Citat:
Men ändå tror du dig veta tillräkligt för att såga utredningarna.
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Då jag inte varken är ingenjör eller vetenskapman så skulle min bedömning av vetenskaplig data inte vara vatten värld.
Låt mig se:
* Du har inte läst dom
* Du förstår inte vad dom handlar om
Slutsats: Dom är fejkade.
Låter ju rimligt.
Citat:
Snälla, nämn EN rapport som inte kritiserats ordentligt?
Men om jag nu inte fått allting om bakfoten så finns det allvarlig kritik mot denna rapport som ni alla dyrkar så hårt. Därför blir det för mig ganska löjligt när man upphöjer ett dokument, som det både, enligt kritiken finns rent brottstekniska och vetenskapligt tillvägagångssättsmässiga problem med. Detta behöver nu nödvändigtvis peka på en konsperation men att hävda att Nist rapporten är säkerställd fakta och inte en teori bland alla andra är bara skitsnack. Och det hoppas jag att du vet.
Och nej det behöver inte tala för en konspiration.
Citat:
Informationen avfärdas för det inte finns någon som helst antydan till bevis, bara antaganden och rykten.
Och jag vad är det egentligen som gör att man bara avfärda kritiken bara för att den pekar mot ett annat håll en den berättlse som man uppenbarligen fått arbeta stenhårt i flera år för att kunna pussla ihop med den vetenskapliga datan. Förklara det för mig det för mig? Och har inte den amerikanska statsapparaten för vana att för jämnan ljuga för allmänheten? Varför ska jag ge dom mitt förtroende i just den här frågan? Det är därför väljer jag mig hålla mig ytterst skeptisk tills den dagen man tillsätter en oberoende kommssion med oberoende vetenskapsmän som utreder 9/11 på riktigt. Tycker detta känns som en ganska hälsosam inställning.
Du har ju fortfarande inte bevisat varför den officiella versionen är felande.
Citat:
Så alltså följande förklaring är rimlig?
Jo men förklaringen få ju gärna som sagt vara rimlig, vilken jag inte tycker officiella myten är i jämförelse med de oberoende teorierna. Att säga någonting inträffat förut och samma andemening hävda att man har något vetenskapligt säkreställt när ingenting annat går att jämföra med är ju i sig ganska motsägelsefullt. Håller du inte med?
* Den officiella versionen är fel, det var en missil som slog in i pentagon
* Jaha, men varför såg vittnen flygplanet då?
* Tornen kan inte kollapsa på det sättet bla bla
Exemplet ovan är från diskussioner med thruters, istället för att förklara sina tankar så hoppar dom till nästa, UTAN att kunna redovisa varför det är så.
Och därmed är det inte bevis, utan antaganden, det tror jag du hänger med på också.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, OM man vill ha till en oberoende utredning, vilket jag är positiv till, så måste man ha kött på benen. Man måste läsa allt och verkligen ligga på.
Att säga "det här stämmer inte" kommer inte långt.
Om en oberoende utredning skulle komma till samma slutsats, skulle du då acceptera den?
Ja eller Nej.
Citat:
Självklart får man det, men som du också vet, så är det STOR skillnad mellan antaganden och dina slutsatser och sanningen.
Så man får inte göra sina egna antagande och dra sina egna slutsatser? Var det inte du som tidigare uppmanande mig att tänka själv eller är det som är er vakthundars jobb att förhindra att något sådant händer? Tycker det är lite sorligt nästan.
Det du kommer fram till behöver nödvändigtvis inte vara sanningen.
Så länge man är noga med att man spekulerar och inte presenterar de som bevis tror jag ingen tar illa upp.
Citat:
Ja, jo just ja, jag litar ju enbart på statssponsrade rapporter
Själv finner jag min egen förmåga att tänka fritt och reflektera som en stimulerande tillgång. Du kanske borde testa det själv någon gång och sluta förlita på statssponsrade rapporter.

Hur kan det komma sig att INGEN av thruters teorierna har övertalat mig?
Kanske för att ingen håller, kanske för jag kräver mer än "Kolla den här youtubefilmen, den visar på bomber i wtc7"
Och nej, jag tror inte du tänker själv, varför?
Du har inte tagit till dig informationen i dom statliga utredningar. Alltså har du redan bestämt dig för "sanningen".
Citat:
Och jag tror faktiskt inte du någon aning om vad som pågår i maktens korridorer. Eller vad bygger du deta på antagande? Nej börja plöj lite konspiratonsliteratur och uppdatera dig vetja.
Och jag tror faktiskt inte du någon aning om vad som pågår i maktens korridorer. Eller vad bygger du deta på antagande? Nej börja plöj lite konspiratonsliteratur och uppdatera dig vetja.

Återigen är du fel ute, varför skulle jag inte veta det?
Nej, just ja, jag tror ju inte på samma saker som dig, alltså vet jag inte vad som händer inom politiken.
Du tror inte jag varit intresserad av detta ämne (och diskuterat det) i några år, dessutom har mitt huvudintresse varit (och är) JFK mordet, i 10-15 års tid
Så nej, maktens korridorer är helt okända för mig

Citat:
Och det tror du att du kommer undan?
Ingen aning. Men tillsätt en sociologisk undersökning så kanske du får dig ditt svar. Men se för helvete till att den oberoende. Vill gärna slippa se en tråd om dess trovärdighet här på Fb.
Jag upprepar frågan
Skulle du godkänna undersökningen om den visade på samma resultat som den tidigare undersökningen/arna?
JA eller NEJ?
Citat:
Ja, å så var det med att hitta sanningen ja.
Har inga problem att ta in båda sidors argument. Men någon Nist rapport kommer garanterat inte pallas läsas. Kollar kanske upp klipp om det på youtube
Citat:
Lite ironi i detta faktiskt, så fort någon utalar sig om en "konspiration" så brukar dom bli tystade, men dessa personer får leva vidare som inget hänt, varför?
Jag tror inte dom har tid de har så mycket annat för sig för sig vet du.
Borde dom inte se till att tysta läckorna och få ordning på allt igen?
Senast redigerad av Targenor 2009-02-21 kl. 23:55.
Senast redigerad av Targenor 2009-02-21 kl. 23:55.