2011-11-03, 20:43
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Din "film" är ju en sekund lång. Var är kvinnan som vinkar? Du är sannerligen en foliehatt!

Vad är du? en människa som vägrar ta reda på fakta på egen hand, finns det inget ord för såna som dig? Idiot, kanske?

http://www.google.se/search?hl=sv&sugexp=kjrmc&cp=45&gs_id=2&xhr=t&q=wo man+waving+from+wtc+north+tower+impact+hole&gs_sm= &gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1366&bi h=653&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi
Citera
2011-11-03, 20:48
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Men snälla, du kan väl berätta varför man lägger stora belopp och möda på att brandskyddsisolera stålbalkar i viktiga byggnadsdelar. Aningen genom inklädning med tjocka gipsskivor eller färg som sväller och isolerar i värme. Berätta bara varför man gör detta.

Ja, antagligen för att brandskydda dom...?

Förstår inte riktigt vad du försöker få fram...?
Citera
2011-11-03, 20:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Då tråden om wtc7 snabbt utmynnade i allmänt 911-prat emulgerar vi ihop dem.

//mod
Citera
2011-11-03, 20:56
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jasså verkligen? Hade du något nytt att säga som du inte repeterat hundra gånger redan? Din demagogi är synnerligen nonchalant och irriterande. Jag gillar att debattera med folk som själva debatterar, det gör inte du.

Kontra mig då eller sluta förfölj med.
Tycker det är viktigt att sprida den mest tänkbara teorin scenariot.
Du vill bara spela tuff.
Senast redigerad av diana-II 2011-11-03 kl. 21:00.
Citera
2011-11-03, 21:06
Medlem
[QUOTE=miloudot]Vad är du? en människa som vägrar ta reda på fakta på egen hand, finns det inget ord för såna som dig? Idiot, kanske?[quote]

Du länkar också till den här ensekunds"filmen".
Att en foliehatt kallar mig idiot faller tillbaka på densamme. Jag kan lite om byggnadsteknik.
Jag har till skillnad från dig arbetat i verkligheten och vet vad jag talar om.
Ta din gitarr och fortsätt flumma!
Senast redigerad av Reda 2011-11-03 kl. 21:10.
Citera
2011-11-03, 21:20
Medlem
diana-IIs avatar
Du länkar också till den här ensekunds"filmen".[/quote]
Edna Cintron,Norra tornet. Hon stod där i 20 minuter och vinkade på helikoptrarna men ingen räddade henne!
http://www.youtube.com/watch?v=0ZvHTru97dI&feature=related
Citera
2011-11-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson712
Jag tror du missförstått teorin om att byggnaderna demolerades. Förvisso har jag aldrig påstått mig kunna förklara händelsen utan bara pekat på att det verkar finnas aspekter av den offentliga förklaringen som knappast kan stämma. Men i alla fall.

Gällande sprängmedel är det så vitt jag vet inte heller någon som vet hur det kom in i byggnaderna, i alla fall helt säkert. Men det har påvisats spår av termit i dammet från byggnaderna och slagprodukter från Ground Zero visar enligt många också tydliga spår av mer än eld. Kan man inte förklara varför det finns spår av termit i dammet borde inte demolering av något slag uteslutas.
http://www.newsday.com/911-anniversary/9-11-01-heightened-security-alert-had-just-been-lifted-1.790662
Citat:
The World Trade Center was destroyed just days after a heightened security alert was lifted at the landmark 110-story towers, security personnel said yesterday.

Daria Coard, 37, a guard at Tower One, said the security detail had been working 12-hour shifts for the past two weeks because of numerous phone threats. But on Thursday, bomb-sniffing dogs were abruptly removed.

"Today was the first day there was not the extra security," Coard said. "We were protecting below. We had the ground covered. We didn't figure they would do it with planes. There is no way anyone could have stopped that."
Om man nu är en galen foliehatt så kan detta ha med saken att göra.
Citera
2011-11-03, 21:56
Medlem
Citat:
Din "film" är ju en sekund lång. Var är kvinnan som vinkar? Du är sannerligen en foliehatt!

nej, jag skrev att det finns bilder....

Finns även filmklipp, men länkade till en bild. Orka scrolla ner lite på sidan vetja, innan du tar dig brösttoner.

/ V ,ingen foliehatt. Tycker bara att man kan vara lite open minded...

Edit.
Senast redigerad av sidhan 2011-11-03 kl. 22:00.
Citera
2011-11-03, 22:12
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Du länkar också till den här ensekunds"filmen".
Att en foliehatt kallar mig idiot faller tillbaka på densamme. Jag kan lite om byggnadsteknik.
Jag har till skillnad från dig arbetat i verkligheten och vet vad jag talar om.
Ta din gitarr och fortsätt flumma!

Sluta larva dig... Ser du inte att hon står där? Menar du att det skulle vara tusentals grader där hon står och försöker påkalla uppmärksamhet?
Citera
2011-11-03, 22:25
Medlem
Ingenjörerna konstruerade naturligtvis tornen för normal brandsäkerhet. Att byggnaderna skulle klara att fulltankade jätteflygplan far rakt in i centrum av huskropparna fanns ju såklart inte på kartan.
Stålbalkarna som träffades av planen blev ju svårt skadade och sedan kom branden och värmen.
Det är snarare imponerande att tornen inte rasade tidigare än de nu gjorde. Tyder på en mycket bra konstruktion.
Citera
2011-11-03, 22:40
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ingenjörerna konstruerade naturligtvis tornen för normal brandsäkerhet. Att byggnaderna skulle klara att fulltankade jätteflygplan far rakt in i centrum av huskropparna fanns ju såklart inte på kartan.

Ingenjörerna konstruerade tornen för att klara av flertalet flygplanskrascher.

Citat:
Stålbalkarna som träffades av planen blev ju svårt skadade och sedan kom branden och värmen.
Det är snarare imponerande att tornen inte rasade tidigare än de nu gjorde. Tyder på en mycket bra konstruktion.

Då måste ju, exempelvis skyskrapan i Madrid, som brann betydligt längre haft en utomjordiskt bra konstruktion eftersom den inte jämnades med marken den omfattande branden till trots.
Citera
2011-11-03, 22:54
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Ingenjörerna konstruerade tornen för att klara av flertalet flygplanskrascher.
.

Det är en viss skillnad på krascher de var designade att klara av och krascherna elfte september:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1g-jzuJYdMpq6XNFWt1dSvEifh4q3ucYo4sCTfKHpkEaaKtut2A

http://i286.photobucket.com/albums/ll116/tjkb/wtckcrobertson.jpg

Både massan och farten översteg kalkylen...

Tråkigt att dylika detaljer måste klargöras år 2011.
Senast redigerad av camejo 2011-11-03 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in