..
Senast redigerad av Ippskiff 2011-09-13 kl. 02:12.
Citera
2011-09-13, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesFranco
För er som har sett bl.a Loose Change så får man uppfattningen om att USA ligger bakom 9/11. Men på senaste tiden har jag hört att mycket av det som visas och sägs i dokumentären inte stämmer?

USA som land, nation och folk ligger inte bakom 911... Däremot är det krafter som verkar för att lägga sig under usa som land, nation och folk, som för närvarande råkar verka utifrån usa.. Men ... vill man ta över ett land via covert means, så gör man klokt i att begränsa informationen om detta till ett fåtal insiders.. Anything else would be stupid.

Majoriteten av de som styr USA vet med andra ord, inte vad som pågår och varför. De är bara brickor i ett spel. På samma sätt som du som svensk, väljare, och partiinriktad, bara är en bricka i det spel som krävs för att väst skall kunna lägga under sig mellanöstern. Det är dock DU som kommer få betala priset när folket i MÖ inser vem som är den verklige fienden.

I'm sorry man, but you're forever fucked.

The next time someone calls for war, just say NO, ok?
Citera
2011-09-13, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
jo .. som sagt .. 3 byggnader i världen har någonsin fällts i sin helhet pga brand, dessa 3 föll på samma dag och i samma område .. I'd love to see den matematiska sannolikheten för detta utifrån rådande sannolikhetslära .. God damn .. alltså .. Ur rent matematisk synpunkt så kan det helt enkelt inte hända... no fuckin' way.. Inte av en slump i alla fall.

Har vi nån avancerad matematiker i detta forum som kan räkna på sannolikheten att detta skulle vara en slump. Jag är MYCKET nyfiken på förhållandet i det resultatet.
Nu var det som bekant inte bara bränder som var ett problem den dagen. Varför skulle det ha skett av en slump? Det var ju inte så att husen stod där, plötsligt började brinna och sen rasade ihop. Det förekom medvetet yttre våld (vad som än orsakade det) som skapade en situation som var helt unik.

Men rent statistiskt sett skulle man kanske kunna säga att 100 % av byggnader med samma konstruktion som tvillingtornen som avsiktligt träffas av passagerarplan kommer att kollapsa på kort tid. Ju lägre ner träffpunkten är, desto snabbare går det. Så det som verkade så otroligt när det första tornet rasade var alltså betydligt mer sannolikt när det andra tornet rasade.

De faktiska förhållandena gav i det här fallet en möjlighet att beräkna sannolikheten utifrån praktiska erfarenheter, till skillnad från att enbart ägna sig åt strikt hypotetiska resonemang om situationer som aldrig har inträffat i verkligheten.
Citera
2011-09-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Hellre en foliehatt än en dumstrut.

Som jag sa till Kim: Dags att ta på dumstruten och ställa sig i vrån och här är läxan:
http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded
En video på 2:20, den tar jag nog bara och tittar lite "stickprovsmässigt" på.

Jag skulle vilja att någon klippte ihop en video som fokuserade på verkliga bevis för era teorier.
Den skulle väl bli ca 2 minuter (inklusive för- och eftertexter).
Jag lovar se hela!!

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in